Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
sylvana62
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2022 15:14

Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door sylvana62 »

Goedemiddag,

Ik dacht hier nooit in te stinken maar helaas het is mij overkomen

Zijn er nog meer mensen welke bij ByZaaza-amsterdam.nl iets hebben besteld ?

Ik heb met deze website problemen

Ik heb daar een paar sandalen ( goudkleurig ) gekocht voor 44,95 , de website zag er goed uit en ook de ervaringen waren prima dus tja waarom niet.....Helaas duurde de bestelling lange dan aangegeven op de website maar na een email kreeg ik weer iets vertrouwen en het kon nog wel eens 15 dagen duren

Achteraf gezien gaat dit over een dropshipping bedrijfje wat artikelen besteld via bv Aliexpress , op zich geeft dat niet maar retourneren kan blijkbaar niet terwijl de site dit WEL aangeeft ( op eigen kosten, dus ongeveer 6,95 )

Nu proberen ze met man en macht mij iets anders te laten bestellen zie hier onder :

Bedankt voor jouw mailtje!

Wat jammer om te lezen dat het product niet naar wens is. 😔

Uiteraard kun je altijd jouw bestelling naar ons retourneren. Om jouw tijd en retourkosten te besparen, heb daarom misschien een leuke aanbieding voor jou!

Wat zou je ervan vinden als je een ander product mag uitkiezen voor maar 22.50 euro extra? Dat zou toch geweldig zijn! 😍

Het product mag alleen niet duurder zijn dan het huidige product die besteld is, en de huidige factuur zou natuurlijk wel betaald moeten worden (indien nog niet betaald). Je ontvangt dan een ander product voor maar 22.50 euro extra erbij!

Ik hoor graag welk product uit ons assortiment ik voor jou kan bijbestellen!



Met vriendelijke groet,

Ik heb daar dus voor bedankt en vroeg nogmaals het adres waarop ik de sandalen kon retourneren want blijkbaar kan dit niet ! toen volgende dit :


Hi Sylvana,

Jammer dat je niet akkoord gaat met ons voorstel voor een ander product en/of maat.

Om jouw tijd en kosten te besparen hebben wij wellicht een alternatief voor jou:

Als alternatief kan ik 20% van het aankoopbedrag terugstorten. Je mag het product dan houden, en hoeft jouw bestelling niet te retourneren!

Ik hoor graag of het een goede oplossing is voor jou! 💕


Met vriendelijke groet,

Kortom IK BEN MIJN GELD KWIJT !!, BEN IK DE ENIGE ?

JozJan
Berichten: 1022
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door JozJan »

Nee

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Geen idee wat u verstaat onder een gelikte site. Oncontroleerbare fake reviews, geen identiteit van de ondernemer, enkel een retouradres in Hong Kong, geen adres bekend en contact via een mail en ze praten over invoerkosten.

Een onvindbare dropshipper waar er zo veel van voorbij zijn gekomen hier. Probeer er uit te halen wat ze willen geven en zie de rest als leergeld.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door kuklos »

Terugmailen naar dat bedrijf dat je alleen maar akkoord gaat met het retourneren van het product en je geld terug. En dat je dus geen andere alternatieve voorstellen wil horen, maar gewoon je geld terug wil.

SabineV
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2022 12:51

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door SabineV »

Hoi Sylvana,

Heb je al betaald of achteraf betalen via Klarna?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem met Byzaaza. Een jumpsuit en een jurkje besteld. Omdat ik het niet vertrouwde binnen een uur mijn bestelling geannuleerd, maar toch hebben ze mijn bestelling verstuurd, wat ik dus niet wilde. Het ziet er echt goedkoop uit en duidelijk geen kwaliteit. Nu wil ik het dus terug sturen, maar ze willen mij het retouradres niet geven. Ook de standaard mail gehad wat jij kreeg dat ze een andere oplossing willen vinden blablablabla. Ik ben er inmiddels ook achter gekomen dat ze vanuit China hun producten laten komen. Triest dat deze mensen bestaan. Ik heb het vermoeden dat hun onder een andere naam door zijn gegaan, Puck Amsterdam. Kijk maar even op die site, lijkt sprekend op byzaaza. Klarna wilde niet meer met Puck Amsterdam samenwerken, hopelijk ook niet meer met hun.

Inmiddels contact opgenomen met Klarna. Deze gaan het uitzoeken. Ik ben bang dat je je geld kwijt bent. Ik betaal dus helemaal niks.

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Nevyn »

kuklos schreef:
09 sep 2022 13:05
Terugmailen naar dat bedrijf dat je alleen maar akkoord gaat met het retourneren van het product en je geld terug. En dat je dus geen andere alternatieve voorstellen wil horen, maar gewoon je geld terug wil.
Tsja proberen kan je het altijd.

SabineV
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2022 12:51

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door SabineV »

Bij nietbezorgd.nl anders proberen? Is ook bedoeld als je geen retouradres krijgt.

moutje1919
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 mar 2019 18:47

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door moutje1919 »

vraag een spammer om er een berg mail heen te sturen dat ze een week platliggen, en vraag dan nog eens wat dwingerder je geld terug, overigens snap ik niet dat je in zee gaat met een webwinkel waarvan alleen de naam bestaat? en een email adres. zeker een gmail? pas op met kleding kopen bij webwinkels kijk dan eerst eens zelf op ali, of anderen site s ook amazon. meestal kloppen de maten niet en is een 5 x xl een 2 x xl..kijk eens bij de webkneuzen op Bc vergelijk de prijzen met hun artikelen op ali expr.. kijk en huiver hoe ze je naaien.


NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

moutje1919 schreef:
09 sep 2022 18:19
vraag een spammer om er een berg mail heen te sturen dat ze een week platliggen, en vraag dan nog eens wat dwingerder je geld terug
Buiten dat dat strafbaar is heeft dat geen nut. Nog voordat TS een spammer gevonden heeft zal de webshop weer gesloten zijn en onder een andere naam weer niet kijkende consumenten het geld uit de zak aan het trekken zijn.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door juliomariner »

Inderdaad totaal nutteloos en achtelijk advies.

Tanjahersbach
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2022 09:25

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Tanjahersbach »

Hier precies hetzelfde overkomen. Ik heb nu nietbezorgd.nl ingeschakeld, aangezien ik de bestelling niet retour kan zenden.
Ik ga wel stappen ertegen zetten, maar wat het oplevert moeten we nog zien. Vooral melden zodat verder mensen er niet instinken.

Karinsl
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2022 15:14

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Karinsl »

Sylvana, ik heb precies hetzelfde verhaal. Alleen heb ik gelukkig nog niet betaald. Je krijgt met geen mogelijkheid een retouradres, alleen maar van die onzin mail zoals jij die ontvangen hebt. Nu moet ik een foto van het product en het pakketje sturen! Ik heb het gemeld bij Klarna, want ik ga echt niet betalen. Het product kost 35 euro maar is nog geen 5 euro waard. Ik bestel echt alles online en let meestal goed op. Als ik een bedrijf niet ken, dan betaal ik achteraf. In dit geval is dat maar goed ook.

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Nevyn »

Tanjahersbach schreef:
10 sep 2022 09:30
Hier precies hetzelfde overkomen. Ik heb nu nietbezorgd.nl ingeschakeld, aangezien ik de bestelling niet retour kan zenden.
Ik ga wel stappen ertegen zetten, maar wat het oplevert moeten we nog zien. Vooral melden zodat verder mensen er niet instinken.
Tanja,
Wat moet er nog meer gewaarschuwd worden ?
Televisie programma 's forums, staan vol met waarschuwingen over dropshipping.
En toch blijven die prachtige aanbiedingen op de sociale media binnen komen, dus er wordt aan verdiend.
Zoek je ze even op op AliExpress, krijg je ze voor een kwart van de prijs.
Steek je energie er niet verder in en zie het als leergeld

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Stuur eerst een mail dat u uw geld terug wilt.

Indien dit geen resultaten op levert kunt u contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl. Indien u betaalt heeft met uw creditcard neem dan contact op met uw creditcard maatschappij.

Natuurlijk kunt u ook naar de rechter toe gaan. Maar aangezien de kosten hiervan hoger dan dan wat het oplevert doen de meeste mensen dit niet.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door juliomariner »

Bij dropshippers kun je eigenlijk nooit met creditcard betalen.
Steek er maar geen energie meer in, is verloren tijd.

Linmaas
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2022 20:25

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Linmaas »

Hier precies hetzelfde verhaal, met dezelfde mail reacties. Ook via Klarna besteld dus niks betaald. Ik heb een brief gestuurd mbt herroepingsrecht binnen de bedenktijd.

TessaRos
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2022 14:19

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door TessaRos »

Helaas bij mij zelfde verhaal. Op hun website staat mail ons voor retour naar [email protected] ik heb ze gelijk gemaild dag van aankomst pakket maar krijg gewoon geen mail terug. Heb via Klarna gedaan . En die geven aan als ik volgende week nog steeds geen reactie terug heb gekregen ze een onderzoek starten. Ik baal zo erg dat ik niet goed heb opgelet toen ik bestelde ( had haast) maar de jurk wil ik absoluut niet houden en ga zeker niet voor betalen.

Sitje
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2022 16:34

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Sitje »

Helaas is mij dit ook overkomen. Ik ben vanaf 31/8 bezig om een retouradres te krijgen, maar blijkbaar zal ik die nooit gaan krijgen. Kreeg allerlei voorstellen waarbij ik elke keer aangaf gewoon het product te willen retourneren. Nu krijg ik de vraag om een foto van het product en pakketje op te sturen. Nooit meegemaakt dit! Heb contact opgenomen met Klarna en zij gaan een onderzoek starten. Weet iemand toevallig hoe dit gaat? Moet je uiteindelijk toch betalen als webwinkel blijft weigeren?

Oprechter
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2022 08:09

Re: Website ByZaaza- amsterdam.nl accepteert mijn retour niet

Ongelezen bericht door Oprechter »

Ik reageer via dit berichtje maar als bijv webchekker nu eens niet bij dit soort bedrijven zet van een lage score maar net begonnen dus hoeft niet oplichting te zijn maar gewoon begin er nu nog maar niet aan want te weinig goed resultaat en waarschijnlijk gaat het mis , want dit bedrijf zet zelf vele goede reviews erop en dan begrijp ik dat mensen denken dat het wel goed zit en dan er te laat achter komen dan het een doorstoot bedrijfje is die alle wetten aan zijn laars lapt en dan de overheid niet doet wat hij moet doen zorgen dat dit binnen Nederland niet kan

Plaats reactie