LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webwinkel Virali.nl is nep!

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Kaat26
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2020 10:22

Webwinkel Virali.nl is nep!

Ongelezen bericht door Kaat26 »

In deze Corona tijden leek een All in 1 trimmer voor mijn zoon mij heel handig.
Om die reden en omdat ik vaak [ongevraagd) advertenties op mijn mobiel van Virali.nl ontving, heb ik deze eind april besteld en betaald.

Virali.nl heeft mij eind april laten weten dat de bestelling qua levertermijn 2-4 weken zou duren.
Een paar dagen later heb ik bericht ontvangen dat een deel van mijn bestelling zou zijn verzonden.
Het Franse trackingsnummer gaf echter geen specifieke informatie. Vanaf begin mei heb ik dagelijks een e-mail naar Virali gestuurd maar tot op heden heb ik nog geen reactie ontvangen.
Vandaag op internet gelezen dat deze organisatie niet bestaat en om die reden heb ik meteen aangifte gedaan.

Koop dan ook niks bij deze webwinkel! Als dit wel zo is, doe dan svp aangifte in de hoop dat deze neporganisatie wordt ontmanteld.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Webwinkel Virali.nl is nep!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kaat26 schreef:
06 mei 2020 10:35
Vandaag op internet gelezen dat deze organisatie niet bestaat en om die reden heb ik meteen aangifte gedaan.
Aangifte van wat? Er is, tenzij je kunt bewijzen (!) dat je opgelicht bent (en dat is dus iets heel anders dan 'ik las op internet"), geen sprake van strafrechtelijke zaken. Ook civielrechtelijk is er nog niets aan de hand. Je hebt waarschijnlijk gewoon zaken gedaan met een dropshipper.

En "vanaf begin mei dagelijks bellen"...: denk je echt dat dat in het weekend en op feestdagen als 4 en 5 mei veel nut heeft...?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webwinkel Virali.nl is nep!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Eind april besteld en tot 4 weken levertijd. Tja, China ligt niet om de hoek. Misschien eerst maar even afwachten. En een wijze les voor de volgende keer, rechtstreeks bij Ali bestellen was goedkoper geweest.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Webwinkel Virali.nl is nep!

Ongelezen bericht door berndv »

Kaat26 schreef:
06 mei 2020 10:35
Vandaag op internet gelezen dat deze organisatie niet bestaat en om die reden heb ik meteen aangifte gedaan.
welke "organisatie" zou dan niet bestaan? Officieel zijn ze verplicht om op hun site bekend te maken wie ze zijn, dat doen ze niet, kvk is onvindbaar en onder de handelsnaam virali is niets bekend. Maar dat had u vooraf ook kunnen achterhalen.
Kaat26 schreef:
06 mei 2020 10:35
Virali.nl heeft mij eind april laten weten dat de bestelling qua levertermijn 2-4 weken zou duren.
als die termijn nog niet is verstreken, dan is er nog niet eens een civielrechtelijke kwestie, laat staan een strafrechtelijke. Dat ze zich niet aan de regels houden, is mij wel duidelijk, maar handhaving van die regels gaat niet via de politie, maar via de ACM. In ieder geval wat betreft de regels omtrent identiteit van de ondernemer. Daarnaast vermoed ik dat een groot deel van de verkochte waren niet voldoen aan de Nederlandse regels, dus een melding bij de NVWA zou ook op zijn plek zijn.

Het is gewoon een aliexpress dropshipper. Het werkt zo dat u een bestelling plaatst en betaalt. Zij bestellen vervolgens dat artikel bij aliexpress en laten het bij u thuis afleveren, en doen alsof het vanaf hun verstuurd is, meestal met een excuus over kosten bla bla.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Webwinkel Virali.nl is nep!

Ongelezen bericht door Moneyman »

En dat belast -als er tenminste daadwerkelijk een aangifte is opgenomen- het politieapparaat ook nog eens :roll:

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: Webwinkel Virali.nl is nep!

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Zoals aangegeven is dit een dropshipper. Hetzelfde artikel is via aliexpress voor een fractie vd prijs te koop. Deze webwinkel besteld gewoon bij aliexpress dus het kan nog wel even duren voordat je je bestelling ontvangt.
Tip voor de volgende keer: controleer voordat je ergens besteld eerst waar je nu precies besteld. Dit is een webwinkel met voor alles een erg lange levertijd en ze zijn alleen via email bereikbaar. Geen adres of telefoonnummer op de site.
Allemaal rode vlaggen.

Ik hoop voor je dat je nog wat ontvangt maar trek hier je conclusie uit voor een volgende aanschaf.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Webwinkel Virali.nl is nep!

Ongelezen bericht door Sira »

Ongewenste reclame? Waarschijnlijk maakt u gebruik van Facebook, want ik krijg namelijk nooit ongewenste reclame op mijn gsm.

Ik vermoed dat u de trimmer van de aanbieding heeft gekocht, die van € 80,- nu voor € 39,95.
Op AliExpress wordt deze zelfde trimmer aangeboden voor € 12,99 met gratis verzending.

De trimmer zal vast nog wel bij u bezorgd worden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Webwinkel Virali.nl is nep!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Hoe trim je jou banksaldo!

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Webwinkel Virali.nl is nep!

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Kaat26 schreef:
06 mei 2020 10:35
Virali.nl heeft mij eind april laten weten dat de bestelling qua levertermijn 2-4 weken zou duren.
Een paar dagen later heb ik bericht ontvangen dat een deel van mijn bestelling zou zijn verzonden.
Het Franse trackingsnummer gaf echter geen specifieke informatie. Vanaf begin mei heb ik dagelijks een e-mail naar Virali gestuurd maar tot op heden heb ik nog geen reactie ontvangen.
Vandaag op internet gelezen dat deze organisatie niet bestaat en om die reden heb ik meteen aangifte gedaan.

Koop dan ook niks bij deze webwinkel! Als dit wel zo is, doe dan svp aangifte in de hoop dat deze neporganisatie wordt ontmanteld.
Op hun site staat dat door corona de leveringen vertraagd zijn. Je krijgt eind april te horen dat het 2-4 weken duurt, waarom ga je dan begin mei (1 week ongeveer later) al dagelijks lopen spammen?

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Webwinkel Virali.nl is nep!

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Dat is trouwens wel het bewijs dat spam naar iemands telefoon werkt. Serieus, je krijgt ongevraagde berichten van ze, en als beloning koop je er wat. Hulde. Wel verrassend dat de levertijd wat langer is.

Margot64
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2020 15:21

Re: Webwinkel Virali.nl is nep!

Ongelezen bericht door Margot64 »

Ook wij hebben op 23 april € 39,95 overgemaakt voor de haarzuivere heb veel mails verstuurd en 3x antwoord gekregen zelfs een waar de betr heer uitlegt waarom. Afgelopen woensdag na weer mails te hebben gezonden voor het laatst antwoord gehad. Mijn geld kreeg ik niet terug want als ze het zouden terug storten en mijn bestelling die de laatste keer 2 juni uiterlijk binnen zou zijn, Ik het allebei had dus dat kon niet, maar nu ben ik mijn geld kwijt en heb geen bestelling gehad en zal dit ook niet krijgen. De website is verdwenen en hun facebookaccount ook dus mijn vraag en die van velen kunnen jullie hier iets mee? Ik heb screenshots van alles en ook het filmpje nog. De naam het adres en telefoonnummer heb ik ook. Heb hun gemeente, politie ook ingelicht. Mvg margot kuijpers

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Webwinkel Virali.nl is nep!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Wonen ze daar nog?

Soms geven ze een adres op waar ze nooit geweest zijn.....
Zelfs al een Winkel ontdekt, werkende vanuit Politie bureau,
adres en postcode was foutloos, maar of daar ooit een winkel was?

En 06, soms een goedkope prepaid en die laten ze vervallen
en over enkele maanden kreeg je totaal nader persoon die van niets weet.

rhen
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 apr 2020 16:37
Contacteer:

Re: Webwinkel Virali.nl is nep!

Ongelezen bericht door rhen »

Mijn ervaring is dat vrijwel iedere webshop op dit moment langere levertijden hebben. Sommige communiceren het niet eens en andere shops lijken het als excuus aan te grijpen om wat mindere service te bieden. Beter even geduld hebben in ieder geval, en voortaan voor dat je iets koopt bij een relatief onbekende shop even goed research doen. Je hebt snel genoeg door of een shop fake is, of bijvoorbeeld een dropshipper.

Succes in ieder geval!

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webwinkel Virali.nl is nep!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

rhen schreef:
23 jun 2020 20:48
Beter even geduld hebben in ieder geval, en voortaan voor dat je iets koopt bij een relatief onbekende shop even goed research doen. Je hebt snel genoeg door of een shop fake is, of bijvoorbeeld een dropshipper.
Inderdaad, zelfs een blinde kan ruiken als het om een dropshipper gaat. Helaas kijkt nagenoeg niemand en wordt er blind besteld door mensen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Webwinkel Virali.nl is nep!

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Blind kopen?

Zelfs ik heb er last van.
Je mag kiezen, binnen enkele dagen in gehele Benelux bezorgd tegen hoge prijs via B post of veel goedkoper via Ali.

En wat eisen de voordelige Ali kopers?

Juist ze zien de B Post tarieven en denken dat China Post binnen enkele dagen ook kan leveren!
Denk dat ik maar leesbrillen ga verkopen.

Uw Drop verkoper!

gvl
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2021 13:11

Re: Webwinkel Virali.nl is nep!

Ongelezen bericht door gvl »

Helaas is Virali niet de enige oplichter in het gezelschap van webwinkels die via Ali Express bestellen, rechtstreeks laten leveren en een woekerwinst opstrijken, zonder ook maar enige service of vorm van garantie. In mijn geval Divela.nl (een zusje is Canaxa.nl en ik denk nog wel meer zusjes...). Het verkeerde product werd geleverd en met geen mogelijkheid te retourneren. Ook hebben ze geen NAW gegevens, behalve een email adres dat wel te traceren is naar een adres, maar of ze daar ook echt vandaan werken is onzeker. Mijn advies: meldt al deze gevallen van oplichting bij Consuwijzer.nl van de ACM. Hoe meer meldingen hoe groter de kans dat ze er iets mee gaan doen.
Mijn tweede advies: kijk gerust op hun website maar bestel het artikel rechtstreeks bij Ali Express via creditcard. Ik heb daar heel goede ervaringen mee en zelfs al een keer van Ali mijn geld teruggekregen.
Bestel sowieso altijd met creditcard want dan ben je tenminste verzekerd als je een verkeerd product geleverd krijgt (staat letterlijk in de voorwaarden). Sterkte allemaal.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Webwinkel Virali.nl is nep!

Ongelezen bericht door Moneyman »

gvl schreef:
16 feb 2021 13:38
Helaas is Virali niet de enige oplichter in het gezelschap van webwinkels die via Ali Express bestellen, rechtstreeks laten leveren en een woekerwinst opstrijken, zonder ook maar enige service of vorm van garantie.
Wat je hier omschrijft, is natuurlijk geen oplichting. In China bestellen is heel normaal, en hoge winsten maken is goed ondernemerschap. Het niet bieden van service of garantie is hooguit wanprestatie.

gvl
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2021 13:11

Re: Webwinkel Virali.nl is nep!

Ongelezen bericht door gvl »

Ach ja. Het is maar hoe je het definieert. Het eindresultaat is hetzelfde. Je bent je geld kwijt. Gezien alle reacties op andere fora is het geen toeval maar regel. Oplichters dus.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webwinkel Virali.nl is nep!

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

gvl schreef:
18 feb 2021 11:21
Ach ja. Het is maar hoe je het definieert. Het eindresultaat is hetzelfde. Je bent je geld kwijt. Gezien alle reacties op andere fora is het geen toeval maar regel. Oplichters dus.
In uw ogen misschien, maar in werkelijkheid is dat nog niet bewezen. Als de bestelling gewoon is doorgezet naar China is het dus geen oplichting. Als er nooit een doel was geweest om te leveren, dan wel.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Webwinkel Virali.nl is nep!

Ongelezen bericht door Petra1987 »

De website is offline en ergens zijn er contact gegevens. Er wordt door justitie gewaarschuwd tegen dit soort valse websites.

Nog steeds zichtbaar in het internet archive
https://web.archive.org/web/20200805164 ... virali.nl/

Gesloten