Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
fonsflons
Berichten: 1675
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door fonsflons » 15 dec 2019 18:28

Dan weet je wat je te doen staat. Je hebt veel meningen en adviezen gekregen. Duidelijk is dat het een principe kwestie is. Dat is je goed recht. Wij kunnen je niet compenseren dus die vervolg actie zul je zelf moeten ondernemen.

Lady1234
Berichten: 12240
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Lady1234 » 15 dec 2019 18:56

Op naar de rechtbank dan maar.

Nijogeth
Berichten: 2919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Nijogeth » 15 dec 2019 19:06

GST1971 schreef:
15 dec 2019 12:34
Zoals reeds eerder vermeld, mensen maken idd fouten. Geen problemen als ze die ook naar behoren oplossen. En daar zit nu het probleem
Ze hebben het vergeten te melden. Dat is een foutje. Het probleem was dat u nu niet wist dat een monteur laten komen om uw koelkastdeur om te draaien 25 euro kost. Dat heeft men alsnog vermeld voordat de monteur kwam, probleem opgelost.

2e probleem is een klant die niet snapt dat een koelkast op zijn rug moet liggen als de deur omgedraaid wordt. Had MediaMarkt inderdaad kunnen vertellen, maar waar houdt het op? Dit is toch niet meer dan logisch? Ik schaar dat onder algemene kennis.

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 » 15 dec 2019 19:27

Nijogeth schreef:
15 dec 2019 19:06
GST1971 schreef:
15 dec 2019 12:34
Zoals reeds eerder vermeld, mensen maken idd fouten. Geen problemen als ze die ook naar behoren oplossen. En daar zit nu het probleem
Ze hebben het vergeten te melden. Dat is een foutje. Het probleem was dat u nu niet wist dat een monteur laten komen om uw koelkastdeur om te draaien 25 euro kost. Dat heeft men alsnog vermeld voordat de monteur kwam, probleem opgelost.

2e probleem is een klant die niet snapt dat een koelkast op zijn rug moet liggen als de deur omgedraaid wordt. Had MediaMarkt inderdaad kunnen vertellen, maar waar houdt het op? Dit is toch niet meer dan logisch? Ik schaar dat onder algemene kennis.
Melding nadat de verkoop is afgerond ja, dus TE LAAT !
Ooh dus volgens u moet een consument overal verstand van hebben en de winkel hoeft essentiële informatie niet te verstrekken ?
En begin nou niet over een gebruiksaanwijzing, ook die krijg je namelijk pas NA de koop

Moneyman
Berichten: 14826
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Moneyman » 15 dec 2019 19:29

Veel dingen vereisen eerder normaal gezond verstand en simpelweg even logisch nadenken dan een handleiding.

Nijogeth
Berichten: 2919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Nijogeth » 15 dec 2019 19:32

Maar die gebruiksaanwijzing had u dus al voor u belde voor de monteur en te horen kreeg dat het 25 euro kostte. Ik zie het probleem daar niet mee.

Ik zie de prijzen van extra service niet echt als essentiële informatie bij het sluiten van de koop. Als u dit wel essentieel vindt, dan had u er zelf toch naar gevraagd?

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 » 15 dec 2019 19:37

Ja natuurlijk, een koel/vriescombinatie koop je dagelijks 😂.
Dus wat ontzettend dom dat ik dat niet weet.
Sommige mensen op dit forum zitten hier volgens mij alleen maar om dom commentaar te leveren. Enige realiteitszin uit het oog verliezend.
De verkoopster had na mijn vraag over het omdraaien van de deuren gewoon moeten melden dat dit 25,00 koste.
Case closed.
Ik wacht wel af wat MM hoofdkantoor gaat zeggen

moederslink
Berichten: 6831
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door moederslink » 15 dec 2019 19:50

Dat was ze dus vergeten....druk misschien?
Soit...kan gebeuren, u had er ook zelf naar kunnen vragen en bedenken dat een monteur laten voorrijden gewoon geld kost, omdat nu eenmaal niets gratis is, behalve misschien bij de plaatselijke witboer.

fonsflons
Berichten: 1675
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door fonsflons » 15 dec 2019 19:53

Boos worden op iedereen die het niet me je eens is werkt niet op het forum.

NeoDutchio
Berichten: 6552
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 15 dec 2019 20:11

GST1971 schreef:
14 dec 2019 16:55
Ik heb aangegeven dat ik zelf de deuren niet kan draaien, zij gaf aan dat de monteur dit gewoon kon doen, dit was een fluitje van een cent voor hun monteurs. Niets zeggende over bijkomende kosten mag ik er dan vanuit gaan dat dit service is. Kennelijk kennen ze dit woord bij MM niet.
U hebt het dus gevraagd of het kon, en het kon. En daarna? Is er tijdens het invullen van de bonnen nog over gesproken? Hebt u bij de bestelling aangegeven dat u ook gebruik wilde maken van de mogelijkheid om het om te laten draaien? Dat haal ik namelijk nergens uit uw verhaal. Tijdens het verkoopgesprek vraagt u ernaar, maar bij het bestellen blijft u ook stil. U rept maar over de kosten die vermeld zouden moeten worden, maar u hebt bij het bestellen niet aangegeven dat er meer moest gebeuren dan enkel bezorgen.
GST1971 schreef:
15 dec 2019 18:22
Simpel, die 25,00 netjes compenseren.
Desnoods met een waardebon, kost ze nog minder.
Zij zijn in gebreke, niet ik.
Dus omdat u besteld en enkel bezorging aangeeft is MM in gebreke gebleven?
GST1971 schreef:
15 dec 2019 18:25
Dat is uw mening, volgens de consumentenbond is dit wel degelijk een fout van MM.
U hebt een verkeerde voorstelling. U stelt een vraag en de verkoper geeft daar een antwoord op. U DENKT dat het onder service valt, maar vraagt daar niets over. Tot hoe ver gaat die informatieplicht volgens u? Hoeveel informatie moet er gegeven worden voordat u als koper pas tevreden bent?
GST1971 schreef:
15 dec 2019 19:37
De verkoopster had na mijn vraag over het omdraaien van de deuren gewoon moeten melden dat dit 25,00 koste.
Op een vraag kan een antwoord komen. U vraagt niet welke kosten er aan deze service zit, wiens fout is dat dan? U vroeg of het mogelijk was en het antwoord was ja, een monteur kan dat doen. En ja, bij de bestelling had er naar gevraagd kunnen worden, maar u had het zeker ook zelf moeten aangeven.

Moneyman
Berichten: 14826
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Moneyman » 15 dec 2019 20:17

Ik moet zeggen dat ik vind dat de verkoper een veel grotere verantwoordelijkheid heeft dan de consument als het gaat om het kenbaar maken van de prijs van een dienst. De prijs is immers één van de essentialia van de overeenkomst.

De stelling “dan had je er maar naar moeten vragen” vind ik te makkelijk.

moederslink
Berichten: 6831
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door moederslink » 15 dec 2019 20:32

Maar ervan uitgaan dat het zomaar even gratis en voor nop gedaan wordt vind ik ook wel iets te makkelijk. Als het niet is verteld, door onkunde, door drukte of wat dan ook , is het niet verkeerd om er dan zélf even naar te vragen , want het lijkt mij logisch dat je , voor wát voor extra dienst dan ook, moet betalen .
Als ik mijn armband, horloge 'even' wil laten inkorten en de beste man zegt ja dat doe ik wel even, meldt hij ook de kosten niet , dus....ik vraag " zijn er kosten aan verbonden ?"

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 » 15 dec 2019 20:32

Moneyman schreef:
15 dec 2019 20:17
Ik moet zeggen dat ik vind dat de verkoper een veel grotere verantwoordelijkheid heeft dan de consument als het gaat om het kenbaar maken van de prijs van een dienst. De prijs is immers één van de essentialia van de overeenkomst.

De stelling “dan had je er maar naar moeten vragen” vind ik te makkelijk.
Dank je, precies wat mijn punt is. En als dat netjes vooraf was medegedeeld ( dus niet NA de koop) was er niets aan de hand geweest

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 » 15 dec 2019 20:34

moederslink schreef:
15 dec 2019 20:32
Maar ervan uitgaan dat het zomaar even gratis en voor nop gedaan wordt vind ik ook wel iets te makkelijk. Als het niet is verteld, door onkunde, door drukte of wat dan ook , is het niet verkeerd om er dan zélf even naar te vragen , want het lijkt mij logisch dat je , voor wát voor extra dienst dan ook, moet betalen .
Als ik mijn armband, horloge 'even' wil laten inkorten en de beste man zegt ja dat doe ik wel even, meldt hij ook de kosten niet , dus....ik vraag " zijn er kosten aan verbonden ?"
Wat een belachelijk vergelijk, als je die armband of dat horloge daar ook wil aanschaffen piekert de juwelier er namelijk niet over om hiervoor geld extra in rekening te brengen

NeoDutchio
Berichten: 6552
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 15 dec 2019 20:34

Moneyman schreef:
15 dec 2019 20:17
Ik moet zeggen dat ik vind dat de verkoper een veel grotere verantwoordelijkheid heeft dan de consument als het gaat om het kenbaar maken van de prijs van een dienst. De prijs is immers één van de essentialia van de overeenkomst.

De stelling “dan had je er maar naar moeten vragen” vind ik te makkelijk.
Tot op zekere hoogte ben ik het met u eens. Maar in dit geval mis ik de bevestiging van de klant dat deze het omzetten wilde laten doen. Tijdens het verkoopgesprek is gevraagd of die mogelijkheid er is, en die is er. Nergens hoor ik dat de klant aangegeven heeft dat ze daar gebruik van wilde maken. Dan zou dit op de bestelbon er bij gezet zijn en kwam ter plekke de discussie dat er een prijs bij stond dat schijnbaar daarvoor niet aangegeven is.

Het komt op mij dus over dat er informatief naar gevraagd is, niet dat er een opdracht gegeven is.

NeoDutchio
Berichten: 6552
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 15 dec 2019 20:37

GST1971 schreef:
15 dec 2019 20:34
moederslink schreef:
15 dec 2019 20:32
Maar ervan uitgaan dat het zomaar even gratis en voor nop gedaan wordt vind ik ook wel iets te makkelijk. Als het niet is verteld, door onkunde, door drukte of wat dan ook , is het niet verkeerd om er dan zélf even naar te vragen , want het lijkt mij logisch dat je , voor wát voor extra dienst dan ook, moet betalen .
Als ik mijn armband, horloge 'even' wil laten inkorten en de beste man zegt ja dat doe ik wel even, meldt hij ook de kosten niet , dus....ik vraag " zijn er kosten aan verbonden ?"
Wat een belachelijk vergelijk, als je die armband of dat horloge daar ook wil aanschaffen piekert de juwelier er namelijk niet over om hiervoor geld extra in rekening te brengen
Een echte juwelier niet, maar een landelijk keten in budgethorloges doet dat echt niet gratis. De plaatselijke witgoedhandelaar kan je onder de juwelier scharen, MM onder de discounter waar alles geld kost.
En zoals gezegd, bij deze discounter hangen er weet ik hoeveel kaartjes met mogelijkheden. De enige manier om die niet te zien is om met de ogen dicht door de winkel te lopen en precies bij uw koelkast de ogen weer open te doen. Dat is namelijk het verdienmodel van MM. De basisprijs is laag en alle extra’s kosten geld.

moederslink
Berichten: 6831
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door moederslink » 15 dec 2019 20:39

Nee ik heb dat horloge of die armband daar niét gekocht hoor GST1971., maar u reageert wel gelijk en gaat daar van uit.
Misschien moet u minder van iets uitgaan en m8sschien gewoon doorvragen?
Maar ik heb verder niets toe te voegen, ik hoop u nog te horen nadat MM heeft gereageerd.
Laatst gewijzigd door moederslink op 15 dec 2019 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 14826
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Moneyman » 15 dec 2019 20:41

NeoDutchio schreef:
15 dec 2019 20:34
Moneyman schreef:
15 dec 2019 20:17
Ik moet zeggen dat ik vind dat de verkoper een veel grotere verantwoordelijkheid heeft dan de consument als het gaat om het kenbaar maken van de prijs van een dienst. De prijs is immers één van de essentialia van de overeenkomst.

De stelling “dan had je er maar naar moeten vragen” vind ik te makkelijk.
Tot op zekere hoogte ben ik het met u eens. Maar in dit geval mis ik de bevestiging van de klant dat deze het omzetten wilde laten doen. Tijdens het verkoopgesprek is gevraagd of die mogelijkheid er is, en die is er. Nergens hoor ik dat de klant aangegeven heeft dat ze daar gebruik van wilde maken. Dan zou dit op de bestelbon er bij gezet zijn en kwam ter plekke de discussie dat er een prijs bij stond dat schijnbaar daarvoor niet aangegeven is.

Het komt op mij dus over dat er informatief naar gevraagd is, niet dat er een opdracht gegeven is.
Jouw scenario komt qua beschrijving niet echt overeen met dat van TS, zie hieronder. Als je tijdens de aankoop constateert dat er een probleem is, en dat dat probleem volgens de verkoper door de monteur opgelost kan worden, is het niet meer dan logisch om dat niet alleen te bevestigen, maar ook de bijbehorende prijs te noemen.
GST1971 schreef:
13 dec 2019 13:28
Probleem, de deuren openden naar de verkeerde kant. Volgens verkoopster geen probleem, dit kon door de monteur zo worden veranderd.
Dat klonk goed, de combinatie zou worden afgeleverd en daarna konden we Mediamarkt gewoon bellen dat een monteur de deuren juist zou monteren. Dit konden degene die hem kwamen afleveren niet.
Geen probleem, doen we dat.
Nu (na levering) blijkt dat hiervoor 25,00 wordt gerekend. Dit hadden ze tijdens de verkoop er wel even netjes bij mogen vertellen !

alfatrion
Berichten: 16143
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door alfatrion » 15 dec 2019 20:52

Moneyman schreef:
15 dec 2019 20:17
Ik moet zeggen dat ik vind dat de verkoper een veel grotere verantwoordelijkheid heeft dan de consument als het gaat om het kenbaar maken van de prijs van een dienst. De prijs is immers één van de essentialia van de overeenkomst.
Dat is natuurlijk zo. Het is ook een misleidende praktijk om de prijs anders voor te doen dan hij is. Maar het ombouwen moet dan wel onderdeel zijn van de overeenkomst. Net als ND maak ik dat niet op uit het verhaal van TS.

riddert
Berichten: 1509
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door riddert » 15 dec 2019 20:55

De koelkast is eerst geleverd, daarna is er met een monteur een afspraak gemaakt om de deur om te draaien.

Plaats reactie