warmewinter.nl oplichting?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Jolijn1987
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2021 12:08

warmewinter.nl oplichting?

Ongelezen bericht door Jolijn1987 »

Vorige week een impulsaankoop gedaan. (stom, normaal controleer ik alles).
Maar via een advertentie dit product: https://www.warmewinter.nl/products/han ... -decoratie
gezien en gedacht, leuk kerstcadeau voor mijn schoonmoeder.
Vandaag het product binnen gekregen: niets handgemaakt, super goedkope kwaliteit, klein en de lichtjes zijn om te lachen.
Dus direct een mail gestuurd dat ik het product retour wil sturen.
Krijg ik het volgende bericht:

Je kunt het pakket opsturen naar: Bantian Street, Longgang District, RC 104, China.

De retourkosten voor het retourneren bedragen €29,95.

Het product kost zelf 32,95...

Na wat verder te zoeken, blijkt het product natuurlijk gewoon via ali expres te koop te zijn. voor 4,62,-
pure oplichting!

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: warmewinter.nl oplichting?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dit heeft niets met oplichting te maken maar u heeft bij een dropshipper gekocht. De hele site stinkt naar dropshipping, waarom toch daar gekocht?
Duur leergeld
Laatst gewijzigd door juliomariner op 03 dec 2021 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: warmewinter.nl oplichting?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Waar zit de oplichting? Ook Ali verdient er nog aan, is dat ook oplichting?

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: warmewinter.nl oplichting?

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

Eer staat ook bij de verzend informatie dat het rechtstreeks vanuit de leverancier naar je toe wordt gestuurd, zogeheten dropshipping. Je herkent het vaak aan de volgende punten:
- geen manier om in contact te komen, alleen een contactformulier of een emailadres waar vaak traag op wordt gereageerd
- lange levertijd
- check de verzendtijden, soms zetten ze het er bij

Wel vraag ik me af of alles wat in hun retourvoorwaarden staat ook daadwerkelijk mag. Wellicht is er een jurist in de zaal die daar meer over kan vertellen?

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: warmewinter.nl oplichting?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik vraag me sowieso af of de Algemene Voorwaarden van hen juridisch wel door de beugel kunnen.

Bveenstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2021 16:23

Re: warmewinter.nl oplichting?

Ongelezen bericht door Bveenstra »

Heb ik ook gehad bij Hellostella, doe je niks aan…

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: warmewinter.nl oplichting?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nomen est omen

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: warmewinter.nl oplichting?

Ongelezen bericht door caruso »

En hun aanbod heeft ook alles met een warme winter te maken.......ik blijf me verbazen.....

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: warmewinter.nl oplichting?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem voor de zekerheid contact op met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Maar voor 99% ben ik overtuigd er niks tegen te doen valt.

HandigeHarrie
Berichten: 1355
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: warmewinter.nl oplichting?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Het product zal wel aan de omschrijving moeten voldoen, lijkt mij. Maar dan nog is het zinloos om terug te sturen vanwege de verzendkosten. Over juridische houdbaarheid van hun voorwaarden kan ik niet oordelen.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: warmewinter.nl oplichting?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Welk normaal bedrijf heeft een gmail mailadres? Welke verkoper kan leven van de verkoop van maar liefst 4 producten? Wat moet iemand doen als er geen bedrijfsgegevens of KVK zichtbaar zijn op de website? Verder stinkt de site aan alle kanten. Ze beweren zich aan de Nederlandse wet te houden, vandaar dat ze geen KVK hebben, geen fysiek adres en dat alleen producten met een normale verkoopprijs herroepen mogen worden. En laten nu net al hun 4 de producten afgeprijsd zijn.

Oplichting is het niet, wel een civiele zaak. Maar ja, u weet niet waar u gekocht hebt, dus tegen wie u een zaak moet starten is onbekend. Dan zit er niets anders op dan uw wonden te likken en te weten dat u niet zomaar ergens moet gaan kopen. Iets dat u offline ook niet doet zou u online dus ook niet moeten doen.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: warmewinter.nl oplichting?

Ongelezen bericht door kuklos »

Jolijn1987 schreef:
01 dec 2021 12:15
Na wat verder te zoeken, blijkt het product natuurlijk gewoon via ali expres te koop te zijn. voor 4,62,-
pure oplichting!
Het feit dat het via AliExpress veel goedkoper te verkrijgen is maakt het geen oplichting.
Jolijn1987 schreef:
01 dec 2021 12:15
Maar via een advertentie dit product: https://www.warmewinter.nl/products/han ... -decoratie
gezien en gedacht, leuk kerstcadeau voor mijn schoonmoeder.
Vandaag het product binnen gekregen: niets handgemaakt, super goedkope kwaliteit, klein en de lichtjes zijn om te lachen.
Facebook advertentie?
De vraag is of de advertentie een belofte heeft gedaan die niet waargemaakt wordt, dan heb je wellicht een punt en een zaak. Zo niet, helaas, pech gehad.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: warmewinter.nl oplichting?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Facebook? Dan houdt het voor mij al op.

Gesloten