Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 » 13 dec 2019 13:28

2 weken een koel/vriescombinatie gekocht bij Mediamarkt Breda.
Probleem, de deuren openden naar de verkeerde kant. Volgens verkoopster geen probleem, dit kon door de monteur zo worden veranderd.
Dat klonk goed, de combinatie zou worden afgeleverd en daarna konden we Mediamarkt gewoon bellen dat een monteur de deuren juist zou monteren. Dit konden degene die hem kwamen afleveren niet.
Geen probleem, doen we dat.
Nu (na levering) blijkt dat hiervoor 25,00 wordt gerekend. Dit hadden ze tijdens de verkoop er wel even netjes bij mogen vertellen !
Na hierover een klacht te hebben neergelegd bij de vestiging was het antwoord: daar kunnen we niks aan doen.
Een klacht via pm op Facebook wordt domweg niet beantwoord.
Dus openbaar op Facebook maar een berichtje geplaatst met de vraag of ze mijn privebericht even willen lezen.
Op mijn openbare post kwam snel reactie, ze waren te druk en daarom duurde een antwoord op mijn privebericht wat langer werd verteld. Maandag stuurde ik dit privebericht, tot op heden nog steeds geen reactie.
We hebben ondanks de kosten toch de monteur maar laten komen.
Die kon meteen weer weg, Mediamarkt had namelijk tevens verzaakt om ons mede te delen dat de koelkast leeg moest zijn en de stekker er uit moest blijven tot 2 uur na werkzaamheden.
De koelkast moet kennelijk plat liggen om de deuren andersom te laten openen.
Wat een waardeloze tent, met verkopen staan ze vooraan en als er dan klachten komen zijn ze te druk.
Als ze nou de mensen van webcare eens in gaan zetten op de klachtenafdeling, dan hebben ze geen webcare meer nodig omdat klachten adequaat en vlot kunnen worden afgewikkeld.
Volgende keer toch maar naar een vakhandel ipv de verleiding van een iets lagere prijs en totaal nul service nadien

Moneyman
Berichten: 16144
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36
Beste antwoord
Gekozen door GST1971

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

door Moneyman » 15 dec 2019 22:13

alfatrion schreef:
15 dec 2019 22:09
Voor mij is duidelijk geworden dat er formeel twee overeenkomsten zijn. De koopovereenkomst en daarna de montageovereenkomst. Echter, het was de verkoper ten tijde van de koop wel voldoende duidelijk dat de koper dit ook daadwerkelijk door hen wilde laten uitvoeren. De verkoper werd niet verrast door de tweede overeenkomst. Ik ben daarom van mening dat er toch sprake is van misleiding.
Eens. Voor wat het nog waard is :wink:
fonsflons schreef:
15 dec 2019 22:12
@ Alfa

Aangezien het voor TS een principe kwestie is: kun je (kort en bondig) aangeven wat hij kan doen?
Ik ga er vanuit dat iemand (TS) die principieel zijn gelijk aan wilt tonen dit ook wilt halen.
Das niet moeilijk. In gebreke stellen en indien nodig dagvaarden.
berndv
Berichten: 8264
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door berndv » 13 dec 2019 13:38

GST1971 schreef:
13 dec 2019 13:28
2 weken een koel/vriescombinatie gekocht bij Mediamarkt Breda.
Het is nu vrijdag 13 december, 2 weken geleden was het volgens mij black friday. Op zich niet echt een heel rustige dag voor een winkel als mediamarkt.
GST1971 schreef:
13 dec 2019 13:28
Dit hadden ze tijdens de verkoop er wel even netjes bij mogen vertellen !
Dat ben ik helemaal met u eens. Dat was wel zo netjes geweest. Is er overigens iets over de prijzen genoemd? Geen idee hoe hier over gesproken is, maar een monteur aan huis is meestal niet kosteloos.
GST1971 schreef:
13 dec 2019 13:28
We hebben ondanks de kosten toch de monteur maar laten komen.
Die kon meteen weer weg, Mediamarkt had namelijk tevens verzaakt om ons mede te delen dat de koelkast leeg moest zijn en de stekker er uit moest blijven tot 2 uur na werkzaamheden.
De koelkast moet kennelijk plat liggen om de deuren andersom te laten openen.
Tja, die kosten zouden alleen onterecht zijn als ze hebben aangeboden dat de monteur gratis is, en dan nog moet u het ook nog kunnen aantonen dat het zo is aangeboden. De kosten an sich melden ze overigens wel keurig op hun website, en ik neem aan dat ze die ook in de winkel wel tonen, aangezien dit wel 1 van de verdienmodellen is:
https://www.mediamarkt.nl/nl/shop/ps-witgoed.html
Eigenlijk door service te verlenen die de lokale wit- en bruingoedhandel als standaardservice biedt.

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 » 13 dec 2019 13:48

Ik kocht niet via website maar in de winkel, en daar is NIKS over bijkomende kosten verteld.
De deuren andersom was “geen enkel probleem”.
Daar hadden ze dus even bij moeten vermelden “mits u bereid bent om hiervoor 25,00 extra te betalen”.
Iets wat ze dus niet hebben gedaan.

NeoDutchio
Berichten: 7140
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 13 dec 2019 13:54

In de winkel hangen verschillende posters met de bijkomende kosten. Van enkel verzending tot het compleet gebruiksklaar installeren en alles wat daar tussen zit. En alles moet van te voren afgesproken worden. Een bezorger kan namelijk niet aansluiten.

Maar verder hebt u gelijk. Maar ondanks dat kocht u ook bij MM blijft de lokale vakhandel in vele opzichten beter.

berndv
Berichten: 8264
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door berndv » 13 dec 2019 14:01

GST1971 schreef:
13 dec 2019 13:48
De deuren andersom was “geen enkel probleem”.
Daar hadden ze dus even bij moeten vermelden “mits u bereid bent om hiervoor 25,00 extra te betalen”.
Maar hebben ze verteld dat de chauffeurs dit zo even gratis deden? Laat ik vooropstellen dat het niet netjes is dat ze niet vermeld hebben dat er kosten aan verbonden zijn aan het verhangen van de deuren van een koelkast. Maar goed, zoals ik het dan lees zijn er dus van 2 kanten fouten gemaakt. Mediamarkt heeft het niet vermeld, en u heeft er niet naar gevraagd. En tenzij er aangeboden is dat dit kosteloos zou gaan, zie ik geen enkele grond om iets te ondernemen.

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 » 13 dec 2019 14:04

Er hingen totaal geen posters bij deze afdeling en de verkoopster deed het voorkomen als een serviceverhaal. Ik heb er geen enkel probleem mee om te betalen voor een dienst, mits dit vooraf wordt aangegeven zoals het hoort.
Ditzelfde geldt voor het compleet leeg maken en het 2 uur wachten alvorens hij weer in gebruik mag worden genomen.
Communicatie heet dat, dit ontbrak dus op alle fronten.
En ik was er niet met Black Friday maar op zondag

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 » 13 dec 2019 14:09

BerndV,
Wat een flauwekul !
We hebben een prijs afgesproken voor koelkast en levering er van. Dat ze een derde partij inschakelen om de deuren te wijzigen is ons niet verteld. Ik hoef niet naar extra kosten te vragen, dit behoort MM aan te geven.
En nogmaals, als ze dit netjes hadden aangegeven was ik daar ook gewoon mee akkoord gegaan.

ZeerPrivé
Berichten: 1953
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door ZeerPrivé » 13 dec 2019 14:15

GST1971 schreef:
13 dec 2019 14:09
BerndV,
Wat een flauwekul !
We hebben een prijs afgesproken voor koelkast en levering er van. Dat ze een derde partij inschakelen om de deuren te wijzigen is ons niet verteld. Ik hoef niet naar extra kosten te vragen, dit behoort MM aan te geven.
En nogmaals, als ze dit netjes hadden aangegeven was ik daar ook gewoon mee akkoord gegaan.

Hoezo flauwekul? Jij gaat er blind vanuit dat het gratis is, de verkoopster is er waarschijnlijk blind vanuit gegaan dat je wel begrijpt dat het niet gratis is. Overigens wissel ik de koelkastdeuren altijd zelf om, fluitje van een cent.
We hebben een prijs afgesproken voor koelkast en levering er van

Hij is toch geleverd?

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 » 13 dec 2019 14:38

Ja Zeerprive, natuurlijk is hij geleverd.
Echter met de deuren verkeerd openend. Daar hebben we dus die monteur voor nodig nu !
En ik ging er inderdaad vanuit dat dit bij de service hoorde. Zo deed de verkoopster het namelijk overkomen.

Komkommertijd
Berichten: 4711
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 13 dec 2019 14:52

Ik heb het nog erger meegemaakt, even gratis ooit een scharnier overgezet, 1 minuut werk....

Bleek later dat je ook de handgreep moet overzetten! :mrgreen:
Dat werd enkele dagen later nogmaals langs komen, ze hadden prima Expresso machine dus ik klaag niet!

renewouters
Berichten: 3498
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door renewouters » 14 dec 2019 09:24

NeoDutchio schreef:
13 dec 2019 13:54
In de winkel hangen verschillende posters met de bijkomende kosten. Van enkel verzending tot het compleet gebruiksklaar installeren en alles wat daar tussen zit. En alles moet van te voren afgesproken worden. Een bezorger kan namelijk niet aansluiten.

Maar verder hebt u gelijk. Maar ondanks dat kocht u ook bij MM blijft de lokale vakhandel in vele opzichten beter.
Maar die laatste hebben we met zn allen vakkundig kapot gemaakt door voor een tientje minder bij MM en webwinkels te gaan kopen.

Klaas Jan
Berichten: 1697
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Klaas Jan » 14 dec 2019 09:39

Hallo @ GST1971, als u dat allemaal niet verteld is dan ben ik het volkomen met u eens dat dat een belabberde gang van zaken is.
Ik zou als ik u was Mediamarkt blijven benaderen en/of nog eens naar Mediamarkt Breda gaan en een gesprek aanknopen met de betreffende verkoper. Wie weet is er 'live' wel oren naar uw klachten.
Van de meeste reacties hier wordt uw zaterdag er niet vrolijker op denk ik :wink:

Icasheb
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Icasheb » 14 dec 2019 09:47

Ik ben het semi met u eens.

De verkoopster had dit best mogen aangeven, dat hoort er bij. 'Voor €25,- kunt u de koelkast deuren anders laten monteren, hiervoor kan u een afspraak laten maken.' Dit is absoluut geen moeilijke zin om te zeggen. Tegelijkertijd denk ik dan ook hoe moeilijk de vraag is :'Komen er hier extra kosten voor bij?' Maar persoonlijk, vind ik het de taak aan de verkoper/verkoopster om dit er ten alle tijden bij te vermelden.

Zelf werk ik ook in een winkel en ik spreek duidelijk alles van te voren met de klant af. Dit voorkomt ongemakken.

Toen u de monteur bestelde, heeft u geen mail ontvangen met de datum en wat er moet gebeuren en wat u eventueel moet doen? Dit lijkt mij niet meer dan logisch. Moet u nu ook dubbel die €25,- betalen?

GST1971
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 mar 2013 09:36

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door GST1971 » 14 dec 2019 09:55

Icasheb,
Nee, er is geen enkele communicatie geweest.
Wij wisten daarom ook niet dat de koelkast moest liggen om de deuren te veranderen.
Ik mag niet hopen dat ze nu zelfs dubbel gaan factureren. Dan breekt de pl...is uit.
De verkoop is ten aller tijde verplicht om bijkomende kosten “vooraf” te melden.
Een schilder zegt ook niet achteraf, kitten en afplakken zat niet bij de prijs is.
Of moet ik dan als consument vragen wat er allemaal aan kosten nog bijkomt na offerte

NeoDutchio
Berichten: 7140
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 14 dec 2019 10:11

Hypo63 schreef:
14 dec 2019 10:01
Ik vermoed dat de verkoopster bewust niets gezegd heeft over de extra kosten om zo de verkoop rond te maken.
Of er is aangegeven dat het kon, maar tijdens het invullen van de order vergeten is om op terug te komen. Dus in plaats van de uitgebreide service enkel de bezorging aangeklikt is.

Icasheb
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door Icasheb » 14 dec 2019 10:37

GST1971 schreef:
14 dec 2019 09:55
Icasheb,
Nee, er is geen enkele communicatie geweest.
Wij wisten daarom ook niet dat de koelkast moest liggen om de deuren te veranderen.
Ik mag niet hopen dat ze nu zelfs dubbel gaan factureren. Dan breekt de pl...is uit.
De verkoop is ten aller tijde verplicht om bijkomende kosten “vooraf” te melden.
Een schilder zegt ook niet achteraf, kitten en afplakken zat niet bij de prijs is.
Of moet ik dan als consument vragen wat er allemaal aan kosten nog bijkomt na offerte
Waardeloos hoor. Ik zou het er persoonlijk niet bij laten zitten en ook bij mediamarkt aangeven dat je niks heb ontvangen m.b.t. vooraf zelf de koelkast klaar maken.

snuffel1
Berichten: 3684
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door snuffel1 » 14 dec 2019 11:01

Als u enkel gevraagd heeft of de draairichting van de deuren veranderd kan worden dan zal het antwoord 'ja dat kan' geweest zijn en is een puur informatief antwoord. Pas als u vraagt of een monteur van de Mediamarkt dat voor u kan doen krijgt u als antwoord dat het mogelijk is maar er wel kosten aan verbonden zijn. De vraagstelling bepaald de informatie die u krijgt maar als u genoegen neemt met 'ja dat kan' gaat de verkoper geen heel verhaal over kosten, afspraak en zo meer afsteken want dat wekt in veel gevallen irritatie op. De verkoper kan ook niet weten hoe het veranderen van de draairichting in zijn werk gaat en als dat in dit geval liggend zou zijn staat dat ook in de handleiding en het is wel de bedoeling dat die gelezen wordt. Het leegmaken van de koel/vries combinatie is zo gedaan en in die twee uur rusttijd gaan de producten echt niet bederven/ontdooien. De lokale vak handelaar doet het wel iets beter want die veranderd de draairichting voordat de combinatie afgeleverd wordt maar dan ontstaat vaak een discussie omdat de combinatie zonder verpakking afgeleverd wordt en wel eens uit de showroom gepakt zou kunnen zijn.

NeoDutchio
Berichten: 7140
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 14 dec 2019 11:21

Hypo63 schreef:
14 dec 2019 11:14
En als TS tegen de verkoopster heeft gezegd dat de koelkast wel mooi is maar de deuren de verkeerde kant opdraaien. Kan MM dan volstaan met de melding dat de draairichting van de deuren wel veranderd kan worden? Naar mijn mening niet en gaat uw verhaal verder niet meer op. Veronderstellingen zijn leuk maar geven geen antwoord op de vraag van TS.
Naar mijn mening wel. De verkoper kan niet ruiken of de klant het zelf wil doen, laten doen via derde of het via MM laten doen. Ja, daar kan naar gevraagd worden, maar als verkoper wil je ook niet te verkoperig overkomen. Op de vraag of de draairichting veranderd kan worden is het antwoord ja. Op naar de volgende vraag, hoe dan? En of dat gedaan is betwijfel ik.

snuffel1
Berichten: 3684
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:14

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door snuffel1 » 14 dec 2019 11:57

Enkel Ts weet hoe e.e.a. verlopen is en als de vraag of de draairichting van de deuren veranderd kan worden gesteld wordt weet de verkoper nog niet of de koper dat zelf gaat doen of dat over laat aan een monteur. Mijn relaas is wel relevant omdat je er als koper niet van uit mag gaan dat veranderingen zoals de draairichting van de deuren bij de prijs inbegrepen zijn. Ts heeft voor die 25 euro extra toch een monteur laten komen maar wist niet dat de combinatie leeg gehaald diende te worden en na wisselen van de draairichting gedurende twee uur uitgeschakeld diende te zijn. Ik zie het probleem van die twee uur uitschakelen niet want na het wisselen van de draairichting kunnen de producten weer in de combinatie geplaatst worden en gaan echt niet overstuur omdat ze van zich zelf al bevroren of koud genoeg zijn. Doorvragen en goede afspraken maken zijn en blijven cruciaal bij de aanschaf van een huishoudelijk apparaat en in mijn mening is dat bij deze aanschaf niet het geval geweest waardoor er miscommunicatie is ontstaan. Daarbij is bij de ene koel/vries combinatie de draairichting van de deuren veranderen simpeler dan bij een andere maar is wel zelf te doen.

NeoDutchio
Berichten: 7140
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waardeloze informatieverstrekking MediaMarkt Breda

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 14 dec 2019 11:58

Hypo63 schreef:
14 dec 2019 11:28
NeoDutchio schreef:
14 dec 2019 11:21
Hypo63 schreef:
14 dec 2019 11:14
En als TS tegen de verkoopster heeft gezegd dat de koelkast wel mooi is maar de deuren de verkeerde kant opdraaien. Kan MM dan volstaan met de melding dat de draairichting van de deuren wel veranderd kan worden? Naar mijn mening niet en gaat uw verhaal verder niet meer op. Veronderstellingen zijn leuk maar geven geen antwoord op de vraag van TS.
Naar mijn mening wel. De verkoper kan niet ruiken of de klant het zelf wil doen, laten doen via derde of het via MM laten doen. Ja, daar kan naar gevraagd worden, maar als verkoper wil je ook niet te verkoperig overkomen. Op de vraag of de draairichting veranderd kan worden is het antwoord ja. Op naar de volgende vraag, hoe dan? En of dat gedaan is betwijfel ik.
Daar verschillen wij van mening, Op het moment dat de klant zelf met een schoevedraaier aan de slag komt heeft MM al een reden om garantie te weigeren. Nagenoeg geen enkele koper zal dit zelf gaan doen bij een nieuwe koelkast, noch bij enig ander product.
Daarnaast dient de verkoopster alle relevante informatie te verstrekken, dus ook de kosten hiervoor. Op dat moment kan de klant besluiten om het product wel of niet te kopen en de kosten voor rekening wil nemen, Tevens wordt de klant de kans ontnomen om te onderhandelen over de bijkomende kosten.
Bij elke koelkast zitten boekjes bij. Hierin staat beschreven hoe je een deur kan omzetten. En nee, dat is geen reden om garantie te weigeren.
Nergens lees ik in het verhaal van TS of er doorgevraagd is. Op de enkele vraag of het mogelijk is is bevestigend geantwoord. Ik lees niet dat er doorgevraagd is hoe of wat en of MM die service ook zou aanbieden.
Ik ben geen fan van MM, maar weet wel dat er overal op alle afdelingen bordjes hangen met bijkomend service. Informatie genoeg dus. Overigens kan je over de kosten niet onderhandelen, deze prijzen gelden voor iedereen.

Wat mij meer aannemelijk lijkt is dat er wel naar gevraagd is, maar door de klant niet is doorgevraagd over het hoe het wat en de verkoper het niet opgevat heeft als koopsignaal, maar als bijkomende informatie. Anders was er tijdens het invullen van de bonnen wel op terug gekomen. TS is daar toen ook niet op terug gekomen.

Plaats reactie