Webwinkel Grandado, oplichters?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Antonella

Webwinkel Grandado, oplichters?

Ongelezen bericht door Antonella »

Ik lees ontzettend veel slechte reviews op het net over de webwinkel van Grandado. Zelf heb ik ook slechte ervaring met deze webshop. Een maand geleden een zonnekap besteld voor een fotolens, tot op vandaag (9 juni) nog niets ontvangen. Bij de klantenservice is telefonisch nooit iemand aanwezig en e-mails worden niet beantwoordt. Je kunt dus niet in contact komen met iemand van dit bedrijf om vragen te stellen of je geld terug vragen. Honderden mensen zijn zoals ik gedupeerd door Grandado! Schande!
Kan Radar hier iets aan doen gezien de duizenden negatieve reacties van kopers? (Zie reviews op Trustpilot, shoppingervaring.nl, ervaringen.nl, beslist.nl, meldnu.nl, klachtenkompas.nl etc. en ook hier in de forum van Radar).
Wat kunnen we doen om de praktijken van dit bedrijf te stoppen of bekend te maken zodat niemand meer iets bij Grandado koopt? :evil: :evil: :evil:

fonsflons

Re: Webwinkel Grandado, oplichters?

Ongelezen bericht door fonsflons »

Ze geven zelf aan dat er een standaard levertijd is van ongeveer 4-6 weken. Spulletjes uit china laten bezorgen duurt wat langer tegenwoordig.

Voor de rest kan radar hier weinig tegen doen, wellicht een extra cursus 'hoe herken ik een betrouwbare webwinkel' geven maar ook dat zal weinig zin hebben omdat degene die dit niet weten pas achteraf op zoek gaan naar informatie.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Een maand geleden? Dan zitten ze nog keurig binnen de door hun gemelde marges. Ik lees 25 tot 30 werkdagen, een maand geleden is ongeveer 20 werkdagen, dus zal gewoon een kwestie van wachten zijn.

pierrev

Ongelezen bericht door pierrev »

Antonella schreef:
09 jun 2020 18:20
Ik lees ontzettend veel slechte reviews op het net over de webwinkel van Grandado. Zelf heb ik ook slechte ervaring met deze webshop. Een maand geleden een zonnekap besteld voor een fotolens, tot op vandaag (9 juni) nog niets ontvangen. Bij de klantenservice is telefonisch nooit iemand aanwezig en e-mails worden niet beantwoordt. Je kunt dus niet in contact komen met iemand van dit bedrijf om vragen te stellen of je geld terug vragen. Honderden mensen zijn zoals ik gedupeerd door Grandado! Schande!
Kan Radar hier iets aan doen gezien de duizenden negatieve reacties van kopers? (Zie reviews op Trustpilot, shoppingervaring.nl, ervaringen.nl, beslist.nl, meldnu.nl, klachtenkompas.nl etc. en ook hier in de forum van Radar).
Wat kunnen we doen om de praktijken van dit bedrijf te stoppen of bekend te maken zodat niemand meer iets bij Grandado koopt? :evil: :evil: :evil:
Voortaan dus zorgen dat je al die negatieve reviews eerst leest voor je ergens gaat bestellen.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Dropshipper nummer ?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Antonella schreef:
Waarom zijn Halfords, V&D, Kijkshop en alle andere ketens failliet gegaan? Omdat klanten er niet meer binnen kwamen. Waarom blijven dropshippers en ticket doorverkoopsites bestaan? Omdat mensen er blijven kopen.

U besteld bij een webwinkel uit Hong Kong. Dat staat niet eens verstopt op hun site. Dus geen Nederlands recht en geen Europese bescherming. U let dus niet op waar u koopt en u kijkt ook niet naar eerdere klachten. U helpt er dus zelf aan mee dat dergelijke bedrijven blijven bestaan. Waarom zou een ander dit dan moeten gaan oppakken?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

sake1987 schreef:
10 jun 2020 14:36
Dropshipper nummer ?
Neu, zou het geen dropshipper noemen. Die zitten meestal in Nederland en bestellen bij ali, dit is een webshop in HongKong die misschien wel, misschien niet een eigen magazijn heeft, maar gewoon vanuit HK/China verzendt, met de daarbij behorende verzendtijden.

ria.starre

Ongelezen bericht door ria.starre »

Ik heb in april 2020 spullen besteld bij grandado , keurig een mail gehad dat het door de Corona crisis allemaal langer zou gaan duren.
Nu beging juli spullen keurig binnen gekregen.

Fleur71

Ongelezen bericht door Fleur71 »

Cheaptech is onderdeel van Grandado. Die handelt -uiteraard- op dezelfde wijzen.
Ze doen je hier wel geloven dat jouw bestelling binnen 5 werkdagen geleverd wordt.
Het blijkt een dropship; ze bestellen zelf alles bij AliExpress oid.
Het duurde hier zes weken.
Er zaten op hun websites fouten in de omschrijving maar ze zijn -inderdaad- onbereikbaar. Niet voor klachten, niet voor commentaar, niet voor navraag.
Bij Klacht.nl geeft Cheaptech aan dat ze niet wensen te reageren.
Maar het was een goede 'note to self'; volgende keer eerst beter controleren en kijken of ze het bij Ome Ali niet (goedkoper) hebben

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Cheaptech, you get what you pay for.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Goh Ria, speciaal voor deze positieve recentie een account aangemaakt?

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Fleur71 schreef:
14 jul 2020 12:59
Ze doen je hier wel geloven dat jouw bestelling binnen 5 werkdagen geleverd wordt.
Vreemd dat ze jouw dit dan specifiek doen laten geloven want hun website is erg duidelijk.
We hebben twee soorten leveringen:
Snelle levering met track & trace. Aan je bestelling zit een track & trace code gekoppeld. Hierdoor kan je bijhouden waar je bestelling zich op dat moment bevindt. Deze snellere levering kost €1,99. Je bestelling zal binnen 10-15 werkdagen bezorgd worden.
Gratis levering: Heb je gekozen voor een gratis levering? Dan zal je bestelling binnen 20-25 werkdagen bezorgd worden.
Ook maken ze er geen geheim van dat hun producten uit China komen:
Rechtstreeks vanuit China, altijd goedkoop
.

Dus waar je dat vandaan haalt dat er binnen 5 werkdagen geleverd wordt is mij een raadsel.
Antonella schreef:
Honderden mensen zijn zoals ik gedupeerd door Grandado! Schande!
De meeste klachten zijn rond de Corona periode en gaan over de levering. En zoals bekend is de toevoer van producten uit China erg verstoord (geweest). Hier heeft een dropshipper natuurlijk extreem veellast van.
Antonella schreef:
Het grootste deel van de klachten komt omdat mensen niet goed lezen. De levertijd is 20-25 werkdagen. Ook in jouw geval hadden ze nog ruim de tijd om te bezorgen.
Antonella schreef:
Wat kunnen we doen om de praktijken van dit bedrijf te stoppen of bekend te maken zodat niemand meer iets bij Grandado koopt?
Daarvoor hebben we websites zoals Trustpilot, shoppingervaring.nl, ervaringen.nl, beslist.nl, meldnu.nl, klachtenkompas.nl die je kunt raadplegen, maar dit doen mensen vreemd genoeg pas achteraf.

donna1moores

Ongelezen bericht door donna1moores »

Weken geleden een bestelling geplaatst. Geen bevestigingsmail en bij het inloggen zegt dat mijn e-mailadres niet is geregistreerd. Heb mijn ordernummer gelukkig van de pagina toen ik betaalde. Geen idee wat er is gebeurd met mijn bestelling omdat er geen communicatie is.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als u geluk hebt is het doorgestuurd naar China en kunt u de bestelling binnen 90 dagen verwachten.
Als u pech hebt kunt u fluiten naar uw centen.

Plaats reactie