Vomar: coronazelftests in winkel duurder dan op website

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
eddyb
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 sep 2008 01:35

Vomar: coronazelftests in winkel duurder dan op website

Ongelezen bericht door eddyb »

Hallo,

Omdat ik in contact ben gekomen met iemand die misschien corona heeft, wilde ik sowieso een aantal zelfstests kopen.

Via : https://www.vomar.nl/zelftest kosten 5 zelftests 8,99 Euro.

In de winkel echter kosten dezelfde 5 zelftests in dezelfde verpakking 9,99 Euro.

De filiaalhouder zei mij dat ik geen recht heb op de zelftests voor 8,99 Euro omdat dit oude info is en dat het in hun disclaimer ergens moet staan, dat de winkelprijs altijd leidend is en niet de prijs op hun website.

Inmiddels heb ik 4 pakjes gekocht voor in totaal 39,96 Euro. Heb ik nu recht op 4 Euro retour ? En zo ja, wat kan ik meenemen (uitgeprint) en laten zien aan die filiaalhouder, dat ik daar recht op heb ?
Laatst gewijzigd door Radar op 20 dec 2021 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Interpunctie

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vomar: coronazelftests in winkel duurder dan op website

Ongelezen bericht door kuklos »

Neem gewoon eerst eens contact op met hun hoofdkantoor en leg aan het hoofdkantoor de zaak voor. Er is vast wel een formulier op de website van de Vomar te vinden. Wie weet is het hoofdkantoor het er ook niet mee eens en fluiten zij de filiaalhouder terug. Of ze zijn het er wel mee eens en dan weet je ook genoeg.
Maar tenzij je bereid bent een advocaat in te schakelen en die een brief te laten sturen gaat zo'n filiaalhouder echt niet buigen voor je. Ook niet als je met een of ander wettekstje aan komt zetten.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vomar: coronazelftests in winkel duurder dan op website

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hoe bent u bij deze site gekomen? Op de site van Vomar kan ik ze niet terug vinden en in de tekst bij uw link staat dat ze vanaf 21 april te koop zijn. Het lijkt er dus op dat u al googelend bij een oude pagina bent uitgekomen.
https://wekelijkse-folders.nl/vomar/vom ... jybQs6v-16 Dit is exact dezelfde pagina, maar dan van een tijdje later. En ook met andere prijzen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Vomar: coronazelftests in winkel duurder dan op website

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Dit is een verouderde website die je linkt. Als je vanaf vomar.nl gaat zoeken vindt je geen zelftests.

eddyb
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 sep 2008 01:35

Re: Vomar: coronazelftests in winkel duurder dan op website

Ongelezen bericht door eddyb »

Een oude website link ? Ik zoek altijd met google en heb gewoon gezocht op :

vomar zelftest

En krijg dan als eerste de link : https://www.vomar.nl/zelftest

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Vomar: coronazelftests in winkel duurder dan op website

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
19 dec 2021 11:07
Hoe bent u bij deze site gekomen? Op de site van Vomar kan ik ze niet terug vinden en in de tekst bij uw link staat dat ze vanaf 21 april te koop zijn. Het lijkt er dus op dat u al googelend bij een oude pagina bent uitgekomen.
So what. Is het aanbod dan niet meer geldig?

eddyb
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 sep 2008 01:35

Re: Vomar: coronazelftests in winkel duurder dan op website

Ongelezen bericht door eddyb »

PeterPeters1966 : Je komt met een folder die loopt van Geldig van 25.04 tot 01.05.2021 .

Hier : https://www.vomar.nl/folders staat die wel op 9.99 Euro.

eddyb
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 sep 2008 01:35

Re: Vomar: coronazelftests in winkel duurder dan op website

Ongelezen bericht door eddyb »

16again : Nee, ik moest 9,99 Euro afrekenen ipv de 8,99 Euro die op hun website staat.

Ik zei nog tegen de filiaalhouder, ik voel me misleid, want door die prijs van 8,99 Euro, sta ik nu hier.
Als u een tevreden klant wilt houden, dan verkoopt u de zelftests aan mij voor 8,99 Euro.

riddert
Berichten: 2127
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Vomar: coronazelftests in winkel duurder dan op website

Ongelezen bericht door riddert »

Gezien dat u de zaak al gedaan heeft, kunt u hier niet meer op terugkomen. Koop is koop.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vomar: coronazelftests in winkel duurder dan op website

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
19 dec 2021 11:22
NeoDutchio schreef:
19 dec 2021 11:07
Hoe bent u bij deze site gekomen? Op de site van Vomar kan ik ze niet terug vinden en in de tekst bij uw link staat dat ze vanaf 21 april te koop zijn. Het lijkt er dus op dat u al googelend bij een oude pagina bent uitgekomen.
So what. Is het aanbod dan niet meer geldig?
Inderdaad, een aanbieding van april 2021 is in december niet meer geldig. Ondertussen hebben deze zelftesters al diverse keren opnieuw in de folder gestaan tegen verschillende prijzen.

eddyb
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 sep 2008 01:35

Re: Vomar: coronazelftests in winkel duurder dan op website

Ongelezen bericht door eddyb »

NeoDutchio : Waaruit maak je op dat het een aanbieding is ?

Op de site : https://www.vomar.nl/zelftest

staat enkel : "Vanaf woensdag 21 april zijn de Corona Zelftesten in alle winkels verkrijgbaar."
Ook ga ik ervan uit dat vomar.nl/zelftest de hoofdpagina is voor de zelftests en dus dit de normale prijs is.

riddert
Berichten: 2127
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Vomar: coronazelftests in winkel duurder dan op website

Ongelezen bericht door riddert »

eddyb schreef:
19 dec 2021 13:35

Ook ga ik ervan uit dat vomar.nl/zelftest de hoofdpagina is voor de zelftests en dus dit de normale prijs is.
U moet nooit ergens zomaar vanuit gaan, u moet het zeker weten.
Deze keer bent u voor een eurotje of vier het schip in gegaan, stel dat het om de aankoop van een woning zou gaan, dan hebben we het over hele andere bedragen.

Dus nooit ergens zomaar vanuit gaan.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vomar: coronazelftests in winkel duurder dan op website

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

eddyb schreef:
19 dec 2021 13:35
NeoDutchio : Waaruit maak je op dat het een aanbieding is ?

Op de site : https://www.vomar.nl/zelftest

staat enkel : "Vanaf woensdag 21 april zijn de Corona Zelftesten in alle winkels verkrijgbaar."
Ook ga ik ervan uit dat vomar.nl/zelftest de hoofdpagina is voor de zelftests en dus dit de normale prijs is.
Via de hoofdpagina van Vomar kom je niet bij zelftest uit. Nergens staat een link en als je in de zoekopdracht zelftest invult krijg je geen hits.
Even googelen en hier is ook een leuke actie: http://www.bougiesupport.nl/www/Ons+wer ... is/Edah/1/. Gaat u het maar voor elkaar boxen om te krassen bij Edah. Staat gewoon online en er staat geen zichtbare datum op.
Via Google is alles terug te halen. Maar dat wil niet zeggen dat, in dit geval, Vomar verantwoordelijk is voor wat op Google te vinden is.

Er van uit gaan dat dit de normale pagina is van Vomar terwijl u niet via de site van Vomar gekomen bent is te voorbarig. In de oude tijd kon ik ook lopend via een zandpad de grens over steken zonder paspoort. Maar dat wil echt niet zeggen dat ik zonder paspoort in het buitenland mocht zijn. Ga je via de normale weg had je wel de normale controles. Wijze les voor de volgende keer, zoek via de websites van de verkopers zelf en niet via google.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Vomar: coronazelftests in winkel duurder dan op website

Ongelezen bericht door Erthanax »

Alles goed en wel, maar Vomar moet zo'n landingspagina natuurlijk wel gewoon offline halen als die niet meer nodig is. Dat is niet meer dan een vinkje zetten op de juiste plek (unpublish, of iets dergelijks); dat is kennelijk niet gebeurd. Dat er binnen de website niet gelinkt wordt naar de pagina is niet voldoende om hem ook echt offline te halen.

Seinhuis
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vomar: coronazelftests in winkel duurder dan op website

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op www.vomar.nl/klantenservice/vomar staat contact gegevens van klantenservice. Neem met hun contact op.

Op www.consumentenbond.nl/juridisch-advies ... et-artikel staat wat informatie, eventueel kan je met hun contract opnemen. Maar een proces aanspannen voor een paar euro zal ik niet doen. Dit kost meer geld en moeite dan het nut heeft.

Je kunt je zelftest ook ergens anders kopen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vomar: coronazelftests in winkel duurder dan op website

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

9,99 voor 5 stuks is anders nog steeds een koopje:

https://www.ah.nl/zoeken?query=Zelftest

U kunt er werk van maken, maar
geef u weinig kans.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vomar: coronazelftests in winkel duurder dan op website

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
19 dec 2021 14:13
Via de hoofdpagina van Vomar kom je niet bij zelftest uit. Nergens staat een link en als je in de zoekopdracht zelftest invult krijg je geen hits.
Even googelen en hier is ook een leuke actie: http://www.bougiesupport.nl/www/Ons+wer ... is/Edah/1/. Gaat u het maar voor elkaar boxen om te krassen bij Edah. Staat gewoon online en er staat geen zichtbare datum op.
Via Google is alles terug te halen. Maar dat wil niet zeggen dat, in dit geval, Vomar verantwoordelijk is voor wat op Google te vinden is.
Hiermee misken je alleen dat het geen oude link op Google is, of een vage link zoals die jij hierboven aandraagt, maar gewoon de eigen (landings)pagina van Vomar, waarover zij zelf volledige controle hebben. Een consument hoeft het aanbod in dat geval niet op allerlei manieren te gaan controleren, maar mag daar op vertrouwen.

TS heeft gewoon recht op geld terug. Maar het gevecht zal die paar euro niet waard zijn.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Vomar: coronazelftests in winkel duurder dan op website

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

eddyb schreef:
19 dec 2021 11:23
PeterPeters1966 : Je komt met een folder die loopt van Geldig van 25.04 tot 01.05.2021 .

Hier : https://www.vomar.nl/folders staat die wel op 9.99 Euro.
Huh? Wacht even. Jij zet die verouderde link neer en nu ga jij mij corrigeren omdat ik die oude folder waar jij naar hebt gelinkt heb gecheckt?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Vomar: coronazelftests in winkel duurder dan op website

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Moneyman schreef:
19 dec 2021 16:18
NeoDutchio schreef:
19 dec 2021 14:13
Via de hoofdpagina van Vomar kom je niet bij zelftest uit. Nergens staat een link en als je in de zoekopdracht zelftest invult krijg je geen hits.
Even googelen en hier is ook een leuke actie: http://www.bougiesupport.nl/www/Ons+wer ... is/Edah/1/. Gaat u het maar voor elkaar boxen om te krassen bij Edah. Staat gewoon online en er staat geen zichtbare datum op.
Via Google is alles terug te halen. Maar dat wil niet zeggen dat, in dit geval, Vomar verantwoordelijk is voor wat op Google te vinden is.
Hiermee misken je alleen dat het geen oude link op Google is, of een vage link zoals die jij hierboven aandraagt, maar gewoon de eigen (landings)pagina van Vomar, waarover zij zelf volledige controle hebben. Een consument hoeft het aanbod in dat geval niet op allerlei manieren te gaan controleren, maar mag daar op vertrouwen.

TS heeft gewoon recht op geld terug. Maar het gevecht zal die paar euro niet waard zijn.
Strikt juridisch gezien valt dat nog te bezien. Op de gelinkte site staat alleen "Vanaf woensdag 21 april zijn de Corona Zelftesten in alle winkels verkrijgbaar.". Het jaartal wordt niet genoemd..... Ja, ik weet het, het is vergezocht. Maar mierenneuken over 1 euro....

[edit] Grappig dat mieren.... blijft staan. Mindere grove woorden worden gecensureerd op deze site.
Laatst gewijzigd door PeterPeters1966 op 19 dec 2021 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vomar: coronazelftests in winkel duurder dan op website

Ongelezen bericht door Nijogeth »

"Prijs- en tekstwijzigingen onder voorbehoud"

Gesloten