LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zalando betaalopties

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
jbird
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2019 11:31

Zalando betaalopties

Ongelezen bericht door jbird »

Ineens krijg ik als enige betaaloptie bij Zalando het gebruik van credit card. Er staat op de site van Zalando dat de betaalopties kunnen wijzigen, maar dan ga ik er wel vanuit dat er meerdere opties over blijven. Ik betaal tot op heden achteraf en ben best bereid om (als het niet anders kan) vooraf te betalen, maar dan via ideal oid. De medewerker aan de telefoon kon me niet verder helpen. En nu zie ik op klacht.nl dat ik niet de enige ben die hier tegen aan loopt. Vandaar dat ik het hier ook wil doorgeven.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Zalando betaalopties

Ongelezen bericht door berndv »

Vreemd. Net even ingelogd en wat artikelen in mijn winkelmandje gestopt. Krijg 4 opties, moet er wel speciaal voor terug gaan, omdat die standaard op rekening doet, maar kan ook kiezen voor iDeal, creditcard of PayPal.

Is er bij een voorgaande bestelling iets niet goed gegaan bij u? Te laat betaald ofzo? Stuurt u regelmatig artikelen retour? Ik weet dat bedrijven de condities voor klanten die regelmatig en veel retour sturen nog wel eens willen aanpassen. Eigenlijk zeggen ze daar gewoon mee dat ze te weinig verdienen aan u en u eigenlijk liever kwijt zijn als klant, alleen dat zullen ze nooit hardop toegeven.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Zalando betaalopties

Ongelezen bericht door Cro »

jbird schreef:
03 apr 2019 11:41
Ineens krijg ik als enige betaaloptie bij Zalando het gebruik van credit card. Er staat op de site van Zalando dat de betaalopties kunnen wijzigen, maar dan ga ik er wel vanuit dat er meerdere opties over blijven. Ik betaal tot op heden achteraf en ben best bereid om (als het niet anders kan) vooraf te betalen, maar dan via ideal oid. De medewerker aan de telefoon kon me niet verder helpen. En nu zie ik op klacht.nl dat ik niet de enige ben die hier tegen aan loopt. Vandaar dat ik het hier ook wil doorgeven.
Ik zou juist blij zijn met creditcard boven IDeal, iDeal is nu niet echt een veilige betaalmethode voor consumenten. Creditcard is in principe veel beter om te gebruiken.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Zalando betaalopties

Ongelezen bericht door thecure »

Ja maar dan moet je die wel hebben ;-)

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Zalando betaalopties

Ongelezen bericht door renewouters »

Gewoon lekker naar een winkeltje in je eigen stad gaan. Daar kan je gewoon betalen en help je ook nog eens de lokale middenstand. Tenzij je graag grote investeringsmaatschappijen wil sponsoren natuurlijk. Dan moet je gewoon bij Zalando blijven kopen. Maar die willen jou blijkbaar niet als klant hebben.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Zalando betaalopties

Ongelezen bericht door k2p »

Cro schreef:
03 apr 2019 16:33
Ik zou juist blij zijn met creditcard boven IDeal, iDeal is nu niet echt een veilige betaalmethode voor consumenten. Creditcard is in principe veel beter om te gebruiken.
Wat een gelul. IDeal is veel veiligere betaalmethode dan een creditcard betaling.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Zalando betaalopties

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ideal is erg veilig voor oplichters. Voor consumenten is alleen de creditcard veilig. Dat kan teruggehaald nog worden.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Zalando betaalopties

Ongelezen bericht door Cro »

k2p schreef:
04 apr 2019 04:17
Cro schreef:
03 apr 2019 16:33
Ik zou juist blij zijn met creditcard boven IDeal, iDeal is nu niet echt een veilige betaalmethode voor consumenten. Creditcard is in principe veel beter om te gebruiken.
Wat een gelul. IDeal is veel veiligere betaalmethode dan een creditcard betaling.
Oh ja, leg dat dan maar eens uit aan consumenten die hun iDeal betaling kwijt zijn bij een faillissement, door oplichting of niet dan wel veel lastiger hun geld terug krijgen bij een conflict. IDeal biedt geen enkele bescherming voor de consument. Dat soort zaken zijn met een creditcard veel beter geregeld en is de consument veel beter beschermd.

iDeal is vooral ideaal voor de verkopers, niet voor de consument.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Zalando betaalopties

Ongelezen bericht door k2p »

De betaalmethode iDeal is veel veiliger dan Credit Card. Dat de toepassing ervan te wensen over laat, is iets anders.

Credit Cards zijn een stuk onveiliger; fyisiek kunnen de cijfers op de kaart worden overgeschreven. Op de computer kunnen ze met keyloggers worden achterhaald. Online zijn websites met xss exploits kwetsbaar. En ga zo maar door.

Met iDeal krijg je altijd te zien aan wie je welk bedrag gaat betalen met behulp van two-factor authentication.

En trouwens, niet alle Credit Cards bieden de bescherming tegen dingen zoals faillissement en oplichting. Mijn Eurocard/Mastercard van de ING Bank biedt dat bijvoorbeeld al geen bescherming bij fraude of als een product niet wordt geleverd.

https://www.ing.nl/media/ING_polisvoorw ... -47132.pdf (artikel 11.1, laatste twee punten.)

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zalando betaalopties

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan is een automatische incasso nog veel “veiliger”.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Zalando betaalopties

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

k2p schreef:
04 apr 2019 10:05
De betaalmethode iDeal is veel veiliger dan Credit Card. Dat de toepassing ervan te wensen over laat, is iets anders.

Credit Cards zijn een stuk onveiliger; fyisiek kunnen de cijfers op de kaart worden overgeschreven. Op de computer kunnen ze met keyloggers worden achterhaald.
Aan de cjfers op mij cc hebben ze niets. Zonder de pincode kunnen ze in winkels niet betalen en zonder mijn wachtwoord kunnen ze online ook niets kopen.

Cro
Berichten: 2077
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Zalando betaalopties

Ongelezen bericht door Cro »

@K2p in dat aspect is iDeal inderdaad wel redelijk veilig en een creditcard mogelijk wat minder veilig (afhankelijk van implementatie, Credit Card kan vaak ook worden voorzien van een wachtwoord of pincode die je nodig hebt naast het nummer en de ccv code.

Echter dat aspect van veiligheid had ik het nu juist net niet over. Maar juist over het aspect dat een creditcard meer bescherming voor de consument bied bij aankoop en vaak zelfs een tijd na de aankoop. Ook dat is een aspect van de veiligheid / bescherming die een betaalmiddel biedt, en juist daar schiet iDeal schromelijk te kort in mijn opinie door al het risico bij de consument te leggen, in plaats van deels ook bij de verkopers.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Zalando betaalopties

Ongelezen bericht door k2p »

@lady1234 Dat klopt.

@NeoDutchio Je wordt niet altijd om je wachtwoord gevraagd. Volgens mij ligt dat aan hoogte bedrag en wellicht andere factoren die een betaling meer of minder betrouwbaar doen lijken. Met de cijfers op de Credit Card kun je vaak wél wat.

https://www.icscards.nl/klantenservice/ ... et-uw-card
Als u een online betaling doet, krijgt u regelmatig de vraag om een e-Code of wachtwoord en sms-code in te vullen.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Zalando betaalopties

Ongelezen bericht door k2p »

Cro schreef:
04 apr 2019 10:52
Maar juist over het aspect dat een creditcard meer bescherming voor de consument bied bij aankoop en vaak zelfs een tijd na de aankoop. Ook dat is een aspect van de veiligheid / bescherming die een betaalmiddel biedt, en juist daar schiet iDeal schromelijk te kort in mijn opinie door al het risico bij de consument te leggen, in plaats van deels ook bij de verkopers.
Dat klopt. Maar de betaalmethode zelf is veilig.

Vergeet trouwens niet: die veiligheid die je noemt is vaak beperkter dan je denkt, en je betaalt er vaak extra voor. Ten eerste heb je vaak de rente en de kosten die je betaalt voor de credit card. Ten tweede betaal je vaak een toeslag om de kosten van de winkelier te dekken. En als je die toeslag niet hebt, zal de winkelier de kosten vaak verwerken in de verkoopprijs. De kosten voor de winkelier bestaan vaak uit een vast bedrag plus een percentage van het betaalde bedrag.

Een iDeal betaling kost een winkelier vaak tussen de 0,10 en 0,25 en wordt vaak niet doorberekend aan de klant, omdat het opweegt tegen de kosten van alternatieve betaalwijzen.

iDeal biedt nagenoeg dezelfde zekerheden als bij een contante betaling. Als je meer wilt, wil je voor (letterlijk) een dubbeltje op de eerste rij zitten.

Je hoort het: ik ben voorstander van iDeal :)

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Zalando betaalopties

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik had de keuze voor een cruise gratis Ideal of € 2,50 kosten = 0,1 % voor de visacard. Kies ik toch voor de verzekering via visa. Rentekosten zitten er ook niet in als de uitgaven de volgende maand afgeschreven worden.

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Zalando betaalopties

Ongelezen bericht door Mk »

Theotrucker schreef:
04 apr 2019 12:31
Ik had de keuze voor een cruise gratis Ideal of € 2,50 kosten = 0,1 % voor de visacard. Kies ik toch voor de verzekering via visa. Rentekosten zitten er ook niet in als de uitgaven de volgende maand afgeschreven worden.
Met de invoering van PSD2 (februari dit jaar) is het overigens niet meer toegestaan dat er een toeslag wordt berekend bij een creditcard betaling.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Zalando betaalopties

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Mk schreef:
04 apr 2019 23:02

Met de invoering van PSD2 (februari dit jaar) is het overigens niet meer toegestaan dat er een toeslag wordt berekend bij een creditcard betaling.

Terwijl voor Ideal nog kosten gerekend mogen worden...

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Zalando betaalopties

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik zal er op letten bij de cc. Deze betaling is van januari geweest.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Zalando betaalopties

Ongelezen bericht door renewouters »

Mk schreef:
04 apr 2019 23:02
Theotrucker schreef:
04 apr 2019 12:31
Ik had de keuze voor een cruise gratis Ideal of € 2,50 kosten = 0,1 % voor de visacard. Kies ik toch voor de verzekering via visa. Rentekosten zitten er ook niet in als de uitgaven de volgende maand afgeschreven worden.
Met de invoering van PSD2 (februari dit jaar) is het overigens niet meer toegestaan dat er een toeslag wordt berekend bij een creditcard betaling.
En wie denk je dat die kosten nu gaat betalen? De aandeelhouder?

Gesloten