LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zalando keert mijn retouren niet uit

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
LvL
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2019 15:37

Zalando keert mijn retouren niet uit

Ongelezen bericht door LvL »

Ik heb 2 jaar geleden bij Zalando schoenen besteld en deze teruggestuurd.
De schoenen zijn nooit bij Zalando aangekomen en ik had geen verzendbewijs. Ze zouden even afwachten of deze nog boven water zouden komen.

Vervolgens bijna 2 jaar later doe ik meerdere bestellingen en zend een deel hiervan retour. Ik krijg netjes een e-mail dat mijn artikelen zijn binnengekomen en dat ik binnen een aantal werkdagen het geld op mijn rekening kan verwachten.
Als dit na 10 werkdagen nog steeds niet het geval is neem ik voor de eerste keer contact op met zalando.
Eerst wordt mij verteld dat het gaat om een storing, vervolgens de dag erna dat ik een bedrag open heb staan bij een incasso bureau. De schoenen. Ik geef aan geen idee te hebben bij welk incasso bureau en Zalando kan mij dit gek genoeg ook niet vertellen. (ik ben inmiddels verhuist dus ga er vanuit dat ik misschien niet te vinden was)
Ik bel meerdere incasso bureaus die aan zalando verbonden waren maar geen van allen heeft mijn dossier in handen.
Zalando helpt mij op geen enkele manier en blijft mij van het kastje naar de muur sturen. De ene incapabele klantenservice na de ander staat mij te woord áls je al verbinding krijgt want meestal krijg je gewoon de in gesprek toon.

Uiteindelijk weet ik via een oud email adres het incasso bureau te traceren en probeer deze te bellen. Geen verbinding. Vervolgens probeer ik een betaalafspraak te maken via de site. Geen reactie.

Dan verschijnt in mijn zalando account de optie om de schoenen te betalen door het geld over te maken op de rekening van Zalando. Ik denk nou dat doe ik dan is dat in elk geval opgelost.
Ik maak het bedrag in één keer over en na 2 dagen wordt dit dan ook als een voltooide betaling in mijn account aangepast. Ik heb geen achterstallige betalingen meer.
Vervolgens bel/mai/chat ik met Zalando over wanneer ik mijn retouren uitgekeerd krijg en weer word ik van het kastje naar de muur gestuurd. Neem contact op met het incasso bureau. Dus dat doe ik. Deze geven aan dat dit geld niet naar zalando had gemoeten maar naar hen.
Ik stuur een betaalbewijs en vraag zalando om per email te bevestigen dat deze bestelling volledig is betaald en dit vertikken ze.

Inmiddels is mijn betaling volledig gedaan. Ik heb geen achterstallige betalingen meer. Ik eis dat mijn retouren worden uitgekeerd. Ik heb in de afgelopen 2 maanden al meer dan 30 keer gebeld en gemaild en ik ben er klaar mee dat ik niet fatsoenlijk wordt geholpen.

Ik wil een schriftelijke bevestiging van Zalando dat mijn bestelling volledig is betaald en dat zij mijn retouren aan mij uitkeren.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Zalando keert mijn retouren niet uit

Ongelezen bericht door sylvesterb »

LvL schreef:
03 dec 2019 15:41
Inmiddels is mijn betaling volledig gedaan. Ik heb geen achterstallige betalingen meer. Ik eis dat mijn retouren worden uitgekeerd. Ik heb in de afgelopen 2 maanden al meer dan 30 keer gebeld en gemaild en ik ben er klaar mee dat ik niet fatsoenlijk wordt geholpen.
Ook de incassokosten en rente? Ik zou toch met het incassobureau gaan communiceren over wat het totaal bedrag was van de vordering van 2 jaar geleden die u niet heeft betaald.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Zalando keert mijn retouren niet uit

Ongelezen bericht door JozJan »

LvL schreef:
03 dec 2019 15:41
Ik wil een schriftelijke bevestiging van Zalando dat mijn bestelling volledig is betaald en dat zij mijn retouren aan mij uitkeren.
Ik begrijp dat het een vervelende situatie is. Maar dit forum kan je niet helpen aan een bevestiging van Zalando...

Gesloten