Valenda webwinkel retourneren naar China

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Ans Vullings
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2022 13:35

Valenda webwinkel retourneren naar China

Ongelezen bericht door Ans Vullings »

Ik bestelde prachtige 'lederen' orthopedische sandalen via de webwinkel van Valenda, die ook een winkel in amsterdam zouden hebben. De sandalen kwamen na 10 dagen aan direct uit china en zijn goedkope plastic neppers. Ik wil ze terugsturen (14 dagen retour staat op de website) maar ze bieden me eerst korting op volgende bestellingen en als ik ze persé wil retourneren een adres in China waarvoor de verzendkosten meer dan € 25 zullen bedragen. Dat alles onder een mooi sausje van milieu besparen, coronarisico en meer onzin. Hoe kan het dat je via een Nederlands bedrijf bestelt en naar China moet retourneren als dat niet van tevoren gezegd is? Ik zal dat dan ook niet doen. Helaas was ik nog niet bekend met consumentenwebsites als 'TRUSTPILOT' . Dit zal mij niet meer gebeuren. Ze moeten me gewoon een adres in Nederland geven waarheen ik ze kan terugsturen.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Valenda webwinkel retourneren naar China

Ongelezen bericht door tampie74 »

U heeft gekocht bij een dropshipper. En hebben helemaal geen winkel in Amsterdam.
Adres gegevens in de algemene voorwaarden
company: Ecomtoday LLP
company number: OC437718
32 Kinburn street
SE16 6DW
London
United Kingdom

En zoals u zelf al gemerkt heeft zijn het geen orthopedische schoenen. Komen rechtstreeks van Ali Express vandaan, waar de schoenen vele malen goedkoper zijn.
Ik zou zeggen neem uw verlies.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Valenda webwinkel retourneren naar China

Ongelezen bericht door Moneyman »


rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Valenda webwinkel retourneren naar China

Ongelezen bericht door rvjapio »

Neem uw schade. En google voorafgaand op elke aankoop EERST: 'Klacht....'. Zo moeilijk is dat niet toch?

Aygulf
Berichten: 378
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Valenda webwinkel retourneren naar China

Ongelezen bericht door Aygulf »

Ans Vullings schreef:
05 jul 2022 14:21
Ik bestelde prachtige 'lederen' orthopedische sandalen via de webwinkel van Valenda, die ook een winkel in amsterdam zouden hebben. De sandalen kwamen na 10 dagen aan direct uit china en zijn goedkope plastic neppers. Ik wil ze terugsturen (14 dagen retour staat op de website) maar ze bieden me eerst korting op volgende bestellingen en als ik ze persé wil retourneren een adres in China waarvoor de verzendkosten meer dan € 25 zullen bedragen. Dat alles onder een mooi sausje van milieu besparen, coronarisico en meer onzin. Hoe kan het dat je via een Nederlands bedrijf bestelt en naar China moet retourneren als dat niet van tevoren gezegd is? Ik zal dat dan ook niet doen. Helaas was ik nog niet bekend met consumentenwebsites als 'TRUSTPILOT' . Dit zal mij niet meer gebeuren. Ze moeten me gewoon een adres in Nederland geven waarheen ik ze kan terugsturen.
Nergens kan ik op de site vinden dat ze een winkel in Amsterdam hebben. Nergens staat dat u het kosteloos kunt retourneren. Alleen dat u het betaalde geld retour krijgt. Nergens op de site staat een contactadres, een telefoonnummer, een KvK nummer..... Alleen een standaard contact formulier dat op de sites van al die dropshippers hetzelfde formulier is. Het is jammer voor u maar met ze "zouden" en ze "moeten" komt u echt niet verder. Het spul komt uit China en moet daar ook weer naartoe. Zie het als een les en laat u niet meer verleiden door die prachtige reclames (altijd op Facebook want daar zitten vooral dames op) met fantastische reacties van ontzettend enthousiaste klanten.... Ben bang dat niemand op dit forum een manier weet om het artikel gratis naar China te sturen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Valenda webwinkel retourneren naar China

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Valenda moet de retourkosten voor zijn rekening nemen, zij hebben niet aangegeven dat deze voor de klant zijn in de retourvoorwaarden dan zijn de kosten voor hen!

https://www.thuiswinkel.org/vragen/moet ... oet%20zijn.

https://www.jurato.nl/nieuws/mag-een-we ... consument/

wijs de webwinkel hierop, meld de webshop bij de ACM en eis je volledige betaling terug!

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Valenda webwinkel retourneren naar China

Ongelezen bericht door Lowieze »

Hawk-Eye schreef:
14 jul 2022 07:11
Valenda moet de retourkosten voor zijn rekening nemen, zij hebben niet aangegeven dat deze voor de klant zijn in de retourvoorwaarden dan zijn de kosten voor hen!

https://www.thuiswinkel.org/vragen/moet ... oet%20zijn.

https://www.jurato.nl/nieuws/mag-een-we ... consument/

wijs de webwinkel hierop, meld de webshop bij de ACM en eis je volledige betaling terug!
Er staat in de voorwaarden:
Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zijn de kosten voor het retourneren van de producten voor de rekening van de consument.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Valenda webwinkel retourneren naar China

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

dan moeten ze wel heel duidelijk maken welke kosten dit zijn en daar gaan ze de fout in!

het enkel vermelden in de algemene voorwaarden is niet genoeg, men moet dit ook heel duidelijk op de website vermelden zoals je in de linkjes kunt lezen!

NeoDutchio
Berichten: 12311
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Valenda webwinkel retourneren naar China

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hawk-Eye schreef:
14 jul 2022 07:11
Valenda moet de retourkosten voor zijn rekening nemen, zij hebben niet aangegeven dat deze voor de klant zijn in de retourvoorwaarden dan zijn de kosten voor hen!

https://www.thuiswinkel.org/vragen/moet ... oet%20zijn.

https://www.jurato.nl/nieuws/mag-een-we ... consument/

wijs de webwinkel hierop, meld de webshop bij de ACM en eis je volledige betaling terug!
Londen ligt in Engeland. En laat dat land nu net uit de EU gestapt zijn. Europees recht geldt daar niet. In de hoop dat het adres klopt uiteraard. Dergelijke dropshippers willen nooit gevonden worden.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Valenda webwinkel retourneren naar China

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

laat ze nu de suggestie wekken dat men handelt vanuit Amsterdam!!!!

website moet duidelijk alle info bevatten, is dat niet het geval is risico voor de webwinkel en niet voor de klant....

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Valenda webwinkel retourneren naar China

Ongelezen bericht door BL2 »

Wens je veel suc6, Hawk-Eye, maar dat gaat je nooit lukken.
Voor topicstarter, neem je verlies, ga naar een echte winkel voor goede orthopedische sandalen, kan je ze gelijk passen na deskundig advies. Dat is nou juist zo belangrijk bij orthopedische schoeisel.

Plaats reactie