HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet
HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet
5 september j.l heb ik bij het filiaal ..... in ,......een dameslegging 60 dernier maat 40/42a €5 gekocht. Bij thuiskomst viel de stof toch enigszins tegen en besloot ik het artikel te ruilen/terug te brengen. Helaas is mijn bonnetje zoek. Maar ik heb gelukkig wel de factuur digitaal, compleet met order nummer in mijn hema account. Ook het betaal bewijs heb ik op mijn rekening staan. Desondanks geeft het filiaal aan geen retour te kunnen maken. Na contact met de klantenservice werd verteld dat enkel een winkelbon geaccepteerd wordt.
Dat is toch niet juist? Ik kan namelijk met de account gegevens ( digitale factuur met order nummer en betaal overzicht) plus mijn bank afschrift wel degelijk aantonen dat ik het artikel in het filiaal heb gekocht en betaald. Sta ik dan niet volledig in mijn recht om het artikel te ruilen of te retourneren?
Om dit te bevestigen stuur ik u foto’s van het account, met hierin order nummer, aankoopbevesting en een kopi van het betaal bewijs naar de HEMA klantenservice. Maar nog steeds geen reactie, via de telefonische klantenservice krijg ik eerst te horen dat mijn mail wel is aangekomen, maar een week later kan men niets, ook geen eerder opgenomen contact bij mijn gegevens vinden. Wat nu HEMA reageerde niet.
Dat is toch niet juist? Ik kan namelijk met de account gegevens ( digitale factuur met order nummer en betaal overzicht) plus mijn bank afschrift wel degelijk aantonen dat ik het artikel in het filiaal heb gekocht en betaald. Sta ik dan niet volledig in mijn recht om het artikel te ruilen of te retourneren?
Om dit te bevestigen stuur ik u foto’s van het account, met hierin order nummer, aankoopbevesting en een kopi van het betaal bewijs naar de HEMA klantenservice. Maar nog steeds geen reactie, via de telefonische klantenservice krijg ik eerst te horen dat mijn mail wel is aangekomen, maar een week later kan men niets, ook geen eerder opgenomen contact bij mijn gegevens vinden. Wat nu HEMA reageerde niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 sep 2019 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid
Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet
In een stenen winkel is koop, koop.
Het ruilen, retourneren is een gunst van de winkel.
Vaak staat er op de kassabon ruilen binnen 14 dagen, met orginele kassabon.
Het ruilen, retourneren is een gunst van de winkel.
Vaak staat er op de kassabon ruilen binnen 14 dagen, met orginele kassabon.
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14
Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet
Lastig voor u, maar in zekere zin snap ik wel waarom. Een kassabon wordt bij ruil ingenomen en vernietigd. Dat is een eenmalige actie. Als u thuis 20 keer uw faktuur afdrukt, zou u in de winkel - heen en weer lopend tussen stelling en en klantenservice - 20 keer uw geld terug kunnen vragen zonder iets te kopen.
Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet
U koopt een legging in de winkel en betaalt die daar en dan krijgt u nog een digitale factuur?
Ik heb nog nooit een digitale factuur gekregen als ik iets in een Hema winkel koop.
Ik heb nog nooit een digitale factuur gekregen als ik iets in een Hema winkel koop.
-
- Berichten: 3607
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet
Maar waarom niet gewoon binnengestapt bij de winkel met alle documentatie?
-
- Berichten: 6337
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet
De regels zijn aangescherpt: ook hier bij de Hema staat nu een bord: alleen ruilen met kassabon.
Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet
De Hema zegt zelf dit over retourneren:
“Breng je retouren en een geldig aankoopbewijs (kassabon, pakbon of factuur) naar de afdeling klantenservice. Hier krijg je meteen het volledige aankoopbedrag terug. En als je de gehele bestelling retourneert, krijg je ook de eventuele verzendkosten voor de heenzending terug.”
Een digitale factuur is dus ook geldig, volgens mij staat u in uw recht om dit te retourneren mits u dit binnen de gestelde termijn doet.
“Breng je retouren en een geldig aankoopbewijs (kassabon, pakbon of factuur) naar de afdeling klantenservice. Hier krijg je meteen het volledige aankoopbedrag terug. En als je de gehele bestelling retourneert, krijg je ook de eventuele verzendkosten voor de heenzending terug.”
Een digitale factuur is dus ook geldig, volgens mij staat u in uw recht om dit te retourneren mits u dit binnen de gestelde termijn doet.
Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet
Maar hoe kom je nou aan een digitale factuur als je in een Hema winkel koopt ?
Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet
In dat geval mag het zeker niet.
Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet
Maar dat is niet wat Marleen schrijft. Ze schrijft dat ze de legging in een filiaal heeft gekocht. En als het inderdaad online gekocht, afgehaald in filiaal is, zou de legging wel eens onder hygiënisch artikel kunnen vallen.
Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet
Wat mag niet? Een internetbestelling retourneren bedoelt u?
“Om een artikel te kunnen retourneren of ruilen, is het verplicht om je aankoopbewijs te kunnen laten zien. Een geldig aankoopbewijs is je kassabon die je in winkel hebt gekregen of je pakbon/factuur die je hebt gekregen bij je internetbestelling.”
Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet
Maar als de Hema nu zelf aangeeft dat een factuur ook geldig is?
Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet
De Hema heeft helemaal niet aangegeven dat uw laatste regel de reden van weigering van retourneren is.
Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet
Zoals TS meldt, ze heeft de HEMA app. Als je afrekent en je app laat scannen krijg je ook digitaal een factuur.
Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet
Een legging mag gewoon terug. De Ts is naar de winkel geweest, had daarvan ook het bonnetje, maar is dat kwijt. En dan kan je spullen niet terugbrengen. Al zou zij gepind hebben, dan is die bankafschrijving nog niet voldoende. Daar staat slechts de naam en het bedrag op. Niet de omschrijving van wat je gekocht hebt. En zo apart is het bedrag niet dat het alleen voor een legging zou kunnen zijn.
Geef die legging weg, klaar.
Geef die legging weg, klaar.
Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet
Aan Lady1234 bijvoorbeeld.
Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet
U gaat voorbij aan hetgeen TS schrijft: “ Maar ik heb gelukkig wel de factuur digitaal, compleet met order nummer in mijn hema account.”Lady1234 schreef: ↑29 sep 2019 11:45Een legging mag gewoon terug. De Ts is naar de winkel geweest, had daarvan ook het bonnetje, maar is dat kwijt. En dan kan je spullen niet terugbrengen. Al zou zij gepind hebben, dan is die bankafschrijving nog niet voldoende. Daar staat slechts de naam en het bedrag op. Niet de omschrijving van wat je gekocht hebt. En zo apart is het bedrag niet dat het alleen voor een legging zou kunnen zijn.
Geef die legging weg, klaar.
Hierin staat beschreven wat zij precies gekocht heeft. Hema zelf kan met het ordernummer ook precies nagaan wat dat was.
-
- Berichten: 3451
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: HEMA retour/ruilen zonder kassabon maar met factuur, lukt niet
Ik weet niet hoe het bij de Hema gaat maar als ik bij de Bijenkorf in de winkel koop krijg ik de bon/factuur gewoon via email hoor. Ik gok dat Hema ook zoiets doet als je gebruik maakt van de klantenkaart.