LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorgekoelde Verkoop Frisdrank

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
FreeWilly
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2009 14:50

Voorgekoelde Verkoop Frisdrank

Ongelezen bericht door FreeWilly »

Ik weet niet of hier al een topic van is. En misschien ben ik wel de enige die zich hier aan stoort.

In de winkels liggen 2 soorten frisdrank. Voorgekoelde die horen in de koeling, en de niet voorgekoelde. Wist je dat ze voorgekoelde dranken voor veel meer verkopen? Een flesje cola scheelt al 40 cent! En de Red Bull betaal je 31 cent meer.

Ok, het is een extra service. Als je dan echt een gekoeld drankje wil, in plaats van een lauwe, ok, het zij zo. Waar ik mij dus erg aan irriteer is dat het voor onze vakkenvullers schijnbaar erg moeilijk is om te lezen, waardoor er stelselmatig de voorgekoelde frisdrank in de normale schappen worden gezet! Nu wist ik eerst niet dat er verschil zat in prijs, dus heb ik zeker een jaar lang waarschijnlijk vaak te veel betaald. Nu ik het wel weet, en er dus op let, komt het bij de AH regelmatig voor, en dan praat ik over vaak, dat het verkeerd gaat. En hoe vaak je ze er ook op aanspreekt, het blijft moeilijk om de goede flesjes/blikjes in de juiste schappen te stoppen. Heb ook de AH en de Red Bull een keer aangeschreven hierover dat ik het een vorm van oplichting vind.

Gisteren nam ik cola mee. Zo'n halve liter flesje. Aangezien ik een flesje per dag drink, haal ik deze regelmatig. Tot mijn schrik kwam ik erachter toen ik pas thuis was dat ik 1,39 moest betalen voor het ene flesje en voor het andere flesje 99 cent (hoewel ik dat ook schandalig vindt). Kijk ik op het etiket, hebben ze er heel onopvallend tussen de regels door "voorgekoelde verkoop" neergezet! Ben terug gegaan met het half leeg gedronken flesje en heb gelukkig wel mijn geld terug gekregen. Maar dit is echt een structureel probleem bij het vakkenvullen in winkels. En aangezien ik alleen bij de AH kom, kan ik natuurlijk niet weten hoe het bij andere winkels is, maar denk niet dat de AH hier een uitzondering is. Het is toch van de gekke dat als je iets uit een schap haalt, dat je dan ook nog moet controleren of ze niet stiekem de voorgekoelde erin gestopt hebben. Daarbij vind ik ook nog eens dat Coca Cola het er duidelijk op moet zetten!

Ben ik nou de enige die hierover struikelt?

Mensen, als je frisdrank koopt, let dan altijd goed op hoeveel je er voor betaald, het zou zomaar de voorgekoelde in de niet voorgekoeldeschap kunnen zijn!

Met vriendelijke groeten,
FreeWilly

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Voorgekoelde Verkoop Frisdrank

Ongelezen bericht door elmo43 »

Ik weet dat het idd bij AH gebeurt dat je voor de gekoelde mer betaald dan voor niet gekoeld.
Maar vind het van de zotte om dan meer te berekenen omdat het service is.
Tegenwoordig moet je voor elke service betalen, ook bij de NS een kaartje kopen bij de balie is ook duurder.
Je kan geen geld in de automaat doen dat kan alleen met pin.

Ik weet dat bij trekpleister ze ook gekoelde flesjes cola etc verkopen zonder extra te moeten betalen, dus het kan wel.

stofzuigertje

Re: Voorgekoelde Verkoop Frisdrank

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je gewone buiten zet is extra betalen overbodig....
En koud vind ik het vaak minder lekker, de smaak verdween.....

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Voorgekoelde Verkoop Frisdrank

Ongelezen bericht door plumber »

geloof niet dat jullie begrijpen wat hij bedoeld.
Gaat hier om blikjes en flesjes die bedoeld zijn
voor de koeling.Dat staat er ook op en die zijn
duurder dan de anderen.Deze blikjes en flesjes
zetten ze dus ook in de schappen waardoor U te veel betaald.
Vind dit een hele goede topic want zelf lette ik er ook
niet op tot gisteren en inderdaad het is zo.Als je naar
de klantenbalie gaat krijg je wel je geld terug maar ze
stonden mij heel vreemd aan te kijken want dat hadden
ze nog niet mee gemaakt.Dus hoeveel hebben er
al teveel betaald. :shock:

mukkiefuk
Berichten: 236
Lid geworden op: 24 okt 2005 15:11

Re: Voorgekoelde Verkoop Frisdrank

Ongelezen bericht door mukkiefuk »

Vakkenvullers staan nu niet bekend als de meest gemotiveerde en snuggere medewerkers. Het zal dus nodig zijn dit te blijven controleren want de vullers zal het echt geen reet interesseren.

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: Voorgekoelde Verkoop Frisdrank

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

Denk dat jij mukkiefuk ook niet echt snugger bent let ff op je woorden..

En dat je meer betaald voor gekoeld dan ongekoeld is logisch en gebeurd overal.

Dat er dan eens wat verkeerd gevult word ja dat kan er zit ook geen of nauwelijks verschil in de verpakking bovendien kan je ook ZELF lezen wat je pakt is ook je eigen verantwoording.

En buiten dat als je dan ss een verkeerd flesje aantreft en betaald heb krijg je altijd je geld terug dus o o o wat een probleem weer.

gemiereneuk om niks dus weer :mrgreen:

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Voorgekoelde Verkoop Frisdrank

Ongelezen bericht door plumber »

Menasor2002 schreef:Denk dat jij mukkiefuk ook niet echt snugger bent let ff op je woorden..

En dat je meer betaald voor gekoeld dan ongekoeld is logisch en gebeurd overal.

Dat er dan eens wat verkeerd gevult word ja dat kan er zit ook geen of nauwelijks verschil in de verpakking bovendien kan je ook ZELF lezen wat je pakt is ook je eigen verantwoording.

En buiten dat als je dan ss een verkeerd flesje aantreft en betaald heb krijg je altijd je geld terug dus o o o wat een probleem weer.

gemiereneuk om niks dus weer :mrgreen:
Is ook logisch hoor dat je voor gekoeld meer betaald.
Maar als ik uit het schap cola haal voor een prijs die erbij
staat dan verwacht ik ook dat ik dat moet betalen.90% kijkt
niet op de kassabon en ga nou niet miereneuken om te zeggen
dat ze dat wel moeten doen.Weet je wat vreemd is met die
vakkenvullers dat het nooit eens andersom is.Goedkope flesjes
of blikjes in de koeling zetten.Het gaat altijd zo fout dat het de
consument geld kost.Maar ja in jouw winkel is het perfect heb ik ook
weer gezien bij kassa.

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: Voorgekoelde Verkoop Frisdrank

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

Plumber j emoet idd je kassabon altijd nakijken (overal btw) dat is het eerst edat je leert van je moeder als je voor het eerst een boodschap mag halen :D

Enne ook andersom gaat het weleens fout hoor zeker wel. Maar bv de redbull zijn exact hetzelfde aleen de streepjescode is anders op de colli's redbull voor d ekoeling zit dan een sticker met :bestemd voor kassakoeling. maar deze sticker zit er soms niet op of is er vanaf dan ga jij echt niet kijken of het streepjesnummer klopt hoor :)

alles voor de kloeling zou gewoon in een andere verpakking qua bv kleur moeten zitten voor alle partijen beter maarja dat ligt bij de fabrikant..

En de prijs die er voor staat krijg je altijd het verschil terug.. En nergens is het perfect welke winkel of bedrijfstak ook waar mensen werken en kopen ect worden fouten gemaakt niet dan..?

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Voorgekoelde Verkoop Frisdrank

Ongelezen bericht door plumber »

Nou toen ik voor het eerst boodschappen moest halen
werd er op een papiertje uitgerekend hoeveel het was
dan werd het aangeslagen op de kassa dan zag je bovenin
het ruitje wat je moest betalen en dan slingeren dan ging
de kassa open.Vroeg altijd of ik aan de slinger mocht draaien
vond ik prachtig.Kon allemaal nog vroeger.BTW nooit van gehoord.
Wat ik wel weet dat er veeeeel minder fouten werden gemaakt dan nu.
Kruidenier vertelde je dat je aan de beurt was want je stond met
iemand te kletsen.Tegenwoordig duwen ze je het liefst met karretje
en al voorbij de kassa.Ik vind deze tijd beter dan vroeger maar oooo
wat mis ik de mentaliteit van vroeger.
Weet het hoor nu ben ik een ouwe zEIkerd.

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: Voorgekoelde Verkoop Frisdrank

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

Nee hoor Plumber ik heb je geen ouwe zeikerd genoemd :-)

Ik snap je ook wel maar vroeger had je gewoon meer tijd aan een kassa , je wilt echt niet weten wat voor werkdruk je hebt nu in deze tak van werk , maar ik ken de oudere kassa's ook nog wel ok niet met slinger dat is te oud voor mij ;-) maar wel dat alles zo aangeslagen werd nadat wij er een prijsje op gedaan hadden met de tang :D

Ik geef toe ik mis die tijd ook weleens er kon meer je had meer tijd maarja het is meer fabriekswerk nu zeg maar met flinke druk.

En om dan vakkevullers die dat om bij te verdienen doen niet snugger te noemen vind ik asociaal zo iemand weet niet hoe veel werk en werkdruk er is ook voor die knullen en meiden.

Maw je heb gelijk net als TS starter dat het irritant is dat er wat fout gegaan is helemaal mee eens maar het word altijd opgelost maar dat neerbuigende naar in dit geval supermarkt personeel vind ik zooo kansloos , ik bv ben hoger opgeleid dan menig ander hoop diploma's dus dat fabeltje dat personeel geen opleiding heeft ed is ook een fabeltje even ter aanvulling :)

Maar wbt de oude tijd ben ik met je eens mis ik ook weleens zowel als medewerker en als klant :) Al moet ik zeggen dat het bij ons nog wel aardig ouderwets gezellig is hoor gelukkig wel..

Grt

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Voorgekoelde Verkoop Frisdrank

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat ik nou niet begrijp, je bent je zo bewust van het prijsverschil tussen gekoelde en ongekoelde flesjes, en je ergert je er blijkbaar aan als je soms onterecht daar 40 ct voor moet betalen, maar waarom koop je dan überhaupt die kleine flesjes en niet gewoon een grotere fles?

Als je elke dag een klein flesje koopt, dat kost je in 3 dagen 3 euro. Voor dat zelfde geld kun je twee anderhalve liter flessen kopen, dus twee keer zo veel cola. Desnoods koop je om de twee dagen een fles en gooi je de laatste halve liter met fles en al weg. Zelfs met het verlies aan statiegeld ben je dan nog goedkoper uit. En je loopt niet het risico dat je voor een (niet) gekoelde fles betaalt. Maar ja, ik zal wel gek zijn.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Voorgekoelde Verkoop Frisdrank

Ongelezen bericht door plumber »

kweenie schreef:Wat ik nou niet begrijp, je bent je zo bewust van het prijsverschil tussen gekoelde en ongekoelde flesjes, en je ergert je er blijkbaar aan als je soms onterecht daar 40 ct voor moet betalen, maar waarom koop je dan überhaupt die kleine flesjes en niet gewoon een grotere fles?

Als je elke dag een klein flesje koopt, dat kost je in 3 dagen 3 euro. Voor dat zelfde geld kun je twee anderhalve liter flessen kopen, dus twee keer zo veel cola. Desnoods koop je om de twee dagen een fles en gooi je de laatste halve liter met fles en al weg. Zelfs met het verlies aan statiegeld ben je dan nog goedkoper uit. En je loopt niet het risico dat je voor een (niet) gekoelde fles betaalt. Maar ja, ik zal wel gek zijn.
Geloof niet dat het hier zo bewust om het prijsverschil gaat het gaat er
meer om dat er verkeerde flesjes/blikjes in de schappen staat.
Moet zelf toegeven dat ik daar ook niet zo op lette tot op heden.
En wat die vakkenvullers aangaat.Geloof dat ieder zijn eigen
afdeling heeft dus dan weten ze ook wat wel en niet in de vakken moet
en laten we eerlijk zijn er zijn er maar weinig die met interesse bezig
zijn.Maar ja erg kwalijk kan ik het ze ook niet nemen want ik geloof
ook niet dat ze tot de best betaalde horen.Beter uitkijken dus.
En wat dat gekoelde aangaat.Toen ik nog op klus was kocht ik ook
wel eens gekoelde dranken omdat warme frisdranken bij warm weer
nou niet bepaald lekker is kweenie dus overgooien van grote naar
kleine flessen gaat ook niet altijd op.
Vind nog steeds dat hier een goed punt is aangeroerd want er zijn maar
weinige die erop letten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Voorgekoelde Verkoop Frisdrank

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik zie ook best wel de meerwaarde van het kunnen kopen van gekoelde flesjes, maar dat is hier niet zo van toepassing. De FreeWilly heeft nl. juist geen behoefte aan gekoelde flesjes, maar alleen aan de (lauwe) cola.

Daarbij snap ik dus niet dat hij zich wel druk maakt om die 40 ct. die AH onterecht opstrijkt, maar dat hij intussen wel dagelijks meer dan 40 ct 'weggooit' door (lauwe) halve liter flesjes te kopen in plaats van eens in de 3 dagen een 1½ liter fles van 1,45 (of desnoods eens in de 2 dagen een literfles van 1,30).

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: Voorgekoelde Verkoop Frisdrank

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

Eigenlijk wel lachen deze discussie typisch Nederlands op zn smalst.

Je moet gewoon kijken wat je pakt best lastig dat is net als lezen van aanbiedingen doet men ook niet en maar klagen :D

tja nederland=zeurland

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Voorgekoelde Verkoop Frisdrank

Ongelezen bericht door plumber »

Menasor2002 schreef:Eigenlijk wel lachen deze discussie typisch Nederlands op zn smalst.

Je moet gewoon kijken wat je pakt best lastig dat is net als lezen van aanbiedingen doet men ook niet en maar klagen :D

tja nederland=zeurland
Ben in zeker 40/50 landen geweest hoor en niks typisch Nederlands.
In sommige landen is het nog erger.
Maar volgens mij ben jij een typische Nederlander.
Bij 10 opgave's 9 fouten maken en dan zeggen ik had niet
alles fout hoor.

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: Voorgekoelde Verkoop Frisdrank

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

Ik ben niet degene die loopt te zeuren omdat men niet kijtk wat men koopt :)

En in andere landen zullen ze ook best zeuren maar NL staat toch echt op nm 1 je kan je beter drukmaken om belangrijke dingen maarja wedrom typisch nederland :)

geeft niet ben niet boos :|


kijk je uit als je vd week een kip koopt anders pak je een kalkoen (goh wat een grote kip) zeuren we daar weer over :twisted: ;-)

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Voorgekoelde Verkoop Frisdrank

Ongelezen bericht door plumber »

Menasor2002 schreef:Ik ben niet degene die loopt te zeuren omdat men niet kijtk wat men koopt :)

En in andere landen zullen ze ook best zeuren maar NL staat toch echt op nm 1 je kan je beter drukmaken om belangrijke dingen maarja wedrom typisch nederland :)

geeft niet ben niet boos :|


kijk je uit als je vd week een kip koopt anders pak je een kalkoen (goh wat een grote kip) zeuren we daar weer over :twisted: ;-)

Als ik jou was zou ik van de week maar niet gaan werken want dan
heb je kans dat ze jouw pakken want je lu lt nu als een kip zonder kop. :lol: Zoveel landenkennis dat je weet dat NL op 1 staat?
Ga eens naar het buitenland dan hoor je gelijk hoe Nederlanders
hun eigen land onderuit halen door net zo te praten als jij nu doet.
Ben ook niet boos hoor maar heb verscheidene discussies met jou
gelezen en geloof mij of niet maar het wordt tijd dat je toch eens
wat meer om je heen kijkt.

Menasor2002
Berichten: 166
Lid geworden op: 13 apr 2009 13:58

Re: Voorgekoelde Verkoop Frisdrank

Ongelezen bericht door Menasor2002 »

Heb genoeg landen gezien om te weten dat men daar lang niet zo zeurt om dingen als men hier doet :)

Maar wellicht heb jij andere landen gezien dat kan natuurlijk. :D

hoe dan ook fijne dagen allemaal.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Voorgekoelde Verkoop Frisdrank

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Menasor2002 schreef:Ik ben niet degene die loopt te zeuren omdat men niet kijtk wat men koopt :)
Hoewel ik je gelijk geef - is het toch treurig dat je alles tegenwoordig moet controleren.

Schijnbaar is niemand meer in staat om normaal een winkel te bedrijven - en moet je als klant er standaard van uit gaan dat 'ze' het fout doen - om jezelf voor problemen en fouten te beschermen.

Het gekoeld / ongekoeld gebeuren is daar een voorbeeld van.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Voorgekoelde Verkoop Frisdrank

Ongelezen bericht door plumber »

Menasor2002 schreef:Ik ben niet degene die loopt te zeuren omdat men niet kijtk wat men koopt :)
Moet je eens opletten hoe jij gaat zeuren Menasor2002 als
iedereen gaat kijken wat men koopt.Denk dat je in de korts
mogelijke tijd weg bent bij AH omdat je teveel uren moet draaien.
Heb trouwens weer gezorgd dat je bonus goed is van het jaar
want mijn vrouw heeft geen zin om te koken-bakken-braden
met de Kerst dus hebben we alles maar voor 6 personen bij AH gehaald.
Vorig jaar ook gedaan en is best bevallen al is het wel een hoop poen.
Dus wel een beetje aardig voor mij zijn.
Beste wensen trouwen voor alle members en fijne dagen.
Uitkijken vanavond want het wordt spekglad :cry:

Gesloten