LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het gaat niet goed met de Hema.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Het gaat niet goed met de Hema.

Ongelezen bericht door scontra »

Geen Hema meer, acht het zal snel wennen, net als bij al die andere winkelbedrijven die ook niet meer bestaan.
Maar het is nog niet zover en mogelijk is er nog een geldschieter die er nog 'worst' in ziet :wink:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Het gaat niet goed met de Hema.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Toeleveranciers kunnen door de Hema niet verder uitgeknepen worden, dus daar is niks te halen. Het V&D scenario ligt nu open. Vraag me af waar ik nu mijn zwarte katoenen sokken moet kopen.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Het gaat niet goed met de Hema.

Ongelezen bericht door Erthanax »

De rookworst mis ik nu al.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Het gaat niet goed met de Hema.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik las het al, goed om er een nieuw topic over te openen. Corona hakt er diep in, alhoewel de Hema weinig vlees op de botten had. Zoveel is wel duidelijk. Maar gek is het niet, als je leest dat in het buitenland zoveel filialen verplicht gesloten zijn.

Jammer, want de zakjes chips van 50 cent zijn niet duur. En sommige kleding was ook niet verkeerd. Dat zal ik in de toekomst dus bij de Zeeman moeten halen. De kleding dan, niet de chips.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Het gaat niet goed met de Hema.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het is net zoals bij de action en zeeman. Alle buitenlandse filialen gesloten. Dan kunnen de Nederlandse winkels het niet meer opvangen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Het gaat niet goed met de Hema.

Ongelezen bericht door Jablan »

Als iemand zich nog de oude Anton Dreesmann kan herinneren ... Na zijn overlijden konden de erfgenamen het niet eens worden over de verdeling van alle bedrijven binnen het concern en stap voor stap is alles verkocht. Schoonmaak is overgenomen door Hago uit Denemarken. Als laatste was KBB aan de beurt: V&D + Bijenkorf + Hema. Dat is door een Capital Sun gekocht en dit bedrijf heeft als een bloedzuiger het complete eigen vermogen eruit gehaald, daarna de bedrijven met onderhandse leningen (met absurde rentepercentages) nog verder leeggezogen. Onder ander is het volledige onroerend goed - Hema en V&D hadden de panden altijd in eigendom - verkocht en daarna terugverhuurd.
Totdat in Nederland het winkelbezoek begon terug te lopen door de opkomst van de online winkels, toen heeft Capital Sun de bedrijven snel weer verkocht.
Voor zover ik weet, staat de Bijenkorf weer op eigen benen en draait behoorlijk goed. V&D is niet meer en Hema spartelt al een jaar of vijf om het voortbestaan.

Voor mij is de ondergang van KBB meer een schoolvoorbeeld van falende wetgeving en een overheid, die weigerde iets te doen tegen alle slimme fiscale trucs van Capital Sun, daardoor ook belasting is misgelopen.

Als de Hema weg is, dan vullen andere ketens wel het gat in de markt op. Eigenlijk is Zeeman daar al mee bezig. En voor de rest van het assortiment kennen jullie vast andere winkels.

ZeerPrivé
Berichten: 5433
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Het gaat niet goed met de Hema.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Het gaat al jaren niet goed met de HEMA, kunstmatige beademing is dus zinloos. Alleen voor brood en gebak kwam ik er incidenteel nog. Ik zal die shop zeker niet missen.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Het gaat niet goed met de Hema.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan schreef:
01 apr 2020 14:02
(...) Als de Hema weg is, dan vullen andere ketens wel het gat in de markt op. Eigenlijk is Zeeman daar al mee bezig. En voor de rest van het assortiment kennen jullie vast andere winkels.
De 'tone of voice' van de Zeeman-reclames op televisie vind ik inderdaad 'écht Hema.'

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Het gaat niet goed met de Hema.

Ongelezen bericht door sjohie »

Dit is de schuld van de vorige eigenaar, het Britse Lion Capital. Dat investeringsfonds, heeft zoals al die haaien doen, bij de overname de kosten hiervoor, als schulden bij de Hema ondergebracht. Dit, tesamen met de crisis, doet het water tot boven de lippen van eigenaar Marcel Boekhoorn stijgen, die kan dat ook niet zo even bijpassen. Dit zal dus wel een faillissement worden.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Het gaat niet goed met de Hema.

Ongelezen bericht door Jablan »

Bedankt voor de aanvulling - verbetering, Sjohie.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Het gaat niet goed met de Hema.

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
01 apr 2020 14:04
het vieruurtje,
Dit, inderdaad.

In Den Haag en Utrecht kan (kon) je er zelfs een bescheiden warme hap halen. Niks bijzonders, iets met boerenkool en worst, iets met erwtensoep, een paar dingen met patat en/of een hamburger, iets met zalm. Niet echt een restaurant, niet echt zoals het thuis is, maar je kan het eten. Velen met een bescheiden beurs zullen het gaan missen denk ik.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Het gaat niet goed met de Hema.

Ongelezen bericht door sjohie »

Itt tot V&D, had, en heeft, de Hema zeker nog wel bestaansrecht, maar door de soort van perfecte financiele storm van die schulden + de coronacrisis, gaan ze zo te lezen toch kopjeonder. Jammer.

sake1987

Re: Het gaat niet goed met de Hema.

Ongelezen bericht door sake1987 »

de banket bakkerij zal waarschijnlijk nog redelijk verkocht worden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Het gaat niet goed met de Hema.

Ongelezen bericht door kweenie »

Theotrucker schreef:
01 apr 2020 14:00
Het is net zoals bij de action en zeeman. Alle buitenlandse filialen gesloten. Dan kunnen de Nederlandse winkels het niet meer opvangen.
Dan hebben ze het niet handig opgezet, als ze niet voor de diverse landen aparte BV's hebben opgericht. Dat is volgens mij toch vrij basaal, als je een avontuur in het buitenland begint.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Het gaat niet goed met de Hema.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zal je niet missen. Te dure producten van matige kwaliteit en assortiment spreekt totaal niet aan.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Het gaat niet goed met de Hema.

Ongelezen bericht door witte angora »

Je merkt inderdaad dat de kwaliteit van sommige producten niet meer is wat het was. Misschien dat ze hoopten dat het wel mee zou vallen, of dat het niet al teveel op zou vallen? Helaas vallen sommige dingen juist wel op.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Het gaat niet goed met de Hema.

Ongelezen bericht door scontra »

Erthanax schreef:
01 apr 2020 13:48
De rookworst mis ik nu al.
Dan maakt het voor u eigenlijk ook niets uit als de Hema uit het straatbeeld zou verdwijnen . ;-)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Het gaat niet goed met de Hema.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die worst redt zich wel zonder de Hema:
https://www.google.com/search?q=unox+he ... e&ie=UTF-8

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Het gaat niet goed met de Hema.

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nu heb ik dat liedje in mijn hoofd. "Lekkere worst van de HEMA, vetvrij papierkuh dur om".

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Het gaat niet goed met de Hema.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ja, dat weet ik. Daarom vind ik het zo vreemd dat Unox de receptuur van zijn eigen muffe merkworst niet aanpast.
De lekkerste rookworst was overigens van slagerij De Hoop, maar die is al jaren geleden gestopt.

Gesloten