LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webshop: Echt of nep?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Leonie D
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2019 10:54

Webshop: Echt of nep?

Ongelezen bericht door Leonie D »

Via sociale media kom ik geregeld een advertentie tegen van deze website: couleurdream.com
Een aantal zaken op de website vind ik opmerkelijk, zoals dat alle producten (zogenaamd) zijn afgeprijsd. Ik kan niet achterhalen waar de kleding officieel vandaan komt. Mijn concrete vraag: Is de webshop echt of nep? Hoe kan ik dit controleren?
Laatst gewijzigd door Radar op 01 okt 2019 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link niet klikbaar gemaakt

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Webshop: Echt of nep?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een Duitse webshop zonder fysiek adres. Ik heb de duitse voorwaarden niet gelezen, dus geen idee hoe goed of slecht die zijn. Ik zie zo gauw geen keurmerken of waarborgen oid. De vraag is: hoeveel risico wil je nemen? Bestel eens wat kleins, om te testen, als je de producten per sé zou willen hebben.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Webshop: Echt of nep?

Ongelezen bericht door sjohie »

Op facebook staan er alleen maar negatieve reacties, volgens de whois is het een verdacht verse site, enige contactinfo is een mailadres, en de levertijden lijken behoorlijk lang, zegmaar zo lang als het duurt om iets uit China naar de EU te sturen. Kortom, behoorlijk verdacht, ik zou er met een grote digitale boog omheen surfen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Webshop: Echt of nep?

Ongelezen bericht door berndv »

Is een aliexpress dropshipper gezien de levertijden. En rekenen kunnen ze ook al niet:
Als u bijvoorbeeld een jurk bestelt, zijn 8-15 werkdagen nodig voor de verwerking en vervolgens 10-15 werkdagen voor de levertijd, als u kiest voor een superbesparende verzending. Daarom kunt u deze binnen 13 tot 20 werkdagen verwachten.
8 tot 15 werkdagen voor verwerking en 10 tot 15 werkdagen voor zending, als ik dat bij elkaar optel kom ik uit op zijn snelst 18 werkdagen en maximaal 30 werkdagen (6 weken dus).

Dan nog de douaneregels:
Noot voor belastingen:
In de meeste landen hoeven onze klanten geen invoerrechten, douanerechten of belasting over de toegevoegde waarde (btw) te betalen. In sommige beperkte landen (vooral in sommige Europese landen zoals Duitsland, Italië, VK, enz.), Moet u mogelijk douanerechten of btw betalen in overeenstemming met de incassoregels van uw land.
Als het al een Duitse webshop is, overtreden ze de Duitese handelsregels, die verplichten ondernemers aldaar namelijk om een kopje met de term "impressum" op de website te hebben, dat is een pagina waar vermeld wordt wie de ondernemer is, wat het inschrijfnummer in het handelshuis is en hoe er contact opgenomen kan worden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Webshop: Echt of nep?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dus echt nep!

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Webshop: Echt of nep?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Aangezien mensen klagen over de kwaliteit van de producten ben ik het in zijn geheel niet eens met bovenstaande reacties. Als ie nep was zouden ze niet leveren.

De webshop zal dus echt zijn.

Dit zegt nada noppes niets over de kwaliteit van de producten (of die echt zijn) en service die ze leveren. :mrgreen:

Leonie D
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2019 10:54

Re: Webshop: Echt of nep?

Ongelezen bericht door Leonie D »

Hartelijk dank allemaal voor de reacties. Ik ga er zeker niets bestellen.

Gliderpilot
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2019 11:03

Re: Webshop: Echt of nep?

Ongelezen bericht door Gliderpilot »

Nog een dubieuze (Schoenen) webshop, Belizita. Deze webshop is in Belgie gevestigd maar de artikelen worden verstuurd vanuit China. Dat duurt dus een paar weken maar dat is begrijpelijk. Als de schoenen worden bezorgd, blijkt dat de schoenen ruim twee maten kleiner uitvallen dan je hebt besteld, die passen dus niet. Het wordt vervelend als je ze wil terugsturen want de schoenen retourneren kan alleen naar een adres in China en om te kunnen volgen wanneer het geld kan worden teruggestort moet dit verplicht met een track en trace code! Deze code moet ook worden ingevuld op het herroepingsformulier van Belizita. De kosten voor het terug sturen naar China bedragen € 24,95! Dat is dus bijna het aankoopbedrag en dan maar afwachten of je dat aankoopbedrag ook terug krijgt.
Als ik hier via de mail mijn beklag over doe bij Belizita, krijg ik in keurig Nederlands het aanbod om ze te houden en een korting van 20% op het aankoop bedrag. Maar wat heb je nou aan schoenen die niet passen?

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Webshop: Echt of nep?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Schoenen koop je ook in een winkel, na het passen.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Webshop: Echt of nep?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gliderpilot schreef:
27 okt 2019 11:23
Als ik hier via de mail mijn beklag over doe bij Belizita, krijg ik in keurig Nederlands het aanbod om ze te houden en een korting van 20% op het aankoop bedrag. Maar wat heb je nou aan schoenen die niet passen?
Aan schoenen die niet passen heeft u niets, maar u kunt ze wel verkopen ("Nieuw in doos!") in uw kennissenkring of via Marktplaats.
Proberen terug te sturen en maar hopen dat u uw geld terugkrijgt, dat is weer een hoop gedoe en ergernis.

Als ik "belizita" gebruik als enige zoekwoord, vind ik vooral resultaten met klachten. Als ik u was zou ik de korting accepteren, de schoenen verkopen, en het eventuele verlies als leergeld beschouwen.

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Webshop: Echt of nep?

Ongelezen bericht door BL2 »

Maatartikelen zoals schoenen, maar ook kleding kan je eigenlijk nooit kopen zonder te passen.
Toevallig vanmiddag op truienjacht geweest, de maat L bleek in breedte soms 5 cm te schelen per soort trui, en soms bij hetzelfde merk in lengte meer dan 6 (!) cm.
Ze doen maar wat in de lage lonen landen.......

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Webshop: Echt of nep?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na diverse kledingstukken van Primark, perfecte Nederlandse maten die goed passen voor de levensduur toch maar weer
een Ali Express besteld en voor minder geld betere kwaliteit en ook goed op maat.
Alleen geen Made in China maar Bangladesh, niets mis mee wat de kleding betreft, weet alleen niet hoe het daar gemaakt word en door welke leeftijd personeel....?
En de schoenen kwamen uit onze Ex kolonie, Indonesië , passen goed en lijkt goed leder te zijn...dus het kan ook wel eens goed gaan!

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Webshop: Echt of nep?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Lady1234 schreef:
27 okt 2019 15:53
Schoenen koop je ook in een winkel, na het passen.
Dat was tot de introductie van de eerste internetwinkel in 1979 inderdaad het geval https://isgeschiedenis.nl/nieuws/de-ges ... e-winkelen

Albertowen
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2019 08:26
Contacteer:

Re: Webshop: Echt of nep?

Ongelezen bericht door Albertowen »

Online winkelen is zo. Het is moeilijk om de waarheid te zien van de nep, dus we moeten meer vergelijken en kijken naar de commentaren, anders is het gemakkelijk om bedrogen te worden.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Webshop: Echt of nep?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Haha inderdaad. Ik koop zo vaak schoenen online. Passen kan ook thuis. Als je al niet gewoon je maat weet...

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Webshop: Echt of nep?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik koop ook wel schoenen on-line, maar dan van een merk waarvan ik de maatvoering en het type ken, omdat ik het eerste paar in een winkel gekocht heb.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Webshop: Echt of nep?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als ik de juiste maat (nog) niet ken, bestel ik gewoon 2 of 3 paar in verschillende maten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Webshop: Echt of nep?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Iets duurdere schoenen bij de bekende webshop met gratis retour is de maat geen probleem.

Maar ik zie onze Moneyman nog niet op Chinese Ali Express werk schoenen met stalen neuzen lopen!
Als je daar 3 maten bestelde en er 2 retour wilde sturen zijn de retour kosten hoger dan 1e paar schoenen!

Voor de laatste mensen, welke webshop!
Kijk vooraf of gratis retour mogelijk is en anders wat dit ging kosten!

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Webshop: Echt of nep?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Komkommertijd schreef:
28 okt 2019 10:07
Maar ik zie onze Moneyman nog niet op Chinese Ali Express werk schoenen met stalen neuzen lopen!
Klopt helemaal :D

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Webshop: Echt of nep?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Komkommertijd schreef:
28 okt 2019 10:07

Maar ik zie onze Moneyman nog niet op Chinese Ali Express werk schoenen met stalen neuzen lopen!

Waarom niet? Geen pijn in z'n tenen als hij weer eens een voet tussen de deur zet en werkt sneller en effectiever dan de alarmknop.

Gesloten