LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wachten op geldteruggave Swiss Sense

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Babsvana
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2021 11:48

Wachten op geldteruggave Swiss Sense

Ongelezen bericht door Babsvana »

Op 15 januari heb ik een order geannuleerd bij Swiss Sense die niet volgens afspraak op een veel later tijdstip zou worden geleverd. Mw. aan de telefoon gaf aan dat ik mijn geld binnen 5 tot 10 dagen werkdagen terug zou krijgen. Op 2 februari gemaild waar mijn geld blijft, op 4 februari eindelijk een reactie: wij vinden het heel vervelend blablabla, gaan er voor zorgen dat geld z.s.m. wordt overgemaakt...

Ik ga nog even verder. Op 9 februari maar weer eens gemaild dat het geld er nog steeds niet is. Swiss Sense vond het blijkbaar niet de moeite om te reageren dus ik heb zojuist maar eens gebeld met een medewerker van de afdeling "sorry-ikweethetookniet-sorry-daarkanikgeenantwoordopgeven-sorry-ikvindhetookheelvervelendallemaal-sorry-uzultnogevengeduldmoetenhebben-sorry"...

Medewerker zegt dat er gisteren een mail is gestuurd naar de afdeling "Debiteuren" met het verzoek om uitbetaling.
Uiteraard kan medewerker mij niet vertellen wanneer ik mijn geld terugkrijg.

Toen ik zei dat ik een berichtje zou plaatsen op internet kreeg ik uiteraard nog een paar "welgemeende" excuses, maar helaas en sorry ik hou mij wel mijn woord... Bij deze!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Wachten op geldteruggave Swiss Sense

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik denk niet dat iemand hier het geld gaat overmaken.

Sorry.

Swiss sense is een serieus bedrijf, het komt echt wel goed. Gewoon blijven herinneren.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wachten op geldteruggave Swiss Sense

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan een incassobureau erop zetten. Daarvan krijg je €48,40 vergoed. Maar eerst zou ik zorgen dat je ze schriftelijk heb aangemaande. Je hebt ook recht op vergoeding van de vertragingsschade (2% op jaarbasis).

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Wachten op geldteruggave Swiss Sense

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

alfatrion schreef:
11 feb 2021 15:23
Je kan een incassobureau erop zetten. Daarvan krijg je €48,40 vergoed. Maar eerst zou ik zorgen dat je ze schriftelijk heb aangemaande. Je hebt ook recht op vergoeding van de vertragingsschade (2% op jaarbasis).
dat kun je zo niet stellen, hoogte is afhankelijk van de vordering....

je kunt zelfs in de 14 dagen brief al incassokosten opvoeren trouwens met de mededeling dat je die gaat innen als er niet alsnog betaald word binnen 14 dagen NA ontvangst van de herinnerings brief....

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wachten op geldteruggave Swiss Sense

Ongelezen bericht door alfatrion »

1. Klopt, maar daarvoor moet de hoofdsom hoger zijn dan €266,67.

2. Onjuist. Het gaat om een consument. Ik doel hier niet op de veertiendaagse aanmaning. Die regel is hier niet van toepassing. Ik zou overigens we gaan voor 14 dagen.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Wachten op geldteruggave Swiss Sense

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Niet bellen, maar mail naar het bedrijf. Dan heb je bewijs.

Geven ze niks terug? zet dan je rechtsbijstandverzekering aan het werk. Of laat het geld terug boeken door je creditcard maatschappij. Geen rechtsbijstandverzekering en niet betaald door je creditcard, dan zal je een deurwaarder moeten inschakelen.

Sophie Kamphuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2021 13:16

Re: Wachten op geldteruggave Swiss Sense

Ongelezen bericht door Sophie Kamphuis »

Dag,

Hier dezelfde slechte ervaring. Wij hebben op 15 oktober 2020 een matras besteld. De verwachte levertijd was week 45.
De levertijd werd steeds uitgesteld. Ze zeiden dat ze door het coronavirus bepaalde onderdelen van het matras niet geleverd kregen uit het buitenland. Op zich leek me dat wel aannemelijk. Wat me vooral ergerde was dat we hier zelf elke keer contact over moesten opnemen. Ik heb contact gehad door te bellen, maar ook via Facebook Messenger. Elke keer werd maar weer beloofd dat er een nieuwe verwachte levertijd was. Wanneer de levertijd was verstreken, belden we maar weer om te vragen wat de vervolgstappen zouden zijn.

Uiteindelijk hebben we de order maar geannuleerd een aantal weken geleden. De aanbetaling zou binnen 14 werkdagen teruggestort zijn. Dat zou dan afgelopen donderdag 18 maart zijn. We hebben onze aanbetaling echter nog niet teruggekregen.

Ik heb nu via Facebook een negatief bericht geplaatst onder een bericht van Swiss Sense in de hoop dat dit helpt. Ik ga morgen ook een aangetekende brief versturen. Ik ben benieuwd.....

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Wachten op geldteruggave Swiss Sense

Ongelezen bericht door alfatrion »

Maak er een ingebrekestelling van en stel ze aansprakelijk als ze niet binnen 14 dagen leveren.

Gesloten