LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Drogisterijproducten: grote verschillen tussen Nederlandse en Duitse prijzen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Janwillem1969
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2018 20:01

Drogisterijproducten: grote verschillen tussen Nederlandse en Duitse prijzen

Ongelezen bericht door Janwillem1969 »

Wij zijn op vakantie in Duitsland. Bij een drogist (Műller) kochten we 250ml Guhl shampoo voor 2,75€. Dezelfde fles kost in Nederland 8€. Revitalift dagcrème kost hier 8,25€ en in Nederland 15,99€. Hoe kunnen die verschillen zo ontzettend groot zijn? 200% duurdere shampoo kan echt niet alleen aan de btw liggen toch?? Lijkt me dat iemand zijn zakken hier aardig mee vult.

Groetjes
Jan Willem Jansen
Rotterdam

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Drogisterijproducten: grote verschillen tussen Nederlandse en Duitse prijzen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zie hier Guhlshampoo voor € 4,39.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Drogisterijproducten: grote verschillen tussen Nederlandse en Duitse prijzen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ga je in NL naar de Bijenkorf of zo?

ZeerPrivé
Berichten: 5325
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Drogisterijproducten: grote verschillen tussen Nederlandse en Duitse prijzen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik heb nog nooit 8,-- euro betaald voor Guhl shampoo. 2 x Guhl voor 7,-- of 8,-- euro bij de Kruidvat https://www.kruidvat.nl/search?size=20& ... evel2:3018

En als ik verder zou zoeken, misschien ergens anders nog goedkoper.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 18 okt 2018 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Drogisterijproducten: grote verschillen tussen Nederlandse en Duitse prijzen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Duitsland is groter en heeft meer inwoners. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Hoe groter de vraag in de winkels, hoe lager de prijzen kunnen.
Ik werk voor een wereldwijd bedrijf . Een willekeurig product kost in Duitsland €0,80 waar wij hier €1,19 voor vragen en waar ze in Spanje rustig €2,30 voor neerleggen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Drogisterijproducten: grote verschillen tussen Nederlandse en Duitse prijzen

Ongelezen bericht door berndv »

Dan koopt u het hier wel bij behoorlijk dure zaken, en wellicht in duitsland de goedkopere drogist uitgezocht. Heeft u ook nog gekeken naar de prijzen van paracetamol? Waarschijnlijk heeft u die niet kunnen vinden, want die worden in Duitsland uitsluitend bij apotheken verkocht, net als alle andere vormen van medicatie. Gevolg? Die zijn daar weer behoorlijk duurder waardoor Duitsers in de grensstreek de grens over gaan om pijnstillers en andere vrij verkrijgbare medicijnen te kopen. Dan kopen ze vervolgens gelijk een voorraad koffie, aangezien die in Duitsland niet te betalen is.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Drogisterijproducten: grote verschillen tussen Nederlandse en Duitse prijzen

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik weet niet of je ook wel eens in andere landen op vakantie gaat, maar de keren dat ik in bijvoorbeeld Frankrijk drogisterijartikelen nodig had, waren die daar juist weer heel veel duurder dan in Nederland. En voor andere artikelen is het weer andersom. Zo ook met Duitsland.

Of Nederlandse drogisten er zo rijk van worden is natuurlijk maar de vraag. Het gaat namelijk niet alleen om de prijs per artikel, maar ook om hoeveel artikelen er verkocht worden. Maar als het niet zou renderen, dan zouden de Watsons en Heijns natuurlijk al wel uit de branche gestapt zijn...

Janwillem1969
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 okt 2018 20:01

Re: Drogisterijproducten: grote verschillen tussen Nederlandse en Duitse prijzen

Ongelezen bericht door Janwillem1969 »

:lol:
Ik had me idd vergist, 8€ per 2 flessen maar goed dan is 2,75 alsnog een stuk goedkoper dan 4

witte angora
Berichten: 30565
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Drogisterijproducten: grote verschillen tussen Nederlandse en Duitse prijzen

Ongelezen bericht door witte angora »

Niet te druk om maken, gewoon shoppen waar het het goedkoopste is. Of waar je de beste kwaliteit krijgt voor je geld.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Drogisterijproducten: grote verschillen tussen Nederlandse en Duitse prijzen

Ongelezen bericht door renewouters »

Janwillem1969 schreef:
18 okt 2018 19:31
:lol:
Ik had me idd vergist, 8€ per 2 flessen maar goed dan is 2,75 alsnog een stuk goedkoper dan 4
Maar is die drogist in Duitsland niet een soort Action? Die zullen deze producten ook wel eens hebben voor lagere prijzen dan normaal.

En vergeet niet dat het winkelpersoneel in Duitsland flink minder verdient dan in Nederland. Zouden we hier misschien ook maar moeten gaan doen als het in Duitsland zo veel beter is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Drogisterijproducten: grote verschillen tussen Nederlandse en Duitse prijzen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het gras zal altijd groener zijn aan de andere kant van de heuvels.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Drogisterijproducten: grote verschillen tussen Nederlandse en Duitse prijzen

Ongelezen bericht door Berteman »

In sommige Nederlandse winkels zijn drogisterijproducten ook (spot)goedkoop. Bij een keten als de Wibra bijvoorbeeld: nivea doucheschuimpjes en sopjes voor één euro.

Gezien de taal op de flacon zijn deze vaak wel afkomstig uit of bestemd voor Oost-Europa, maar de opsomming van de ingrediënten is gewoon in het Nederlands op een etiket afgedrukt en aan de achterzijde de flacon geplakt.

De Prijsmepper (outlet van Kruidvat en Trekpleister) en Big Bazar (outlet van Blokker) verkopen restpartijen (en te grote winkelvoorraden) en die zijn ook spotgoedkoop. Bij de Prijsmepper overigens, zitten de Kruidvatprijsstickertjes er vaak nog op. En ook al wil Kruidvat je laten geloven dat zij de goedkoopste zijn, het kan dus nóg goedkoper.

Gewoon opletten waar je je producten koopt.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Drogisterijproducten: grote verschillen tussen Nederlandse en Duitse prijzen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Duitsland is met veel merkartikelen goedkoper dan Nederland .
Merkkleding ,benzine ,tabac , vlees ,drogisterij . Haal 1 maal per maand boodschappen daar ,scheelt zo maar 100 ,00 euro.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Drogisterijproducten: grote verschillen tussen Nederlandse en Duitse prijzen

Ongelezen bericht door scontra »

Janwillem1969 schreef:
17 okt 2018 20:15
Wij zijn op vakantie in Duitsland. Bij een drogist (Műller) kochten we 250ml Guhl shampoo voor 2,75€. Dezelfde fles kost in Nederland 8€. Revitalift dagcrème kost hier 8,25€ en in Nederland 15,99€. Hoe kunnen die verschillen zo ontzettend groot zijn? 200% duurdere shampoo kan echt niet alleen aan de btw liggen toch?? Lijkt me dat iemand zijn zakken hier aardig mee vult.

Groetjes
Jan Willem Jansen
Rotterdam

Bij de buren lijkt het gras altijd groener, maar als je even goed kijkt blijkt je eigen gras toch nog net iets groener te zijn.
Vergelijken van prijzen en tarieven met het buitenland is geen echt vergelijk, vanwege bijv. alleen al de belastingheffing kan een product of dienst behoorlijk in prijs verschillen.
Binnen onze landsgrenzen worden voor hetzelfde product ook verschillende prijzen gevraagd.

jonis
Berichten: 2716
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Drogisterijproducten: grote verschillen tussen Nederlandse en Duitse prijzen

Ongelezen bericht door jonis »

scontra schreef:
20 okt 2018 14:16


Bij de buren lijkt het gras altijd groener, maar als je even goed kijkt blijkt je eigen gras toch nog net iets groener te zijn.
Vergelijken van prijzen en tarieven met het buitenland is geen echt vergelijk, vanwege bijv. alleen al de belastingheffing kan een product of dienst behoorlijk in prijs verschillen.
Binnen onze landsgrenzen worden voor hetzelfde product ook verschillende prijzen gevraagd.
Het is gewoon makkelijk om toch de prijzen te blijven vergelijken en verder er gewoon niet bij nadenken waarom het zo is.
Bij mij ligt de grens 2KM verderop, tank in duitsland bij aral en met de punten daarvan kun je afrekenen bij de DM drogisterij.
Uiteraard blijven opletten of iets ook echt billiger is bij de buren.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Drogisterijproducten: grote verschillen tussen Nederlandse en Duitse prijzen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Duitse consumenten die goedkoop online koffie in Holland bestelden en daarna de Duitse douane achter zich aankregen wegens het ontduiken van koffiebelasting:

https://www.welt.de/wirtschaft/webwelt/ ... st-an.html

Het is echt waar.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Drogisterijproducten: grote verschillen tussen Nederlandse en Duitse prijzen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bob Schurkjens schreef:
22 okt 2018 05:31
Duitse consumenten die goedkoop online koffie in Holland bestelden en daarna de Duitse douane achter zich aankregen wegens het ontduiken van koffiebelasting:

https://www.welt.de/wirtschaft/webwelt/ ... st-an.html

Het is echt waar.
Heel actueel, uit 2006. :lol:

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Drogisterijproducten: grote verschillen tussen Nederlandse en Duitse prijzen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zoek een nieuwe telefoon ,kijk ik in Duitsland ,is de telefoon waar ik belangstelling voor heb 120,00 euro goedkoper . Dan is het gras bij de buren wel heel erg groen .

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Drogisterijproducten: grote verschillen tussen Nederlandse en Duitse prijzen

Ongelezen bericht door berndv »

Het gras bij de buren is altijd groener. Leuk voorbeeld is die tabak. Ik rook Gauloises, en niet een klein beetje ook, pakje in Nederland kost me 7,90 en in Duitsland 8,00 euro. En dan zit er in Duitsland welgeteld 1 sigaret meer in. Omgerekend te weinig om voor om te rijden. Diesel was voorheen in Nederland goedkoper dan in Duitsland, maar dat is ook redelijk achterhaald. Brandstof is inderdaad goedkoper, scheelt 10 cent per liter (op euro98 dan) ten opzichte van de prijzen die ik hier in de grensstreek betaal. Sterke drank is iets goedkoper, totdat je de gewone merken gaat vergelijken, dan zit er minimaal prijsverschil in. Voor bier hoef je Duitsland helemaal niet op te zoeken, prijzen van de merkbieren zijn nagenoeg gelijk. Vlees heb ik in Duitsland nog niet echt vaak goedkoper gezien, tenzij je de inpandige slagerij van de Aldi bedoelt, die is een fractie goedkoper. al met al scheelt het onder de streep niet zo heel erg veel.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Drogisterijproducten: grote verschillen tussen Nederlandse en Duitse prijzen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou dat valt wat drank betreft toch wel mee, of tegen, het is maar hoe je het bekijkt.

In Nederland goedkoopste gin 70cl ca.€ 10,00, in Duitsland ca. € 6,00.

Dus als je dat drinkt en er toch bent, doosje meenemen.

Gesloten