Vintedprofiel onterecht geblokkeerd, wat nu?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
michiel1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2022 14:12

Vintedprofiel onterecht geblokkeerd, wat nu?

Ongelezen bericht door michiel1982 »

Mijn Vinted account is geblokkeerd. Ze vermoeden dat ik fraude pleeg.

Dat is niet waar, om daar even mee te beginnen. Ik verkoop de oude kleding van ons gezin en ik heb één keer een verzameling Swatches verkocht. Ik heb nog nooit een conflict met een koper of verkoper gehad.

Maar toen ik vermoedde dat ikzelf werd opgelicht, blokkeerde Vinted mijn account....

Laatst kocht ik een Omega - Swatch horloge via Vinted. Deze horloges zijn moeilijk te krijgen in de Swatch winkels. Zodoende is er een behoorlijke online markt om deze horloges door te verkopen. Ik ben niet in de gelegenheid om elke dag naar de Swatch winkel te gaan, dus ik besloot dan toch maar om iets meer te betalen en via Vinted zag ik een mooie aanbieding.

Toen ik het horloge gekocht had, kreeg ik een verzendlabel toegestuurd via dhl in Duitsland. De verkoopster zat in Parijs, dat was al gek. Het verzendlabel was aangemaakt maar er zat verder geen vooruitgang in de afhandeling. Toen ik dit aangaf bij Vinted werd ik diezelfde dag geblokkeerd vanwege fraude. Natuurlijk heb ik uitgelegd dat ik geen fraudeur ben en dat ik dus graag 'bewijs' wil zien waarop deze vermoedens zijn gebaseerd.

Nu zit ik met de volgende situatie: ik ben geblokkeerd en kan dus niet aangeven dat mijn bestelling niet zal aankomen of 'een probleem melden', zoals dat heet. Ik heb geld betaald aan Vinted, maar ik zal mijn horloge nooit ontvangen, dat weet ik nu al. Krijg ik dan mijn geld terug of wordt dat aan de fraudeur uitbetaald? Via Vinted kan ik wel bij mijn inbox en portemonnee. Maar in de portemonnee staat niets en ik kan alleen maar berichten sturen aan een chatbot die steeds hetzelfde bericht terug stuurt.

Zijn er manieren waarop ik mijn geld kan terugkrijgen?

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Vintedprofiel onterecht geblokkeerd, wat nu?

Ongelezen bericht door Jablan »

Eerst de order annuleren en dan het geld terughalen cq terugzien. Als je per creditcard hebt betaald, is het iets gemakkelijker.

Voor de rest niet te veel tijd en energie insteken. Er zijn meer platforms voor 2e hands spullen.

Plaats reactie