LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eenduidigheid van WOEKERpolis uitspraken van CvB (KIFID)

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
jonis
Berichten: 2754
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Eenduidigheid van WOEKERpolis uitspraken van CvB (KIFID)

Ongelezen bericht door jonis »

Lady1234 schreef:Mooi, iedereen blij toch?
Je denkt af en toe te simpel.....[/quote]


Wellicht, maar mijn huis is al jaren hypotheekvrij, heel simpel.[/quote]


Daar is gewoon een hypotheek lineair afbetalen aan vooraf gegaan.....afbetalen kan op allerlei manieren....en zoals ik aangaf; ik vond de jouwe een dure manier...dat ga ik nl met mijn KEW een stuk goedkoper doen ; mijn totale bruto last; rente + aflossing + orv voor de huidige 10 jaar vast is nl maximaal 2,65% itt de 3,33% jaarlijks aflossing van jouw hypotheek waar dan ook nog eens de rente bij moet komen.
Juist in de jaren waar een lineaire hypotheek het verschil moet zien te maken om goedkoper uit te pakken tov mijn KEW, pakt dit niet zo uit.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Eenduidigheid van WOEKERpolis uitspraken van CvB (KIFID)

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Joepie Joepie schreef:Wat betekent dat meer dan 700 klachten worden behandeld op basis van verzekeringsproduct EN de aard van de klacht.

Consumenten die klacht mbt zelfde probleem product beter kunnen beschrijven krijgen hogere schikking?

Waarom doet Kifid dit zo? Om banken en verzekeraars te helpen de schade voor hen te beperken?
Wat vinden jullie van de rol van KIFID in deze? Vullen ze die goed is (en was is haar rol dan)?

jonis
Berichten: 2754
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Eenduidigheid van WOEKERpolis uitspraken van CvB (KIFID)

Ongelezen bericht door jonis »

Joepie Joepie schreef: Wat vinden jullie van de rol van KIFID in deze? Vullen ze die goed is (en was is haar rol dan)?

Ik ben in elk geval blij dat ik me vanaf aanvang polis gericht heb op het behalen van rendement met mijn KEW.
Destijds in 2007 hier op het forum aangemeld vanwege de problematiek en nog niemand tegengekomen die kan melden dat die met zijn schikking oid het beoogde eindkapitaal behaald.....en zijn we inmiddels 12 jaar verder......

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Eenduidigheid van WOEKERpolis uitspraken van CvB (KIFID)

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Waarom ben je blij? Welk rendement / resultaat heb jij bereikt? (en hoe)

jonis
Berichten: 2754
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Eenduidigheid van WOEKERpolis uitspraken van CvB (KIFID)

Ongelezen bericht door jonis »

Joepie Joepie schreef:Waarom ben je blij? Welk rendement / resultaat heb jij bereikt? (en hoe)

Mijn polis gaat meer opleveren dan initieel beoogd.....en dat heb ik uiteraard bereikt door te kopen toen niemand wilde kopen......

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Eenduidigheid van WOEKERpolis uitspraken van CvB (KIFID)

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

obv onafhankelijk financieel advies, advies van vermogensbeheerder of op eigen initiatief?

jonis
Berichten: 2754
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Eenduidigheid van WOEKERpolis uitspraken van CvB (KIFID)

Ongelezen bericht door jonis »

Joepie Joepie schreef:obv onafhankelijk financieel advies, advies van vermogensbeheerder of op eigen initiatief?
Alle 3.....ik neem de beslissingen....mijn adviseur mag ik alles uitleggen waarom ik dat doe en maakt hooguit wat opmerkingen waar ik verder rekening mee moet houden....."onafhankelijke adviezen" lees ik overal en pik ik eruit wat interessant is....uiteindelijk is het gewoon zo dat mijn polis niet 18 jaar stil in de kast heeft gelegen en dat ik alle cijfers bijhoud.; inleg/aankoopkoers, kwartaal/jaarrendementen, dividend etc. Dat maakt het nemen van beslissingen inzichtelijk en makkelijk.
Voor de rest staat bij mij een historisch rendement van net geen 8% op "aandelen wereldwijd" , dus zul je mij niet horen klagen over tegenvallende rendementen; zeker niet als je dan maar 1,8% hoeft te betalen.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Eenduidigheid van WOEKERpolis uitspraken van CvB (KIFID)

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

1.8% van 8% is bijna 25%, terwijl jij al het risico loopt.

jonis
Berichten: 2754
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Eenduidigheid van WOEKERpolis uitspraken van CvB (KIFID)

Ongelezen bericht door jonis »

Joepie Joepie schreef:1.8% van 8% is bijna 25%, terwijl jij al het risico loopt.
1,8% betalen.... + ontvangen op het spaardeel.
Het historisch rendement wordt niet berekend over het spaardeel in de polis....dit is wat "aandeel wereldwijd" historisch bij mij heeft opgeleverd over 20 jaar.
Ik loop ook niet al het risiko.....het rendementsoverzicht meldt bij een pessimistisch vooruitzicht van de komende 12 jaar bij -7% nog altijd een eindkapitaal van 50%.....maar dat is wat beleggen met zich meebrengt; risiko .... maar ik weet het in elk geval te relativeren naar hooguit een onzekere faktor.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Eenduidigheid van WOEKERpolis uitspraken van CvB (KIFID)

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

veel positieve geluiden mbt woekerpolissen?

Gesloten