LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VidaXL neemt geen verantwoordelijkheid voor fouten

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Eva123
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2018 10:56

VidaXL neemt geen verantwoordelijkheid voor fouten

Ongelezen bericht door Eva123 »

Een tv meubel besteld bij Vidaxl.
Paar dagen later geleverd dan dat ze zeiden maar ok dat kan.
Het meubel ontvangen, maar deze was niet in goede staat. De deurtjes hingen scheef, er zaten pen strepen op, een schuur in 1 deurtje en de hand grepen paste niet.
Aan de zijkant was de hout verbinding niet in orde, deze stak een paar cm uit i.p.v. dat de verbinding in elkaar zat en netjes was verwerkt.

Ik heb gemaild incl uitleg en foto’s .
1ste reactie was dat ze reserve onderdelen konden sturen ( had iemand überhaupt mijn mail wel gelezen )
Terug gemaild.
2de reactie stond een andere naam in de aanheft en vroegen ze om foto s ( mail weer niet gelezen dus )
Weer terug gemaild dat ik deze manier van doen wel erg slecht begon te vinden, dat ik wilde dat het product werd opgehaald en dat ik een een nieuw correct product wilde ontvangen.
4de mail.. een retour label voor post nl.
Hierna heb ik gebeld, duurde een tijd voor ik iemand aan de lijn had.
Geen enkele excuses gehad voor dit ongemak.
Ophaal service hebben ze niet.
Ik moet dus een meubel achter op de fiets naar een post nl locatie gaan brengen.
De medewerkster was onbeschoft, onbehulpzaam, en wilde nergens tegemoet komen.
Ik heb gevraagd om een leidinggevende te spreken, ook dit was niet mogelijk.

Hoe kan het dat als een bedrijf een foutief product leverd ( wat een keer kan gebeuren ) geen enkel verantwoording neemt, geen excuses maakt voor het ongemak, geen compensatie aanbied voor het ongemakt, en eigenlijk het de klant zelf laat oplossen.
Ik vind dit bedrijf een uiterst schandalige klantenservice heeft, en als ik op internet vidaxl opzoek.. dan kom ik tot conclusie dat ik dat eerder had moeten doen en dat er heel veel ontevreden klanten zijn van dit bedrijf.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 aug 2018 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast door moderatie

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: VidaXL neemt geen verantwoordelijkheid voor fouten

Ongelezen bericht door sylvesterb »

En toen dacht u dat ga ik op een forum plaatsen van het televisie programma Radar zonder u te verdiepen wat een forum precies is?


Boesta
Berichten: 255
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: VidaXL neemt geen verantwoordelijkheid voor fouten

Ongelezen bericht door Boesta »

Eva123 schreef:
24 aug 2018 11:14
Een tv meubel besteld bij Vidaxl.
Paar dagen later geleverd dan dat ze zeiden maar ok dat kan.
Het meubel ontvangen, maar deze was niet in goede staat. De deurtjes hingen scheef, er zaten pen strepen op, een schuur in 1 deurtje en de hand grepen paste niet.
Aan de zijkant was de hout verbinding niet in orde, deze stak een paar cm uit i.p.v. dat de verbinding in elkaar zat en netjes was verwerkt.

Ik heb gemaild incl uitleg en foto’s .
1ste reactie was dat ze reserve onderdelen konden sturen ( had iemand überhaupt mijn mail wel gelezen )
Terug gemaild.
2de reactie stond een andere naam in de aanheft en vroegen ze om foto s ( mail weer niet gelezen dus )
Weer terug gemaild dat ik deze manier van doen wel erg slecht begon te vinden, dat ik wilde dat het product werd opgehaald en dat ik een een nieuw correct product wilde ontvangen.
4de mail.. een retour label voor post nl.
Hierna heb ik gebeld, duurde een tijd voor ik iemand aan de lijn had.
Geen enkele excuses gehad voor dit ongemak.
Ophaal service hebben ze niet.
Ik moet dus een meubel achter op de fiets naar een post nl locatie gaan brengen.
De medewerkster was onbeschoft, onbehulpzaam, en wilde nergens tegemoet komen.
Ik heb gevraagd om een leidinggevende te spreken, ook dit was niet mogelijk.

Hoe kan het dat als een bedrijf een foutief product leverd ( wat een keer kan gebeuren ) geen enkel verantwoording neemt, geen excuses maakt voor het ongemak, geen compensatie aanbied voor het ongemakt, en eigenlijk het de klant zelf laat oplossen.
Ik vind dit bedrijf een uiterst schandalige klantenservice heeft, en als ik op internet vidaxl opzoek.. dan kom ik tot conclusie dat ik dat eerder had moeten doen en dat er heel veel ontevreden klanten zijn van dit bedrijf.

Vreemd verhaal!

VidaXL heeft juist wel een ophaalservice die geheel gratis is! Alleen hele kleine artikelen moet u zelf via postNL terugzenden. VidaXL stort het aankoopbedrag terug op het moment dat de bezorger het pakket bij u heeft opgehaald. Dus voordat ze het hebben ontvangen.

Wij kopen al vele jaren bij VidaXL en ik herken me helemaal niet in uw omschrijving van de klantenservice. De klantenservice is juist heel erg vriendelijk en behulpzaam. Vaak geven ze voor het ontstane ongemak een ruime (extra) vergoeding d.m.v. een kortingsvoucher.

Op https://www.kiyoh.nl/vidaxl_nl/ een zeer betrouwbare review-site, waar alleen geverifieerde kopers een review kunnen achterlaten, hebben ze een 7.5. Dat is niet slecht voor zo'n groot bedrijf.


totaal score Score is gebaseerd op de laatste 12 maanden.
7.5
Beoordelen
Laatste beoordeling
vandaag1232 beoordelingen (12 maanden)
8180 beoordelingen (totaal)
158319 keer bekeken
79% beveelt dit bedrijf aan

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: VidaXL neemt geen verantwoordelijkheid voor fouten

Ongelezen bericht door Aygulf »

VidaXL is een prima bedrijf. Als je iets binnenkrijgt dat niet goed is dan pak je toch de telefoon? Gaat toch veel sneller dan dat over en weer gemail. Hoor je meteen de reactie, wat te doen enz. Bovendien hebben ze WEL een ophaalservice. Kan mij niet aan de indruk onttrekken dat manier en toon van de klant om de klacht te melden aan VidaXL ook wel wat te wensen heeft overgelaten. Als iemand niet meteen zijn eis (!) ingewilligd ziet wordt de medewerker meteen beschuldigd van "onbeschoftheid", geen verantwoordelijkheid nemen (wat moet ik me daar bij voorstellen?) enz. Gun een bedrijf ook even de tijd om naar een oplossing te zoeken. Tegenwoordig is er een mentaliteit van eisen, IK bepaal wat er gebeurt, meteen korting of een zgn. tegemoetkoming willen, "ze" dit en "ze" dat..... en lekker op een forum anoniem je gal spuwen.

lsinke1965
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2020 11:32

Re: VidaXL neemt geen verantwoordelijkheid voor fouten

Ongelezen bericht door lsinke1965 »

Je kan niet bellen met VidaXL

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: VidaXL neemt geen verantwoordelijkheid voor fouten

Ongelezen bericht door WZZ »

Nou, op de service van Vida XL is soms wel iets aan te merken. Onze bestelling bleek bij uitpakken flink beschadigd te zijn. Een telefoonnummer is nergens te vinden, je moet dmv "mijn vidaxl" het bedrijf aanschrijven. Vervelend dan als je bestelling niet daarin te vinden is. Na 6 mails kregen we eindelijk een reactie met daarin de vraag of het product naar onze zin was. Na nog 2 mails kregen we een mail dat ze ons het generuze aanbod van 10% korting gaven als we genoegen namen met het beschadigde product. En uiteraard blablacoronaverontschuldigingen. En eindelijk, na zo'n 3 weken is het product opgehaald. Als je als webwinkel geen fatsoenlijke nazorg kunt bieden laat je wel iets liggen.
Dus VidaXL, voor ons niet meer.

ForumGebruiker1001
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2021 16:33

Re: VidaXL neemt geen verantwoordelijkheid voor fouten

Ongelezen bericht door ForumGebruiker1001 »

Mijn ervaring is ook dat VidaXL klantenservice telefonisch nihil is; laatst stond ik 50 minuten in de wacht en niemand nam het gesprek aan.

VidaXL klantenservice per mail ervaar ik ook als zeer slecht. Ik heb na een paar mails slechts één vraag beantwoord gekregen.

@ WZZ: hebt u wel het volledige (betaalde) bedrag retour gekregen?

Ik krijg mijn vragen en twijfels bij het lezen van jullie ervaringen met Vida XL (en spijt dat ik niet eerder heb opgezocht hoe het bedrijf staat aangeschreven bij klanten) want ik zit ook met een beschadigde kast en ik houd mijn hart vast hoe dit wordt afgehandeld door VidaXL.

Weet iemand of Radar Avro Tros hier iets mee kan doen?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: VidaXL neemt geen verantwoordelijkheid voor fouten

Ongelezen bericht door kokka »

ForumGebruiker1001 schreef:
07 feb 2021 16:44
ik houd mijn hart vast hoe dit wordt afgehandeld door VidaXL.

Weet iemand of Radar Avro Tros hier iets mee kan doen?
klinkt als paniekvoetbal. je hebt dus nog niet eens een dispuut maar voor het geval dat ze het niet goed afhandelen begin je maar vast een oud topic te kapen? IK hoop dat Radar hier iets aan kan doen.

Methusalah
Berichten: 1165
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: VidaXL neemt geen verantwoordelijkheid voor fouten

Ongelezen bericht door Methusalah »

Kan alleen maar zeggen, koop nooit wat bij VidaXL. Het is goedkope rotzooi. Afgedankte partijen en dat soort ongein. Ken ze voornamelijk van Marktplaats (toen ik daar werkte) en man man man wat een zootje ongeregeld.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: VidaXL neemt geen verantwoordelijkheid voor fouten

Ongelezen bericht door sephora30 »

4x besteld daar, ik 3 keer, mijn zus 1 keer. 3 van de 4 dingen kwamen beschadigd binnen, 1 product ging na een jaar kapot.
De producten zijn ruk, maar de klantenservice in ons geval was prima. Alles is opgehaald, en geld retour. In 1 geval mocht ik de tafel houden. Snelle reactie, snel afgehandeld.

Aan de kwaliteit van hun producten mogen ze wel iets doen. Leuke spullen, maar slechte kwaliteit.

Binnenkort ga ik weer een poging wagen, want het bankje dat mijn dochter wil, is helaas alleen bij hen te koop. Wish me luck :-)

Gesloten