LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Een kapotte telefoon van Dinafyx ontvangen na reparatie

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Avoird
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 feb 2018 14:31

Een kapotte telefoon van Dinafyx ontvangen na reparatie

Ongelezen bericht door Avoird »

Ik weet niet wat moet ik doen...
Ik heb twee problemen :
Eerste probleem is dat ik ondekte mijn gerepareerde en teruggestuurde door Dinafyx iPhone 6s ...in mijn brievenbus , ingepakt in een dunne envelopje met totaal gebroken scherm.
Naar mijn melding over dit incendent , kreeg ik te horen, dat Dynafyx wil dit scherm repareren,
maar ik twijfel of misschien grotere schade binnen mijn toestel zouden zijn die ontstond tijdens het vervoeren.Ook tweede keer aangetekende en verzekerde post kosten voor mij. Ook twijfel ik of dit telefoon zou nog goed functioneren , wie weet wat is gebeurde Ik snap het niet hoe kunnen ze een dure apparat niet ingepakt opsturen..Ik vertrouw dit bedrijf niet meer....
De tweede probleem, dat mijn iPhone is valt onder garantie (tweede jaar) ,er waren reciever en speak module kapot, maar Belsimpel ontwijk mijn kosten terug te betalen...
Laatst gewijzigd door Radar op 07 feb 2018 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Een kapotte telefoon van Dinafyx ontvangen na reparatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

- Wanneer heb je het toestel gekocht?
- Wanneer heb je het gebrek ontdekt?
- Wanneer heb je het gebrek gemeld?
- Bij wie heb je het gebrek gemeld? Belsimpel of iemand anders?

Avoird
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 feb 2018 14:31

Re: Een kapotte telefoon van Dinafyx ontvangen na reparatie

Ongelezen bericht door Avoird »

Iphone gekocht 14.02.2026 bij Belsimpel,heel lang had ik af en toe problemen tijdens tel.gespreken(mensen horen mij niet duidelijk,gebrekkig),15.01 gestuurd naar Belsimpel ,24.01 kreeg het prijsopgave van Dinafyx,30.01 kreeg ik kapot.tel gestuurd door DHL.Ik heb aan Belsimpel gemaild ,DHL(waarom zonder aantekening geleverd en wat er met 't toest. gebeurd

Avoird
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 feb 2018 14:31

Re: Een kapotte telefoon van Dinafyx ontvangen na reparatie

Ongelezen bericht door Avoird »

Ook Dinafyx gemaild,zij willen scherm repareren.Maar ik twijfel,dat er alleen een scherm kapot.Wat betreft garantie ,Besimpel afwijkt om een duidelijke antwoord te geven.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Een kapotte telefoon van Dinafyx ontvangen na reparatie

Ongelezen bericht door R. Proctor »

Dynafix gooit geen telefoons door de brievenbus en DHL rijd ook niet voor Dynafix.
Dus dit verhaal rammelt aan alle kanten, Dynafix mag jij gewoon netjes krabbelen dat jij de telefoon hebt ontvangen.
De 1ste de beste bezorger die dit anders doet is zijn baan geheid kwijt

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Een kapotte telefoon van Dinafyx ontvangen na reparatie

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Was hij gerepareerd of kapot teruggestuurd?

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Een kapotte telefoon van Dinafyx ontvangen na reparatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Avoird schreef:Iphone gekocht 14.02.2026 bij Belsimpel,heel lang had ik af en toe problemen tijdens tel.gespreken(mensen horen mij niet duidelijk,gebrekkig),15.01 gestuurd naar Belsimpel ,24.01 kreeg het prijsopgave van Dinafyx,30.01 kreeg ik kapot.tel gestuurd door DHL.Ik heb aan Belsimpel gemaild ,DHL(waarom zonder aantekening geleverd en wat er met 't toest. gebeurd
Ah, er is dus een reparatieovereenkomst. Deze heb je met Dinafyx gesloten. Dan heb je nu dus een vordering op Dinafyx. In eerste instantie zou ik zeggen dat je herstel kunt vorderen. Je kunt een ingebrekestelling versturen, hierin geef je aan dat je de telefoon hersteld wil hebben, binnen welke (redelijke) termijn en dat anders een plaats vervangende schadevergoeding vordert. De hoogte hiervan zou ik laten afhangen van wat een andere reparateur aangeeft dat het kost om het toestel te laten maken. Dit geld kun je natuurlijk ook anders besteden.

Avoird
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 feb 2018 14:31

Re: Een kapotte telefoon van Dinafyx ontvangen na reparatie

Ongelezen bericht door Avoird »

Mijn telefoon was gerepareerd teruggestuurd maar tijdens het transporten werd beschadigd , hij lag in een plastics zakje in gewone envelop en DHL heeft dit envelop zonder handteking in mijn brievenbus gegooid..

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Een kapotte telefoon van Dinafyx ontvangen na reparatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je moet zorgen dat de ander in verzuim komt. Je zorgt er voor dat de ander in verzuim komt, door ze een ingebrekestelling versturen, daarbij hoort dat je een redelijke termijn tot nakoming geeft. Ik snap dat je dit niet wil, maar dat is wel hoe het juridisch zit.

Avoird
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 feb 2018 14:31

Re: Een kapotte telefoon van Dinafyx ontvangen na reparatie

Ongelezen bericht door Avoird »

Alfatrion ,Bedank voor uw advies! Naar wie is beter die ingebrekestelling toesturen , naar Dinafyx, of naar Belsimpel waarin ik mijn reparatieaanvraag ingeleverd , ook heb ik naar Belsimpel mijn toestel gestuurd en zij hebben doorgestuurd naar dit Dinafyx..?

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Een kapotte telefoon van Dinafyx ontvangen na reparatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Met welke partij heb je de reparatieovereenkomst?
Ik denk dat je bij Dinafyx moet zijn.
Je kan de telefoon dan meteen meesturen.

Avoird
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 feb 2018 14:31

Re: Een kapotte telefoon van Dinafyx ontvangen na reparatie

Ongelezen bericht door Avoird »

Omdat mijn telefoon onder garantie is , heb ik hem bij Belsimpel ( ik heb het daar gekocht) ter reparatie gemeeld en vervolgens ook naar Belsimpel gestuurd. Belsimpel heeft het naar Dinafyx
doorgestuurd en verder kreeg ik de e-mailen met prijsopgave van Dinafyx, ook dat mijn schade buiten garantie is, dat ik zo mogelijk spoedig betalen moet ( dat heb ik gedaan ) en dat ik zelf in discussie met Belsimpel moet gaan over mijn garantie en geld vergoeding. Apple geeft 1jaar fabriek garantie en de 2-jaar is het Verkoper verantwoordelijk ( heeft Dinafyx huitgelegd) .

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Een kapotte telefoon van Dinafyx ontvangen na reparatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat klinkt alsof je nu bij Dinafyx moet zijn. Je hebt van Dinafyx een aanbod ontvangen dat reparatie van de telefoon tegen een in hield. Dit aanbod heb je aanvaard, dus is er een overeenkomst met Dinafyx. Los hiervan heeft Dinafyx je doorverwezen naar Belsimpel, indien je van mening bent dat dit onder de vergoeding van de oorspronkelijke handelsgarantie zou vallen. Dat laatste staat los van de overeenkomst met Dinafyx.

Avoird
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 feb 2018 14:31

Re: Een kapotte telefoon van Dinafyx ontvangen na reparatie

Ongelezen bericht door Avoird »

Ook Dinafyx heeft snel gereageerd , ...maar naar een communicatie met hun( korte Mail-en met minimum uitleg of zonder ...) ook hoe hebben zij een dure product ingepakt en bezorg naar de klant heb ik geen vertrouwen meer in hun bedrijf .Ik heb gevoel , als ik nu gewoon opstuur mijn telefoon , dan krijg ik hem terug niet hersteld ( alleen met een nieuwe scherm ), ik vermoed dat er zijn nog andere problemen en dan word het helemaal mogelijk voor mij nog een keer Dinafyx aansprakelijk te stellen...

Avoird
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 feb 2018 14:31

Re: Een kapotte telefoon van Dinafyx ontvangen na reparatie

Ongelezen bericht door Avoird »

Ook Dinafyx heeft snel gereageerd , ...maar naar een communicatie met hun( korte Mail-en met minimum uitleg of zonder ...) ook hoe hebben zij een dure product ingepakt en bezorg naar de klant heb ik geen vertrouwen meer in hun bedrijf .Ik heb gevoel , als ik nu gewoon opstuur mijn telefoon , dan krijg ik hem terug niet hersteld ( alleen met een nieuwe scherm ), ik vermoed dat er zijn nog andere problemen en dan word het helemaal mogelijk voor mij nog een keer Dinafyx aansprakelijk te stellen...

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Een kapotte telefoon van Dinafyx ontvangen na reparatie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je stuurt meteen een ingebrekestelling mee, dit geeft ze een laatste kans om het toestel goed te herstellen, daarna heb je andere opties.

Gesloten