LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABN AMRO meegroeihypotheek, Hoe en Waar?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Lucille
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2007 18:08

ABN AMRO meegroeihypotheek, Hoe en Waar?

Ongelezen bericht door Lucille »

Hallo allemaal,

Ik heb mij aangesloten bij Verliespolis en een stuitingsbrief gedownload. Ik met goede moed de toelichting doorgelezen, en stuit al meteen op een aantaal probleempjes:

1 De juiste naam en adres van de maatschappij, kijk op uw polisblad! Nu, een echt polisblad heb ik nooit ontvangen,direct na het begin van de hypotheek + verzekeringen heb ik post van ABN AMRO gehad uit Amsterdam, Zwolle, twee adressen te Haarlem...De financiele overzichten komen uit Amsterdam. Maar ABN AMRO Levensverzekering NV zit volgens mij in Zwolle, maar met postbusadres. Is dat te doen, aangetekend + ontvangstbevestiging?

2 Relatienummer zou ik moeten invullen. Heb wel een refertenummer ergens gezien en een aantal jaren geleden een clientnummer, maar totaal verschillend.
Zal ik voor de zekerheid dan maar alle nummers vermelden?
Dus, nummer meegroeiverzekering, nummer investeringsrekening, nummer meegroeihypotheek.

Misschien wat domme vragen, maar ik wil graag het juist invullen en opsturen.

Dank jullie wel!

Dirko
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 apr 2007 16:23

Re: ABN AMRO meegroeihypotheek, Hoe en Waar?

Ongelezen bericht door Dirko »

Ik wil even reageren op de meegroeipolis van De ABN AMRO, hoe komt u erbij dat dit een woekerpolis is?

bent u bekend met wat een woekerpolis is. de meegroeipolis is heel doorzichtig wat de kosten betrefd. U betaalt € 5,67 poliskosten per maand, een deel overlijdingdrisicoverzekering en de rest wordt voor 100% gealloceerd.

Kunt u mij uitleggen waarom u het een woekerpolis vindt. Als een polis slecht rendeert is het niet altijd een woekerpolis. Het hele verhaal begint mijn inziens te lijken op massahysterie.

En ja ik werk voor de ABN AMRO en nee ik verdedig geen producten waar ik niet achter sta.

Lucille
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2007 18:08

Re: ABN AMRO meegroeihypotheek, Hoe en Waar?

Ongelezen bericht door Lucille »

Ja, ik kan daar op reageren. Al halverwege het jaar 2000, heb ik de ABN AMRO daarover geschreven. Ik had namelijk in het jaar 1999 een overzicht gekregen van de meegroeiverzekering, en toen viel het mij al op, dat de waardevermeerdering minder was dan de kosten, dit ondanks dat ik NIETS, hoewel mij dit was aangeraden, in aandelen deed, maar gewoon door middel van sparen.

In dat jaar 1999 heb ik daar diverse medewerkers van de ABN AMRO telefonisch over aangesproken. Vriendelijke mensen, dat wel, maar niemand kon mij antwoorden en ik werd telkens naar iemand anders doorverwezen, totdat de cirkel rond was, geen antwoord dus.

Halverwege het jaar 2000 kreeg ik opeens een brief van het plaatselijk ABN AMRO kantoor, dat dringend werd verzocht, mijn rekening aan te zuiveren. Vreemd, want alles zou gewoon uit mijn depot kunnen worden betaald. Ik heb degene van die brief, verzocht om uitleg. Hij zou het voor mij uitzoeken en ik kon de termijn om het debetsaldo aan te zuiveren "vergeten".

Eind die maand had ik een afspraak met die persoon, op zijn kantoor. Toen ik daar was, wist hij totaal niet waar het over ging, had het soms iets met een hypotheek te maken? Hij bleef maar achter zijn pc zitten en werkzaam met andere zaken, behalve de mijne. Ik begreep dat ik hier niet veel wijzer van werd. Bovendien meldde deze persoon mij opeens bij het weggaan mee, dat het debetsaldo opeens was verdrievoudigd.

U kan begrijpen, dat ik maar het pand verlaten heb, zelden zoiets vreemds meegemaakt.

Dan maar weer bellen met de ABN AMRO, nu te Zwolle. Daar werd mij verteld, dat ik die brief over het debetsaldo maar moest verscheuren. Het zou namelijk een interne afwijking zijn in verband met de overheveling van ABN AMRO verzekeringen naar de kantoren. Ik vroeg deze man, wat te doen met de heer die ik "gesproken" had in mijn plaatselijk kantoor, want ik moest toch een debetsaldo van hem aanzuiveren? Of hij die man niet kon bellen? Dat zou deze man uit Zwolle gaan doen, maar in ieder geval was het voor hem duidelijk, dat er geen debetsaldo was en ik dit niet diende aan te zuiveren.

Maar toch, voelde ik mij niet op mijn gemak. Wat nou als bleek, dat er toch een debetsaldo moest worden aangezuiverd? Deze vragen en het voorafgaande relaas hierboven, heb ik geschreven in die brief aan de ABN AMRO in het jaar 2000. Dus, met het verhaal van hierboven, heb ik het volgende gevraagd:
1 Moet ik nu wel of niet een debetsaldo aanvullen?
2 Zo ja, waarom?
3 Waarom is er zo weinig rendement van mijn premiebetalingen uit het premiedepot?
4 Graag een schriftelijk antwoord binnen 14 dagen op mijn brief, of als antwoord niet meer mogelijk is, dan graag wel een ontvangstbevestiging van deze brief.

Geachte Dirko,

TOT op heden, heb ik daar NOOIT enige reactie van de ABN AMRO op ontvangen. En in het jaar 2000 en daarna, heb ik door persoonlijke omstandigheden wegens ziekte, niet meer de kracht gehad, om tot het gaatje te gaan. Als niemand zich na mijn telefonische marathon kon antwoorden en zelfs mijn brief niet kon antwoorden en het plaatselijk kantoor maar bleef zeuren om aanzuivering.

Tsja, ik heb uiteindelijk maar alles betaald, maar Dirko, je kan begrijpen, dat toen ik hoorde over Radar en de woekerpolissen, en ik DIT produkt van de ABN AMRO op die lijst terugvond, dat ik niet meer hoefde na te denken, dat ik die stuitingsbrief maar eens moest sturen.

Want, mij is beloofd, dat mijn hypotheek zou worden afbetaald. In dit tempo, wat ik tot nu toe zie, heb ik mijn twijfels.

Lucille
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2007 18:08

Re: ABN AMRO meegroeihypotheek, Hoe en Waar?

Ongelezen bericht door Lucille »

Is Dirko soms navraag aan het doen, bij zijn werkgever?

Lucille
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2007 18:08

Re: ABN AMRO meegroeihypotheek, Hoe en Waar?

Ongelezen bericht door Lucille »

Dit is best wel teleurstellend. Alleen Dirko die reageert, als ABM AMRO medewerker, dat het geen woekerpolis zou zijn. Met mijn antwoord, en ook mijn eerste vraag, is er niemand, ook Dirko niet, die verder op de inhoud reageert. Misschien kan het door de vakantieperiode komen.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: ABN AMRO meegroeihypotheek, Hoe en Waar?

Ongelezen bericht door Jonjo »

Het niet reageren kan ook te maken hebben met lezers die hier geen verstand van hebben en er dus geen uitspraken over willen doen.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: ABN AMRO meegroeihypotheek, Hoe en Waar?

Ongelezen bericht door Janny »

http://www.abnamro.nl/nl/particulier/hypotheken/
meegroeihypotheek/voordelen.html

Probeer bovenstaande link eens uit, misschien vindt je op deze site iets meer duidelijkheid.

Janny

sieward
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 apr 2006 09:35

Re: ABN AMRO meegroeihypotheek, Hoe en Waar?

Ongelezen bericht door sieward »

Het is inderdaad erg rustig op dit forum, ik zou het ook leuker vinden als meer mensen reageerden! Wellicht leeft het probleem woekerpolis niet zo bij de mensen en denken velen, we zien het later wel en als er inderdaad een probleem is, dan komt de oplossing vanzelf... Weet niet of dat echt zo is, ik schrijf voor mijn beurt, maar soms denk ik dat.

Maar goed. Toch dan maar wat antwoorden, hoewel meegroeien bij hypotheken inderdaad nieuw voor mij is.

Zo te lezen lijkt Zwolle het juiste adres. Het nummer welk je neemt is niet zo belangrijk als je maar je naam adres en de omschrijving van het nummer zoals dat door de bank wordt gehanteerd en de omschrijving van het product goed weergeeft.

Of het product wel of niet een woekerpolis doe ik inderdaad geen uitspraak over, maar de bijsluiter en het type product geven mij wel aanleiding om zo te denken: In het voorbeeld betaal je over de gehele looptijd voor deze polis bijna 18% aan zogenaamde kosten (prijs). De OVR premies en de afsluitkosten van 0,5% voor de hypotheek zelf zijn dan buiten beschouwing gelaten. Dat is aanzienlijk meer dan eerder bij de kifid genoemde "poliskosten" ad 5,67 per maand. Maar daar staat dan weer bij: "Vragen naar aanleiding van de opgave of de toelichting met betrekking tot een verzekeringsproduct dienen te worden beantwoord door de betreffende verzekeraar." Dus Jonjo?

Het is in ieder geval vreemd dat gevraagd wordt om naast de reguliere betalingen voor de polis een debetsaldo aan te zuiveren. Het is bovendien heel vreemd, dat men dit vervolgens niet wil toelichten. Je zou los van de sluitingsbrief (opnieuw) kunnen vragen:
* om een toelichting op het debitsaldo welk aangezuiverd moest worden (incl. verwijzing naar eerdere brief en voorzichtshalver onder voorbehoud van rechten),
* wat de waarde van het opgebouwde kapitaal is,
* om een volledige opgave van kosten.

Wat ik niet aan dit verhaal begrijp, waarom men bij de ABN AMRO geen spaargroeihypotheek heeft aangeboden, indien je voor 100% spaart. De prijs van deze hypotheek ligt zo blijkt uit de bijsluiter is een heel stuk lager en je hebt meer zekerheid.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: ABN AMRO meegroeihypotheek, Hoe en Waar?

Ongelezen bericht door Jonjo »

Dus Jonjo? Haal daar de antwoorden op je vragen. Nee EIS ze. En niet iedere bezoeker of lezer van deze site heeft enige ervaring met deze materie. Het lijkt er wel op dat dit de verstandige mensen zijn geweest. Nu jij weer.

sieward
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 apr 2006 09:35

Re: ABN AMRO meegroeihypotheek, Hoe en Waar?

Ongelezen bericht door sieward »

Ik heb niets geeist hoor, het leek mij alleen logisch dat jij het antwoord op die vraag zou geven. Maar klaarblijkelijk heb ik ie wat verlegen gemaakt, terwijl ik het juist prettig vind indien de verzekeraars zelf de zoveel gevraagde toelichtingen geven. Fijn dat je meediscussierd, dat vond ik ook van HMI-NL.

In het tweede deel suggereer je bijna dat alleen domme mensen een woekerpolis af hebben gesloten. Ik vind dat een heel gewaagde uitspraak, niet doen! Laten we het maar vooral inhoudelijk houden en niet persoonlijk. Wellicht dat we indien we elkaar op een borrel tegenkomen juist veel lol met elkaar kunnen hebben... je weet maar nooit.

Lucille
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2007 18:08

Re: ABN AMRO meegroeihypotheek, Hoe en Waar?

Ongelezen bericht door Lucille »

Nou, beste mensen. Ik ben blij verrast, dat er nu meer mensen zijn die hebben gereageerd. En de redenen, ja, daar kan ik zeker mee inkomen. Was vooral teleurgesteld in Dirko.

Maar goed, waarom ik geen spaargroeihypotheek heb genomen? Geloof me, ik dacht dat dit zo was! Ik heb deze hypotheek genomen, nu bijna 10 jaar geleden, aanbevolen door de Hypotheker. Ik had een aantal eisen, namelijk, geen aandelengedoe en gegarandeerd dat na 40 jaar de eindstreep zou worden gehaald. Dit kwam er uit.

Er ging bij mij pas een heel klein lampje branden, toen ik in 1999 toch wel heel veel kosten zag en in 2000 helemaal natuurlijk. Uitleg daarover heb ik al gegeven. Maar, dacht nog steeds dat deze constructie, een spaarhypotheek was.

Door dat gedoe met de woekerpolis en ik keek op een website, was ik echter niet verbaast, de meegroeihypotheek te zien.

Trouwens, heb al de vragenlijst een aantal maanden geleden verzonden naar de ABN AMRO, maar, u raad het al, nog geen antwoord.
Of moest ik daarvoor bij de Hypotheker zijn? Ik weet het niet, gezien alle correspondentie die ik heb ontvangen, afkomstig van diverse plaatsen!

sieward
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 apr 2006 09:35

Re: ABN AMRO meegroeihypotheek, Hoe en Waar?

Ongelezen bericht door sieward »

Het is helemaal niet goed gegaan bij de Hypotheker. Ze hebben je een beleggingshypotheek verkocht terwijl je een spaarhypotheek wilde hebben! Waarschijnlijk is de commissie zo'n een stuk hoger, terwijl aan de randvoorwaarden die je stelde niet is voldaan, integendeel. Wat mij betreft is dit klachtwaardig. Dit verklaard gedeeltelijk het vreemde debetsaldo: De bank zag dat deze hypotheek vanwege de enorme kosten gecombineerd met een vast laag rendement nooit goed kan gaan, en wilde extra inleg om toch nog op termijn te kunnen tonen dat er kapitaal wordt opgebouwd.

Ik denk dat je een aangetekende brief naar de hypotheker zou moeten sturen met een uitleg dat je via dit forum er achter moest komen, dat je helemaal geen spaarhypotheek hebt en dat je een compleet onzinnig product is aangeboden, aangezien je een beleggingspolis hebt waarin je niet wilt beleggen maar uitsluitend spaart. Vraag ze om e.e.a. kostenvrij om te zetten naar een spaarhypotheek, waarbij je er vanuit gaat dat gedane inleg wordt beschouwd als inleg in de spaarhypotheek. Je stuurt een kopie naar de bank met een begeleidend schrijven waarin je stelt dat zij in gebreke zijn gebleven op je schrijven van 2000 en waarin je dringend verzoekt om aan de hypotheker gevraagde omzetting mee te werken. Doen ze dat niet, dan kan er een gegronde klacht naar de kifid.

De drie eerdere vragen hoef je overigens niet meer nog een keer te stellen, zeker niet als je daar zo blijkt toch geen antwoord op krijgt. Je moet natuurlijk wel weten wat er aan correspondentie is gevoerd voordat je in hoog de boom klimt. Hou je ons op de hoogte van de ontwikkelingen?

Lucille
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2007 18:08

Re: ABN AMRO meegroeihypotheek, Hoe en Waar?

Ongelezen bericht door Lucille »

Nou, bedankt Sieward. Maar dat betekend, dat ik mezelf in en wespennest heb gestoken. En ik heb geen rechtsbijstandverzekering. En er is nog een bezwarende factor, wat ik echter op dit forum niet uit de doeken kan doen. Ik weet dus even niet wat te doen....

Misschien moet ik maar beter mijn flat verkopen?

sieward
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 apr 2006 09:35

Re: ABN AMRO meegroeihypotheek, Hoe en Waar?

Ongelezen bericht door sieward »

Lucille, ik ben inderdaad bang dat ik je zo niet kan helpen. Maar je flat verkopen lijkt mij heel erg voorbarig en zeer impulsief. Ik zie bovendien gezien bovenstaande geen aanleiding toe. Je kunt beter met iemand in vertrouwen praten.

Als je juridische hulp nodig hebt, kun het beste je de weg vragen bij een rechtswinkel. Vraag ook naar de mogelijkheden bij de Kifid.

Soms is het beter om met Hypotheker en/of bank te praten in plaats van te schrijven. Belangrijk is dat je dit doet onder voorbehoud van rechten waarbij je niets ter plekke tekent. Je kunt pas iets tekenen nadat je de tijd hebt gehad om alles met een enigsinds deskundige vertrouwenspersoon goed door te lezen.

Vertwijfel niet, er zal heus wel een goede uitweg zijn.

pinky
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 aug 2005 02:05

Re: ABN AMRO meegroeihypotheek, Hoe en Waar?

Ongelezen bericht door pinky »

Ik heb ook zo'n ABN amro meegroeipolis :( en had al eerder op het forum gevraagd naar reactie's maar kreeg niets.

Ik twijfel of ik wel mijzelf zou aanmelden bij woekerpolis .nl of gelijkwaardige groep. Ben bang dat ze de 25 euro in hun zak stoppen en er verder niets meer mee doen.

Tevens heb ik ook de vraag of het een echte woekerpolis is. De abn zegt van niet en een onafhankeljke hypotheek adv zegt van wel. Omdat mijn rente in 2009 afloopt (5 jr vast) en ik nu een verhoging wil ivm een aanbouw, ga ik maar voor de zekerheid overstappen naar een spaarhypotheek voor 4.9 % bij moneyou. Helaas wel verlies maar misschien valt de schade nog mee ten opzichte van over 30 jaar.

Ik heb wel een opgave van de kosten gevraagd bij de ABN, die ook netjes gekregen maar snap er niets van.
:(

Vr Gr
Ingrid

even verder wezen zoeken op internet en inderdaad valt de meegroeihypotheek onder de woekerpolissen.
zie onderstaande link
http://www.kifid.nl/productdocs/deltal% ... 20Amro.pdf


Ook vallen spaarpolissen eronder dus een spaarhypotheek :shock: is ook niet een goede keuze, WAT DAN WEL :?: :shock: :?:

simmetje
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 jun 2005 21:27

Re: ABN AMRO meegroeihypotheek, Hoe en Waar?

Ongelezen bericht door simmetje »

Ik denk dat we moeten oppassen dat we geen conclusies trekken, zonder dat we weten waarover we praten.

Paar zaken:

10 jaar geleden was er nog geen SpaarGroeiHypotheek. Deze hypotheekvorm is een "light" uitvoering van de MeeGroei waarin alleen gespaard kan worden en niet belegd. Daarnaast zijn er nog een aantal beperkingen die voor de meeste relaties geen verschil maken. Al met al zijn de poliskosten iets goedkoper en heb je geen renteopslag van 0,2%. Switchen van SpaarGroei naar Meegroei kan overigens altijd indien dit nodig mocht zijn.

De Meegroei is er als spaarhypotheek en als beleggingshypotheek, ook elke verhouding er tussenin is mogelijk. Kan goed zijn dat je een spaarvariant hebt (of voor een deel). In de tijd dat de spaargroei nog niet bestond is er ook veel meegroeisparen gesloten.

Bij een meegroei 100% sparen is het eindkapitaal zoals bij elke spaarhypotheek vast. Als de rente echter veranderd doet de premie dit ook. Hierdoor kan het premiedepot vervroegd leeg raken. ZOu dit niet gebeuren, dan zou je je doelvermogen niet halen.

Pas echter wel op! De meegroeipolis kan ook met een vaste premie zijn afgesloten, in dit geval is je eindkapitaal niet gegarandeerd. Dit komt omdat de premie bij een rentewijziging niet automatisch wordt aangepast.

Als de rente namelijk lager wordt, dan stijgt de premie, een spaarhypotheek werkt dus als een weegschaal. Als je rente dus tussentijds lager is geworden, ging je meer premie betalen en zou dus een debetstand kunnen ontstaan.

Mijn tip om dit alles helder te krijgen is een afspraak maken met een hypotheekadviseur van de ABN. Ik zou bellen met het centrale nummer en staan op een adviesgesprek. Ze zijn hier wat stug in, maar als je aangeeft dat je het te lastig vindt voor de telefoon komt dat altijd goed.





Het zou goed kunnen

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ABN AMRO meegroeihypotheek, Hoe en Waar?

Ongelezen bericht door kweenie »

Waaruit concludeert pinky dat de meegroeihypotheek een woekerpolis is? Het enige waarnaar pinky in de link verwijst is een overzicht van alle producten. Dat heeft helemaal niets te maken met of het een woekerpolis is of niet.

Of val je erover dat je kosten betaalt? Nou, dan zou ik ook meteen maar je woekerbetaalrekening bij je bank opzeggen, want bij bijna elke bank moet je ook jaarlijks een bedragje betalen voor bv de pas. Ik heb het idee dat er kosten in rekening worden gebracht meteen al aanleiding is om het 'woekeren' te noemen.

De meegroeihypotheek heeft (zoals ook iemand anders al melde) een zeer heldere kostenstructuur, waarbij die kosten ook nog eens niet heel hoog zijn. Je betaalt per jaar ongeveer 70 euro aan kosten en daarnaast een klein bedragje aan- en verkoopkosten, net als bij veel gewone beleggingsfondsen (en ook bij sommige spaarrekeningen).

Maar ja, je kunt natuurlijk ook overstappen naar een gewone spaarhypotheek. Dan heb je wel meer zekerheid en ook lagere kosten tijdens de looptijd. Moet je wel weer afsluitkosten etc. betalen... En ach, met Moneyou blijf je in elk geval bij abn amro...

Lucille
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2007 18:08

Re: ABN AMRO meegroeihypotheek, Hoe en Waar?

Ongelezen bericht door Lucille »

Leuk verhaal, Kweenie, maar wat vind jij dan van mijn verhaal? Lees de posten nog maar eens goed door, en trek dan eens je conclusie! Want, er kloppen gewoon veel dingen niet!!! Of heb je mijn posten genegeerd?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: ABN AMRO meegroeihypotheek, Hoe en Waar?

Ongelezen bericht door kweenie »

Het voornaamste wat ik zie is dat er flink wat miscommunicatie is en dat de Hypotheker een verkeerd product heeft geadviseerd. Vermoedelijk had die adviseur meer oog op de afsluitprovisie dan op jou belangen. (Maar ja, dat zijn we wel van zulke adviseurs gewend.)

Dan maak jij er meteen van dat het een woekerpolis is. Dat vind ik erg kort door de bocht. Vooral omdat de kostenstructuur van dit product voor een beleggingsproduct erg helder is en niet heel duur. Het is natuurlijk wel duurder dan een gewoon spaarproduct, maar dat had de adviseur van de Hypotheker je kunnen/moeten zeggen. Dat ligt niet aan het product zelf.

Ik heb je posts gelezen en er kloppen inderdaad veel dingen niet, vooral door de beroerde communicatie. Maar ik heb zo het vermoeden dat er gewoon bij de Hypotheker een aasgier aan het werk is geweest die de kantjes er vanaf heeft gelopen en die de boel met de geldverstrekker en de verzekeraar niet goed voor elkaar heeft gebracht. Dat jij dus eerder het slachtoffer bent van een foute adviseur van de Hypotheker, en dat je nu een voor jou verkeerd product hebt. Maar dat heeft weinig met de kwaliteit van het product op zich te maken.

Lucille
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2007 18:08

Re: ABN AMRO meegroeihypotheek, Hoe en Waar?

Ongelezen bericht door Lucille »

Bedankt Kweenie, voor de snelle reactie. Maar, wat heeft de kwaliteit van het produkt te maken, met het feit, dat ik nu heb berekend, dat na 40 jaar mijn hypotheek never nooit niet is afbetaald? Dat was wel mijn eis, evenals dat ik een spaarhypotheek wilde. Nu blijk ik een beleggingsprodukt te hebben?
En waarom zou het duidelijk en helder zijn en niet duur? Ik weet dus helemaal van niets en nu hoor ik van jou dat het een beleggingsprodukt is? Maar is spaar alleen maar. En blijkbaar niet goed, ondanks een depot van toen zo'n 17.000 gulden, is er bijna nog niets bijelkaar gespaard. Hoe moet mijn volledige hypotheek nou afgelost worden?
Werk jij soms bij de ABN AMRO? Weet jij waarom ze nooit antwoorden op mijn brieven? Ik voel me gewoon bedrogen.

Gesloten