LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aegon Equity Fund wijzigingen

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ruby88 schreef:Beste Klaas Jan,

Klopt ik heb inderdaad alleen de fondsen aangegeven, het product betreft een Bonusplan van Aegon. De optie om het af te kopen is ook met Aegon besproken, helaas was dit niet mogelijk. Over de fondsen ga ik nog eens nadenken.

Bedankt voor de reactie en het advies.

Met vriendelijke groet,
Ruby88
Ruby88,
Als afkoop niet mogelijk is, was het waarschijnlijk bedoeld als derde pijler Pensioen. Dan is afkoop inderdaad niet mogelijk. Je kunt overwegen het over te laten storten naar een bankspaarproduct. Laat je goed adviseren door bijvoorbeeld ODIN. http://www.stichting-odin.nl/ Betaal in godsnaam voor advies, dan is schade gedekt door een beroepsaansprakelijkheid.

Ruby88
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2014 20:59

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door Ruby88 »

Hallo.

Ik ben dit topic compleet uit het oog verloren, vandaar deze late reactie.
Zoals ik begrijp is er nogal wat verwarring ontstaan over het product waar ik advies over vroeg.

Het product is dus een Bonusplan van Aegon. En is nu naar het Aegon Mix Fund overgezet. Dit leek ons de beste optie voor nu.

Dit bonusplan valt inderdaad onder de categorie woekerpolissen en hierover is ook bericht ontvangen, wat ik over het hoofd heb gezien. Dit bericht dateert uit 2011. Hierin staat dat er een overeenkomst is gesloten tussen Stichting Verliespolis en Aegon en dat tegen de einddatum van het bonusplan de eventuele teveel betaalde kosten worden verrekend.
Verder weet ik niet wat ik hiermee nog kan/moet doen.

Bedankt voor de reacties en het advies.

Met vriendelijke groet,
Ruby88

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Ruby88, de overeenkomst uit 2011 leverde slechts een schijntje op gezien de gebreken van de betreffende polissen. Wat u kunt doen is de polis aanmelden bij bijvoorbeeld woekerpolis.nl, woekerpolisclaim.nl, consumentenclaim.nl etc. om op termijn voor een verdergaande compensatie in aanmerking te komen. Via http://www.consumentenbond.nl/test/geld ... anisaties/ is een overzicht te vinden van allerlei belangenorganisaties. Zeker aan te raden om dat te doen.
En even kijken naar de Regeling Spaarbeleg2014 van Aegon die ik eerder noemde.
Succes.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ruby88,
U heeft hiermee een stapje gezet in de richting van schadebeperking door op minder slechte wijze kapitaal op te bouwen. Mijn nieuwe meetkundige berekeningen bevestigen dit (nog even geduld voor publicatie). Het Aegon Mix-fonds lijkt een aardig goed fonds als je kijkt naar de resultaten uit het verleden. Zie alhier voor eerdere resultaten.
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... &start=140
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... &start=160

Dit meetkundig rekenen is schijnbaar zo ingewikkeld dat ze er bij de Aegon en het Verbond van Verzekeraars ook geen bal van begrijpen. :lol:

Uw vermogen loopt echter nog steeds een niet onaanzienlijk risico, hier moet ik nog even over nadenken. Overigens, de naam Bonusplan lijkt meer te slaan op wat de directeuren van Aegon eraan “verdienen”. http://www.nu.nl/beurs/3732335/top-aego ... bonus.html

Laat u vooral goed voorlichten en adviseren, via bijvoorbeeld ODIN http://www2.stichting-odin.nl/ontwoekeren.html Stichting ODIN zal een quick-scan voor u doen (kosten 82,50 euro) en u doorverwijzen naar een erkend adviesbureau (een erkend adviesbureau heeft immers beroepsaansprakelijkheid) en een geschikte claimorganisatie.

Ruby88, schakel een deskundige in en ga vooral niet “doe-het-zelven”.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ruby88,

Voor nog wat nadere informatie die jou mogelijk kan helpen, zie ook
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 5#p2112385

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

De vraagsteller stel een eenvoudige vraag over het wisselen van beleggingsfondsen en geeft daarbij aan weinig verstand van zaken te hebben. Inmiddels is de vraag naar tevredenheid beantwoord geeft ze aan. Wat de vraagsteller met allerlei info over een volstrekt ander product als Sprintplan en meetkundige berekeningen moet is mij een compleet raadsel. En ondertussen waren daar ook een paar inmiddels verwijderde berichten met beschuldigingen dat Ruby88 en ondergetekende medewerkers van Aegon zouden zijn. Ik wens iedereen een verstandig en overzichtelijk nieuwjaar toe :wink:

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Klaas Jan schreef:Wat de vraagsteller met allerlei info over een volstrekt ander product als Sprintplan en meetkundige berekeningen moet is mij een compleet raadsel.
1. Eens, maar het blijft ook een raadsel waarom de vraag over AEGON BonusPlan bij Spaarbeleg / Sprintplan is gesteld
2. [update] de redactie van Radar heeft de topic inmiddels keurig verplaatst naar Woekerpolis met een link bij SprintPlan

Ruby88
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2014 20:59

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door Ruby88 »

Bedankt voor het advies.
Mijn excuses voor het fout plaatsen van dit onderwerp, ik begrijp dat dit nogal wat verwarring tot stand heeft gebracht. En ik ben zeker geen medewerker oid van Aegon haha.

Zoals ik begrijp uit verschillende reacties is de getroffen overeenkomst in 2011 eigenlijk een lachertje. Hier zal ik dan ook achteraan gaan en kijken wat de beste optie is.

Groet,
ruby88

ClaimConcept
Berichten: 1967
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Aegon Equity Fund wijzigingen

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Gezien de vragen, laat Ruby88 zich (nog) niet bijstaan door een deskundige.

Uit de vraag is wel op te maken dat de polis door de ouders is afgesloten. Maar op wiens naam? Als verzekeringnemer, verzekerde, begunstigde of een combinatie? Hoe heeft AEGON het overlijden van de vader afgehandeld? Hoelang loopt deze polis en tegen welke premie? Wat was het doel en hoe is daarover geadviseerd? Wie is de tussenpersoon? Hoe luidde exact het advies over afkoop? Wat is het rendement tot nog toe?

Hoe zijn de klachten bij AEGON binnengekomen en geadministreerd? Heeft AEGON op het Kifid gewezen?

Kortom, allerlei persoonsgebonden vragen die van wezenlijk belang zijn voor Ruby's kansen, die zomaar het tienvoudige kunnen bedragen van wat AEGON aan hen en aan het publiek heeft voorgespiegeld!

Gesloten