LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bestelling Lidl-webshop en vertraagd door bezorging via DHL

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Dutchie72
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2018 14:30

Bestelling Lidl-webshop en vertraagd door bezorging via DHL

Ongelezen bericht door Dutchie72 »

Bestellingen via Lidl webshop hebben vertraging met uitlevering ivm personeels te kort/probleem met vervoerder DHL. Bestelling gedaan op 25-4-2018 met levering 28-4-2018 is status nu onbekend. Lidl geeft inmiddels op haar website en servicelijn aangegeven dat er problemen zijn. Maar wanneer je je bestelde producten ontvangt is ? Heb Bij Lidl klacht ingediend en gevraagd om de verzendkosten van € 2,99 terug te storten vanwege het niet nakomen van de gestelde leverings termijn. Ik roep op aan iedereen om zijn verzendkosten terug te vragen die zijn bestelling niet ontvangen heeft zoals afgesproken.
Laatst gewijzigd door Radar op 30 apr 2018 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bestelling Lidl-webshop en vertraagd door bezorging via DHL

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dutchie72 schreef:Bestellingen via Lidl webshop hebben vertraging met uitlevering ivm personeels te kort/probleem met vervoerder DHL. Bestelling gedaan op 25-4-2018 met levering 28-4-2018 is status nu onbekend. Lidl geeft inmiddels op haar website en servicelijn aangegeven dat er problemen zijn. Maar wanneer je je bestelde producten ontvangt is ? Heb Bij Lidl klacht ingediend en gevraagd om de verzendkosten van € 2,99 terug te storten vanwege het niet nakomen van de gestelde leverings termijn. Ik roep op aan iedereen om zijn verzendkosten terug te vragen die zijn bestelling niet ontvangen heeft zoals afgesproken.
De standaard leveringstermijn van de Lidl is 3 werkdagen. 25-04 heb je besteld, dan is 26-04 de eerste werkdag en vandaag de tweede. Ben je niet een beetje vroeg aan het klagen, terwijl je bovendien ook nog prima wordt geïnformeerd? Heb je al wel een T&T-code ontvangen?

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Bestelling Lidl-webshop en vertraagd door bezorging via DHL

Ongelezen bericht door Lowieze »

Dutchie72 schreef:Bestellingen via Lidl webshop hebben vertraging met uitlevering ivm personeels te kort/probleem met vervoerder DHL. Bestelling gedaan op 25-4-2018 met levering 28-4-2018 is status nu onbekend. Lidl geeft inmiddels op haar website en servicelijn aangegeven dat er problemen zijn. Maar wanneer je je bestelde producten ontvangt is ? Heb Bij Lidl klacht ingediend en gevraagd om de verzendkosten van € 2,99 terug te storten vanwege het niet nakomen van de gestelde leverings termijn. Ik roep op aan iedereen om zijn verzendkosten terug te vragen die zijn bestelling niet ontvangen heeft zoals afgesproken.
Lidl geeft aan dat er problemen zijn met de levering en u gaat gelijk een klacht indienen en de verzendkosten terug eisen?
Misschien is het voor u beter om dan maar alleen in stenen winkels te kopen, hebben ze het niet op voorraad, jammer dan. U hoeft in ieder geval niet om verzendkosten te zeuren.
Die oproep vind ik dan wel weer grappig :)

aroenswad
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2018 10:05

Re: Bestelling Lidl-webshop en vertraagd door bezorging via DHL

Ongelezen bericht door aroenswad »

Wij zijn dit jaar begonnen om via de Lidl-shop rode wijn te bestellen waarvoor op dat moment leuke kortingen worden geboden. De voorgaande 3 bestellingen naar volle tevredenheid verlopen - super snel en keurige levering. Echter de laatste bestelling gedaan op 20-09-2018 - 1 grote ellende. Zie hieronder de voortgang.

20-09-2018 - bestelling geplaatst - 36 flessen wijn - en betaald
21-09-2018 - bericht ontvangen van DHL - verzending bestaat uit 3 dozen - dus 3 aparte track & trace codes. T/m sorteren ging alles nog goed.
21-09-2018 - Bij de laatste track & trace code vermelding - bezorging op dit moment verhinderd. Het pakket heeft 1 a 2 dagen vertraging. De 2 andere pakketten zijn die dag wel geleverd.
27-09-2018 - via mail klantenservice probleem gemeld. zou uiterlijk binnen 4 werkdagen een reactie ontvangen. Ook hier dus niet de afspraak nagekomen.
03-10-2018 - toch maar contact opgenomen (telefonisch) met DHL. Deze heeft direct onderzoek gedaan en melde mij dat er iets fout is gegaan bij DHL. Kreeg gelijk de mededeling dat zij het probleem niet konden oplossen en ik moest maar contact opnemen met de Lidl.
03-10-2018 - via mail (nogmaals) contact gemaakt met Lidl om te vertellen dat het pakket nog steeds niet is aangekomen en dat ik het advies heb gekregen van DHL om zelf contact op te nemen met Lidl.
03-10-2018 - via mail contact met Lidl gelukt (deze x supersnel). ze zouden samen met DHL gaan zoeken. ik snap niet wat ik hier mee te maken heb - ik heb een aankoop gedaan bij de Lidl en niet bij DHL dat is hun pakkie aan.
08-10-2018 - nog geen reactie gekregen van Lidl. tegen mijn principes in nu maar telefonisch contact gezocht met de Lidl. Contact met een begrip volle medewerker. zou alles direct uitzoeken en met spoed het laatste gedeelte van de bestelling toezenden. Ik zou daar een mailtje over krijgen. ik stelde voor binnen 2 dagen wil ik graag de restzending ontvangen. de vorige bestellingen heb ik iedere keurig op tijd (2 dagen) ontvangen. medewerker vertelde mij dat het uiterlijk binnen 4 dagen geleverd zou worden + een tegoedbon.
17-10-2018 - nog geen reactie gekregen van de Lidl. een andere medewerker gesproken - ook die was uiterst verbaasd - en begreep dat ik erg boos ben. ik werd in de wacht gezet en hij ging direct op onderzoek uit. het zou nu allemaal goed komen plus een tegoedbon.
22-10-2018 - u raad het al - nog steeds niets ontvangen en geen bericht. opnieuw een medewerkster gesproken. ik had het gevoel dat zij niet erg blij met mij was. ook zij ging in het bedrijf bellen naar de verantwoordelijke afdeling. kreeg antwoord dat de Lidl en de DHL nog steeds aan het zoeken zijn. (ik vraag mij af wat al die uren zoeken wel niet zijn gaan kosten). ik heb de medewerkster nogmaals het advies gegeven om gewoon op nieuw te verzenden wat ik nog tegoed heb. ik heb nogmaals aangegeven dat ik niets te maken heb met de DHL maar met de Lidl. veel excuses gehad.
23-10-2018 - u berijpt het nog steeds geen oplossing. morgen ga ik maar weer aan het bellen. ik heb mij voorgenomen om - om- de dag maar telefonisch contact te gaan zoeken. we zijn nu dus 34 dagen verder en nog de zaak niet opgelost. waar een groot bedrijf niet klein in kan zijn - dus niet de service c/q klachten oplossing.
23-10-2018 - deze klacht ook gemeld bij de Lidl in Emmen. ik heb wel aangegeven dat dit filiaal hier ook niets aan kon doen maar wilde het even kwijt. chef had begrip voor mijn frustratie. zou in ieder geval melden dat er een klacht via zijn filiaal is binnen gekomen.
24-10-2018 - ik heb het vermoeden dat dit heeft geholpen om nu wel direct een reactie van de klantenservice te krijgen. een mail ontvangen met excuses en dat de doos niet is terug gevonden en dat de Lidl het bedrag zal terug storten. in vorige gesprekken had ik al aangegeven dat ik geen geld wilde maar het bestelde artikel. desnoods van een ander merk. uiteindelijk heeft de Lidl een probleem met zijn vervoerder en niet ik. maar weer telefonisch contact gezocht. ging heel vreemd - toen ik door het menu heen was werd de verbinding verbroken? weer gebeld - kreeg ik een medewerkster aan de lijn die mij waarschijnlijk voor de lastige gevallen is ingehuurd. voor mijn gevoel is deze medewerkster niet geschikt voor de klantenservice. het kwam hier op neer - ik heb verder niets te vertellen - het bedrag wordt terug gestort - en dat moet ik maar opnieuw gaan bestellen. ik gaf aan dat ik per omgaande toch ook nog op de mail zou reageren zodat ik een dossier heb en verwachte daarop nog een schriftelijke reactie. zij zou daar een notitie van maken. ik heb ook aangeven dat ik deze manier van klant behandeling zou melden bij een consumenten programma.
26-10-2018 - u kunt het raden - geen reactie terug.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bestelling Lidl-webshop en vertraagd door bezorging via DHL

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er gaat iets mis en uiteindelijk krijgt u uw geld terug. Mooi. En afgedaan.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestelling Lidl-webshop en vertraagd door bezorging via DHL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U merkt, er gaat wel eens iets fout. Na een aantal goede bestellingen is het een keertje fout gegaan. Onderzoek is gedaan en helaas niets meer gevonden. Het kan zijn dat de doos gevallen is en daardoor onvindbaar, of dat de barcode beschadigd is geraakt en daardoor niet scanbaar.
Had uw klacht sneller opgelost kunnen worden? Wellicht. Daar zou u dan over kunnen klagen. Lidl kan nu niet leveren en geeft u het geld terug.

aroenswad
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2018 10:05

Re: Bestelling Lidl-webshop en vertraagd door bezorging via DHL

Ongelezen bericht door aroenswad »

Ik had voorgesteld stuur maar een andere wijn van dezelfde prijs. Indien na de bijna 5 weken de kwijt geraakte doos terug gevonden zou worden wilde ik die alsnog gaan bijbetalen. Het grootste probleem is dat afspraken niet worden nagekomen. dan voel je je als klant niet serieus genomen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bestelling Lidl-webshop en vertraagd door bezorging via DHL

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt toch gewoon zelf bestellen? Waarom doet u zo moeilijk.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestelling Lidl-webshop en vertraagd door bezorging via DHL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

aroenswad schreef:
26 okt 2018 15:50
Ik had voorgesteld stuur maar een andere wijn van dezelfde prijs. Indien na de bijna 5 weken de kwijt geraakte doos terug gevonden zou worden wilde ik die alsnog gaan bijbetalen. Het grootste probleem is dat afspraken niet worden nagekomen. dan voel je je als klant niet serieus genomen.
Als u zegt 'stuur maar een andere wijn van dezelfde prijs' is dat natuurlijk geen afspraak. Overigens, de ene wijn is de andere niet. Om dan blind wijn op te laten sturen is natuurlijk geen optie.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Bestelling Lidl-webshop en vertraagd door bezorging via DHL

Ongelezen bericht door bprosman »

DHL icm Lidl is een ramp op dit moment, niet alleen stond mijn bestelling 4 dagen op "Planning word gemaakt" , pakket was al bij DHL en had het Lidl magazijn verlaten. Vervolgens word het pakket bij een willekeurige buurman afgeleverd ZONDER kaartje in de bus. Dus maar een rondje aanbellen bij diverse buren, last but not least levert de chauffeur een oliegevulde compressor onderstebovenaf terwijl er levensgroot THIS SIDE UP op de doos staat. Dat geen kaartje in de bus gooien is bij (mijn DHL) meer regel dan uitzondering.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bestelling Lidl-webshop en vertraagd door bezorging via DHL

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik heb van de week nog een pakjetje bezorgd gekregen door DHL. Mailtje met de tijd, tussen 11.00 en 13.00. Het pakje werd kwart over elf bezorgd.

Dus zeker niet alle bezorgers over één kam scheren.

sake1987

Re: Bestelling Lidl-webshop en vertraagd door bezorging via DHL

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heb deze maand 2 bestellingen via de Lidl webshop gedaan. 2x snel en keurig bezorgt. Kreeg een mail met track en trace dus kon precies zien tussen welke tijden werd geleverd.

Gesloten