webwinkel finebay.nl neemt product niet retour

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Cornelis2
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2022 16:48

webwinkel finebay.nl neemt product niet retour

Ongelezen bericht door Cornelis2 »

Ik heb bij de fraai ogende webwinkel finebay.nl een metalen douchestang opbergrekje besteld en ontvangen. Kosten ongeveer 22,- Euro. Ik kan dit product echter niet gebruiken omdat het niet past tussen de huidige douchestang en muur. Ik wil het dus retour zenden en mijn aankoopbedrag terug. De websitewinkel reageert niet op mijn mails. Ik vermoed dat meer mensen problemen zullen hebben met dit bedrijf, want ik kan geen review posten en ik vind verder alleen maar positieve lovende reviews op hun site. Wat is uw advies? En is zoiets op te pakken door Radar?

PGros
Berichten: 1115
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: webwinkel finebay.nl neemt product niet retour

Ongelezen bericht door PGros »

Het eerste wat ik zie als ik op deze webshop zoek:
Is finebay.nl betrouwbaar?
De webshop finebay.nl scoort een 1 op een schaal van 10. Er is dus ruimte voor verbetering,

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: webwinkel finebay.nl neemt product niet retour

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik denk dat u uw geld kwijt bent.

U hebt 14 dagen bedenktijd www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... bedenktijd, Finebay belooft 30 dagen retour (www.finebay.nl/pages/returns-refund-policy) maar ik kan nergens retouradres of formulier vinden.

U kunt een rechtzaak beginnen, en daarna bij een deurwaarder uw geld terug vorderen. Dit kost veel meer dan uw €22.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: webwinkel finebay.nl neemt product niet retour

Ongelezen bericht door Moneyman »

Cornelis2 schreef:
08 dec 2022 21:13
Wat is uw advies?
Zie het als leergeld.
Cornelis2 schreef:
08 dec 2022 21:13
En is zoiets op te pakken door Radar?
Alweer?
Seinhuis schreef:
09 dec 2022 16:27
U kunt een rechtzaak beginnen, en daarna bij een deurwaarder uw geld terug vorderen. Dit kost veel meer dan uw €22.
Kansloos advies. Wie zou je willen dagvaarden?

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: webwinkel finebay.nl neemt product niet retour

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Cornelis2 schreef:
08 dec 2022 21:13
Ik heb bij de fraai ogende webwinkel finebay.nl een metalen douchestang opbergrekje besteld en ontvangen. Kosten ongeveer 22,- Euro. Ik kan dit product echter niet gebruiken omdat het niet past tussen de huidige douchestang en muur. Ik wil het dus retour zenden en mijn aankoopbedrag terug. De websitewinkel reageert niet op mijn mails. Ik vermoed dat meer mensen problemen zullen hebben met dit bedrijf, want ik kan geen review posten en ik vind verder alleen maar positieve lovende reviews op hun site. Wat is uw advies? En is zoiets op te pakken door Radar?
Mijn advies? Voortaan opletten waar je wat koopt en niet alleen naar de mooie plaatjes kijken. Dit is dropshipper nr 10.599, retourkosten naar waarschijnlijk China zijn voor eigen rekening. Naar de kringloop brengen is goedkoper dan retourneren naar China.

Dergelijke rekjes zijn volop te koop bij Ikea, Action, Bol.com, Sanitairwinkel enz. enz. Alleen staat er dan niet een z.g. korting van tig % bij. Bij AliE zie ik dat ding te koop voor rond de 9 euro.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: webwinkel finebay.nl neemt product niet retour

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Cornelis2 schreef:
08 dec 2022 21:13
Ik heb bij de fraai ogende webwinkel finebay.nl een metalen douchestang opbergrekje besteld en ontvangen.
Fraai ogend? Een ratjetoe aan producten, niet controleerbare reviews en mooie foto's die op vele andere sites te vinden zijn.
Cornelis2 schreef:
08 dec 2022 21:13
Ik kan dit product echter niet gebruiken omdat het niet past tussen de huidige douchestang en muur. Ik wil het dus retour zenden en mijn aankoopbedrag terug.
Buiten het wettelijke is er ook het menselijke. Heeft u enig idee wat het kost om een product te picken, te verpakken, te versturen, terug te ontvangen en administratief te verwerken? Dat kost meer dan het product in dit geval. Online verkopers zijn niet blij met dergelijke retouren.
Cornelis2 schreef:
08 dec 2022 21:13
Wat is uw advies?
Heel simpel, naar de verkoper gaan: SAKER TECH LIMITED
19H MAXGRAND PLAZA NO.3 TAI YAU STREET SAN PO KONG,KL
Makkelijker zou zijn om gewoon bij een Nederlandse site te gaan bestellen zodat de communicatie wat makkelijker gaat.
Cornelis2 schreef:
08 dec 2022 21:13
En is zoiets op te pakken door Radar?
Hoeveel uitzendingen moeten er gemaakt worden over waar op te letten bij het online kopen?

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: webwinkel finebay.nl neemt product niet retour

Ongelezen bericht door rvjapio »

Lees die 200 klachten even die u over het hoofd hebt gezien.

Jan Wijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 jan 2022 11:57

Re: webwinkel finebay.nl neemt product niet retour

Ongelezen bericht door Jan Wijn »

Bij een webwinkel kopen is als graaien in een grabbelton: je moet maar zien wat je in handen krijgt.
We hebben grote bouw en woonmarkten door heel het land waar u een product kan zien en vergelijken voordat je het koopt, vaak niet duurder dan die Chinese brol. U heeft met uw webaankoop een voordeel: je kunt nu tenminste lekker klagen.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: webwinkel finebay.nl neemt product niet retour

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ben het met de meeste adviezen wel eens, de mening van neodutchie over retouren is geen advies maar een mening die helemaal voor zijn rekening komt, want er is natuurlijk ook nog zoiets als ondernemersrisico. De ondernemer hoeft al geen winkel aan te houden, dat is zijn voordeel. Logisch dat er ook nadelen aan verbonden zijn zoals retouren.
Cornelis2 schreef:
08 dec 2022 21:13
En is zoiets op te pakken door Radar?
Het antwoord op deze vraag is natuurlijk gewoon JA, dat kan. Antoinette zou in de eerstvolgende uitzending zendtijd kunnen besteden aan deze webshop.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: webwinkel finebay.nl neemt product niet retour

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar Antoinette heeft wel wat beters te doen dan elke keer hetzelfde verhaaltje presenteren.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: webwinkel finebay.nl neemt product niet retour

Ongelezen bericht door Nevyn »

Laten ze 5 minuten van de uitzending besteden aan alle AliExpress dropshipping.
Dan nog zullen ze hier blijven langs komen.


rwolters
Berichten: 1476
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: webwinkel finebay.nl neemt product niet retour

Ongelezen bericht door rwolters »

J. Deltoer schreef:
11 dec 2022 14:04
Ben het met de meeste adviezen wel eens, de mening van neodutchie over retouren is geen advies maar een mening die helemaal voor zijn rekening komt, want er is natuurlijk ook nog zoiets als ondernemersrisico. De ondernemer hoeft al geen winkel aan te houden, dat is zijn voordeel. Logisch dat er ook nadelen aan verbonden zijn zoals retouren.
Cornelis2 schreef:
08 dec 2022 21:13
En is zoiets op te pakken door Radar?
Het antwoord op deze vraag is natuurlijk gewoon JA, dat kan. Antoinette zou in de eerstvolgende uitzending zendtijd kunnen besteden aan deze webshop.
Dan kunnen ze een 24/7 Radar uitzending maken met alle webwinkels die niet deugen. Ze kunnen beter nog 1 keer uitleggen dat consumenten hun hersens voortaan moeten gaan gebruiken. Het heeft geen zin om ieder individueel geval te behandelen.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: webwinkel finebay.nl neemt product niet retour

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
11 dec 2022 14:04
...... de mening van neodutchie over retouren is geen advies maar een mening die helemaal voor zijn rekening komt, want er is natuurlijk ook nog zoiets als ondernemersrisico. De ondernemer hoeft al geen winkel aan te houden, dat is zijn voordeel. Logisch dat er ook nadelen aan verbonden zijn zoals retouren.
NeoDutchio, niet neodutchie.
En tot op zekere hoogte heeft NeoDutchio gewoon een punt. Je loopt bij online verkopen als klant gewoon altijd meer risico. Natuurlijk heeft een (web)winkel plichten, maar als je het jezelf makkelijk wil maken als klant, doe gewoon je aankopen bij een fysieke winkel of bij een nederlandse webshop.
J. Deltoer schreef:
11 dec 2022 14:04
Cornelis2 schreef:
08 dec 2022 21:13
En is zoiets op te pakken door Radar?
Het antwoord op deze vraag is natuurlijk gewoon JA, dat kan. Antoinette zou in de eerstvolgende uitzending zendtijd kunnen besteden aan deze webshop.
Waarom specifiek aan deze webshop?
Er zijn tig webshops waar een hoop mis is. En elke keer kopen mensen daar toch weer omdat het zo goedkoop is. Radar heeft zoals anderen al hebben laten zien aandacht besteed aan webshops. De overheid heeft een campagne gelanceerd. En nog steeds helpt het niet.
Als Radar aan deze webshop aandacht besteedt is er morgen weer een andere. Morgen? Vandaag al zijn er nog tig webshops waar je niet moet kopen en waar ook aandacht aan besteed zou moeten worden.

Hanniewils
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2022 08:33

Re: webwinkel finebay.nl neemt product niet retour

Ongelezen bericht door Hanniewils »

Ook ik heb reeds diverse malen het contactformulier verzonden via e-mail om te vragen naar de retour procedure met adres, krijg geen enkel antwoord. Ook Klarna geeft geen duidelijkheid, sterker nog zij verwijzen naar het retour beleid van Finebay.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: webwinkel finebay.nl neemt product niet retour

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

kuklos schreef:
11 dec 2022 17:59
J. Deltoer schreef:
11 dec 2022 14:04
...... de mening van neodutchie over retouren is geen advies maar een mening die helemaal voor zijn rekening komt, want er is natuurlijk ook nog zoiets als ondernemersrisico. De ondernemer hoeft al geen winkel aan te houden, dat is zijn voordeel. Logisch dat er ook nadelen aan verbonden zijn zoals retouren.
NeoDutchio, niet neodutchie.
En tot op zekere hoogte heeft NeoDutchio gewoon een punt. Je loopt bij online verkopen als klant gewoon altijd meer risico. Natuurlijk heeft een (web)winkel plichten, maar als je het jezelf makkelijk wil maken als klant, doe gewoon je aankopen bij een fysieke winkel of bij een nederlandse webshop.

Ik reageerde natuurlijk op dit eenzijdige gedeelte van de uiteenzetting van NeoDutchio. Lees mijn reactie daarop nogmaals, wellicht bent u het dan wel met mij eens.
Buiten het wettelijke is er ook het menselijke. Heeft u enig idee wat het kost om een product te picken, te verpakken, te versturen, terug te ontvangen en administratief te verwerken? Dat kost meer dan het product in dit geval. Online verkopers zijn niet blij met dergelijke retouren.
kuklos schreef:
11 dec 2022 17:59
J. Deltoer schreef:
11 dec 2022 14:04


Het antwoord op deze vraag is natuurlijk gewoon JA, dat kan. Antoinette zou in de eerstvolgende uitzending zendtijd kunnen besteden aan deze webshop.
Waarom specifiek aan deze webshop?
Er zijn tig webshops waar een hoop mis is. En elke keer kopen mensen daar toch weer omdat het zo goedkoop is. Radar heeft zoals anderen al hebben laten zien aandacht besteed aan webshops. De overheid heeft een campagne gelanceerd. En nog steeds helpt het niet.
Als Radar aan deze webshop aandacht besteedt is er morgen weer een andere. Morgen? Vandaag al zijn er nog tig webshops waar je niet moet kopen en waar ook aandacht aan besteed zou moeten worden.
Ik zeg ook niet dat Radar dat ook moet doen. Ik reageerde sec op de opmerking of Radar hier aandacht aan KAN besteden.
Wat u allemaal hier plaatst ben ik in grote lijnen ook gewoon mee eens. Maar, iedereen staat vrij om aan Radar te vragen ergens aandacht aan te besteden.

Plaats reactie