Verkoop via verkoopplatform naar verkoopplatform

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Oma Lady
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2020 15:35

Verkoop via verkoopplatform naar verkoopplatform

Ongelezen bericht door Oma Lady »

Ik wilde een bepaald item van Thule kopen en ging op zoek. We mogen nog steeds niet naar winkels dus het internet op. Ik vind het item bij het bedrijf, SuperSales, en zie dat de levertijd 1 dag is wat prettig is ik heb het snel nodig en bestel het item. Ik wordt doorgeleid naar Bol.com ook geen probleem gaat over het algemeen goed. Dus besteld en betaald.

Zit nu al een week te wachten dus kijk bij mijn bestellingen bij Bol en zie "reservering" staan. Reservering? was toch levertijd 1 dag ok misschien 2 doordat het via bol gaat. Dus eerst maar eens met Bol gechat. Komt omdat het bedrijf niet levert, vind het vervelend maar kunnen wij niets aan doen. Wij kunnen alleen de order annuleren (dat kan ik zelf ook wel). Toen het bedrijf opgezocht (geen telefoonnummer te vinden wel FB) dus chatten via FB. dit is het antwoord van Super Sales "Wat vervelend om te horen! Helaas kan ik je daarbij niet verder helpen. Wij zijn een prijsvergelijker en sturen je door naar één van onze partners, in dit geval bol.com. Voor meer informatie over de levering en het bestellen van het product raad ik je aan om contact met bol.com op te nemen. Wel zal ik het probleem doorgeven aan onze technische afdeling zodat we in het vervolg teleurstellingen kunnen voorkomen! Ik hoop dat je het product snel geleverd krijgt. Succes!" Begin inmiddels een kastje muur gevoel te krijgen. Dus begin ook een beetje boos te worden. Waarom zet je levertijd 1 dag als je niet eens weet of het geleverd kan worden. Dus hup mail via hun site gestuurd. Vanmorgen al antwoord dat dan weer wel. Maar zal vermoedelijk erin gelegen hebben dat ik Radar/Kassa in ga schakelen. Deze meneer maakt het zelf nog bonter.
Het antwoord van een zekere Pim van Super Sales "Vervelend dat het product niet bezorgd wordt! Ik hoorde dat je ook al een collega via Facebook gesproken had, we krijgen de data van BOL :o (maar ik wordt door jullie site naar Bol gestuurd :roll: )maar daar ging in de communicatie met hen iets mis met betrekking tot dit product. We hebben een en ander aangepast en het product is hierdoor ook van onze site verwijderd." (Nog meer kastje-muur-kastje. Fout lag bij Bol (heb een schermprint en daar staat toch heel iets anders op.)
Ik hoop dat je het product snel geleverd krijgt! Je kunt de koop natuurlijk ook annuleren en het product elders kopen. Ook hier weer de suggestie om te annuleren WTF? Zijn deze lui nou echt zo dom dat ik dat zelf niet kan verzinnen?

Inmiddels was ik het zat en heb Thule via FB chat een vraag mbt het artikel gesteld en kreeg netjes vanmorgen antwoord terug. Het item wordt weer geproduceerd en is vanaf volgende week weer leverbaar. Ik heb een lokaal bedrijf gebeld en gun hun de verkoop.

Om een lang verhaal kort te maken we hebben hier dus te maken met een verkoopplatform (super Sales) die je vervolgens naar een volgend verkoopplatform (Bol) stuurt. Het is niet duidelijk op de site dat de artikelen die je daar ziet staan (is mij tenminste niet opgevallen maar ja ik ben al "oud") niet door hun verkocht worden maar dat zij deze "verzamelen" als een soort tussenpersoon en vervolgens je naar een ander verzamelaar stuurt om te bestellen en te betalen. Ik dacht dat Bol daarmee zou stoppen?

Je weet als consument niet meer bij wie je besteld, wie verantwoordelijk is, waar je eventueel naartoe moet mbt garantie. Men wijst naar elkaar en de consument staat erbij en is de dupe. Ik vermoed zo dat dit veel vaker voorkomt dan wij denken . Staat het met grote letters op de site prima maar doe niet net alsof jij verkoopt terwijl je een verzamelaar bent.

Misschien is dit nog een item voor Radar in het verlengde van een vorig item over Bol en dropshipping.

Oma Lady
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 apr 2020 15:35

Re: Verkoop via verkoopplatform naar verkoopplatform

Ongelezen bericht door Oma Lady »

niet helemaal waar. Bol is ook een verzamelaar en op super sales was niet duidelijk dat zij een verzamelaar waren. Overigens is ook Bol niet degene die het verkoopt maar komt het ergens (waar? geen idee) anders vandaan.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verkoop via verkoopplatform naar verkoopplatform

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt en Radar en Kassa ingeschakeld? U hebt connecties zeg. En wat gaan zij doen?

Als ik bij Supersaver kijk, zie ik daar een heleboel zaken die zij vergelijken.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verkoop via verkoopplatform naar verkoopplatform

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Supersaver verkoopt niets, ze laten alleen zien wat anderen verkopen. U komt uit op het platform Bol en daar staat netjes bij elk product wie de verkoper is. Even daarop klikken en je ziet relevante informatie van de verkoper. Het is dus duidelijk bij wie u koopt.
Het enige is wat er bij Bol stond als levertermijn.

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Verkoop via verkoopplatform naar verkoopplatform

Ongelezen bericht door JozJan »

Oma Lady schreef:
09 apr 2021 12:04
SuperSales
Lady1234 schreef:
09 apr 2021 12:38
Als ik bij Supersaver kijk, zie ik daar een heleboel zaken die zij vergelijken.
Wel goed lezen

Inhoudelijk: als je koopt bij bol staat er duidelijk bij wie de verkoper is. Bij die partij moet je zijn. Oh, en de levertijd wordt niet gehaald. Tja, dat gebeurt wel eens vaker. Wil je je artikel persé snel hebben ? Had dan meteen bij die lokale winkel gebeld om te vragen of het op voorraad is en of het afgehaald kan worden.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Verkoop via verkoopplatform naar verkoopplatform

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ik snap best dat je boos bent, maar het lijkt er op dat je zelf het systeem niet snaot.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Verkoop via verkoopplatform naar verkoopplatform

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het verhaal is mij niet 100% duidelijk. Ik probeer het beste van te maken.

Jouw reis begint bij een zoekmachine. Gaat naar een vergelijkingssite, naar bol.com en vervolgens naar een externe verkoper die weer elders (in China) jouw bestelling doet.


Het juridische verhaal begint als jij een betaling hebt gedaan. Dat is aan bol.com, jouw verkoper.

Jij hebt betaald aan bol.com, een factuur gekregen van bol.com en hun zijn "de winkel van ons allemaal". Daarmee is in mijn ogen hun verantwoordelijkheid voor de levering. Echter, bol.com ziet zichzelf soms als een winkel en soms als een tussenpersoon (ik weet dat sommige op deze site hier niet mee eens zijn).
Bol.com vind dat je bij hun verkoop partner moet zijn.

Het is mij niet duidelijk wat jij wilt? Wil je klagen of wil je je koop ontbinden?
Op https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... aan-maken/ staat hoe je een aankoop af kan.

Steeds meer winkels zijn open op afspraak. Dus je kunt weer shoppen in het echte wereld.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verkoop via verkoopplatform naar verkoopplatform

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Seinhuis schreef:
09 apr 2021 22:17
Het juridische verhaal begint als jij een betaling hebt gedaan. Dat is aan bol.com, jouw verkoper.

Jij hebt betaald aan bol.com, een factuur gekregen van bol.com en hun zijn "de winkel van ons allemaal". Daarmee is in mijn ogen hun verantwoordelijkheid voor de levering. Echter, bol.com ziet zichzelf soms als een winkel en soms als een tussenpersoon (ik weet dat sommige op deze site hier niet mee eens zijn).
Bol.com vind dat je bij hun verkoop partner moet zijn.
Bol.com is zowel een verkoper als een platform, dat zal niemand ontkennen. Echter betaal je wel via Bol, maar doe je zaken met een verkoper. Bij Marktplaats kan je ook betalen via hun systeem, maar dat wil echt niet zeggen dat Marktplaats de verkoper is.
Bij Bol staat de verkoper altijd vermeld en daar moet je dus aankloppen. Niet bij het platform of diegene die de betalingen verwerkt.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Verkoop via verkoopplatform naar verkoopplatform

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Als je marktplaats en bol over dezelfde boeg gooit dan snap je het echt niet.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verkoop via verkoopplatform naar verkoopplatform

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J. Deltoer schreef:
10 apr 2021 07:33
Als je marktplaats en bol over dezelfde boeg gooit dan snap je het echt niet.
Het systeem is hetzelfde. Op beide platformen kan je adverteren en via beide platformen kan je betalen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkoop via verkoopplatform naar verkoopplatform

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
10 apr 2021 07:33
Als je marktplaats en bol over dezelfde boeg gooit dan snap je het echt niet.
Wat is volgens jou het cruciale verschil waardoor je die twee niet kunt vergelijken op de manier waarop NeoDutchio dat deed?

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verkoop via verkoopplatform naar verkoopplatform

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat een gedoe. Vroeger ging je gewoon naar een stenen winkel met een beurs vol dukaten, je zocht uit wat je hebben wilde, betaalde, en nam het mee. En als ze niet hadden wat je wilde hebben, dan ging je naar een andere stenen winkel.

Vroeger was heus niet alles beter, maar het was wel een stuk overzichtelijker. ;)

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verkoop via verkoopplatform naar verkoopplatform

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
12 apr 2021 10:11
Wat een gedoe. Vroeger ging je gewoon naar een stenen winkel met een beurs vol dukaten, je zocht uit wat je hebben wilde, betaalde, en nam het mee. En als ze niet hadden wat je wilde hebben, dan ging je naar een andere stenen winkel.

Vroeger was heus niet alles beter, maar het was wel een stuk overzichtelijker. ;)
Maar toen nam je nog genoegen met een gewone filterkoffiezetter, tegenwoordig heb je meer soorten koffiezetters dan dat er in een winkel passen.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verkoop via verkoopplatform naar verkoopplatform

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zet mijn koffie gewoon met de hand. Lekkerste koffie die er is.

Gesloten