LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tot mijn spijt bont gekocht, geen geld terug !

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
angel1978

Re: Tot mijn spijt bont gekocht, geen geld terug !

Ongelezen bericht door angel1978 » 24 okt 2016 13:49

Moneyman schreef:
sjohie schreef:
Moneyman schreef:Ik kom er inderdaad een uitzending van Radar over tegen, en een -redelijk gekleurd- artikel. Blijkbaar is het Chinese echte bont goedkoper te produceren dan nepbont.
Tsja, dan zit je op dezelfde redenen waarom de Primark & co zo goedkoop kleren kunnen leveren, die worden gemaakt in landen waar ze het met alle regels, zowel, milieu-, arbo- voor de werkomstandigheden, als dierenwelzijnsregels, niet zo nauw nemen.
Klopt inderdaad, Sjohie. Maar een en ander betekent wel dat de situatie die TS beschrijft, heel goed waar kan zijn. In tegenstelling tot wat in dit topic nogal makkelijk geroepen wordt.
Maar het betekent nog steeds niet dat het per definitie dus waar hoeft de zijn.
De stellingen dat de winkel hier geld verplicht terug moet geven en dat de jas niet aan de overeenkomst beantwoord zijn niet zeker correct.

jackyhijstee

Ongelezen bericht door jackyhijstee » 24 okt 2016 14:10

Vraag of ze de echte bontkraag willen vervangen voor een kunststofbontkraag. Kwestie opgelost. Bon natuurlijk wel weer inleveren en vervanging moet natuurlijk gratis.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman » 24 okt 2016 14:48

Vraag of ze de echte bontkraag willen vervangen voor een kunststofbontkraag
Als ik het zo lees is het nog steeds niet onomstotelijk vastgesteld (behalve een "zelftestje") of het wel echt bont is.

jackyhijstee

Ongelezen bericht door jackyhijstee » 24 okt 2016 14:55

Als dat zo is waar hebben wij het dan over en waarom krijgt zij dan een waardebon.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 24 okt 2016 15:22

jackyhijstee schreef:Vraag of ze de echte bontkraag willen vervangen voor een kunststofbontkraag. Kwestie opgelost. Bon natuurlijk wel weer inleveren en vervanging moet natuurlijk gratis.
TS wil zijn geld terug. Als de kraag wordt vervangen dan is de nieuwe jas nog steeds non-conform. Bovendien zou met een dergelijke handeling de productie van bont nog steeds gestimuleerd worden. En laat dat nu net zijn wat TS niet wilde bij zijn aankoop.

jackyhijstee

Ongelezen bericht door jackyhijstee » 24 okt 2016 15:39

Dat zal wel meevallen als iedereen om gratis vervanging vraagt.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 » 24 okt 2016 15:44

Tja, lees net een artikel dat ze in China zwerfhonden van de straat zouden plukken om daarvan de bontkragen te maken. Vind ik een beetje vaag. Ze produceren die kleding altijd per zoveel stuks. Zouden ze er echt op gokken dat ze zoveel zwerfhonden kunnen vinden met het juiste vachtje?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 24 okt 2016 15:50

bprosman schreef:
Vraag of ze de echte bontkraag willen vervangen voor een kunststofbontkraag
Als ik het zo lees is het nog steeds niet onomstotelijk vastgesteld (behalve een "zelftestje") of het wel echt bont is.
Precies dat is de vraag van velen.
En TS komt ook niet meer terug :(
Ik heb voor de aardigheid eens gegoogled op die site van Wam en gekeken naar winterjassen met bontkragen.
Nou er zijn er zat, ziet er uit als echt bont ( moet je ook maar willen 8) ) maar rond de €100- €120 heb je m.i. echt geen echte bontkraag.
@mh73 , rare chinezen...doen van alles , ook de hond in de pot... :cry:

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 24 okt 2016 15:58

jackyhijstee schreef:Dat zal wel meevallen als iedereen om gratis vervanging vraagt.
Als iedereen daarom vraag dan zal de jas duurder worden. Immers de vervangende kraag moet door de verkoper betaald worden. Als de jas duurder wordt dan zal de vraag terug lopen. Er worden dan dus minder jassen worden verkocht. Dan is er dus een financiële stimulans tot verkoop van jassen met bontkraag die later wordt vervangen door jas met een nep bontkraag.

Als iedereen de jas weigert en zijn geld terug krijgt dan worden deze jassen helemaal niet verkocht.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 24 okt 2016 16:12

Het is nog maar de vraag of TS gelijk heeft.
Hij is niet meer teruggekomen, de vraag of het nu wel of niet echt bont is/was is voor mij tenminste nog niet duidelijk .
Misschien is het gewoon wel nepbont en heeft TS misschien met zn testjes nu de kraag verpest.
Dus zolang dat niet duidelijk wordt omdat we geen reacties meer van TS krijgen, kunnen we eindeloos in het rond gissen.
Voorlopig heeft hij , of zn zoon in ieder geval, deze tegoedbon.
En zoals ik aangaf in mijn vorige reactie , n.m.m kun je geen jas kopen met een echte bontkraag van rond de € 100 .

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion » 24 okt 2016 16:18

moederslink schreef:Het is nog maar de vraag of TS gelijk heeft.
De kwaliteit van een advies kan niet hoger liggen dan de kwaliteit van de verstrekte informatie. Bij iedere onderwerp kun je wel afvragen of de vraagsteller gelijk heeft. Het effect daarvan kan alleen zijn dat de vraag niet beantwoord kan worden. In deze draad heeft TS gesteld dat de kraag gemaakt is van bont dus is dat voor mij een gegeven tenzij de verkoper hier iets anders beweerd of ergens uit blijkt dat dit niet zo is.
moederslink schreef:En zoals ik aangaf in mijn vorige reactie , n.m.m kun je geen jas kopen met een echte bontkraag van rond de € 100 .
Zie hier:
viewtopic.php?f=104&t=166739#p2316221

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 24 okt 2016 16:28

alfatrion schreef:
moederslink schreef:En zoals ik aangaf in mijn vorige reactie , n.m.m kun je geen jas kopen met een echte bontkraag van rond de € 100 .
Zie hier:
Ja en? Ik ken het topic :D
Ik schreef dat ik had gegoogled op die site WAM en dat daar de winterjassen met bontkraag rond de € 100 _ € 120 kosten en n.m.m koop je geen jas met echt bont voor die prijs.
De verkoper zegt dat het nep is, het etiket vermeldt dat het nep is.
Hoe dan ook , het is niet duidelijk en TS komt niet terug met onomstotelijk bewijs dat dmv zijn testjes het bewezen echt bont is .

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie » 24 okt 2016 16:54

moederslink schreef:
alfatrion schreef:
Zie hier:
Ja en? Ik ken het topic :D
Ik schreef dat ik had gegoogled op die site WAM en dat daar de winterjassen met bontkraag rond de € 100 _ € 120 kosten en n.m.m koop je geen jas met echt bont voor die prijs.
De verkoper zegt dat het nep is, het etiket vermeldt dat het nep is.
Hoe dan ook , het is niet duidelijk en TS komt niet terug met onomstotelijk bewijs dat dmv zijn testjes het bewezen echt bont is .
Jahoor dat kan wel, als het een goedkope in China gemaakte jas is. Het hangt er op dat ze in China van straathonden etc, of door het zeer goedkoop, en dus onder erbarmelijke omstandigheden houden van pelsdieren, echt bont goedkoper kunnen produceren dan dat dit synthetisch kan. Daarmee kunnen ze dus goedkope jassen met echt bont produceren.

Nederlands bont, van dieren die relatief goed hebben geleefd, is daar veel te duur voor.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 » 24 okt 2016 16:55

Misschien is het wel allemaal een grap, van onze erikKOE :D
Even een topic starten om het eeuwige bont dilemma weer eens onder de aandacht te brengen in een nieuwe
Jasje :shock:
Verder zou het best kunnen dat het nepbont zo goed is nagemaakt, dat zelfs de test denkt dat het echt bont is.

Tot slot las ik wel dat er hoe langer hoe minder zwerfhonden zijn in China, dat geeft weer wel te denken.....

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink » 24 okt 2016 17:01

sjohie schreef: Jahoor dat kan wel, als het een goedkope in China gemaakte jas is. Het hangt er op dat ze in China van straathonden etc, of door het zeer goedkoop, en dus onder erbarmelijke omstandigheden houden van pelsdieren, echt bont goedkoper kunnen produceren dan dat dit synthetisch kan. Daarmee kunnen ze dus goedkope jassen met echt bont produceren........
Nou fraai is dat.... :evil: ( mh73 schreef ook al zoiets ) .
Maar dan nog.......waarom komt TS dan niet terug om 100% aan het forum duidelijk te maken dat naar zijn mening dit inderdaad dan echt ( Chinees , what-ever ) bont is?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman » 24 okt 2016 18:54

Het hangt er op dat ze in China van straathonden etc
Kan iemand mij uitleggen dat als je als fabrikant een serietje van zeg... een paar duizend jassen produceert voor een winkelketen hoe je een paar duizend de ZELFDE straathonden vindt ? Of heeft iedere jas een "eigen bontje" ?.
Dan even een knuppel in het hondenhok... straathonden hebben wel een prima leventje ?

mh73

Ongelezen bericht door mh73 » 24 okt 2016 19:33

bprosman schreef:Kan iemand mij uitleggen dat als je als fabrikant een serietje van zeg... een paar duizend jassen produceert voor een winkelketen hoe je een paar duizend de ZELFDE straathonden vindt ? Of heeft iedere jas een "eigen bontje" ?.
Dan even een knuppel in het hondenhok... straathonden hebben wel een prima leventje ?
Zoiets schreef ik eerder ook al. Het lijkt me een moeilijk verhaal, aangezien er geen twee straathonden hetzelfde zijn. Daarbij, je zal de opdracht hebben om die paar duizend jassen te maken en dan nee moeten verkopen omdat je te weinig straathonden kunt vinden.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie » 24 okt 2016 20:18

bprosman schreef:
Het hangt er op dat ze in China van straathonden etc
Kan iemand mij uitleggen dat als je als fabrikant een serietje van zeg... een paar duizend jassen produceert voor een winkelketen hoe je een paar duizend de ZELFDE straathonden vindt ? Of heeft iedere jas een "eigen bontje" ?.
Met het bewerken ervan, kan je de boel aardig recht trekken, helemaal als je het later nog verft ook. Geen enkel dier geeft van dat mooie grijze bont wat op dit soort jassen zit. Het bont van de nertsen die mijn opa vroeger fokte, konden ze ook nog wel wat naar elkaar krijgen, maar bij van die échte bontmantels zie je vaak de individuele pelzen wel iets, dat is ook de charme ervan.

berndv

Ongelezen bericht door berndv » 24 okt 2016 22:34

alfatrion schreef: De kwaliteit van een advies kan niet hoger liggen dan de kwaliteit van de verstrekte informatie. Bij iedere onderwerp kun je wel afvragen of de vraagsteller gelijk heeft. Het effect daarvan kan alleen zijn dat de vraag niet beantwoord kan worden. In deze draad heeft TS gesteld dat de kraag gemaakt is van bont dus is dat voor mij een gegeven tenzij de verkoper hier iets anders beweerd of ergens uit blijkt dat dit niet zo is.
ts heeft uit een aantal thuistestjes, welke grotendeels op gevoel gaan, geconstateerd dat het om bont gaat. De winkel kijkt in het kaartje in de jas en stelt dat het om echt bont gaat. Naar mijn mening is het, wie eist bewijst. De winkel heeft het kaartje in de jas als bewijs dat het hier niet gaat om bont.

TS heeft als argumenten:
Via wat testen thuis bleek al gauw dat het wel om een echte bontkraag ging.
Nu heb ik gelezen dat er helaas echt bont voor nep ont wordt verkocht.
Als het werkelijk zo is dat er echt bont als nep bont wordt verkocht, zou ik het nog veel hoger gaan spelen als de winkel niet mee wil werken. Katten- en hondenbont is verboden om te importeren in Europa, dus een signaal naar de VWA zou wellicht lonend zijn. Maar goed, met de testjes die je thuis kan doen heb je niet echt een wetenschappelijke onderbouwing aan je zijde.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme » 24 okt 2016 22:40

Ondertussen maakt iedereen zich druk over dit topic, want bont.

Maar van ts horen of zien we niets meer.

Gesloten