LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dus de situatie is: continu lopen indien direct aangesloten, nooit indien geschakeld.
Dan is de schakeling niet goed. Het kan niet anders.

Als een andere motor wel loopt op dezelfde schakeldraad, dan zou het nog kunnen dat de hele installatie niet meer 100% is, maar het zou me verbazen dat de ene motor niet loopt doir spanningsverlies in de schakeldraad, en de andere wel.

chattobrian
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 jan 2019 16:09
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door chattobrian »

Een ventilator werkt op een paar milli Ampere en daardoor kan het zo zijn dat deze gewoon verkeerd is aangesloten en daardoor op lekstroom anders werkt als u verwacht. Het feit dat u het over een schakelaar heeft en over een blauwe en bruine draad doet mij ernstig vermoeden dat u zelf niet veel van elektra begrijpt en deze klus beter kunt overlaten aan een iets technischer iemand.

Los daarvan, waarom zouden schroeven beschadigen als u ze met een juiste schroevendraaier in- of uit draait?

En dan nog de termijn. U koopt in december en stuur terug in januari, bijna een maand later. Testen is iets anders dan gebruiken. Ik denk persoonlijk dat u er niet veel van snapt en daarom volgens u, terecht boos bent, maar het lijkt er niet op dat uw boosheid werkelijk terecht is.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door alfatrion »

chattobrian schreef:
31 jan 2019 17:03
En dan nog de termijn. U koopt in december en stuur terug in januari, bijna een maand later.
TS geeft aan 30 dagen de tijd te hebben en binnen deze periode te hebben teruggestuurd.
chattobrian schreef:
31 jan 2019 17:03
Testen is iets anders dan gebruiken.
Dat is waar, maar dat wil nog niet zeggen dat het hier gaat om gebruiken. Bovendien, het herroepingsrecht vervalt niet bij gebruiken.

kloptditwel
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 dec 2016 18:37

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door kloptditwel »

Voor sommige mensen is het moeilijk om te lezen

Voorgeboorde schroefgat is iets beschadigd geen schroeven. Die zaten er niet eens bij.

blauw en zwart is de enige juiste combinatie voor de ventilator die geschakeld is met de lamp. De nieuwe ventilator doet het namelijk wel.

Ik heb de ventilator net voor de kerst ontvangen en door tijdsgebrek pas 1e week januari geplaatst. Werkt niet dus aangemeld binnen de 30 dagen die Bol.com geeft.

Bol.com is er nog steeds mee bezig daar ook zij vinden dat de externe verkoper zich niet houd aan de regels en bovendien een zeer slecht reageert op vragen cq verzoeken.

kloptditwel
Berichten: 37
Lid geworden op: 01 dec 2016 18:37

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door kloptditwel »

Eindelijk opgelost. De externe verkoper heeft bol laten weten dat de betalingsverplichting komt te vervallen en hij wil de doos niet terug. Die gaat naar de kliko.

Iedereen bedankt voor het meedenken

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou dat is fijn zeg, wat een mazzel!
Misschien toch de vlg keer wat voorzichtiger ' het aansluiten ' van elektra beoordelen of iemand mee laten kijken?
Bedankt voor uw terugkoppeling , dat doet jammer genoeg lang niet iedereen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mooi, opgelost.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door Moneyman »

Uiteindelijk de enige juiste reactie, mooi!

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door sephora30 »

Heb nu exact hetzelfde aan de hand.

Bij Bol een mobiele airco besteld. Artikel heb ik uit de doos gehaald, maar nooit aangezet of getest. Besloten toch maar een te nemen die meer oppervlakte koelt, dus retour in de originele doos/verpakking.

Nu zegt de externe verkoper dat zij de retour niet accepten. Toen ik naar de reden vroeg was dit hun antwoord.

1.de originele verpakking ontbreekt(ik heb een foto gemaakt van de doos op het retourpunt met retoursticker erop)
2.de gebruiksaanwijzing zit er niet bij(zit los in de doos naast het apparaat geschoven)
3.het apparaat vertoont teveel gebruikssporen

Vooral dat laatste is grappig aangezien het apparaat niet aan is geweest, niet getest, niet eens de stekker in het stopcontact.
En waarom zou ik een gebruiksaanwijzing niet erbij doen, wat moet ik ermee, boven mijn bed hangen?

In ieder geval, wordt vervolgd.....

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door Moneyman »

sephora30 schreef:
30 jun 2020 12:21
Bij Bol een mobiele airco besteld. Artikel heb ik uit de doos gehaald, maar nooit aangezet of getest. Besloten toch maar een te nemen die meer oppervlakte koelt, dus retour in de originele doos/verpakking.
Als verkoper zou ik van dit soort redenen ook niet blij worden. Dit zijn afwegingen die je vooraf prima kunt maken. Dankzij dit soort keuzes komt de retourafhandeling nog meer onder druk te staan en worden er enorme onnodige kosten gemaakt. Maar ja, zo lang er die zelf niet hoeven te betalen...

Totaal offtopic, dat realiseer ik me, maar ik verbaas me hier echt over.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door sephora30 »

Moneyman schreef:
30 jun 2020 15:31
sephora30 schreef:
30 jun 2020 12:21
Bij Bol een mobiele airco besteld. Artikel heb ik uit de doos gehaald, maar nooit aangezet of getest. Besloten toch maar een te nemen die meer oppervlakte koelt, dus retour in de originele doos/verpakking.
Als verkoper zou ik van dit soort redenen ook niet blij worden. Dit zijn afwegingen die je vooraf prima kunt maken. Dankzij dit soort keuzes komt de retourafhandeling nog meer onder druk te staan en worden er enorme onnodige kosten gemaakt. Maar ja, zo lang er die zelf niet hoeven te betalen...

Totaal offtopic, dat realiseer ik me, maar ik verbaas me hier echt over.
De reden weten ze niet, werd niet gevraagd. Heeft hier ook niks mee te maken. Er is gewoon retourrecht ongeacht de reden.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Webwinkel weigert retour en stuurt pakket terug naar mij

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sephora30 schreef:
30 jun 2020 19:30
Moneyman schreef:
30 jun 2020 15:31
Als verkoper zou ik van dit soort redenen ook niet blij worden. Dit zijn afwegingen die je vooraf prima kunt maken. Dankzij dit soort keuzes komt de retourafhandeling nog meer onder druk te staan en worden er enorme onnodige kosten gemaakt. Maar ja, zo lang er die zelf niet hoeven te betalen...

Totaal offtopic, dat realiseer ik me, maar ik verbaas me hier echt over.
De reden weten ze niet, werd niet gevraagd. Heeft hier ook niks mee te maken. Er is gewoon retourrecht ongeacht de reden.
Natuurlijk is er retourrecht, maar als consumenten eerst zouden nadenken en daarna pas doen scheelt dat een hoop klachten. Klant besteld de airco. Magazijnmedewerker moet deze pakken, moet verzendklaar gemaakt worden en gaat op transport. Klant krijgt het binnen, bekijkt de doos en wil het toch niet meer hebben. Moet weer retour in de overvolle bus van de transporteur en de verkoper moet het weer verkoopklaar maken en administratief afhandelen. Ja, dat hoort bij hun werk, maar het is behoorlijk nutteloos werk. Iets dat verkocht is kunnen ze niet nogmaals verkopen en de kans is er zelfs dat het product weer opnieuw besteld is bij hun leverancier. Gevolg, nu geen verkoop mogelijk en straks een overvoorraad. Met deze manier van bestellen zadel je de verkoper op met onnodige kosten. Maar goed, de consument merkt er niets van, het zal hem dus ook een w**st wezen.
Tweede probleem. De klachten over vertragingen bij bezorgbedrijven zijn niet meer te tellen. Hoe zou dit toch komen? Nee, laten we vrolijk bestellen en weer terug sturen. Dus 2 keer een stop van de bus en 2 keer minder ruimte in de bus. In diezelfde tijd kunnen andere mensen geholpen worden die wel graag hun aankoop willen hebben.

Het gedrag van de consument zorgt ervoor dat diezelfde consument klaagt. Als we iets verder zouden kijken dan alleen onze eigen voordeur waar het pakje nu neergezet wordt, dan zou er gezien kunnen worden wat voor effect dergelijke acties hebben op het hele systeem. Maar om bij de woorden van Moneyman te blijven
Moneyman schreef:
30 jun 2020 15:31
Maar ja, zo lang er die zelf niet hoeven te betalen...
Oftewel, een egoïstische en kortzichtige houding van de consument.

Gesloten