LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verspakketten uit de supermarkt

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Verspakketten uit de supermarkt

Ongelezen bericht door Radar »

Verspakketten: alle ingrediënten in één pakket waar je een maaltijd van kan maken. Radar kocht er een paar bij diverse supermarkten. Welke is het lekkerste? En ben je goedkoper of duurder uit dan wanneer je de ingrediënten los koopt?

Kijk hier het item terug

Enitrauw
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2020 21:02

Re: Verspakketten uit de supermarkt

Ongelezen bericht door Enitrauw »

Nadeel van de verspakketten dat ze in plastic verpakt zijn. Beter is om de producten los goedkoper te laten zijn, om plastic te besparen

Soundvision71
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2020 21:04

Re: Verspakketten uit de supermarkt

Ongelezen bericht door Soundvision71 »

Koop gewoon je groente & fruit op de markt, daar zijn de producten gewoon dagvers en je krijgt meer en je bent minimaal 20% goedkoper uit dan in welke supermarkt dan ook.
ik weet dat de jongere consument gewoon lui is & liever niet naar de markt gaan,wand dan zijn ze niet cool tegenover hun vrienden. maar daar krijg je pas echt waar voor je geld & je kunt gelijk voor een week inslaan, wat je in een supermarkt niet lukt voor dat geld.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verspakketten uit de supermarkt

Ongelezen bericht door kweenie »

Groot voordeel van die verspakketten is dat er een 'afgepaste' hoeveelheid van de diverse geleverd in zit. Bij voorbeeld een kwart knolselderij. Als je bij de markt anders driekwart van de knolselderij uiteindelijk zou weggooien, dan ben je niet echt heel veel voordeliger uit.

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Verspakketten uit de supermarkt

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Soundvision71 schreef:
06 jan 2020 21:15
Koop gewoon je groente & fruit op de markt, daar zijn de producten gewoon dagvers en je krijgt meer en je bent minimaal 20% goedkoper uit dan in welke supermarkt dan ook.
ik weet dat de jongere consument gewoon lui is & liever niet naar de markt gaan,wand dan zijn ze niet cool tegenover hun vrienden. maar daar krijg je pas echt waar voor je geld & je kunt gelijk voor een week inslaan, wat je in een supermarkt niet lukt voor dat geld.
Is het altijd luiheid?
In het dorp waar ik woon is de markt op een doordeweekse ochtend, en dan werk ik altijd... ik ben allang aan het werk als de markt begint, en nog lang niet thuis als de markt alweer voorbij is.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verspakketten uit de supermarkt

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is in deze omgeving ook. Ik weet dat elders in het land markten op zaterdag zijn, dan kan de werkende medemens er nog eens heen, tenzij ze op zaterdag werken natuurlijk.

En, eerlijk gezegd, zo dagvers is het allemaal niet op die markt. En goedkoop zeker niet. Bij sommige kramen heb ik wel eens het idee dat ze 's ochtends even gauw bij de appie de boel leegplunderen.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verspakketten uit de supermarkt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat op de markt je gulden een daalder waard zou zijn, is altijd al slechts een slogan geweest.

Dus verser, beter of goedkoper op de markt is echt onzin.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Verspakketten uit de supermarkt

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

kweenie schreef:
06 jan 2020 21:46
Als je bij de markt anders driekwart van de knolselderij uiteindelijk zou weggooien, dan ben je niet echt heel veel voordeliger uit.
Die andere driekwart kan in de diepvries.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Verspakketten uit de supermarkt

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Lady1234 schreef:
07 jan 2020 09:47
Dat op de markt je gulden een daalder waard zou zijn, is altijd al slechts een slogan geweest.
Uit veel en uitgebreide ervaring kan ik u melden dat shoppen op de markt vaak veel goedkoper is.
Drie mango's voor euro, een zak avocado's voor een euro, kom er bij de supermarkt maar eens om.
En als je op de markt vlak voor sluitingstijd boodschappen doet ben je helemaal voordelig uit.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verspakketten uit de supermarkt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, dan kan je het gratis uit de afvalbakken halen, want mee terug nemen voor de markt de volgende dag overleeft dat spul niet.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verspakketten uit de supermarkt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij waren ze dus juist goedkoper.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Verspakketten uit de supermarkt

Ongelezen bericht door sjohie »

Klaas Jan schreef:
07 jan 2020 10:07
Lady1234 schreef:
07 jan 2020 09:47
Dat op de markt je gulden een daalder waard zou zijn, is altijd al slechts een slogan geweest.
Uit veel en uitgebreide ervaring kan ik u melden dat shoppen op de markt vaak veel goedkoper is.
Drie mango's voor euro, een zak avocado's voor een euro, kom er bij de supermarkt maar eens om.
En als je op de markt vlak voor sluitingstijd boodschappen doet ben je helemaal voordelig uit.
En voor ons, een tweepersoonshuishouden, is dat meestal van alles veel te veel, dus dan eten we met lange tanden een week lang avocado, of gooien we de helft van die zak weg.

Er is een markt voor dit soort pakketten, zeker voor kleinere huishoudens.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Verspakketten uit de supermarkt

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voor gemak wordt betaald, doorgaans. Bij zo'n groentepakket meestal niet. Mooi toch? En hoe lekker is iemands "geheel eigen" pompoensoep of currie?
Vers, gemakkelijk, niet duurder... hoe goed kun je het hebben?

Groente, fruit en verse kruiden koop ik vaak bij de Turkse of Marokkaanse winkel. Vers, redelijk geprijsd, alles los verkocht. De kruiden zijn van een totaal andere kwaliteit dan die dooie takjes in couveusebakjes van de supermarkt.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Verspakketten uit de supermarkt

Ongelezen bericht door Jefdus »

Klaas Jan schreef:
07 jan 2020 10:07

Drie mango's voor euro, een zak avocado's voor een euro,
Ja. Maar als je ze vervolgens een dag of 2 laat liggen, zijn ze zo rot als ik weet niet wat in mijn ervaring. Er is een reden dat ze zo goedkoop zijn...

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verspakketten uit de supermarkt

Ongelezen bericht door witte angora »

En er is dus een reden dat je precies dat soort 'aanbiedingen' niet bij de supermarkt niet zult vinden. ;)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verspakketten uit de supermarkt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ach, die groentepakketten zijn zo gek nog niet. Afgegeprijsd groentesoeppakket uit de supermarkt (AH) voor €2,20 gekocht resulterend in ruim twee liter lekkere en verse groentesoep. Leuk en ontspannend werk om te maken. Kost je een kwartiertje. Vergelijk dat eens met "soep uit zak" van Unox. Literprijs €5,25! Dus: zelf maken: 1 euro per liter. Unox: 5x zo duur voor een bord met groentesnot.

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verspakketten uit de supermarkt

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... als ik groentesoep maak ben k er toch wel een uur of 3 mee bezig. Dat heeft het schenkeltje en het soepvlees nu eenmaal nodig. Alhoewel, 3 uur... het meeste wordt gedaan door het vlammetje van het gasfornuis, dat is ook wel weer zo.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Verspakketten uit de supermarkt

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Lust ik niet!

Dat zit er ook vaak tussen, ook zie je niet of alles vers en goed is.

Bij zelf samenstellen weet je wat je eet, Tanger, de anti Geert W. winkel met Marokkaanse eigenaar voel je of een Mango gelijk eten of nog weken mag blijven liggen.

Maar vergeet niet, de Melk koeien die na een jaar of 10 geslacht worden zijn prima schoenzolen of je maakt er gehakt van.
Je moet dus als je daar koopt voorzichtig proberen of goed kijken als je ervaring hebt.

Maar los gekocht hoef je geen Lust ik niet weg te gooien.... smaken verschillen en niet iedereen wil kant en klaar zooi eten!
Net als blikken en pakjes soep goed voor de winter zijn, flink strooi zout er in!

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Verspakketten uit de supermarkt

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik heb eigenlijk alleen moeite met die gratis komkommer die ik te kust en te keur tegenkom....

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verspakketten uit de supermarkt

Ongelezen bericht door witte angora »

Een gratis, gegeven paard moet je niet in de bek kijken. Ook niet als hij groen en langwerpig is. :wink:

Gesloten