LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vochtig toilet doekjes lidl schadelijk?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
smittie-4
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2013 21:19

vochtig toilet doekjes lidl schadelijk?

Ongelezen bericht door smittie-4 »

Ik woon in de regio Arnhem, jaren kocht ik bij lidl de vochtige toilet doekjes van het merk cien.
Sinds enige tijd zijn deze niet meer te koop.
Navraag in winkel ,maar ook bij lidl online geeft geen, tot zelfs een ontwijkend antwoord.
Wij hebben vochtige toilet doekjes van het merk floralys te koop!!!
Nu gaan er geruchten dat deze doekjes schadelijke stoffen bevatten en daarom stil zwijgend zijn vervangen om maar geen negatieve berichten de wereld in te krijgen.
Mochten ze nu ook in andere regio's "verdwenen" zijn zonder opgaaf van reden, lijkt mij er toch wel een kern van waarheid te zitten, in het gerucht, over schadelijke stoffen in de CIEN vochtige toilet doekjes.
Weet iemand hier meer van?

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: vochtig toilet doekjes lidl schadelijk?

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Ik heb ze een week geleden nog gewoon meegenomen (wel netjes betaald hoor) bij de Lidl, dus het lijkt mij wat onzinnig. Ik denk dat er wel een terugroepactie geweest zou zijn als ze echt zo schadelijk waren, niet dan? En de zin 'er gaan geruchten....' zegt eigenlijk al genoeg, waar komen deze geruchten vandaan?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: vochtig toilet doekjes lidl schadelijk?

Ongelezen bericht door tenormin »

Wij hebben vochtige toilet doekjes van het merk floralys te koop!!!
Nu gaan er geruchten dat deze doekjes schadelijke stoffen bevatten en daarom stil zwijgend zijn vervangen om maar geen negatieve berichten de wereld in te krijgen.
Als ze al schadelijk zouden zijn was er wel, in de media, een terugroep actie geweest. Zelfs op internet is er niets van deze doekjes te vinden, althans niet waar ik op heb gezocht - Floralys vochtige doekjes schadelijk -.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: vochtig toilet doekjes lidl schadelijk?

Ongelezen bericht door newmikey »

smittie-4 schreef:Nu gaan er geruchten
...zonder opgaaf van reden
...kern van waarheid te zitten
En zo komen de sprookjes in de wereld, aangewakkerd door héél erg domme gansjes. Zo kunnen bedrijven en zelfs individuen kapot gemaakt worden alleen op basis van wat een roddeltante (of -oom natuurlijk) uitbraakt. Blaaaah! Walgelijk.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: vochtig toilet doekjes lidl schadelijk?

Ongelezen bericht door sjohie »

smittie-4 schreef:Ik woon in de regio Arnhem, jaren kocht ik bij lidl de vochtige toilet doekjes van het merk cien.
Sinds enige tijd zijn deze niet meer te koop.
Navraag in winkel ,maar ook bij lidl online geeft geen, tot zelfs een ontwijkend antwoord.
Wij hebben vochtige toilet doekjes van het merk floralys te koop!!!
Nu gaan er geruchten dat deze doekjes schadelijke stoffen bevatten en daarom stil zwijgend zijn vervangen om maar geen negatieve berichten de wereld in te krijgen.
Mochten ze nu ook in andere regio's "verdwenen" zijn zonder opgaaf van reden, lijkt mij er toch wel een kern van waarheid te zitten, in het gerucht, over schadelijke stoffen in de CIEN vochtige toilet doekjes.
Weet iemand hier meer van?
Op de bekende terugroepsites, oa die van de consumentenbond, of die van de nVWA food en non-food, staat helemaal niks. Het kan ook zo zijn dat de leverancier problemen heeft, een paar pallets om zijn gevallen in het distributiecentrum, of ze gewoon verkeerd besteld hebben.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: vochtig toilet doekjes lidl schadelijk?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

smittie-4 schreef:Nu gaan er geruchten dat deze doekjes schadelijke stoffen bevatten en daarom stil zwijgend zijn vervangen om maar geen negatieve berichten de wereld in te krijgen.
Van wie hebt u dat vernomen ?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: vochtig toilet doekjes lidl schadelijk?

Ongelezen bericht door sephora30 »

tenormin schreef:
Wij hebben vochtige toilet doekjes van het merk floralys te koop!!!
Nu gaan er geruchten dat deze doekjes schadelijke stoffen bevatten en daarom stil zwijgend zijn vervangen om maar geen negatieve berichten de wereld in te krijgen.
Als ze al schadelijk zouden zijn was er wel, in de media, een terugroep actie geweest. Zelfs op internet is er niets van deze doekjes te vinden, althans niet waar ik op heb gezocht - Floralys vochtige doekjes schadelijk -.
Ging het niet om Cien?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: vochtig toilet doekjes lidl schadelijk?

Ongelezen bericht door tenormin »

Ging het niet om Cien?


:lol: Het ging hartstikke om Cien! Alle Cien producten op de site van Lidl, maar geen vochtige doekjes. Sorry sephoranumero30

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: vochtig toilet doekjes lidl schadelijk?

Ongelezen bericht door eleven »

tenormin schreef:
Ging het niet om Cien?


:lol: Het ging hartstikke om Cien! Alle Cien producten op de site van Lidl, maar geen vochtige doekjes. Sorry sephoranumero30
:lol:
Zelfs op internet is er niets van deze doekjes te vinden, althans niet waar ik op heb gezocht - Floralys vochtige doekjes schadelijk -.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: vochtig toilet doekjes lidl schadelijk?

Ongelezen bericht door tenormin »

:lol: Het ging hartstikke om Cien! Alle Cien producten op de site van Lidl, maar geen vochtige doekjes. Sorry sephoranumero30
:lol:

Schrijf toch netjes, zoals het hoort: sorry?

smittie-4
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2013 21:19

Re: vochtig toilet doekjes lidl schadelijk?

Ongelezen bericht door smittie-4 »

Fleurtjuh666 schreef:Ik heb ze een week geleden nog gewoon meegenomen (wel netjes betaald hoor) bij de Lidl, dus het lijkt mij wat onzinnig. Ik denk dat er wel een terugroepactie geweest zou zijn als ze echt zo schadelijk waren, niet dan? En de zin 'er gaan geruchten....' zegt eigenlijk al genoeg, waar komen deze geruchten vandaan?
Heeft u de doekjes van het merk CIEN gekocht of floralys.
Geruchten komen van klanten in winkel die dezelfde ervaring hebben opgedaan m.b.t. antwoorden

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: vochtig toilet doekjes lidl schadelijk?

Ongelezen bericht door sjohie »

smittie-4 schreef:
Fleurtjuh666 schreef:Ik heb ze een week geleden nog gewoon meegenomen (wel netjes betaald hoor) bij de Lidl, dus het lijkt mij wat onzinnig. Ik denk dat er wel een terugroepactie geweest zou zijn als ze echt zo schadelijk waren, niet dan? En de zin 'er gaan geruchten....' zegt eigenlijk al genoeg, waar komen deze geruchten vandaan?
Heeft u de doekjes van het merk CIEN gekocht of floralys.
Geruchten komen van klanten in winkel die dezelfde ervaring hebben opgedaan m.b.t. antwoorden
Het komt wel vaker voor dat producten even niet verkocht worden weet ik op basis van 8 jaar supermarkt ervaring. Dat is niet uniek voor de Lidl, bijvoorbeeld de AH heeft het ook wel eens, al dan niet kunstmatig omdat ze over de prijs vechten met de leverancier, dus het feit dat ze niet in het schap liggen, zegt niks meer dan dat.

En misschien gaan ze wel simpelweg uit het assortiment?

smittie-4
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 dec 2013 21:19

Re: vochtig toilet doekjes lidl schadelijk?

Ongelezen bericht door smittie-4 »

Van alle berichten heb ik er nog geen gezien die de vraag kan ontkennen nog bevestigen.
Dat er niet op internet iets over te lezen valt wil natuurlijk niet zeggen dat er niets aan de hand is, ook al wil er hier iemand graag op een beledigende en schreeuwende wijze dat er niet over gesproken word.
Alsof hij/zij er belang bij heeft.
Er moeten altijd eerst slapende honden wakker gemaakt worden eer ze aan slaan!!!!
In het verleden zijn er regio voorbeelden waar bedrijven pas achteraf, na dat het bekent is geworden toegeven.
Er is lidl op verschillende manieren (schriftelijk als wel mondeling) gelegenheid gegeven om met een antwoord te komen.
Echter lidl zwijgt en draait om de brij heen.
Het is dan niet verwonderlijk dat er geruchten op gang komen.
Ik wil er dan het mijne van weten, of het geruchten zijn of waarheid is.
Daarom stel ik hier de vraag of de vochtige toilet doekjes van het merk CIEN schadelijk zijn/waren.
Zo ziet de verpakking er uit deze is alleen Engels talig

Afbeelding

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: vochtig toilet doekjes lidl schadelijk?

Ongelezen bericht door sjohie »

smittie-4 schreef:Van alle berichten heb ik er nog geen gezien die de vraag kan ontkennen nog bevestigen.
Dat er niet op internet iets over te lezen valt wil natuurlijk niet zeggen dat er niets aan de hand is, ook al wil er hier iemand graag op een beledigende en schreeuwende wijze dat er niet over gesproken word.
Alsof hij/zij er belang bij heeft.
Er moeten altijd eerst slapende honden wakker gemaakt worden eer ze aan slaan!!!!
In het verleden zijn er regio voorbeelden waar bedrijven pas achteraf, na dat het bekent is geworden toegeven.
Er is lidl op verschillende manieren (schriftelijk als wel mondeling) gelegenheid gegeven om met een antwoord te komen.
Echter lidl zwijgt en draait om de brij heen.
Het is dan niet verwonderlijk dat er geruchten op gang komen.
Ik wil er dan het mijne van weten, of het geruchten zijn of waarheid is.
Daarom stel ik hier de vraag of de vochtige toilet doekjes van het merk CIEN schadelijk zijn/waren.
Zo ziet de verpakking er uit deze is alleen Engels talig

Afbeelding
Ik weet niet in wat voor bedrijfstak jij zelf werkzaam bent, maar bij de meeste bedrijven teken je bij je arbeidscontract een geheimhoudingsclausule mee, dus mocht er bij extreem toeval een forumlid werken bij dit bedrijf, dan zal die hier echt niet even uit de school klappen lijkt me.

Nogmaals, er zijn plenty redenen te bedenken waarom Lidl dit product even niet voert, en er niks over wil zeggen. Meestal komt dat laatste door een spreekverbod ivm lopende juridische actie. Net als met AH en Grolsch een paar jaar geleden, die hulden zich beiden ook in stilzwijgen.

Maar goed, als je serieuze verdenkingen hebt, is de nVWA de plek om dit kenbaar te maken. Die kunnen deuren openen, of openbreken, die voor jou als consument gesloten blijven.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: vochtig toilet doekjes lidl schadelijk?

Ongelezen bericht door newmikey »

smittie-4 schreef:Er moeten altijd eerst slapende honden wakker gemaakt worden eer ze aan slaan!!!!
Echter lidl zwijgt en draait om de brij heen.
Het is dan niet verwonderlijk dat er geruchten op gang komen.
Wat ik verontrustend vind, is het hilarisch kromme taalgebruik. Voor wat betreft de doekjes; ik vermoed dat ze zeer schadelijk zijn, mits oraal gebruikt. :lol:

Voor de rest: je zou beter moeten weten dan deze vraag op dit forum van Lidl-samenzweerders te vragen - wij worden allen rijkelijk beloond door Lidl om dit in de st(d)oofpot te houden.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: vochtig toilet doekjes lidl schadelijk?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

newmikey schreef:wij worden allen rijkelijk beloond door Lidl om dit in de st(d)oofpot te houden.
Wanneer is ook alweer de uitbetaaldag van Lidl voor die beloning ?

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: vochtig toilet doekjes lidl schadelijk?

Ongelezen bericht door tenormin »

Dat er niet op internet iets over te lezen valt wil natuurlijk niet zeggen dat er niets aan de hand is, ook al wil er hier iemand graag op een beledigende en schreeuwende wijze dat er niet over gesproken word.
Alsof hij/zij er belang bij heeft.
Afbeelding
Oh jee, nu werkt er weer iemand bij de Lidl. Als er iets mis is met die doekjes dan word dat niet onder het tapijt geschoven: vandaag was er nog een terugroepactie (okay: was niet over Clien maar een onbekend (voor mij) diepvries rode kool merk).

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: vochtig toilet doekjes lidl schadelijk?

Ongelezen bericht door witte angora »

smittie-4 schreef: Mochten ze nu ook in andere regio's "verdwenen" zijn zonder opgaaf van reden, lijkt mij er toch wel een kern van waarheid te zitten, in het gerucht, over schadelijke stoffen in de CIEN vochtige toilet doekjes.
Ik wil niet veel zeggen, maar dit is geen argument natuurlijk. Lidl opereert redelijk landelijk. Een product is vanuit het magazijn leverbaar, of het is niet leverbaar. Als het product in 'andere regio's' ook "verdwenen" is, is dat onder normale omstandigheden een logistieke kwestie.

Als jouw conclusie is dat er iets mis is met het product omdat het landelijk niet leverbaar is, dan denk ik dat ik de rest van jouw speculaties en fantasietjes ook maar niet al te serieus moet nemen. Waaróm het nu niet leverbaar is, daar kunnen zoveel redenen voor zijn. Winkelpersoneel weet nu eenmaal niet altijd alles. In sommige winkels weten ze zelfs minder dan niks, als het over het assortiment gaat.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: vochtig toilet doekjes lidl schadelijk?

Ongelezen bericht door cherokee »

smittie-4 schreef:
Daarom stel ik hier de vraag of de vochtige toilet doekjes van het merk CIEN schadelijk zijn/waren.
Als er hier iemand dat kan weten, bent u dat. U hebt ze gebruikt.
Heeft u nu verontrustende pukkels op uw poepert? :lol:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: vochtig toilet doekjes lidl schadelijk?

Ongelezen bericht door tenormin »

cherokee schreef:
smittie-4 schreef:
Daarom stel ik hier de vraag of de vochtige toilet doekjes van het merk CIEN schadelijk zijn/waren.
Als er hier iemand dat kan weten, bent u dat. U hebt ze gebruikt.
Heeft u nu verontrustende pukkels op uw poepert? :lol:
:lol: Je denkt toch niet dat @smittie-4 hier gaat vertellen hoe "de onderkant" er uit ziet :lol: ?

Gesloten