LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goudse laat niets van zich horen

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Willem1999
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2011 13:41

Goudse laat niets van zich horen

Ongelezen bericht door Willem1999 »

Al jarenlang heb ik een polis lopen bij de Goudse. Pas een paar jaar terug kwam ik erachter dat dit een woekerpolis was.

Het rendement is sowieso om te huilen, van al het ingelegde geld is nog maar hooguit 25% over. De rest is 'weg'?

Nou ja, kan gebeuren zeggen we dan maar. Maar aangezien ze enorme bedragen inhielden als overlijdingsdekkingsverzekering (mij nooit verteld bij afsluiten), kom ik wel in aanmerking voor compensatie.

Nu zou zo'n verzekeraar al een jaar geleden iets van zich moeten hebben laten horen. Tenminste een brief dat ze er mee bezig zijn. Tot nu toe: niets.

Wel heb ik een paar keer gebeld. Dan zeggen ze iedere keer: in Maart krijgt u een brief. Is het begin April, bel ik nog eens. "Nee, in juni. 100% zeker, beloofd". Zo gaat het nu al meer dan een jaar. Ik heb nog he-le-maal niks ontvangen. Ze geven wel toe dat het een woekerpolis betreft.

Mijn vraag: is zo'n maatschappij nog op de een of andere manier te dwingen tot betalen, of mogen ze het gewoon zo lang voor zich uit schuiven als ze willen? Dan heb ik er toch ook niks aan?

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: Goudse laat niets van zich horen

Ongelezen bericht door hakra »

@willem

Of ze moeten en willen betalen is nog niet aan de orde.

Heb je hier al gekeken?

http://www.goudse.nl/informatie-beleggi ... ingen.html

algemeen advies: NIET telefoneren maar brief schrijven. En wanneer je geen antwoord krijgt, een herinnering. En daarna zonodig Kifid.

NIET telefoneren want daardoor raak je mogelijk t.z.t. in bewijsnood.

Willem1999
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 nov 2011 13:41

Re: Goudse laat niets van zich horen

Ongelezen bericht door Willem1999 »

Ik heb op advies van mijn advocaat een brief gestuurd. Dan hebben ze zes weken de tijd op te reageren en kan er daarna een juridisch traject opgestart worden.

Consumentt
Berichten: 754
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Goudse laat niets van zich horen

Ongelezen bericht door Consumentt »

Mijn vriendin heeft ook een woekerpolis bij Goudse.
Komt er van de week een brief dat ze niet in aanmerking komt voor compensatie omdat men binnen de regeling van 1.60% kosten is gebleven.

Als ik dan de waarde overzichten erbij pak die sinds enkele jaren gespecificeerd zijn, dan zie ik over 2010 19.44% ingehouden van de inleg wegens kosten en over 2009 is dat zelfs 27.43%
Ben benieuwd hoe creatief het kostenpercentage door Goudse is berekend.

Daarnaast is natuurlijk nog de melkkoe van overlijdsrisicoverzekering van toepassing.
Ze legde haar spaarloon in. Door die kosten en orv werd er hooguit de helft belegd.

En dat natuurlijk weer tegen bedroevende rendementen.

De eerste keer dat ze een eindwaarde voorspelling kreeg stond er € 111766 op.
Bij elk overzicht ging dat omlaag.
De laatste keer was het € 23504
En als de polis afloopt dan zal het wel richting de € 0 gaan.

Consumenten krijgen op allerlei gebied bescherming.
Maar schijnbaar heeft de banken/verzekeringswereld zo'n vinger in de pap in de politiek dan ze straffeloos miljoenen mensen mogen duperen.

Queen57
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2009 09:44

Re: Goudse laat niets van zich horen

Ongelezen bericht door Queen57 »

Ook wij hebben vandaag een brief van de Goudse ontvangen.
Hierin de mededeling dat er voor maximaal 1.60% aan kosten is ingehouden.
Volgens de Goudse binnen de norm.
We ontvangen geen tegemoetkoming.

We bekijken hoe nu verder.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Goudse laat niets van zich horen

Ongelezen bericht door juwita »

Queen57 schreef:We bekijken hoe nu verder.
Zie hiervoor het item ''Tips voor ontvangers compensatiebrief''

Die 1,6% betreft alleen de kostenratio ten opzichte van het beleggingsdeel. Niet de andere hoge kostencomponenten.

N. Feij
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 mei 2010 13:51

Re: Goudse laat niets van zich horen

Ongelezen bericht door N. Feij »

Ook ik heb een lijfrente bij de Goudse en kreeg pas deze week na 3 toezeggingen een brief m.b.t. de compensatie. Ik krijg geen compensatie vanwege de lage kosten die zij hebben gehanteerd, en een eventuele compensatie wordt pas op de einddatum uitbetaald. Dus ze willen je binden voor een fooi. Heb toch besloten om het restant af te kopen. Hierover moet ik 52 en 20 % belasting over betalen. Alleen dit jaar al, 1/5 verloren. Ik neem mijn verlies, doe nooit meer zaken in dergelijke produkten.Daarnaast zijn er banken die deze w-polissen niet (willen)overnemen om in te zetten voor banksparen.
De SNS waarschuwde mij dat er voornemens zijn om het populaire banksparen in de toekomst ook te belasten. En wie aan banksparen begint moet doorgaan tot zijn 65e, afkopen zit er niet in. Dus hoe je het went of keert, je trekt altijd aan het korste eind. Vanaf nu staat alles op meerdere rekeningen die IK beheer!

Gesloten