LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over UPS, additionele afhandelingskosten

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Mddekker
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2019 09:56

Klacht over UPS, additionele afhandelingskosten

Ongelezen bericht door Mddekker »

Ik heb een pakket verstuurd via UPS (domme fout, ik weet het) en de order via de app aangemaakt. Het was een lang pakket, dus vooraf opgemeten en de maten ingegeven. Tot zover geen problemen. Uit ervaring weet ik dat betalen via iDeal met de app per definitie niet werkt (je krijgt geen verzendetiket), dus betalen in de winkel gekozen. Overigens zijn de betalingsproblemen al een jaar bij UPS bekend, maar doen ze er niets aan, behalve te proberen om de betaling niet terug te betalen.
Betalen in de winkel werkt wel, zij het met veel moeite, aangezien de Access Point medewerkers dit vaak niet kennen.

Nu heb ik echter wederom een factuur nagestuurd gekregen voor additionele afhandelingskosten. Ik had vooraf de maximale afmetingen nagelezen in de voorwaarden, en pakket voldeed hieraan, zij het maar net. Bij afhandeling via de app en ook in de winkel geen extra kosten aangegeven.

Klantenservice hierover gebeld, zij claimen dat er zelf een vinkje in de app moet worden gezet voor extra kosten, dit zou de app niet zelf doen, maar staat duidelijk aangegeven. Ook zou in de voorwaarden duideljk staan dat bij een pakket langer dan 1m22 er extra kosten zijn. Ik heb aangegeven dat ik dit nooit gezien heb, en het dus niet duidelijk genoeg staat aangegeven. Reactie dat ik klacht kon indienen hierover, maar dat er op voorhand niets mee gedaan zou worden. Vervolgens werd de verbinding verbroken, alvorens ook maar de klacht te registreren.

Ik heb nogmaals geprobeerd de order aan te maken via de app, maar nu ook met de kennis achteraf is het vinkje niet te vinden! Ook in de algemene voorwaarden staat de 1m22 niet vermeld, maar een maximum lengte van 2m74 en een omslachtige berekening van lengteven hoogte.

In een poging om met deze extra informatie wederom de klantenservice te bellen, lijkt de lijn na het passeren van de computer dood te vallen, alsof mijn nummer geblokkeerd is...

Nu is mijn vraag, wat kan ik hier het beste aan doen? Ik ben niet van plan de rekening te betalen, en zal in de toekomst zeker GEEN gebruik van de “diensten” van UPS meer maken.

criticus2
Berichten: 1101
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Klacht over UPS, additionele afhandelingskosten

Ongelezen bericht door criticus2 »

UPS heeft specifieke grenzen gesteld aan de afmetingen en het gewicht van de pakketten die u met gelijk welke UPS service verzendt. De onderstaande beperkingen gelden uitsluitend voor individuele pakketten. Er gelden geen beperkingen ten aanzien van het totale gewicht of het totale aantal pakketten van uw zending.

Pakketten mogen maximaal 70 kg wegen
De som van de lengte en de omtrek van pakketten mag maximaal 419 cm zijn
Pakketten mogen maximaal 274 cm lang zijn
Voor pakketten die meer dan 31,5 kg wegen, 25 kg binnen de EU is een speciaal "zwaar pakket"-etiket vereist
Voor pakketten waarbij het verschil tussen afmetingen en gewicht groot is, gelden speciale tarieven en moet het volumegewicht worden berekend.

Let op: Voor pakketten die de UPS gewichts- en omvangslimieten overschrijden, geldt een Boven de maximumlimieten-toeslag.
dit komt van de site van UPS. wellicht zit het in verschil som lengte/omtrek? of een van de andere punten?
Ik vind het best duidelijk eigenlijk. Nooit problemen met UPS gehad overigens. Eigenlijk koeriersdienst van 1e keuze zelfs.

overigens begrijp ik de opmerking over domme fout niet: u heeft blijkbaar meer ervaring met versturen met UPS. Uw eigen keuze nu weer gebruik van ze te maken. Zo heel slecht waren ze eerder blijkbaar ook weer niet denk ik dan. Anders was inmiddels de keuze wel op een ander gevallen toch?
Ik weet niet wat totale kosten waren, maar gezien het extra bedrag zou het voor mij de negatieve energie niet waard zijn, gerelateerd aan de tijd die het waarschijnlijk gaat kosten en de onzekere uitkomst ook nog.

Gesloten