LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] AXA Verzekerd rendement depot

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

AXA Verzekerd rendement depot

Ongelezen bericht door tufima »

Zijn er meer mensen die een polis hebben afgesloten waarbij belegd wordt in het AXA Verzekerd rendementdepot?

Zo ja, dan hoor ik dat graag zodat we wellicht gezamenlijk stappen kunnen ondernemen.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: AXA Verzekerd rendement depot

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Bert Jan Tiesinga was ook zelf gedupeerde, maar ook AXA CFO ;-)

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8#p1131688

Lees dat forum ook bij voorlaatste paar berichten.
Hij kon het wel mooi voorrekenen hoe ie gepakt was.
New Flame helpt verder niet: valt buiten hun dienstverlening schijnt.....

Ondertussen ben ik ook de AXA gedupeerden gaarne van dienst met deze tips:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0#p1131460

En iedereen die mailtje stuurt naar martin at vanrossum.com krijgt de spreadsheet retour, waarmee eigen schade in beeld gebracht kan worden
(gratis dienst van ene gedupeerde aan de andere, aansprakelijkheid wordt niet aanvaard)

Inmiddels hebben zich een 3-tal AXA gedupeerden bij mij gemeld voor een spreadsheetje, maar zich nog niet hier al dan niet onder pseudoniem kenbaar gemaakt.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: AXA Verzekerd rendement depot

Ongelezen bericht door tufima »

Het gaat mij niet zo zeer om AXA gedupeerden an sich, maar meer om mensen die ook specifiek in het verzekerd rendement depot hebben belegd.

Dit is namelijk een heel specifiek product zoals ik reeds een aantal keer heb uitgelegd op dit forum.

De informatievoorziening van dit fonds laat tot op heden nog steeds veel te wensen over en daardoor is met name 1 zeer postief aspect van deze polis (het zogenaamde "klikken") bijna niet gewogen mogelijk.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: AXA Verzekerd rendement depot

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

@tufima,

Helder. Maar stel toch maar voor dat alle polishouders 'AXA" sui generis zich op dit subforum oriënteren. 3-tal dat zich via PB bij mij meldden hebben niet aangegeven van welk subtype AXA ze de dupe waren.

fredjew
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2011 19:31

Re: AXA Verzekerd rendement depot

Ongelezen bericht door fredjew »

ja heb een lijfrentepolis verzekerd rendement van axa, waardeopbouw is waardeloos en voorzie dus ook dat ik aan einde looptijd een groot probleem krijg, zou hier het liefste snel vanaf willen, ook tussenpersoon ver.eigen huis kan me er niet mee helpen, degene welke me er destijds wel positief over hebbenn geadviseerd en de bonus ervan ontvangt, onlangs is de waarde per aandeel is flink gestegen echter deze komt alleen ten goede van mijn bodemwaarde, erg vreemd! tevens is er al een hele poos een technische storing op de site, waardoor de waarde niet zichtbaar is en dus vastklikken niet gaat. wat een ellende en dat bij een voor ons zo'n betrouwbare maatschappij.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: AXA Verzekerd rendement depot

Ongelezen bericht door tufima »

@fredjew: Dat de site van Reaal niet werkt is mij niet bekend, bij mij werkt het voor zover ik kan zien wel naar behoren.

Log je wel in via "mijn beleggingen" op de site van Reaal?

Dat de waarde per aandeel flink gestegen is niet zeer recentelijk. Ik weet niet hoe vaak je de waarde van het aandeel bekijkt, maar het is wel zo dat de laatste maanden de koers in een stijgende lijn zat. Helaas is de koers de afgelopen week door de tragedie in Japan en de onlusten in o.a. Libie behoorlijk gekelderd.

Vastklikken kan je niet zelf online doen. Dit moet via een getekend formulier welke je moet insturen naar Reaal (via je tussenpersoon) Na minimaal 2 dagen verwerken ze deze klik pas.

Ik vraag me af of je daadwerkelijk belegd in dit fonds gezien de opmerkingen in je bericht....

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: AXA Verzekerd rendement depot

Ongelezen bericht door tufima »

Deze week een bericht gekregen van mijn tussenpersoon dat het "AXA Verzekerd Redendement Depot" voor mij komt te vervallen en dat hiervoor in de plaats mijn beleggingen worden ondergebracht in een ander fonds namelijk het "Reaal Verzekerd Rendementfonds". (Meer info is te vinden op http://www.reaal.nl/klantenservice/uitl ... gen-depots)

Officieel heb ik nog niks gehoord van Reaal.

Volgens opgave:
De overzetting is kosteloos (ja logisch, want door Reaal geinitieerd!).
De nieuwe fondsen hebben lagere fondskosten, een goede verhouding tussen rendement en risico en een meer maatschappelijk verantwoord beleggingsbeleid.

Lagere kosten is wel een goede ontwikkeling, maar van 1,99% naar 1,83% zet nog geen zoden aan de dijk!

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: AXA Verzekerd rendement depot

Ongelezen bericht door tufima »

Afgelopen week toch bericht gekregen van Reaal over de omzetting.
Per 12 april 2011 zal de omzetting plaatsvinden.

RealR
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jun 2008 19:54

Re: AXA Verzekerd rendement depot

Ongelezen bericht door RealR »

Is er al iemand die bericht van Reaal heeft ontvangen betreffende de inhoud van de compensatieregeling? Het duurt maar en het duurt maar...

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: AXA Verzekerd rendement depot

Ongelezen bericht door tufima »

Nee, helaas nog steeds niks gekregen.

In eerste instantie zou het eind 2010 komen.

Vervolgens kreeg ik het bericht dat de compensatiebrief pas eind 2011 zou komen. Nog even geduld dus...

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: AXA Verzekerd rendement depot

Ongelezen bericht door tufima »

Om mijn "schade te beperken" heb ik een paar maanden geleden de premie verlaagd naar het minimum van € 60 per maand.

Daarnaast heb ik de arbeidsongeschikheidsdekking van mijn polis laten doorhalen.

Ik kan niet zomaar van mijn polis af omdat er dan fiscaal zou moeten worden afgerekend (box 1) wat dus op dit moment zeer ongunstig zou zijn.

Ik zou graag willen omzetten naar een bankspaarproduct, doch de waarde is momenteel zo laag door de koers van het fonds dat ik beter even kan wachten en hopen dat de beurs weer enigszins aantrekt. De "garantie" op het product blijkt niet te gelden bij omzetting van de polis.

pumbaa1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2011 14:59

Re: AXA Verzekerd rendement depot

Ongelezen bericht door pumbaa1979 »

ook ik zit bij het voormalig AXA verzekerd rendement depot (sinds 2005) en sinds dit jaar dus bij Reaal. Een deel van mijn hypotheek is deze beleggingsverzekering.
Ik geloof dat ik - met de wetenschap van nu - er geen slechter product was om af te sluiten als ik ook de verhalen op dit forum lees?!

Heb jij/ jullie inmiddels meer ervaring met het afkopen of veranderen van dit product? Ik moet zelf nog een goede adviseur vinden (iemand anders dan die dit product toen heeft aanbevolen) om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: AXA Verzekerd rendement depot

Ongelezen bericht door tufima »

Ik heb nog geen nieuws van Reaal omtrent een eventuele compensatie.
Mijn polis loopt vooralsnog gewoon door met een minimale premie ter voorkoming van interen op de polis.

Het is wel de bedoeling om over te stappen op een ander product, maar hiervoor wacht ik op een gunstig moment.

RealR
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jun 2008 19:54

Re: AXA Verzekerd rendement depot

Ongelezen bericht door RealR »

tufima schreef:Nee, helaas nog steeds niks gekregen.

In eerste instantie zou het eind 2010 komen.

Vervolgens kreeg ik het bericht dat de compensatiebrief pas eind 2011 zou komen. Nog even geduld dus...
Nog steeds geen bericht. Verwacht het dit jaar eerlijk gezegd ook niet meer. Slechte beurt weer van Reaal.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: AXA Verzekerd rendement depot

Ongelezen bericht door tufima »

Hier ook nog steeds geen compensatiebrief.

Maar, ze hebben nog een week om hun eigen woord na te komen!

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: AXA Verzekerd rendement depot

Ongelezen bericht door tufima »

Ik heb telefonisch contact opgenomen met Reaal. Gevraagd waar de compensatiebrief bleef. Medwwerker verwees me naar de website met uitleg over de compensatieregeling!

Ik zei dat ik aankondiging heb gehad dat ik uiterlijk eind 2011 bericht zou krijgen, maar nog niks heb gehad. Hij zei dat het erg druk was en dat ze de hoeveelheid werk hadden onderschat. Als ik de brief nog niet had gehad dan zou ik hem waarschijnlijk niet meer voor het eind van het jaar hebben. Wanneer dan wel? Geen idee...

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: AXA Verzekerd rendement depot

Ongelezen bericht door tufima »

Gedupeerden woekerpolis nog niet geïnformeerd
28 december 2011 17:53

-Bijna anderhalf miljoen mensen met een woekerpolis zijn nog niet geïnformeerd over hun compensatie.
De gedupeerden hadden in 2009 al moeten horen waar ze aan toe zijn, maar vier van de zes grote verzekeraars hebben dat nog altijd niet gedaan. Dat blijkt woensdag uit onderzoek van RTL Nieuws.

In totaal sloten vier miljoen Nederlanders een beleggingsverzekering af waar ze te veel voor moesten betalen. Eind 2008 en begin 2009 kondigden de verzekeraars aan dat ze een schikking voor gedupeerde klanten zouden treffen.

Alleen verzekeraars ASR en Delta Lloyd slaagden erin al hun klanten over de gevolgen van de regeling op de hoogte te brengen.

Reaal heeft driekwart van de klanten nog niet geïnformeerd, Nationale Nederlanden moet dit bij negentig procent van de klanten nog doen. Aegon en Achmea moeten respectievelijk nog vijftien en tien procent van hun klanten op de hoogte stellen van de vergoedingsregeling.

Bron Nu.nl

speedking
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2008 09:53

Re: AXA Verzekerd rendement depot

Ongelezen bericht door speedking »

Ik heb op 6 december nog gebeld naar het Service Center Leven van REAAL. Waar mijn compensatievoorstel nou bleef. De medewerker zei dat ze het werk hadden onderschat, dat ze de oorspronkelijke planning niet gingen halen, en dat ze geen aangepaste planning kon geven.

Kortom, ze had geen idee wanneer ik iets kon verwachten voor mijn prachtige, voormalige AXA Verzekerd Hypotheek Fonds woekerpolisje.

Wat een failclub is dat zeg.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: AXA Verzekerd rendement depot

Ongelezen bericht door tufima »

Ik kreeg ook een verhaal te horen dat ze het werk behoorlijk hadden onderschat, maar dat ze er hard mee bezig zijn. De individuele berekeningen nemen nou eenmaal veel tijd in beslag. Planning was inderdaad niet te geven.

Het lijkt mij allemaal niet zo heel ingewikkeld, maar goed.

Enige wat je kan doen is afwachten volgens mij.....

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: AXA Verzekerd rendement depot

Ongelezen bericht door hakra »

en hou de verjaringstermijnen in de gaten !!!!

Gesloten