LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vieze winkelmandjes in supermarkt

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.

Hoe schoon zijn de winkelmandjes?

Altijd vies
4
15%
Meestal vies: worden af en toe gewassen
7
27%
Soms vies: worden regelmatig gewassen
3
12%
Af en toe vies: er zijn er nog genoeg schone mandjes
8
31%
Altijd schoon
4
15%
 
Totaal aantal stemmen: 26

ErikdV
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2011 18:22

vieze winkelmandjes in supermarkt

Ongelezen bericht door ErikdV »

Ik kom in Delft regelmatig in verschillende C1000-supermarkten.

Het valt me op dat de mandjes bijna nooit schoon zijn. Het is zelfs zo erg, dat mensen hun folder van de c1000 gebruiken om onder in het mandje te leggen, zodat de levensmiddelen toch nog enigszins schoon blijven. Vooral de nieuwere mandjes, waar je ook mee kan rijden zijn vies. De onderkant hiervan is niet egaal en dus blijft het vuil in alle kieren steken.

Het lijkt wel of deze mandjes nooit gewassen worden.
Ik kom ook af en toe bij AH en daar lijken de mandjes redelijk schoon.

Is dit een algemeen verschijnsel of heb ik gewoon pech?
Wie wil zijn ervaringen hiermee delen?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: vieze winkelmandjes in supermarkt

Ongelezen bericht door nevermind »

Mijn boodschappen zijn ingepakt, dus geen folders nodig.
En wie maakt de mandjes vies?
Juist,........ vul maar zelf in.

ErikdV
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2011 18:22

Re: vieze winkelmandjes in supermarkt

Ongelezen bericht door ErikdV »

secondadvies schreef:Mijn boodschappen zijn ingepakt, dus geen folders nodig.
En wie maakt de mandjes vies?
Juist,........ vul maar zelf in.
En wat doe je met die boodschappen als je thuis bent? Haal je eerst de verpakking eraf als je ze opbergt, of stop je het zo van je vuile mandje in je koelkast? Lekker hygienisch :? :?

Ik weet ook dat er asociale klanten zijn, die er echt een zootje van maken en zij mogen er ook op worden aangesproken, maar ook bij gewoon gebruik worden de mandjes vuil. Winkeliers die smerige mandjes hebben geen respect voor hun klanten en jagen op die manier klanten weg.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: vieze winkelmandjes in supermarkt

Ongelezen bericht door ciske »

Winkeliers die smerige mandjes hebben geen respect voor hun klanten en jagen op die manier klanten weg.
onzin , kom regelmatig bij C1000 geen problemen, net wat hier boven werd gezegd tis de consument.

sterker nog bij C1000 zijn de mandjes en karretjes super goed schoon.

ErikdV
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2011 18:22

Re: vieze winkelmandjes in supermarkt

Ongelezen bericht door ErikdV »

[/quote] onzin , kom regelmatig bij C1000 geen problemen, net wat hier boven werd gezegd tis de consument.

sterker nog bij C1000 zijn de mandjes en karretjes super goed schoon.[/quote]

Nou hier in Delft dus niet. Zowel aan de Vrijheidslaan als in winkelcentrum in de Hoven zijn ze altijd vuil als ik er kom. Ik kom gemiddeld 1 a 2x per week bij 1 van deze supermarkten, dus het zou wel heel toevallig zijn als ze juist dan niet schoon zijn gemaakt. Bovendien zien ze er niet uit als ze 1x per week worden schoongemaakt.

Zover ik weet maakt de C1000 gebruik van franchise-ondernemers. Deze mensen hebben dus een eigen zaak, waar zij verantwoordelijk voor zijn. In Delft zijn dat waarschijnlijk mensen die minder oog hebben voor de hygiene dan in jouw woonplaats.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: vieze winkelmandjes in supermarkt

Ongelezen bericht door nevermind »

En wat doe je met die boodschappen als je thuis bent? Haal je eerst de verpakking eraf als je ze opbergt, of stop je het zo van je vuile mandje in je koelkast? Lekker hygienisch :? :?
Ook zonder vieze mandjes, zijn de boodschappen niet hygienisch.
Heb je al gezien, hoe deze worden geleverd en van de vrachtwagen vallen, waar net een hond zijn behoefte heeft gedaan!
Hoeveel mensen, hebben deze met verpakking in handen gehad, en in schone mandjes gestopt, en deze berg je dan wel op thuis! :wink:
Kom op zeg.
Ik mis in jou bericht, een klacht bij het hoofdkantoor van C1000.

ErikdV
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2011 18:22

Re: vieze winkelmandjes in supermarkt

Ongelezen bericht door ErikdV »

secondadvies schreef: Heb je al gezien, hoe deze worden geleverd en van de vrachtwagen vallen, waar net een hond zijn behoefte heeft gedaan!
Hoeveel mensen, hebben deze met verpakking in handen gehad, en in schone mandjes gestopt, en deze berg je dan wel op thuis! :wink:
Kom op zeg.
wat je nu zegt is precies de reden dat mandjes vies worden en regelmatig moeten worden schoongemaakt.
Over de oorzaak valt nog een hele discussie te voeren, maar dat is hier NIET mijn bedoeling. Ik wil hier een discussie over het feit OF ze vuil zijn of niet en hoe klanten dat accepteren of niet.
Ik mis in jou bericht, een klacht bij het hoofdkantoor van C1000.
Ik heb ruim een jaar geleden een klacht gedeponeerd op de website van C1000 en heb daar geen reactie op gekregen. Ik zal het meteen nog een keer proberen. Misschien kan het bijdragen aan de discussie.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: vieze winkelmandjes in supermarkt

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Heeft u er al eens aan gedacht om de supermarktmanager aan te spreken van de betreffende supermarkten ? U heeft dan meteen een voorbeeld bij de hand en dat praat wel zo makkelijk.

Heeft u alle klanten die hun folder onderin het mandje laten liggen wel eens gevraagd waarom ze dat doen ? Vinden ze dat het mandje vies is of nemen ze de folder mee naar de winkel om vooral geen aanbieding te missen en laten de folder na het boodschappen doen achter in de mand, omdat ze die niet willen opruimen. ? Wantja hoeveel mensen laten de folder niet in de kar slingeren na het boodschappen doen.

Mijn ervaring ? Ik winkel bij de appie en bij die appie zijn de mandjes altijd behoorlijk schoon op het oog dan..

ErikdV
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 sep 2011 18:22

Re: vieze winkelmandjes in supermarkt

Ongelezen bericht door ErikdV »

Emmy75 schreef: die hun folder onderin het mandje laten liggen wel eens gevraagd waarom ze dat doen ? Vinden ze dat het mandje vies is of nemen ze de folder mee naar de winkel om vooral geen aanbieding te missen en laten de folder na het boodschappen doen achter in de mand, omdat ze die niet willen opruimen. ?
Dat kan de reden zijn waarom ze het doen, maar het helpt wel tegen het vuil.
Mijn ervaring ? Ik winkel bij de appie en bij die appie zijn de mandjes altijd behoorlijk schoon op het oog dan..
Tja, Appie

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: vieze winkelmandjes in supermarkt

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier in het dorp zijn de mandjes niet superschoon, dat wil zeggen, de randen langs de gaatjes, zeg maar, zijn altijd zwart, soms zitten er sticker-restanten in, noem maar op. Maar hoe wil je dat een supermarktmanager dat schoonmaakt? Het enige wat hij kan doen is al die gaatjes stuk voor stuk met een schuursponsje bewerken. Ben je uren bezig met één mandje.

Leuk voor een regenachtige middag als de klanten door het weer wegblijven... :mrgreen: :lol:

Maar je snapt het wel, echt goed schoonmaken is een onmogelijke opgave. Klanten hebben vieze handen, pakken die dingen bij de hengsels vast, en daar ga je al. Nummer twee die het mandje pakt mag dan plastic handschoenen aan.

Ik mis in je verhaal trouwens de boodschappenwagentjes, zijn die wel schoon dan bij jullie?

En wat die boodschappenmandjes op wieletjes betreft, die pak ik dus niet, omdat ik het nogal goor vind dat mijn eten-in-spé zo goed als over de grond rolt. Ik vind het in ieder geval een raar idee. Dus óf een draagmandje, of een karretje voor deze jongen.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: vieze winkelmandjes in supermarkt

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Hier in het dorp zijn de mandjes niet superschoon, dat wil zeggen, de randen langs de gaatjes, zeg maar, zijn altijd zwart, soms zitten er sticker-restanten in, noem maar op. Maar hoe wil je dat een supermarktmanager dat schoonmaakt? Het enige wat hij kan doen is al die gaatjes stuk voor stuk met een schuursponsje bewerken. Ben je uren bezig met één mandje.
Er bestaan gewoon kratten-wasmachines. Daar worden bierkratten maar ook containers voor bloemen en bloembollen in gewassen.
Gaat volautomatisch

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: vieze winkelmandjes in supermarkt

Ongelezen bericht door nevermind »

wat je nu zegt is precies de reden dat mandjes vies worden en regelmatig moeten worden schoongemaakt.
Dit is interessant.
Zijn de winkeliers verplicht, om de maandjes na een bepaalde tijd schoon te maken, of is het een initiatief wat van de winkeliers uit moet komen.
Via bepaalde voorschriften of dergelijke?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: vieze winkelmandjes in supermarkt

Ongelezen bericht door ciske »

Ik vraag mij af of Erik V al eens kontakt heeft gehad met de C1000 daar in zijn woonplaats moet toch niet gekker worden dat alles op een forum komt zonder overleg vooraf.

heeft C1000 bijvoorbeeld de link van je gekregen ,zou wel zo eerlijk zijn.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: vieze winkelmandjes in supermarkt

Ongelezen bericht door Emmy75 »

ErikdV schreef:maar het helpt wel tegen het vuil.
Dat wil ik direct geloven. Kan me ook goed voorstellen dat veel mensen ze gewoon achterlaten en hun troep niet opruimen. Voorbeeldje als de jokers plakken aktie weer is bij de appie, liggen de karren en mandjes vol met (half) lege vellen. Dat is echt niet omdat elke kar en mandje zo vies is.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: vieze winkelmandjes in supermarkt

Ongelezen bericht door witte angora »

Leo The Emperor schreef:
Hier in het dorp zijn de mandjes niet superschoon, dat wil zeggen, de randen langs de gaatjes, zeg maar, zijn altijd zwart, soms zitten er sticker-restanten in, noem maar op. Maar hoe wil je dat een supermarktmanager dat schoonmaakt? Het enige wat hij kan doen is al die gaatjes stuk voor stuk met een schuursponsje bewerken. Ben je uren bezig met één mandje.
Er bestaan gewoon kratten-wasmachines. Daar worden bierkratten maar ook containers voor bloemen en bloembollen in gewassen.
Gaat volautomatisch
Kan zijn, maar gaan die winkelmandjes daar dan ook in? Lijkt me niet dat de winkel ze iedere week daarheen stuurt, zitten ze iedere week een dag zonder mandjes.

En om zo'n ding in de winkel te plaatsen, dat neemt een hoop ruimte in, vergt een flinke investering, er is mankracht nodig, en dan krijg je natuurlijk weer een rij klanten die geen 'vies' mandje bij de ingang willen, maar een 'schoon' mandje dat vers uit de machine komt. Krijg je dat gedoe weer.

Ik denk niet dat winkels daar op zitten te wachten. Maar bestaan er dan ook boodschappenwagentjes-wasmachines dan? Want die dingen worden ook vies, weet je.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: vieze winkelmandjes in supermarkt

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

witte angora schreef:
Leo The Emperor schreef:
Hier in het dorp zijn de mandjes niet superschoon, dat wil zeggen, de randen langs de gaatjes, zeg maar, zijn altijd zwart, soms zitten er sticker-restanten in, noem maar op. Maar hoe wil je dat een supermarktmanager dat schoonmaakt? Het enige wat hij kan doen is al die gaatjes stuk voor stuk met een schuursponsje bewerken. Ben je uren bezig met één mandje.
Er bestaan gewoon kratten-wasmachines. Daar worden bierkratten maar ook containers voor bloemen en bloembollen in gewassen.
Gaat volautomatisch
Kan zijn, maar gaan die winkelmandjes daar dan ook in? Lijkt me niet dat de winkel ze iedere week daarheen stuurt, zitten ze iedere week een dag zonder mandjes.

En om zo'n ding in de winkel te plaatsen, dat neemt een hoop ruimte in, vergt een flinke investering, er is mankracht nodig, en dan krijg je natuurlijk weer een rij klanten die geen 'vies' mandje bij de ingang willen, maar een 'schoon' mandje dat vers uit de machine komt. Krijg je dat gedoe weer.

Ik denk niet dat winkels daar op zitten te wachten. Maar bestaan er dan ook boodschappenwagentjes-wasmachines dan? Want die dingen worden ook vies, weet je.
En is toch heel gebruikelijk om veel gebruikte kratten en containers te reinigen.
Er zijn ook mobiele reinigers. Komen gewoon voorrijden en wassen maar.

Ik moet wel toegeven dat ik dit bij supermarkten nog nooit heb gezien, maar het kan in ieder geval wel.

Denk overgins als die bakjes nooit echt worden gereinigd, het onzichtbare vuil gevaarlijker is dan het zichtbare vuil

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: vieze winkelmandjes in supermarkt

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik begrijp Erik wel.
Als ik maar een paar boodschappen nodig heb, pak ik een mandje.
Waar laat ik dat mandje?
Inderdaad, op mijn schoot, omdat ik in een rolstoel zit.
Dan is het echt heel goor als gelijk je broek vies is, omdat de mandjes van onderen vaak erg smerig zijn.
Laatst gewijzigd door VioletPrue op 27 sep 2011 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: vieze winkelmandjes in supermarkt

Ongelezen bericht door sephora30 »

Jeetje dat is me echt nooit opgevallen, dat een mandje of wagentje vies is :shock:

Soms ligt er wel een folder od in maar echt vies............

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: vieze winkelmandjes in supermarkt

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@VioletPrue,

Dat kan ik heel goed begrijpen. Ik zou denk ik in die situatie zelf iets van een open mandje kopen en die meenemen en daarmee boodschappen gaan doen in zo'n geval.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: vieze winkelmandjes in supermarkt

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Emmy75 schreef:@VioletPrue,

Dat kan ik heel goed begrijpen. Ik zou denk ik in die situatie zelf iets van een open mandje kopen en die meenemen en daarmee boodschappen gaan doen in zo'n geval.
Ik gebruik sinds een paar weken mijn eigen boodschappenkrat, wat nooit op de grond wordt gezet.
Ook frisser voor het aanrecht, als je daar je kratje op zet bij thuiskomst.

Gesloten