Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
snuffel1
Berichten: 3860
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door snuffel1 »

De verkoper dient informatie te verschaffen voor wat betreft het product en de aanschafprijs van dat product. De extra's zoals het veranderen van de draairichting van de deuren gebeurt op verzoek van de koper als die daar expliciet om vraagt en dat is waarschijnlijk niet gedaan want dan zou de koper van de bijbehorende kosten geweten hebben. De kosten voor het veranderen de draairichting zijn acceptabel maar Ts valt over de manier waarop dat dient te gebeuren en is niet van zins de combinatie uit te ruimen omdat Ts dacht dat het niet noodzakelijk was. De vraag blijft echter wel of Ts de monteur onverrichte zaken heeft laten vertrekken of dat de monteur is vertrokken omdat de combinatie niet leeg was.

crazyme
Berichten: 7773
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door crazyme »

Hypo63 schreef:
14 dec 2019 11:28
Daar verschillen wij van mening, Op het moment dat de klant zelf met een schoevedraaier aan de slag komt heeft MM al een reden om garantie te weigeren. Nagenoeg geen enkele koper zal dit zelf gaan doen bij een nieuwe koelkast, noch bij enig ander product.
Daarnaast dient de verkoopster alle relevante informatie te verstrekken, dus ook de kosten hiervoor. Op dat moment kan de klant besluiten om het product wel of niet te kopen en de kosten voor rekening wil nemen, Tevens wordt de klant de kans ontnomen om te onderhandelen over de bijkomende kosten.
Het wisselen van draairichting staat gewoon in de handleiding, is doodeenvoudig en kan nooit een reden zijn om garantie te weigeren.

Van een auto mag je ook de wielen wisselen bijvoorbeeld.

fonsflons
Berichten: 2450
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door fonsflons »

Idd, al tig keer zelf gedaan en volgens mij is het eerder een regel dan een uitzondering dat dit bij koelkast, vriezer, wasmachine etc makkelijk te doen is.

Erthanax
Berichten: 5572
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is niet meer dan het verwijderen van wat afdekkapjes en schroeven, om die vervolgens aan de andere kant weer terug te zetten. Dat gaat het gemakkelijkst als de kast op zijn rug ligt, maar bij de ijskasten waar ik het gedaan heb, deed ik het altijd bij de staande kast. Dan heb je soms een extra paar handen nodig om de deur even vast te houden.

Komkommertijd
Berichten: 5959
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Voor de onderste schroef is scheef houden noodzaak en dat geeft puinzooi en zwaar of leeghalen!

Maar beetje schuin, schroef eruit, dan andere kant op en erin... als je hem niet plat leg maat minder als 45 graden schuin is 2 uren wachten niet echt nodig.

Verder weten verkopers ook niet altijd hoe de regels voor Deuren omzetten en/of aansluiten is.... vele avond en weekend hulpjes die verkopers (sters) zijn maar totaal niet deskundige op dit gebied.

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 »

Neo,
Ik heb aangegeven dat ik zelf de deuren niet kan draaien, zij gaf aan dat de monteur dit gewoon kon doen, dit was een fluitje van een cent voor hun monteurs. Niets zeggende over bijkomende kosten mag ik er dan vanuit gaan dat dit service is. Kennelijk kennen ze dit woord bij MM niet.
Als ze netjes had aangegeven dat dit 25,00 zou gaan kosten was er niets aan de hand geweest.
Nog niet eens sprekend over de communicatie over wat te doen alvorens de monteur komt

ZeerPrivé
Berichten: 2626
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

GST1971 schreef:
14 dec 2019 16:55
Neo,
Ik heb aangegeven dat ik zelf de deuren niet kan draaien, zij gaf aan dat de monteur dit gewoon kon doen, dit was een fluitje van een cent voor hun monteurs. Niets zeggende over bijkomende kosten mag ik er dan vanuit gaan dat dit service is. Kennelijk kennen ze dit woord bij MM niet.
Als ze netjes had aangegeven dat dit 25,00 zou gaan kosten was er niets aan de hand geweest.
Nog niet eens sprekend over de communicatie over wat te doen alvorens de monteur komt

Voor 'gratis' service moet je bij de lokale vakhandel zijn. Dan betaal je voor de koelkast € 100,- meer en wordt de deur 'gratis' verwisseld.

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 »

Zeerprive,
Wat een niks toevoegende opmerking.
Kennelijk neem je niet de moeite om mijn posts te lezen.
Daar heb ik namelijk reeds 20x geschreven dat het me niet om die 25 Euro gaat. De communicatie is gewoon slecht en onjuist.
Communicatie (en in jou geval “lezen”) is kennelijk erg moeilijk.

ZeerPrivé
Berichten: 2626
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

GST1971 schreef:
14 dec 2019 17:54
Zeerprive,
Wat een niks toevoegende opmerking.
Kennelijk neem je niet de moeite om mijn posts te lezen.
Daar heb ik namelijk reeds 20x geschreven dat het me niet om die 25 Euro gaat. De communicatie is gewoon slecht en onjuist.
Communicatie (en in jou geval “lezen”) is kennelijk erg moeilijk.

Jij maakt(e) nooit fouten op je werk? Jij vergeet nooit wat? Ik vraag trouwens altijd zelf of er kosten aan verbonden zijn als het niet wordt gemeld door een verkoper.

Lady1234
Berichten: 15083
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik ga er eigenlijk maar heel zelden van uit dat iets gratis is.

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 »

ZeerPrivé schreef:
14 dec 2019 18:01
GST1971 schreef:
14 dec 2019 17:54
Zeerprive,
Wat een niks toevoegende opmerking.
Kennelijk neem je niet de moeite om mijn posts te lezen.
Daar heb ik namelijk reeds 20x geschreven dat het me niet om die 25 Euro gaat. De communicatie is gewoon slecht en onjuist.
Communicatie (en in jou geval “lezen”) is kennelijk erg moeilijk.

Jij maakt(e) nooit fouten op je werk? Jij vergeet nooit wat? Ik vraag trouwens altijd zelf of er kosten aan verbonden zijn als het niet wordt gemeld door een verkoper.
Ik maak zeker fouten, niets menselijks is mij vreemd.
Het verschil is echter dat wanneer ik een fout maak bij mijn klanten, de klanten hier zeker niet de gedupeerden zijn.
En nog belangrijker, erken de fout en los het op

ZeerPrivé
Berichten: 2626
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Als je dit opgelost wilt hebben, dan is het heel wat effectiever terug te gaan naar MM Breda en daar een leidinggevende of de filiaalmanager te spreken vragen. Op dit forum er over klagen, lost je 'probleem' niet op.

fonsflons
Berichten: 2450
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door fonsflons »

Het nadeel van de combinatie van een dozen schuiver en een argeloze klant. Dit soort bedrijven zijn 'prima' als je zelf vooraf je onderzoek doet. TS heeft gelijk in zijn mening, echter denk ik dat hij dat gelijk niet zal krijgen om eerder hier aangedragen redenen. Ik zou die 25 euro dan ook als leergeld zien. Per saldo ben dan nog goedkoper uit dan bij de vakman en de ervaring is zijn geld dubbel en dwars waard voor de toekomst. Zo draai je een nadeel om in een voordeel. Tenzij je de moeilijke weg wilt bewandelen die ook uitgebreid uitgelegd zal worden door anderen.

ZeerPrivé
Berichten: 2626
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Tenzij je de moeilijke weg wilt bewandelen die ook uitgebreid uitgelegd zal worden door anderen.
:lol: :lol:

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 »

ZeerPrivé schreef:
14 dec 2019 19:04
Als je dit opgelost wilt hebben, dan is het heel wat effectiever terug te gaan naar MM Breda en daar een leidinggevende of de filiaalmanager te spreken vragen. Op dit forum er over klagen, lost je 'probleem' niet op.
Denk je nou echt dat ik hier zou klagen als ik MM niet allang benaderd zou hebben.
Dit heb ik, zoals in mijn eerste post te lezen is, allang gedaan (lezen zoals ik je al eerder zei).
Maar die zijn “vanwege drukte” nogal traag met reageren.
Toevallig net reactie gehad dat ze hun vestiging gaan benaderen om e.e.a op te lossen.
En ja, MM heeft aangegeven dat ze dit absoluut geen “nette gang van zake” vinden.

Last but not least, je bent een ster in aannames doen, ipv hiervan zou je ook kunnen vragen 😉

Revoked
Berichten: 1246
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Revoked »

Volgens mij is de oplossing van TS dat hij z'n zin krijgt. Maar realistisch gezien is de oplossing al gegeven. In mijn ogen zal TS gewoon moeten leren leven met het feit dat de klant koning is, maar de verkoper keizer.

ZeerPrivé
Berichten: 2626
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

GST1971 schreef:
14 dec 2019 20:44
ZeerPrivé schreef:
14 dec 2019 19:04
Als je dit opgelost wilt hebben, dan is het heel wat effectiever terug te gaan naar MM Breda en daar een leidinggevende of de filiaalmanager te spreken vragen. Op dit forum er over klagen, lost je 'probleem' niet op.
Denk je nou echt dat ik hier zou klagen als ik MM niet allang benaderd zou hebben.
Dit heb ik, zoals in mijn eerste post te lezen is, allang gedaan (lezen zoals ik je al eerder zei).
Maar die zijn “vanwege drukte” nogal traag met reageren.
Toevallig net reactie gehad dat ze hun vestiging gaan benaderen om e.e.a op te lossen.
En ja, MM heeft aangegeven dat ze dit absoluut geen “nette gang van zake” vinden.

Last but not least, je bent een ster in aannames doen, ipv hiervan zou je ook kunnen vragen 😉

Nee, jij doet aannames, want ik allang gelezen dat je MM via FB benaderd had. Maar daar had ik het helemaal niet over, ik had het over even naar de winkel gaan.

moederslink
Berichten: 8622
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door moederslink »

GST1971 schreef:
13 dec 2019 13:28
(...)
Probleem, de deuren openden naar de verkeerde kant. Volgens verkoopster geen probleem, dit kon door de monteur zo worden veranderd.(...)
En u vroeg zelf niet wat dat ging kosten?
U ging er voetstoots van uit dat dit gratis was...voorrijden...monteren ....wat is nu toch gratis aan het speciaal laten komen van een monteur :roll:
GST1971 schreef: Mediamarkt had namelijk tevens verzaakt om ons mede te delen dat de koelkast leeg moest zijn en de stekker er uit moest blijven tot 2 uur na werkzaamheden.
De koelkast moet kennelijk plat liggen om de deuren andersom te laten openen.
om zo.n deur om te zetten had u ook wel zelf kunnen bedenken dat zo.n kast op zijn kant moet liggen, anders kun je er immers amper bij :idea:
GST1971 schreef: Wat een waardeloze tent, met verkopen staan ze vooraan en als er dan klachten komen zijn ze te druk.
Als ze nou de mensen van webcare eens in gaan zetten op de klachtenafdeling, dan hebben ze geen webcare meer nodig omdat klachten adequaat en vlot kunnen worden afgewikkeld.
Volgende keer toch maar naar een vakhandel ipv de verleiding van een iets lagere prijs en totaal nul service nadien
Waarom is dit nu weer een waardeloze tent ? :roll:
Hoezo nul service ? Voor slechts €25 is het nu toch gefikst?

Ik begrijp werkelijk niet waarom er zo snel, zo rap maar geklaagd wordt en hier en op FB , toe maar....
Daar bedoel ik niet persé u mee, maar het valt mij op dat mensen wel héél rap zijn met klagen , zodra ze te maken krijgen met één héél klein mini tegenslagje...
Wees toch blij dat u er voor slechts € 25 mee klaar was.

ZeerPrivé
Berichten: 2626
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik begrijp werkelijk niet waarom er zo snel, zo rap maar geklaagd wordt en hier en op FB , toe maar....
Precies! I.p.v. eerst even een reactie van MM af te wachten of om even naar de winkel te gaan, hup meteen maar op het web gaan klagen. Voor klagen was het nog vroeg genoeg als het na die stappen niet naar TS zijn tevredenheid wordt opgelost. Mijn haren gaan meteen al overeind bij deze omgekeerde gang van zaken.

moederslink
Berichten: 8622
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou ik word er best moedeloos van hoe sommigen ( velen ) soms maar zó weinig kunnen incasseren.
Bij de kleinste tegenslag is het jammeren en huilen , zeuren en klagen 🤨 .
De TS is vermoedelijk uit 1971 dus al 48 jaar .

Wat moet men dan als werkelijk de échte pl***** uitbreekt?

Plaats reactie