LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Credit Agricole advocaat Leijssen feedback

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Credit Agricole advocaat Leijssen feedback

Ongelezen bericht door megatron29 »

Hallo allemaal, zijn er meer mensen die zich hebben aangesloten bij advocaat Leijssen te Enschede? Ik heb hun meermaals gemailt nadat ik hun de gevraagde stukken had toegestuurd maar krijg helaas geen reactie. Ook nadat ik de gevraagde 80 Euro had overgemaakt hoorde ik niks meer. Ook geen betalingsontvangst of iets. Pas nadat ik uitdrukkelijk had gevraagd om een bevestiging van de betaling kreeg ik pas een reactie dat het idd binnen was. Helaas daarna weer niks meer vernomen. Is het normaal dat het meer dan een maand duurt om 1 contract en vaststellingsovereenkomst te bestuderen? Ik heb geen idee. Wellicht zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?

Lady1234
Berichten: 27073
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Credit Agricole advocaat Leijssen feedback

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze zullen wel overstelpt worden met aanvragen voor hulp.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Credit Agricole advocaat Leijssen feedback

Ongelezen bericht door megatron29 »

Dat zal best. Maar de stilte is heel frustrerend.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Credit Agricole advocaat Leijssen feedback

Ongelezen bericht door megatron29 »

Al verschillende keren al mijn stukken naar deze advocaat gestuurd. Nooit bevestiging van gekregen.
Vandaag kreeg ik een mail dat ik ze nog maar eens moet opsturen. Ik heb het wel een beetje gehad met die chaos.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Credit Agricole advocaat Leijssen feedback

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Voor 80 Euro mag je niet veel verwachten van een advocaat, wat kost ontvangstbevestiging?

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Credit Agricole advocaat Leijssen feedback

Ongelezen bericht door megatron29 »

80 Euro is 80 euro. Als hij zegt dat hij onderzoekskosten doet voor dat geld moet hij zich daar aan houden. Tot nu toe nog steeds niks gehoord. Ik ga dan ook niet met deze man en zijn organisatie in zee.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Credit Agricole advocaat Leijssen feedback

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

schade claim indienen via andere advocaat?

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Credit Agricole advocaat Leijssen feedback

Ongelezen bericht door megatron29 »

Dat gaat me bakken met geld kosten. Ik ga het Kifid maar weer schrijven en opnieuw een klacht indienen.

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Credit Agricole advocaat Leijssen feedback

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

megatron29 schreef:Ik ga het Kifid maar weer schrijven en opnieuw een klacht indienen.
Is dat nog steeds deze zelfde zaak? U heeft daarover toch al bij Kifid geklaagd, zie topic Woekerkrediet Interbank?

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: Credit Agricole advocaat Leijssen feedback

Ongelezen bericht door megatron29 »

Klopt en heb na mijn klacht een voorstel van Interbank gekregen samen met een vaststellingsovereenkomst. Echter na de uitspraak van de Grauw blijkt dat Interbank mij een erg onredelijk voorstel heeft aangeboden. Daarom ga ik weer een nieuwe klacht indienen.

Rob Goedhart
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mei 2014 09:22

Re: Credit Agricole advocaat Leijssen feedback

Ongelezen bericht door Rob Goedhart »

redhead55 schreef:Vond bijgaand persbericht van 16 juli.
Dit persbericht verwijst naar volgende uitspraak van Kifid:
https://www.kifid.nl/fileupload/jurispr ... ndend_.pdf

Dat betekent dat Kifid een nieuwe barriere heeft opgeworpen: het wel of niet (nog) bezitten van een prospectus (zie rov 4.6).
Voor een krediet dat stamt uit 1993 lijkt dat een onhaalbare zaak, maar is afhankelijk van de omstandigheden van het geval.
Er zijn kredietovereenkomsten waarbij de voorwaarden vermeld zijn op de achterzijde van de overeenkomst.
Er zijn er ook waar de voorwaarden apart werden bijgevoegd. Heb je die niet meer, dan heb je dus volgens Kifid een bewijsprobleem.

Voor Leijsen betekent dit dat hij nieuwe juridische argumenten zal moeten vinden. Dat althans vindt de GC (zie rov 4.5) .
St. Geldbelangen heeft steeds gezegd dat de actie van Leijssen niet nodig zou moeten zijn. Het Kifid zou helderheid moeten bieden. Kifid zegt in feite dat de kredietbanken kunnen doen met de rente wat ze willen. Mits binnen het wettelijk maximum. (Thans 14%) Hoewel dit wat Geldbelangen betreft onredelijk is bij leningen van enkele tienduizenden euro's, valt er juridisch blijkbaar weinig aan te doen. (We gaan wel de overheid melden hierop in te grijpen.)

Voor de mensen met een lopende lening is er echter wel een lichtpunt. Als je een prospectus kunt overleggen uit de tijd waarin je lening is gesloten en waarin staat: "Uw tarief (rente) is afhankelijk van de rentestand. Zodra die rente(stand) verandert verandert uw rente mee" dan zegt het Kifid dat de bank de rente moet herrekenen rekening houdend met de ontwikkelingen van de Euribor. St. Geldbelangen is op zoek naar die prospectussen. Er zijn er al een aantal gevonden op internet. Al vanaf 2001. Wie er nog een in zijn bezit heeft en er anderen mee wil helpen kan een scan sturen naar [email protected]. Graag ook een scan erbij van de overeenkomst en de algemene voorwaarden, Eventueel kun je een kopie per post zenden naar Wetterbies 1, 8723 HA Koudum. Wie een prospectus wil hebben kan zijn wens doorgeven aan [email protected]. Als we je er een kunnen leveren vragen we, voor de moeite die wij hebben te doen, een donatie van (minimaal) € 25. Wil je weten of je een claim hebt dan kun je dat ook door ons laten berekenen. Ook daarvoor vragen we een donatie van € 25.

Gesloten