LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 »

thecure schreef:
14 dec 2019 23:17
Een deur omzetten. Waar hebben we het over. Doe je toch lekker zelf.
Volgens mij schreef ik dat ik daartoe niet in staat ben

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door moederslink »

Nee , en ik heb geen geld zat en nee, ik pik zeker niet alles.
Maar ik ga er niet van uit dat wanneer er een monteur moet komen om de deur om te zetten dat die beste man dat dan even gratis komt doen.
En dan vind ik € 25 alleszins redelijk inclusief het voorrijden .
En ik vraag zelf altijd in de winkel of er kosten aan verbonden zijn ......bij alles vraag ik dat voor de zekerheid , mochten zij dat vergeten te melden . Zij hebben het niet gemeld en dat is spijtig en u heeft er verder ook niet naar gevraagd.

Zie het als een leermomentje . Om nu Media Markt zo af te kraken en op FB zelfs te posten , om dit , vind ik persoonlijk veel te ver gaan, sorry.
U bent ermee geholpen en dat heeft u € 25 gekost. Niet meer, niet minder.

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 »

moederslink schreef:
14 dec 2019 23:40
En dan vind ik € 25 alleszins redelijk inclusief het voorrijden .
En ik vraag zelf altijd in de winkel of er kosten aan verbonden zijn ......bij alles vraag ik dat voor de zekerheid , mochten zij dat vergeten te melden . Zij hebben het niet gemeld en dat is spijtig en u heeft er verder ook niet naar gevraagd.

Zie het als een leermomentje . Om nu Media Markt zo af te kraken en op FB zelfs te posten , om dit , vind ik persoonlijk veel te ver gaan, sorry.
U bent ermee geholpen en dat heeft u € 25 gekost. Niet meer, niet minder.
Jij moet bij MM gaan werken, je past er prima tussen

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door sylvesterb »

GST1971 schreef:
15 dec 2019 10:33
Jij moet bij MM gaan werken, je past er prima tussen
De € 25,00 is ook zeer redelijk, bij Coolblue betaal je hier € 49,99 voor. Helaas blijkt wel dat u zelf geen enkel onderzoek heeft gedaan, negens wordt de deur namelijk gratis omgedraaid. Natuurlijk had de informatie voorziening beter gekund maar een beetje eigen onderzoek had ook geen kwaad gekund. Maar het is eenvoudiger om een bedrijf zwart te maken dan enige eigen verantwoording te nemen.

En wanneer iemand u hier online op wijst, gaat u die persoon kleineren, dit zegt heel wat over u!

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door alfatrion »

GST1971 schreef:
13 dec 2019 13:28
2 weken een koel/vriescombinatie gekocht bij Mediamarkt Breda.
Probleem, de deuren openden naar de verkeerde kant. Volgens verkoopster geen probleem, dit kon door de monteur zo worden veranderd.
Dat klonk goed, de combinatie zou worden afgeleverd en daarna konden we Mediamarkt gewoon bellen dat een monteur de deuren juist zou monteren. Dit konden degene die hem kwamen afleveren niet.
Geen probleem, doen we dat.
Nu (na levering) blijkt dat hiervoor 25,00 wordt gerekend. Dit hadden ze tijdens de verkoop er wel even netjes bij mogen vertellen !
Na hierover een klacht te hebben neergelegd bij de vestiging was het antwoord: daar kunnen we niks aan doen.
Dit is niet klachtwaardig. Als je het veranderen van richting onderdeel van de overeenkomst had gemaakt, dan hadden de kosten aangegeven moeten worden.
GST1971 schreef:
13 dec 2019 13:28
We hebben ondanks de kosten toch de monteur maar laten komen.
Die kon meteen weer weg, Mediamarkt had namelijk tevens verzaakt om ons mede te delen dat de koelkast leeg moest zijn en de stekker er uit moest blijven tot 2 uur na werkzaamheden.
De koelkast moet kennelijk plat liggen om de deuren andersom te laten openen.
En dat is dan weer wel klachtwaardig. De kosten voor een tweede keer langskomen zijn voor rekening van Media Markt.

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 »

sylvesterb schreef:
15 dec 2019 10:51
GST1971 schreef:
15 dec 2019 10:33
Jij moet bij MM gaan werken, je past er prima tussen
De € 25,00 is ook zeer redelijk, bij Coolblue betaal je hier € 49,99 voor. Helaas blijkt wel dat u zelf geen enkel onderzoek heeft gedaan, negens wordt de deur namelijk gratis omgedraaid. Natuurlijk had de informatie voorziening beter gekund maar een beetje eigen onderzoek had ook geen kwaad gekund. Maar het is eenvoudiger om een bedrijf zwart te maken dan enige eigen verantwoording te nemen.

En wanneer iemand u hier online op wijst, gaat u die persoon kleineren, dit zegt heel wat over u!
Daar gaat het niet om !
Ik ben consument, en MM hoort VOORAF bijkomende kosten te melden, dit is hun PLICHT als leverancier. Dit is bij WET geregeld.
Jij draait het verhaal om, volgens jou had ik onderzoek moeten doen. Flauwekul dus.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

sylvesterb schreef:
15 dec 2019 10:51
GST1971 schreef:
15 dec 2019 10:33
Jij moet bij MM gaan werken, je past er prima tussen
De € 25,00 is ook zeer redelijk, bij Coolblue betaal je hier € 49,99 voor. Helaas blijkt wel dat u zelf geen enkel onderzoek heeft gedaan, negens wordt de deur namelijk gratis omgedraaid. Natuurlijk had de informatie voorziening beter gekund maar een beetje eigen onderzoek had ook geen kwaad gekund. Maar het is eenvoudiger om een bedrijf zwart te maken dan enige eigen verantwoording te nemen.

En wanneer iemand u hier online op wijst, gaat u die persoon kleineren, dit zegt heel wat over u!
Dus ik ben de enige die het wel gratis heeft gedaan, 1 minuut extra, en een kop koffie... en als ik de handgreep vergeet kom ik paar dagen later terug voor 2e bakkie koffie... de bezorgers van mijn Online shop rekende niets extra, uitpakken, aansluiten en deur omzetten, met lege kast even schuin zetten, en na paar uren mag je deze aangezet worden.

Als je geen dure winkel hebt, vriendelijke bezorgers die op fooi hopen.... vaak rekende ze €5,- en geen BTW bon, dan is het gelijk €50,-.... geen administratie en tevreden personeel die zo een leuk extra inkomen haalde.
Mag niet, kan wel, en dus zijn er wel bedrijven/bezorgers die voor minder als €25,- dit graag doen.

Groetjes van ex Webshop Eigenaar... en ik was zeker niet de enige die deze grijze manier van werken toestond.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door alfatrion »

GST1971 schreef:
15 dec 2019 11:23
Ik ben consument, en MM hoort VOORAF bijkomende kosten te melden, dit is hun PLICHT als leverancier. Dit is bij WET geregeld.
Heeft de Media Markt dit dan pas vermeld toen de monteur bij je was?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door moederslink »

GST1971 schreef:
15 dec 2019 11:23
(...)
Ik ben consument, en MM hoort VOORAF bijkomende kosten te melden, dit is hun PLICHT als leverancier. Dit is bij WET geregeld.
Jij draait het verhaal om, volgens jou had ik onderzoek moeten doen. Flauwekul dus.
HOORT, HOORT .....en als zo.n medewerker dat nu vergat maar u er dan ook niet naar vraagt??
Mensen kunnen iets vergeten, een foutje maken , misschien was het druk .....

Maar bedankt voor de tip....ik zal eens solliciteren bij de MM , ik vrees echter dat ik veel en veel en veel te oud al ben , dus kansloos.

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 »

moederslink schreef:
15 dec 2019 12:04
GST1971 schreef:
15 dec 2019 11:23
(...)
Ik ben consument, en MM hoort VOORAF bijkomende kosten te melden, dit is hun PLICHT als leverancier. Dit is bij WET geregeld.
Jij draait het verhaal om, volgens jou had ik onderzoek moeten doen. Flauwekul dus.
HOORT, HOORT .....en als zo.n medewerker dat nu vergat maar u er dan ook niet naar vraagt??
Mensen kunnen iets vergeten, een foutje maken , misschien was het druk .....

Maar bedankt voor de tip....ik zal eens solliciteren bij de MM , ik vrees echter dat ik veel en veel en veel te oud al ben , dus kansloos.
Zoals reeds eerder vermeld, mensen maken idd fouten. Geen problemen als ze die ook naar behoren oplossen. En daar zit nu het probleem

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat had u dan gewild? Hoe hadden zij dit volgens u dan moeten oplossen?
Het is toch netjes opgelost tegen een betaling van " slechts" € 25 ?
Wat had er anders gemoeten ? Vergeef het hun en ga door met uw leven :wink:

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door alfatrion »

GST1971 schreef:
15 dec 2019 12:34
Zoals reeds eerder vermeld, mensen maken idd fouten. Geen problemen als ze die ook naar behoren oplossen. En daar zit nu het probleem
Vooralsnog staat niet vast dat MM een fout heeft gemaakt, alleen dat u dat vindt.

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 »

moederslink schreef:
15 dec 2019 12:37
Wat had u dan gewild? Hoe hadden zij dit volgens u dan moeten oplossen?
Het is toch netjes opgelost tegen een betaling van " slechts" € 25 ?
Wat had er anders gemoeten ? Vergeef het hun en ga door met uw leven :wink:
Simpel, die 25,00 netjes compenseren.
Desnoods met een waardebon, kost ze nog minder.
Zij zijn in gebreke, niet ik.

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 »

alfatrion schreef:
15 dec 2019 13:01
GST1971 schreef:
15 dec 2019 12:34
Zoals reeds eerder vermeld, mensen maken idd fouten. Geen problemen als ze die ook naar behoren oplossen. En daar zit nu het probleem
Vooralsnog staat niet vast dat MM een fout heeft gemaakt, alleen dat u dat vindt.
Dat is uw mening, volgens de consumentenbond is dit wel degelijk een fout van MM.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Op naar de rechtbank dan maar.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Nijogeth »

GST1971 schreef:
15 dec 2019 12:34
Zoals reeds eerder vermeld, mensen maken idd fouten. Geen problemen als ze die ook naar behoren oplossen. En daar zit nu het probleem
Ze hebben het vergeten te melden. Dat is een foutje. Het probleem was dat u nu niet wist dat een monteur laten komen om uw koelkastdeur om te draaien 25 euro kost. Dat heeft men alsnog vermeld voordat de monteur kwam, probleem opgelost.

2e probleem is een klant die niet snapt dat een koelkast op zijn rug moet liggen als de deur omgedraaid wordt. Had MediaMarkt inderdaad kunnen vertellen, maar waar houdt het op? Dit is toch niet meer dan logisch? Ik schaar dat onder algemene kennis.

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 »

Nijogeth schreef:
15 dec 2019 19:06
GST1971 schreef:
15 dec 2019 12:34
Zoals reeds eerder vermeld, mensen maken idd fouten. Geen problemen als ze die ook naar behoren oplossen. En daar zit nu het probleem
Ze hebben het vergeten te melden. Dat is een foutje. Het probleem was dat u nu niet wist dat een monteur laten komen om uw koelkastdeur om te draaien 25 euro kost. Dat heeft men alsnog vermeld voordat de monteur kwam, probleem opgelost.

2e probleem is een klant die niet snapt dat een koelkast op zijn rug moet liggen als de deur omgedraaid wordt. Had MediaMarkt inderdaad kunnen vertellen, maar waar houdt het op? Dit is toch niet meer dan logisch? Ik schaar dat onder algemene kennis.
Melding nadat de verkoop is afgerond ja, dus TE LAAT !
Ooh dus volgens u moet een consument overal verstand van hebben en de winkel hoeft essentiële informatie niet te verstrekken ?
En begin nou niet over een gebruiksaanwijzing, ook die krijg je namelijk pas NA de koop

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Moneyman »

Veel dingen vereisen eerder normaal gezond verstand en simpelweg even logisch nadenken dan een handleiding.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar die gebruiksaanwijzing had u dus al voor u belde voor de monteur en te horen kreeg dat het 25 euro kostte. Ik zie het probleem daar niet mee.

Ik zie de prijzen van extra service niet echt als essentiële informatie bij het sluiten van de koop. Als u dit wel essentieel vindt, dan had u er zelf toch naar gevraagd?

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 »

Ja natuurlijk, een koel/vriescombinatie koop je dagelijks 😂.
Dus wat ontzettend dom dat ik dat niet weet.
Sommige mensen op dit forum zitten hier volgens mij alleen maar om dom commentaar te leveren. Enige realiteitszin uit het oog verliezend.
De verkoopster had na mijn vraag over het omdraaien van de deuren gewoon moeten melden dat dit 25,00 koste.
Case closed.
Ik wacht wel af wat MM hoofdkantoor gaat zeggen

Gesloten