LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zelfscanner Albert Heijn

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Laney

Zelfscanner Albert Heijn

Ongelezen bericht door Laney »

Tot een maand geleden deed ik nog boodschappen bij de AH,
En maakte dan gebruik van de zelfscanner.
Ik ben niet de beroerdste klant, en spaarde in korte tijd zegelboekjes vol.
Bij wijze van spreken stond de ontvangstcomité van de AH al klaar om mij meerdere malen per week als klant te begroeten.
Meerdere malen werd ik net zoals andere klanten er enkele malen per maand bij de zelfscanner uitgepikt om gecontroleerd te worden.
Niet erg, zolang het maar niet te vaak gebeurde als ik haast had.
Verder was er al die keren ook niks aan de hand,
En het scannen goed gegaan.
Totdat ik een keer per ongeluk een doos eieren vergat te scannen.
De keer daarop deed m'n bonuskaart het niet en moest ik het weer klaar laten maken door de service balie.
Enkele dagen daarna was het bij de zelfscan weer raak dat ik eruit gepikt werd.
Geen sigaretten of drank tussen, hoorde nl eens dat je er dan ook tussenuit wordt gepikt.
Afijn niks aan de hand, het gescande aan boodschappen klopte.
Een paar dagen daarna werd ik er weer uit gepikt om gecontroleerd te worden,
Het begon me lichtelijk te irriteren eerlijk gezegd.
In dezelfde week ben ik weer gecontroleerd, 4x binnen 9 dagen werd me toch iets teveel.
Al die keren was er niks aan de hand, maar de laatste keer had ik mezelf met de zelfscanner benadeeld, en voor bijna 4 euro extra aangeslagen.
Maar de maat was vol. Ik heb m'n beklag gedaan aan de bedrijfsleider en kreeg een bos bloemen aangeboden voor het ongemak.
Alles weer in orde zul je denken?
Toch niet.
Het heeft me onbewust zo'n nasmaak gegeven om daar weer boodschappen te doen,
Dat ik er bijna een maand niet meer ben geweest.
Van te voren alweer denken dat het me onnodig stress en tijdverlies gaat kosten omdat ik er weer eens tussenuit gepikt wordt bij de zelfscanner.
Waarvan er 1x per ongeluk iets vergeten was, ik 1x ten nadele van mezelf teveel heb aangeslagen, en het van de zeker 30x in een jaar, mij er tussenuit pikken voor controle klopte.
Wat een systeem dat zelfscannen.
Jammer, maar ik doe geen boodschappen meer bij de AH.
Zijn er meer mensen die iets dergelijks als ik hebben meegemaakt?

ruud_a

Re: Zelfscanner Albert Heijn

Ongelezen bericht door ruud_a »

niet meegemaakt, want ik ga niet zelf scannen.
het risico om beschuldigd van diefstal op het politiebureau terecht te komen is mij te groot.
bovendien wordt je geacht je kassabon te controleren.
de enigste manier om dat te kunnen doen, is eerst al je boodschappen uit de kar te halen en die dan weer in je kar te stoppen en ze af te vinken op de bon.
leuk bedacht voor de zaterdagmiddag.

snuffel1

Ongelezen bericht door snuffel1 »

Wat een gezeur om niets, loop gewoon naar een kassa en reken de spullen af zo moeilijk is dat toch niet.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Is het vreemd dat een bedrijf wil kijken of u wel eerlijk alles afrekent en niet al dan niet expres wat vergeet? Je kunt ook bij de kassa in de rij gaan staan wachten. Kost je veel meer tijd. Dat jij eruit gepikt wordt om te controleren is niet expres. Dit gebeurt adhv van te voren vastgestelde parameters.

ruud_a

olaf79 schreef:Is het vreemd dat een bedrijf wil kijken of u wel eerlijk alles afrekent en niet al dan niet expres wat vergeet? Je kunt ook bij de kassa in de rij gaan staan wachten. Kost je veel meer tijd. Dat jij eruit gepikt wordt om te controleren is niet expres. Dit gebeurt adhv van te voren vastgestelde parameters.
wat zijn die parameters?
donker getint?
ongeschoren?
een oude oma, met een opvallend grote boodschappentas?

een ongeschoren oude oma met een opvallend grote boodschappentas?

Laney

snuffel1 schreef:Wat een gezeur om niets, loop gewoon naar een kassa en reken de spullen af zo moeilijk is dat toch niet.

Ik zeuren snuffel1?

Naar een kassa lopen om daar mijn spullen af te rekenen,
mijn boodschappen op de band leggen,
deze er weer af halen, om vervolgens weer in m'n kar / boodschappentas te gooien.

Dat is (voor mij) pas gezeur.

Je weet schijnbaar niet waarvoor zo'n zelfscanner dient?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Laney schreef:
snuffel1 schreef:Wat een gezeur om niets, loop gewoon naar een kassa en reken de spullen af zo moeilijk is dat toch niet.

Ik zeuren snuffel1?

deze er weer af halen, om vervolgens weer in m'n kar / boodschappentas te gooien.

Ronduit gezeur, onzin topic!

Laney

ruud_a schreef:
olaf79 schreef:Is het vreemd dat een bedrijf wil kijken of u wel eerlijk alles afrekent en niet al dan niet expres wat vergeet? Je kunt ook bij de kassa in de rij gaan staan wachten. Kost je veel meer tijd. Dat jij eruit gepikt wordt om te controleren is niet expres. Dit gebeurt adhv van te voren vastgestelde parameters.
wat zijn die parameters?
donker getint?
ongeschoren?

Dat zal het zijn!
Ik voldoe aan al deze parameters!

ruud_a

Laney schreef:

Ik zeuren snuffel1?

dat weet iedereen.
die heeft AH aangeschaft, om (in de toekomst?) te kunnen bezuinigen op personeel.
niet omdat wij het zo leuk vinden om op het politiebureau te eindigen.

Laney

ruud_a schreef:niet meegemaakt, want ik ga niet zelf scannen.
het risico om beschuldigd van diefstal op het politiebureau terecht te komen is mij te groot.
bovendien wordt je geacht je kassabon te controleren.
de enigste manier om dat te kunnen doen, is eerst al je boodschappen uit de kar te halen en die dan weer in je kar te stoppen en ze af te vinken op de bon.
leuk bedacht voor de zaterdagmiddag.
Ik denk dat ik jou tip maar opvolg,
Zit ik met ook niet meer te vervelen op de zaterdag middag ;)

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Kom op zeg. Zelfscanner zijn gewoon geintroduceerd om het voor klanten die dat willen makkelijker te maken. Worden jullie zelf ook niet moe van jezelf door overal conspiracies achter te zoeken? Of is het een kwestie "zoals de waard is..."?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Laney schreef:

Ik zeuren snuffel1?

Jaaaaahhhh... Dat weten we hier, er is al eerder een topic over geopend. Maar weet je, als je kiest voor zelfscannen, dan moet je niet zeuren als het je niet bevalt. En als je er wel over zeurt, en er dan een (logische) oplossing aan wordt gedragen, en die oplossing vervolgens zeuren noemt...

Kom op, wordt eens volwassen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Laney schreef:Tot een maand geleden deed ik nog boodschappen bij de AH,
En maakte dan gebruik van de zelfscanner.
Ik ben niet de beroerdste klant, en spaarde in korte tijd zegelboekjes vol.
Bij wijze van spreken stond de ontvangstcomité van de AH al klaar om mij meerdere malen per week als klant te begroeten.
Meerdere malen werd ik net zoals andere klanten er enkele malen per maand bij de zelfscanner uitgepikt om gecontroleerd te worden.
Niet erg, zolang het maar niet te vaak gebeurde als ik haast had.
Verder was er al die keren ook niks aan de hand,
En het scannen goed gegaan.
Totdat ik een keer per ongeluk een doos eieren vergat te scannen.
De keer daarop deed m'n bonuskaart het niet en moest ik het weer klaar laten maken door de service balie.
Enkele dagen daarna was het bij de zelfscan weer raak dat ik eruit gepikt werd.
Geen sigaretten of drank tussen, hoorde nl eens dat je er dan ook tussenuit wordt gepikt.
Afijn niks aan de hand, het gescande aan boodschappen klopte.
Een paar dagen daarna werd ik er weer uit gepikt om gecontroleerd te worden,
Het begon me lichtelijk te irriteren eerlijk gezegd.
In dezelfde week ben ik weer gecontroleerd, 4x binnen 9 dagen werd me toch iets teveel.
Al die keren was er niks aan de hand, maar de laatste keer had ik mezelf met de zelfscanner benadeeld, en voor bijna 4 euro extra aangeslagen.
Maar de maat was vol. Ik heb m'n beklag gedaan aan de bedrijfsleider en kreeg een bos bloemen aangeboden voor het ongemak.
Alles weer in orde zul je denken?
Toch niet.
Het heeft me onbewust zo'n nasmaak gegeven om daar weer boodschappen te doen,
Dat ik er bijna een maand niet meer ben geweest.
Van te voren alweer denken dat het me onnodig stress en tijdverlies gaat kosten omdat ik er weer eens tussenuit gepikt wordt bij de zelfscanner.
Waarvan er 1x per ongeluk iets vergeten was, ik 1x ten nadele van mezelf teveel heb aangeslagen, en het van de zeker 30x in een jaar, mij er tussenuit pikken voor controle klopte.
Wat een systeem dat zelfscannen.
Jammer, maar ik doe geen boodschappen meer bij de AH.
Zijn er meer mensen die iets dergelijks als ik hebben meegemaakt?
Jahoor, wij gebruiken die zelfscanner ook, en worden ook wel eens gecontroleerd. Zeg in 5 van de 10 gevallen, maar dat verschilt per maand nog wel wat.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

ruud_a schreef:
wat zijn die parameters?
donker getint?
ongeschoren?

Voor wat het waard is, ik heb in mijn AH vakkenvultijd, wel eens een oma met grote tas gevolgd, en gezien hoe die 15 flessen dure shampoo probeerde te stelen. Die bleek bij de aangifte 79 jaar oud te zijn. :shock:

Zelfs oude omaatjes zijn niet meer te vertrouwen..

ruud_a

GJvdZ schreef:Kom op zeg. Zelfscanner zijn gewoon geintroduceerd om het voor klanten die dat willen makkelijker te maken. Worden jullie zelf ook niet moe van jezelf door overal conspiracies achter te zoeken? Of is het een kwestie "zoals de waard is..."?
op welke manier maak je het makkelijker voor klanten, door ze zelf de boodschappen te laten scannen en ze daarna ook nog zelf de kassabon te laten controleren, of ze niet zijn vergeten iets te scannen?

ruud_a

sjohie schreef:
ruud_a schreef:
wat zijn die parameters?
donker getint?
ongeschoren?

Voor wat het waard is, ik heb in mijn AH vakkenvultijd, wel eens een oma met grote tas gevolgd, en gezien hoe die 15 flessen dure shampoo probeerde te stelen. Die bleek bij de aangifte 79 jaar oud te zijn. :shock:

Zelfs oude omaatjes zijn niet meer te vertrouwen..
15 flessen shampoo?
dan was ze waarschijnlijk al dementerend.
zoveel shampoo kon ze in de rest van haar leven niet opmaken.
dus was ze niet eens strafbaar, omdat ze niet toerekeningsvatbaar was.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

IMHO is de zelfscanner een uitkomst als je even snel een pak melk en een kilo aardappelen moet halen, zeg maar tot ca. 5 artikelen. Een kar vol gaat bij mij gewoon via de bemande kassa. Het is gewoon onhandig om elk artikel voor de scanner op het karretje te houden of de scanner in de hand te houden.

Netto kost het mij meer tijd om voor een volle kar de zelfscanner te gebruiken dan om gewoon de hele zooi aan boodschappen eerst in de kar te plempen, dan op de band en vervolgens rechtstreeks in de tas.

PS: ik lijk in niets op een een donkere ongeschoren oude oma met een opvallend grote boodschappentas

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

sjohie schreef:
Bedoel je dat die shampoo 79 jaar oud was? 8)

Sja, en oude omaatjes, die zijn toch ook ooit jong geweest...

ruud_a

newmikey schreef:IMHO is de zelfscanner een uitkomst als je even snel een pak melk en een kilo aardappelen moet halen, zeg maar tot ca. 5 artikelen. Een kar vol gaat bij mij gewoon via de bemande kassa. Het is gewoon onhandig om elk artikel voor de scanner op het karretje te houden of de scanner in de hand te houden.

Netto kost het mij meer tijd om voor een volle kar de zelfscanner te gebruiken dan om gewoon de hele zooi aan boodschappen eerst in de kar te plempen, dan op de band en vervolgens rechtstreeks in de tas.

PS: ik lijk in niets op een een donkere ongeschoren oude oma met een opvallend grote boodschappentas
dit is de procedure voor zelfscannen:

2. Hoe werkt het?

Met AH Zelfscannen kunt u in bepaalde Albert Heijn winkels uw eigen boodschappen scannen door gebruik te maken van de handscanner. Door uw bonuskaart te scannen bij het zelfscanmeubel, licht er een handscanner voor u op. Die kunt u gebruiken gedurende uw bezoek in de winkel. Door met de handscanner de streepjescode te registreren, wordt de boodschap opgeslagen. Nadat u klaar bent met uw boodschappen doen, plaatst u de handscanner in een houder op het zelfscanplein, waarna u kunt gaan afrekenen bij de betaalpaal op het zelfscanplein. Dit doet u door uw Bonuskaart te scannen bij de betaalpaal. Het af te rekenen bedrag verschijnt op de betaalpaal. Vervolgens kunt u met uw bankpas betalen. Het is belangrijk dat u goed nagaat of u al uw boodschappen correct hebt gescand. De betaalpaal is het enige en laatste afrekenpunt voor AH Zelfscannen. Scan alle producten afzonderlijk voordat u gaat afrekenen bij de betaalpaal. Vraag bij twijfel altijd een medewerker om hulp. We zien toe op juist gebruik van AH Zelfscannen en voeren controles uit om vast te stellen of de procedures van het scannen van alle producten en het afrekenen op de juiste wijze geschiedt. Daarbij wordt onder andere gebruik gemaakt van een ICT- systeem. Een medewerker zal uw boodschappen opnieuw scannen. In geval van vermeend misbruik hebben wij het recht om eenieder uit te sluiten van AH Zelfscannen. Blijkt bij controle dat niet alle producten zijn gescand nadat u uw Bonuskaart bij de betaalpaal hebt gescand, dan beschouwen wij dit als diefstal en kunnen wij aangifte doen.

er zitten wat mij betreft, toch wat vraagtekens aan de procedure.
1 je moet tijdens het winkelen je boodschappen scannen.
2 je moet de handscanner terugplaatsen.
3 je gaat naar de pinpaal.
4 je moet nagaan dat je alle producten goed hebt gescand!!! hoe dan?
als je de boodschappen moet controleren, moet je toch op zijn minst een overzicht van de
gescande boodschappen hebben.
en dan moet je aan de hand van dat overzicht gaan controleren wat er in je kar zit.
daarvoor moet je dan op zijn minst je bonuskaart scannen bij de betaalpaal, anders krijg je geen
overzicht.
5 als je echter iets vergeten bent te scannen, wordt er van uit gegaan dat je een dief bent, op het
moment, dat je de bonuskaart hebt gescand.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

ruud_a schreef: dit is de procedure voor zelfscannen:
Overbodige info want bekend.
er zitten wat mij betreft, toch wat vraagtekens aan de procedure.
Goed, laten we ze eens door lopen...
1 je moet tijdens het winkelen je boodschappen scannen.
Waarom is dat een vraagteken voor je? Volkomen duidelijk hoewel het tijdrovend is en de tijd die je hiermee verliest de winst bij het afrekenen volledig teniet doet.
2 je moet de handscanner terugplaatsen.
Geen vraagteken toch?
3 je gaat naar de pinpaal.
ook al geen vraagteken
4 je moet nagaan dat je alle producten goed hebt gescand!!! hoe dan? als je de boodschappen moet controleren, moet je toch op zijn minst een overzicht van de gescande boodschappen hebben. en dan moet je aan de hand van dat overzicht gaan controleren wat er in je kar zit. daarvoor moet je dan op zijn minst je bonuskaart scannen bij de betaalpaal, anders krijg je geen overzicht.
Daar zit hem de kneep. Met een volle kar is dat inderdaad een penibele opdracht en volgens mij ligt daar ook het grootste risico voor de klant. Met 2 of drie boodschapjes kan je echter op het schermpje prima zien wat je gaat afrekenen en of het OK is. Niet OK? Even assistentie vragen.
5 als je echter iets vergeten bent te scannen, wordt er van uit gegaan dat je een dief bent, op het moment, dat je de bonuskaart hebt gescand.
Nee, je bent pas een dief als je met je pinpas betaald hebt en met de bon het tweede poortje hebt geopend. Formeel gesproken bevindt je je dan nog steeds in de winkel en kan je nog steeds assistentie vragen als je merkt dat een artikel niet gescand is.

Maar hoe dan ook, als je de volledige weekendboodschappen gaat doen heb je èn géén tijdwinst èn je loopt een verhoogd risico. Doe je slechts een paar boodschapjes dan is zelfscannen een arrdige gimmick maar meer ook zeker niet.

Gesloten