LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eetrijpe avocado's

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

eetrijpe avocado's

Ongelezen bericht door k2p »

En alweer er in getuind ... Ik had honger. Ging in de pauze naar de supermarkt. Ik wil gezond doen. Avocado's!

Maar ik wil ze wel meteen kunnen eten. Dus niet gokken, maar extra betalen voor de 'eetrijpe' variant. Je betaalt er tot wel de helft meer voor. En nu in de Bonus, ik ben verkocht!

Dat was gisteren... Gisteren niet geluncht dus. Kon er met geen mes doorheen

Vandaag dacht ik, ... ik ga niet naar de supermarkt, want ze zullen nu wel rijp zijn... weer geen lunch vandaag.

Dit maak ik niet voor het eerst mee, met de 'eetrijpe' avocado's. En nu ik er op Google lijkt dit best vaak voor te komen.

Ik krijg het idee dat de Albert Heijn gewoon doorsnee avocado's in de eetrijpe verpakkingen gooit, en consumenten gewoon de helft meer laat betalen voor hetzelfde product.

Thanks for nothing, Albert Heijn.

Afbeelding

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: eetrijpe avocado's

Ongelezen bericht door BL2 »

Oké, en wat zegt het AH filiaal hierover, AH komt op mij altijd over als een zeer klantvriendelijk bedrijf.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: eetrijpe avocado's

Ongelezen bericht door reggie2 »

k2p schreef:
12 dec 2018 14:09
En alweer er in getuind ... Ik had honger. Ging in de pauze naar de supermarkt. Ik wil gezond doen. Avocado's!




Trek zal je bedoelen.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: eetrijpe avocado's

Ongelezen bericht door k2p »

BL2 schreef:
12 dec 2018 14:25
Oké, en wat zegt het AH filiaal hierover, AH komt op mij altijd over als een zeer klantvriendelijk bedrijf.
Ik zou er meer kosten aan maken om terug naar de supermarkt te gaan, dan m'n verliezen nemen.
Punt is, ik geef juist meer geld uit, om dit te voorkomen; maar het gebeurt me toch. (Niet voor het eerst.)

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: eetrijpe avocado's

Ongelezen bericht door kweenie »

Misschien is het niet het seizoen voor avocado's? Ik had laatst ook een netje waarbij ze keihard bleven, maar op een gegeven moment toch van binnen bruin (en nog steeds hard!) werden. Kon ik ze dus allemaal weggooien.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: eetrijpe avocado's

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

Prima als je de afweging maakt om niet terug te gaan, maar om dan een verhaal op internet te knallen vind ik een beetje zwak.

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: eetrijpe avocado's

Ongelezen bericht door BL2 »

Juist, immers geeft het aangeklaagde bedrijf nog geeneens een kans om uitleg, geld terug, of een ander klantvriendelijk gebaar te maken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: eetrijpe avocado's

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heel goed topic van topicstarter want zeer herkenbaar. En onoplosbaar. Want dit probleem is gewoon bekend bij Albert Heijn en andere supermarkten. Ze gaan gewoon door met deze misleidende manier van aanprijzen.

Radar besteedde er vorig jaar zelfs al aandacht aan: https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/e ... d-eetrijp/

Wat ze beter op het etiket kunnen zetten is " klaar om weg te gooien".

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: eetrijpe avocado's

Ongelezen bericht door k2p »

BL2 schreef:
12 dec 2018 15:20
Juist, immers geeft het aangeklaagde bedrijf nog geeneens een kans om uitleg, geld terug, of een ander klantvriendelijk gebaar te maken.
Zoals Bob inderdaad aangeeft. En volgens mij zag ik ook een Kassa! epistel hierover. Zij weten wel wat ze doen... En nu ik ook.
Laatst gewijzigd door k2p op 12 dec 2018 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.

BL2
Berichten: 4835
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: eetrijpe avocado's

Ongelezen bericht door BL2 »

Ze weten niet wat ze doen, dan moet je teruggaan naar AH met de klacht en je bij het vriendelijke personeel der servicebalie melden.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: eetrijpe avocado's

Ongelezen bericht door k2p »

BL2 schreef:
12 dec 2018 17:46
Ze weten niet wat ze doen, dan moet je teruggaan naar AH met de klacht en je bij het vriendelijke personeel der servicebalie melden.
Morgen misschien, in de pauze. Krijg ik een sorry en een nieuw paar groene knikkers... :lol:
Ik had toevallig de bon nog in mn boodschappentasje...

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: eetrijpe avocado's

Ongelezen bericht door rvjapio »

Stop ze met een paar bananen in een dichte plastic zak en binnen een galve dag kan je alsnog smullen...
Overigens weet ik ook dat AH een helr aparte opvatting heeft van ' eetrijp'.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: eetrijpe avocado's

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Eet rijp verwacht ik ook gelijk kunnen eten.....

Een groene banaan is soms te eten en dat weet je, de bruine kun je net niet drinken...
maar meer betalen en klopt de info niet, de nu beschadigde met mijn tanden erin en niet te eten gewoon terug brengen....

Als we dat massaal doen kost het veel, eerst verkopen, dan klant schadeloos stellen en de vrucht met beet is niet meer verkoopbaar.... dus kosten en geen omzet.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: eetrijpe avocado's

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan beter een komkommer!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: eetrijpe avocado's

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik koop geen Komkommers met Condoom erom!

Die zijn vaak na verwijderen plastic snel bedorven en moeilijk te voelen of ze nog vers of al beetje rot zijn.
Niets te voelen of ruiken en ik vind gezien de verkoop snelheid bij de meeste winkels dat plastic voor langere houdbaarheid totaal overbodig, en Boyan Slat maar vissen, of eigenlijk alleen maar proberen!

Maar nog nooit Eetbare Komkommer gezien bij AH, terwijl ze meestal ....!

Verder heb ik niets met deze Komkommers te maken, ik gebruik alleen de Tijd waarin veel onzin voorbij kwam voor een gebruikersnaam....

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: eetrijpe avocado's

Ongelezen bericht door k2p »

Komkommertijd schreef:
12 dec 2018 20:45
Eet rijp verwacht ik ook gelijk kunnen eten.....

Een groene banaan is soms te eten en dat weet je, de bruine kun je net niet drinken...
maar meer betalen en klopt de info niet, de nu beschadigde met mijn tanden erin en niet te eten gewoon terug brengen....

Als we dat massaal doen kost het veel, eerst verkopen, dan klant schadeloos stellen en de vrucht met beet is niet meer verkoopbaar.... dus kosten en geen omzet.
Ik heb een mes gebruikt, niet mijn tanden. Dus het is nog hygiënisch. Kan best als tweedekansje met gebruikerssporen worden doorverkocht. Grote Mediamarkt sticker er op “Ik ben open geweest.”

Gesloten