Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Demi82
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2022 06:14

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Demi82 »

Ik heb 2 jurken gekocht. De kwaliteit ervan is dramatisch. Via de mail heb ik contact gezocht om de jurken terug te sturen. Ze hebben geprobeer me nog een jurk aan te smeren voor 22,50 en dan mocht ik de huidige bestelling houden. Nu ik aan heb gegeven dit niet te willen, krijg ik geen enkele reactie van ze.

Loisdu
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2022 19:39

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Loisdu »

Hoi, ik heb precies hetzelfde. Zit al een week op een retouradres te wachten. Ben bang dat ik ook 90 euro kwijt ben

BenteBente
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2022 20:19

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door BenteBente »

Hier precies hetzelfde verhaal.

Inmiddels wel een retour adres, na 4a5 mailtjes op en neer.

Dus over de €20 betaald om de artikelen retour te sturen. Beter dan over de €100 te betalen.

Nu geven ze aan de trackingcode niet werkt wat uiteraard onzin is. Maar gelukkig via Klarna, ben bang dat ik anders sowieso mijn geld kwijt was

Sammy2602
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2022 09:26

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Sammy2602 »

Ik probeer al de hele week contact te krijgen met Byzaaza voor de retour instructies zonder resultaat. Het is een bestelling van €106,-

Kleding past mij niet en is van slechte kwaliteit.

Ik wil graag mijn bestelling retourneren ordernummer #2888. Ik ontvang graag een reactie

Linmaas
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2022 20:25

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Linmaas »

@sammy@bentebente hier precies hetzelfde, ze wachten eerst die 14 dagen af voordat je eens een adres krijgt. Ze spreken zich in alles tegen, maar ik ga hier verder mee. Verder meteen een melding bij Klarna maken met de mails die jullie gestuurd hebben. En binnen 14 dagen gebruik maken van je herroepingsrecht! Dit is een Nederlands bedrijf met KVk nummer gevestigd in Amstenrade (met Nederlands adres dus)

ctje85
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2022 19:32

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door ctje85 »

Hi,
Hier hetzelfde probleem met byZaaza, eerst mocht ik wat extra’s uitzoeken, daarna moest ik een foto maken en nu hoor je niks meer. Klarna gaat het uitzoeken.
Ik begreep dat het sowieso terug moet naar China, ik lees iemand die dit voor 20 euro heeft gedaan. Via welke aanbieder als ik mag vragen?
Ik ben benieuwd wat de reactie van Klarna gaat zijn.
Gr. Christel

Evi85
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2022 18:28

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Evi85 »

Ook ik krijg geen reactie op het verzoek voor een retournering.
Meerdere malen gemaild met 1 reactie van hun kant, namelijk maak er foto”s van en wij kijken of we het retour kunnen nemen. Terwijl er duidelijk op de website vermeldt wordt dat er geld wordt terug gegeven bij retour.

Ik bestelde een zwarte teddy jas (69,95) en kreeg een soort van dunne plaid met mouwen die ook erg af gaf aan pluisjes.

Ik heb nog niet betaald omdat dit via klarna loopt. Daar zijn ze inmiddels op mijn verzoek een onderzoek gestart.

Diaan74
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2022 21:36

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Diaan74 »

Hoi, ook ik heb 4 jasjes bestel in 2 verschillende maten. Wel gelukkig achteraf betalen met Klarna gekozen en na het lezen van jullie berichten contact opgenomen met Klarna. Ze gaan de klacht serieus nemen. Byzaaza reageert ook niet op mijn mailtjes. En niet reageren is niet betalen. Ik stuur zeker niks terug naar China. Ik heb de spullen nog niet binnen dus ik kan altijd nog kiezen om het pakket te weigeren. Dat recht heb ik namelijk en dan wordt het vanzelf teruggestuurd. #eringetrapt #teleurgesteld

Kramers
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2022 08:03

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Kramers »

Goedemorgen,

Ook ik dacht, dit overkomt mij niet, Maar voel mij inmiddels goed opgelicht door BY zaaza.
ik had een pakketje besteld met 3 jumpsuits. dit kwam 3 weken later binnen. dat was jammer. vervolgens was de kwaliteit echt erbarmelijk.
diezelfde dag nog wilde ik het retour sturen, dit was dinsdag 13-9-2022. nu 11-10-22 heb ik volgens BY ZaaZa goed nieuws gekregen, ik mag het pakketje na wat email verkeer en foto's die ik moest versturen van het terug te zenden pakketje terug sturen naar CHINA met Track en Trace code €49.93... dusssss.. nooit meer iets bestellen hier.

Margot E
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2022 13:46

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Margot E »

Retour Byzaaza.
Na foto's te hebben moeten toevoegen van mijn bestelling ivm retourzending heb ik eindelijk retourformulier ontvangen, maar met adres in China. Dat betekent hoge retour kosten en de vraag of t aankomt. Daarbij de opmerking: "de verzender is altijd verantwoordelijk voor de verzending". Hoe kan je dan met dit risico retour zenden?
Never nooit meer iets bestellen bij Byzaaza

Anne-1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2022 14:02

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Anne-1984 »

Hoi!

Helaas ben ik ook gedupeerd door Byzaaza Amsterdam. Ik had 2 colberts besteld, in medium en large zodat ik kon passen. €88,-
De qualiteit is erg slecht, het zag er totaal niet uit zoals op de foto en de stof van heel dun polyester. En de kleding paste niet.
Om te retourneren moet je artikel eerst aangemeld worden bij de klantenservice, dan krijg je het adres waar het het geretourneerd kan worden.
De klantenservice reageert niet. Meerdere mails gestuurd afgelopen weken.

De klansenservice reageerde wel binnen 3 dagen toen ik iets wilde bestellen. Helaas is nergens een telefoon nummer te vinden.

Advies; NOOIT IETS BESTELLEN HIER

Lennos00
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2022 14:45

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Lennos00 »

Ik had 2 jurkjes besteld. Zag er mooi uit op de site bij elkaar 70 euro. Toen kwamen ze hier binnen toen werd ik echt boos. Een flut kwaliteit hoe durven ze hier 70 euro voor te vragen dacht ik. In de winkel had ik hier nog geen 10 euro voor over gehad. Super dunne stof en Ali expres kwaliteit. Nu probeer ik te retourneren maar er gaat al dagen overheen en ik hoor niks van hun.
Gelukkig heb ik nog niet betaald.
Schandalig in deze dure tijd waarin het toch al moeilijk is om dingen te kopen !

elinepunt
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2022 19:47

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door elinepunt »

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Al een paar maanden heen en weer aan het mailen met ByZazaa om een jurk retour te kunnen sturen en mijn geld terug te krijgen. Dat wordt onmogelijk gemaakt doordat steeds een bepaalde reactie wordt gegeven met maar 1 doel: het omzeilen van de vraag waar de jurk naar retour kan worden gestuurd. Een adres wordt nooit gegeven en wel de mededeling dat het geld pas terug kan als de jurk retour is gestuurd binnen 21 dagen. Maar door deze werkwijze is een spoedige actie vanuit de koper uiteraard onmogelijk geworden…..

Joro2019
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2022 11:57

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Joro2019 »

Totaal geen reactie van Byzaaza.
Dochter heeft wen trui daar gekocht, deze graag retour willen sturen maar krijg totaal geen reactie of contact met ze. Nu is natuurlijk de periode al overschreden dus zal ze haar geld kwijt zijn. Hoop dat jullie iets kunnen betekenen

Heibes
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2022 13:06

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Heibes »

Helaas, altijd voorzichtig en hier toch ook ingetrapt. Voor € 149,80 gekocht en het pakket werd na 9 dagen geleverd. De kleding, 2 jumpsuits en 2 colbertjes, bleken van zeer slechte kwaliteit. Een retourformulier gedownload, echter je mag de kleding pas retour zenden na toestemming van ByZaaza. De reden hiervoor is dat het adres op het retourformulier waarschijnlijk niet klopt.
Het retouradres op het gedownloade formulier blijkt ook een adres in Hong Kong.
Verschillende keren gemaild naar [email protected], helaas tot nu geen reactie.
Hun postadres is : Hoofdstraat 4b 6436 CE Amstenrade.
Wanneer je dat googelt kom je bij verschillende ondernemingen uit: tricolore, tiendeo, esmeelaurier en ByZaaza dus.
Ik weet niet of dit adres ( Hoofdstraat 4b te Amstenrade) een adres is wat ze zomaar in gebruik hebben genomen of dat ze daadwerkelijk van hieruit "werken".
Trosradar, ik ben bang dat er nog veel mensen gedupeerd zullen raken en hoop dat jullie bij ByZaaza aan de bel gaan trekken.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zet die rotzooi op Marktplaats, of iets dergelijks, en voortaan eerst lezen voordat u ergens iets koopt.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heibes schreef:
08 nov 2022 13:25
Het retouradres op het gedownloade formulier blijkt ook een adres in Hong Kong.
Dat zou geen verrassing moeten zijn. Op hun site staat dit:
4. Moet ik betalen voor mijn retourzending?
Ja, alle klanten zijn zelf verantwoordelijk voor de kosten van hun retourzending. Wij raden u aan uw retourzending met een Track & Trace te verzenden, aangezien wij geen verantwoordelijkheid kunnen aanvaarden voor zoekgeraakte retourzendingen. Let op, dit zijn de kosten om te retourneren (dit kan verschillen per aanbieder)

PostNL: De kosten voor het retourneren naar China zonder track and trace is 11 euro. De kosten voor het retourneren naar China met track and trace is 29 euro

DHL:
De kosten voor het retourneren naar China met track and trace is 24 euro
en op het formulier op de website:
Retour adres
Bedrijfsnaam: Scale Studio Limited
Adres: RM1002, 10/F, EASEY COMM BLDG NOS.253-261 HENNESSY RD,WANCHAI
HONG KONG
Blijft over de vraag: wat is nu precies het probleem? Je kunt toch gewoon retourneren op de manier die vooraf was aangegeven? Ik lees niet dat je niet kunt retourneren, en waarop je baseert dat er sprake zou zijn van een onjuist adres maak je ook niet concreet.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door juliomariner »

U weet vast wel wat het probleem van deze mensen is. Ze zien Amsterdam in de naam van de webshop, ze lezen dus niet goed dat ze het pakket terug naar China moeten sturen en dat ze zelf de verzendkosten moeten betalen.
Probleem is dus niet dat er niet geretourneerd kan worden maar dat ze daar zelf hoge verzendkosten voor moeten betalen. Kwestie van niet goed lezen dus.
Daarbij denken veel mensen dat retourneren altijd gratis is en dat dit wettelijk bepaald is. Dat is dus gewoon niet zo.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
10 nov 2022 11:51
U weet vast wel wat het probleem van deze mensen is.
Dát deel van het probleem is wel helder, maar het verhaal lijkt erop te duiden dat er helemaal niet teruggestuurd kan worden. Omdat het verhaal op dat punt onduidelijk is, vraag ik wat nu concreet het probleem is.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat snap ik, het probleem is dat mensen denken dat retourneren altijd gratis moet zijn.

Plaats reactie