LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kifid kan worden opgeheven

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kifid kan worden opgeheven

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

De Secretarissen van Kifid: spinnen in het web, tot en met de uitspraak
ClaimConcept schreef:
45.3 De Secretarissen mogen gedurende de uitoefening van hun functie niet werkzaam zijn voor of enige functie bekleden bij een beroepsorganisatie voor Financiële dienstverleners, of een Financiële dienstverlener ten aanzien van wie Klachten ter behandeling aan Kifid kunnen worden voorgelegd.
Het Verbond van Verzekeraars kent een eigen Tuchtraad Financiële Dienstverlening
Het indienen van een klacht bij de Tuchtraad
Consumenten kunnen niet rechtstreeks terecht bij de Tuchtraad.
Zij moeten hun klacht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) indienen. Als de Ombudsman Financiële Dienstverlening of de voorzitter van de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening vindt dat een tuchtrechtelijke beoordeling van de klacht wenselijk is, wordt deze doorgestuurd naar de Tuchtraad.
Met Secretarissen van Kifid. Conflicterende belangen? De slager die zijn eigen vlees keurt?

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Kifid kan worden opgeheven

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Joepie Joepie schreef:Hoi Felix,

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, ik ben geen dokter, maar heb technische Natuurkunde gestudeerd en heb al weer een goed aantal jaartjes commerciële ervaring opgedaan in het bedrijfsleven. Kwantum mechanica en relativiteitstheorie klinkt allemaal mooi, maar is naar mijn weten volgens de kenners meer een geloof dan echt begrijpen. Daarom stel ik voor ons hier te beperken tot de klassieke mechanica, met misschien hier en daar een vleugje thermodynamica.
- behoud van impuls en energie - dat kan ik volgen
- entropie - dat wordt al een stuk moeilijker
Natuurlijk werken KIFID, AFM en het ministerie van Financiën direct dan wel indirect samen, maar dat toont de onafhankelijkheid ten opzichten van de bankenwereld niet aan. Welke string zit waar los of vast? Of geloof jij in het hiernamaals?
Joepie,
Ik begrijp en geloof in de kwantummechanica. :D
De rekenregels zijn heel simpel.
Daar het allemaal te complex is en irrelevant wordt gevonden, laat ik dit maar even rusten.
Of je moet nog behoefte hebben aan de grafentheorie en de wet van Euler?

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Kifid kan worden opgeheven

Ongelezen bericht door felixbeijer »

ClaimConcept schreef:De Secretarissen van Kifid: spinnen in het web, tot en met de uitspraak
ClaimConcept schreef:
45.3 De Secretarissen mogen gedurende de uitoefening van hun functie niet werkzaam zijn voor of enige functie bekleden bij een beroepsorganisatie voor Financiële dienstverleners, of een Financiële dienstverlener ten aanzien van wie Klachten ter behandeling aan Kifid kunnen worden voorgelegd.
Het Verbond van Verzekeraars kent een eigen Tuchtraad Financiële Dienstverlening
Het indienen van een klacht bij de Tuchtraad
Consumenten kunnen niet rechtstreeks terecht bij de Tuchtraad.
Zij moeten hun klacht bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) indienen. Als de Ombudsman Financiële Dienstverlening of de voorzitter van de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening vindt dat een tuchtrechtelijke beoordeling van de klacht wenselijk is, wordt deze doorgestuurd naar de Tuchtraad.
Met Secretarissen van Kifid. Conflicterende belangen? De slager die zijn eigen vlees keurt?
Claimconcept,
Met deze gang van zaken ben ik het uitdrukkelijk niet mee eens en dit gedrag keur ik ten zeerste af.
Hoe weten we dat de secretarissen bij het KiFiD dit uit eigen beweging met kwade opzet doen, en niet van hogerhand hiertoe worden aangezet/gedwongen?
Ik heb besloten met zo minimaal mogelijke energie te spenderen verder te gaan en wacht het onvermijdelijke af.
Dr. Felix Beijer

[Offtopic passage verwijderd door moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 31 mar 2017 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd

daveh00
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2012 17:20

Re: Kifid kan worden opgeheven

Ongelezen bericht door daveh00 »

Kifid is gewoon een corrupte bende, die er alleen voor dient om de witte boorden criminelen van de diverse banken te beschermen! Net zoals het corrupte politiek Nederland er alles aan doet om deze bankcriminelen zoveel mogelijk te beschermen!

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kifid kan worden opgeheven

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

ClaimConcept schreef:De Secretarissen van Kifid: spinnen in het web, tot en met de uitspraak
...
Het Verbond van Verzekeraars kent een eigen Tuchtraad Financiële Dienstverlening
...
Met Secretarissen van Kifid. Conflicterende belangen? De slager die zijn eigen vlees keurt?
AEGON SprintPlan, The Saga Continues met almachtige Secretarissen van Kifid in de hoofdrol

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Kifid kan worden opgeheven

Ongelezen bericht door felixbeijer »

ClaimConcept schreef:
ClaimConcept schreef:De Secretarissen van Kifid: spinnen in het web, tot en met de uitspraak
...
Het Verbond van Verzekeraars kent een eigen Tuchtraad Financiële Dienstverlening
...
Met Secretarissen van Kifid. Conflicterende belangen? De slager die zijn eigen vlees keurt?
AEGON SprintPlan, The Saga Continues met almachtige Secretarissen van Kifid in de hoofdrol
Claimconcept,
Ik ben het hier niet mee eens dit zo te stellen, maar dat heb ik al eerder aangegeven. Ik heb gisteren en vandaag toch rare dingen meegemaakt, het is niet te geloven maar echt waar!

Allereerst donderdag morgen in de pauze in de kantine op mijn werk, begon een collega over kwantumfysica. Ik zal er niet inhoudelijk over gaan uitweiden, maar we hebben ons bescheurd van het lachen. :D
Je weet niet waar iets is.......zo is het er, en zo is het weer weg. :mrgreen:

Donderdagmiddag ben ik me een hoedje geschrokken, ik zag op website KiFiD dat er een nieuwe Ombudsman bij het KiFiD zou zijn. Kijk, ik degene met de didactische graad op mijn bedrijf, dus ik dacht: nou heb ik hem hangen om dit te moeten gaan uitleggen. :oops:
Kwantummechanica is gewoon gepubliceerd in de boeken en het is dus gewoon waar. Anders waren we er niet!

Gelukkig zag ik donderdagavond thuis dat het allemaal een sham was. Doch merkwaardigerwijze vandaag zag ik in de history list dat het wel degelijk zo was. Heb maar meteen een printje gemaakt. Conform KiFiD aanwijzing uitprinten en dan weer scannen (ja excels konden ze niets mee en dat was de tip die ik kreeg om het als pdf te krijgen, printen dan scannen).
Ik heb nog even de zaak tot de bodem uitgezocht en gegoogled. Ik vond deze tweet.
https://twitter.com/nat_ombudsman/statu ... fsrc=email
Weet jij hier misschien iets meer van? Kun je wellicht duidelijkheid hierin verschaffen?

Om herhaling en problemen te voorkomen (conform CAPA systematiek van het kwaliteitssysteem van het bedrijf waar ik werk), ga ik de kwantummechanica onverwijld in begrijpelijke taal aan mijn secretaris bij het KiFiD uitleggen. In formule, in woord, in emoticons en in muziek. Ik hoop dat het goed en juist overkomt en dat mijn lief engeltje het gaat begrijpen. Ik denk dat er wel muziek in mijn case gaat zitten.

Ik zal wel meteen een afschrift aan de AFM sturen, ja kijk die formules die de AFM gebruikt om de rendementen te bepalen, die begrijp ik nu weer niet. :oops:

[Offtopic passage verwijderd door moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 30 mar 2017 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kifid kan worden opgeheven

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

felixbeijer schreef:
ClaimConcept schreef:
ClaimConcept schreef:De Secretarissen van Kifid: spinnen in het web, tot en met de uitspraak
...
Het Verbond van Verzekeraars kent een eigen Tuchtraad Financiële Dienstverlening
...
Met Secretarissen van Kifid. Conflicterende belangen? De slager die zijn eigen vlees keurt?
AEGON SprintPlan, The Saga Continues met almachtige Secretarissen van Kifid in de hoofdrol
Ik ben het hier niet mee eens dit zo te stellen, maar dat heb ik al eerder aangegeven.
Waarom ga je er dan niet inhoudelijk op in? Ik richt mij overigens met mijn bevindingen niet tot jou persoonlijk. Integendeel, ik probeer juist andere gedupeerden van woekerpolis en andere mislukte financiële producten van informatie te voorzien en vooral aan het denken zetten over het machtsspel achter de schermen nadat het fout is gegaan.
ik zag op website KiFiD dat er een nieuwe Ombudsman bij het KiFiD zou zijn. Ik vond deze tweet.
https://twitter.com/nat_ombudsman/statu ... fsrc=email
Weet jij hier misschien iets meer van? Kun je wellicht duidelijkheid hierin verschaffen?
Eveline Ruinaard is sinds 1 januari 2017 de nieuwe Voorzitter Geschillencommissie en - net als haar voorgangers Rick Verschoof en Edgar du Perron - tevens plaatsvervangend Ombudsman.

Conflicterende rollen, per 1 april 2017 is die functie geheel uit de Reglementen verdwenen en sinds 14 februari 2017 al uit de Statuten. Zonder dat de Tweede Kamer (betrokken bij de benoeming) daar ook maar enig debat over heeft gevoerd, althans niet in het openbaar.

De tweet van De Nationale Ombudsman was onjuist, voor opheldering werd ik voor de zoveelste keer doorverwezen naar Kifid zelf. Maar daar reageert al tijden niemand meer op deze vragen, net zomin als de verantwoordelijke Minister van Financiën. Of de Tweede Kamer.

Het probleem is dat de klachtmogelijkheid bij Kifid in (Europese) wetgeving verankerd ligt, maar dat niemand er nog enige controle op uitoefent. En degene die roept dat de keizer helemaal geen kleren draagt, die wordt zonder enig proces levenslang verbannen.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Kifid kan worden opgeheven

Ongelezen bericht door felixbeijer »

ClaimConcept schreef: Het probleem is dat de klachtmogelijkheid bij Kifid in (Europese) wetgeving verankerd ligt, maar dat niemand er nog enige controle op uitoefent. En degene die roept dat de keizer helemaal geen kleren draagt, die wordt zonder enig proces levenslang verbannen.
Claimconcept,
Ik heb geen behoefte de keizer zonder kleren te zien, en dit is NIET het probleem.
Het werkelijke probleem is dat het kennelijk te complex is. Dat men gewoon niet vooruit kan zien dat op deze wijze een immer groter wordend probleem vooruit wordt geschoven dat vroeg of laat onhoudbaar wordt.

[Offtopic passage verwijderd door moderator]

De brief met uitleg over de kwantummechanica aan het KiFiD is klaar en reeds verzonden. Omdat het erg mooi weer was, en dit de hele week zo blijft en het nu ook weer zomertijd is, is mijn beschikbare tijd achter de PC sterk minder. Dus te weinig tijd gehad om het om te schrijven zodat het op dit forum kan. Die houd je tegoed.

Tijdgebrek zal wel even blijven, eerst heb ik dan nog project belastingaangifte (voor een regenachtige weekend-dag). Dat is altijd een verrassing wat voor jaarruimte resteert voor mijn banksparen bij de opgegeven factor A. Al drie jaar heb ik een wisselende jaarruimte nog altijd voldoende voor wat ik spaar (banksparen, veilig want als de PvdA van 38 naar 9 zetels omlaag kan, kunnen de koersen dat ook) . Hoewel mijn werkgever voor de pensioenregeling de fiscaal maximale 3% staffel helemaal volstort en volgens reglement er dan niet bijgespaard kan worden. Ik begrijp er niets van……...
Laatst gewijzigd door Radar op 31 mar 2017 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Kifid kan worden opgeheven

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Hier een ontvangstbevestiging :D

Ik ben afwezig vanaf 23-03-2017 en ik ben niet eerder terug dan 05-04-2017.

Geachte mevrouw, heer,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Vanaf 05-04-2017 om 08.00 uur ben ik weer aanwezig.
Op uw vragen reageren wij zo snel mogelijk en in ieder geval binnen 6 werkdagen.
Lukt het niet om binnen die termijn te reageren? Dan laten we u dat weten en ook wanneer u onze reactie dan alsnog kunt verwachten.
U kunt tijdens mijn afwezigheid altijd telefonisch contact opnemen met mijn secretaresse. Zij is van maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 17.30 uur bereikbaar via ons Servicecenter.

Ach, het heeft geen haast had ik al eerder doorgegeven......
Deze week dus rust. :D

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kifid kan worden opgeheven

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Het hoofdonderwerp is Woekerpolis, in al zijn verschijningsvormen. Afwezigheidsberichten, preken, songteksten en heavy metal youtubefilmpjes kan ik daarbij missen als kiespijn.

Hier wordt de rol belicht van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid, op moment dat iemand bemiddeling zoekt bij een onafhankelijke en onpartijdige Ombudsman.

Mislukt die bemiddeling of externe mediation, dan komt er een Geschillencommissie aan te pas en eventueel daarna nog een Commissie van Beroep. In al die fases is verreweg de belangrijkste rol weggelegd voor de Secretaris, maar dat is nauwelijks gereguleerd:
De Secretarissen van Kifid: spinnen in het web, tot en met de uitspraak
...
Het Verbond van Verzekeraars kent een eigen Tuchtraad Financiële Dienstverlening
...
Met Secretarissen van Kifid. Conflicterende belangen? De slager die zijn eigen vlees keurt?
...
AEGON SprintPlan, The Saga Continues met almachtige Secretarissen van Kifid in de hoofdrol.
...
Eveline Ruinaard is sinds 1 januari 2017 de nieuwe Voorzitter Geschillencommissie en - net als haar voorgangers Rick Verschoof en Edgar du Perron - tevens plaatsvervangend Ombudsman.
...
Conflicterende rollen, per 1 april 2017 is die functie geheel uit de Reglementen verdwenen en sinds 14 februari 2017 al uit de Statuten. Zonder dat de Tweede Kamer (betrokken bij de benoeming) daar ook maar enig debat over heeft gevoerd, althans niet in het openbaar.
...
Het probleem is dat de klachtmogelijkheid bij Kifid in (Europese) wetgeving verankerd ligt, maar dat niemand er nog enige controle op uitoefent. En degene die roept dat de keizer helemaal geen kleren draagt, die wordt zonder enig proces levenslang verbannen.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Kifid kan worden opgeheven

Ongelezen bericht door felixbeijer »

ClaimConcept schreef:Het hoofdonderwerp is Woekerpolis, in al zijn verschijningsvormen. Afwezigheidsberichten, preken, songteksten en heavy metal youtubefilmpjes kan ik daarbij missen als kiespijn.

Hier wordt de rol belicht van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid, op moment dat iemand bemiddeling zoekt bij een onafhankelijke en onpartijdige Ombudsman.

Mislukt die bemiddeling of externe mediation, dan komt er een Geschillencommissie aan te pas en eventueel daarna nog een Commissie van Beroep. In al die fases is verreweg de belangrijkste rol weggelegd voor de Secretaris, maar dat is nauwelijks gereguleerd:
De Secretarissen van Kifid: spinnen in het web, tot en met de uitspraak
...
Het Verbond van Verzekeraars kent een eigen Tuchtraad Financiële Dienstverlening
...
Met Secretarissen van Kifid. Conflicterende belangen? De slager die zijn eigen vlees keurt?
...
AEGON SprintPlan, The Saga Continues met almachtige Secretarissen van Kifid in de hoofdrol.
...
Eveline Ruinaard is sinds 1 januari 2017 de nieuwe Voorzitter Geschillencommissie en - net als haar voorgangers Rick Verschoof en Edgar du Perron - tevens plaatsvervangend Ombudsman.
...
Conflicterende rollen, per 1 april 2017 is die functie geheel uit de Reglementen verdwenen en sinds 14 februari 2017 al uit de Statuten. Zonder dat de Tweede Kamer (betrokken bij de benoeming) daar ook maar enig debat over heeft gevoerd, althans niet in het openbaar.
...
Het probleem is dat de klachtmogelijkheid bij Kifid in (Europese) wetgeving verankerd ligt, maar dat niemand er nog enige controle op uitoefent. En degene die roept dat de keizer helemaal geen kleren draagt, die wordt zonder enig proces levenslang verbannen.

Claimconcept,
Ik zit wel degelijk in de juiste film hoor!
Ik zit verwikkeld in een uiterst complexe klachtprocedure bij het KiFiD.
Mij is reglementair en per brief een Ombudsman toegezegd dus ik heb om een Ombudsman gevraagd.
Als ze er geen hebben, moeten ze er maar een aanwerven via een advertentie, ik heb ze al geholpen door een functieomschrijving voor ze op te stellen.

Ik heb dus informatie en uitleg aan het KiFiD verzonden en wel gericht aan mijn lieve secretaris (ik vind haar een lief engeltje).
En al dit wat ik erbij haal is wel degelijk relevant, ik heb haar ook uitgelegd waarom.
Even afwachten wat haar response hierop is.

Nogmaals, ik heb absoluut geen behoefte om de keizer helemaal zonder kleren te zien, dat zou niet goed voor mijn gemoedstoestand zijn.
Ik bedoel, het wordt deze week zomers dus rokjesdag valt erg vroeg dit jaar. Mijn secretaris alsmede de Ombudsdman die jij meldt zijn vrouwen, en als ik dan omhoog zou kijken naar het goddelijke KiFiD, eenmaal raden waar ik dan uitzicht op krijg? :oops:

Claimconcept, als jij behoefte hebt om mensen zonder kleren te zien, daar bestaan andere websites voor en niet op dit forum alsjeblieft. Ik pas hier uitdrukkelijk voor en ik neem aan dat je zult begrijpen dat ik ook geen links hiervoor kan en wil verschaffen. :mrgreen:

Waar het fout gaat is dat in driehoeksrelaties je vaak de situatie krijgt dat A en B voor hen gunstige afspraken maken die C benadelen. Nu zijn het allemaal driehoeksrelaties:
KiFiD-AFM-MinFin
Tweede Kamer-MinFin-KiFiD
KiFiD-MinFin-Verzekeraars.
KiFiD-Felix-pensioenuitvoerder
Werkgever –pensioenuitvoerder- Felix

Er zijn er nog veel meer overigens en de kwantummechanica zegt dat dergelijke driehoeksrelaties niet stabiel kunnen zijn.
Ik ben getrouwd en ben dus ook belanghebbende en klachtgerechtigd over de pensioenregeling van mijn vrouw, vice versa.
Maar ik heb geen relatie met de werkgever van mijn vrouw, vice versa.
Als je nu een partij in een driehoeksrelatie klem zet, krijg je een leuke serie kettingreacties……..

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Kifid kan worden opgeheven

Ongelezen bericht door felixbeijer »

ClaimConcept schreef: Waarom ga je er dan niet inhoudelijk op in? Ik richt mij overigens met mijn bevindingen niet tot jou persoonlijk. Integendeel, ik probeer juist andere gedupeerden van woekerpolis en andere mislukte financiële producten van informatie te voorzien en vooral aan het denken zetten over het machtsspel achter de schermen nadat het fout is gegaan.
Claimconcept,
conform verzoek.
http://www.amweb.nl/financiele-planning ... n-10193859
Dit is verzekeraar nummer 1 die even wat centjes mag lenen om de woekerpolissaffaire te betalen, overigens gaat het veel meer dan dit worden want ze hadden/hebben ook pensioenen (en combihypotheken bv via Westland Utrecht, en daar weet jij alles van).

Zeer binnenkort volgt ook nummer 2, het gaat bij deze om een aanzienlijk veelvoud hiervan, deze “dienstverlener”is wat “doorwiekster” doch heeft de onvoorziene omstandigheid een gepromoveerd doctor te treffen met wat rekenkennis en met een lieve vrouw.

Deze verzekeraar zal op een wat andere wijze gaan dan Nationale Nederlanden. [Offtopic passage verwijderd door moderator]

Kijk als de Geschillencommissie van het KiFiD het kostenmaximum op 1.5% heeft gezet en de verborgen fondskosten (door driedubbele stapeling van fondskosten door weer te beleggen in andere eigen fondsen met ook weer fondskosten en uiteindelijk ook nog eens in een buitenlands fonds, en het niet volledig aankopen van aandelen doch het gebruik van derivaten) bij mijn “dienstverlener” deze grootte-orde zijn (dat kun je meetkundig aantonen), dan kunnen er dus geen enkele kosten meer zitten (gezeten hebben) op de premie en met de belegde waarde. :D
http://www.amweb.nl/financiele-planning ... 5-10193666

Met dank aan het goddelijk KiFiD. :D

FIN.
Laatst gewijzigd door Radar op 31 mar 2017 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kifid kan worden opgeheven

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

26 maart 2017, ClaimConcept schreef:Het hoofdonderwerp is Woekerpolis, in al zijn verschijningsvormen. Afwezigheidsberichten, preken, songteksten en heavy metal youtubefilmpjes kan ik daarbij missen als kiespijn.

Hier wordt de rol belicht van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Kifid, op moment dat iemand bemiddeling zoekt bij een onafhankelijke en onpartijdige Ombudsman.

Mislukt die bemiddeling of externe mediation, dan komt er een Geschillencommissie aan te pas en eventueel daarna nog een Commissie van Beroep. In al die fases is verreweg de belangrijkste rol weggelegd voor de Secretaris, maar dat is nauwelijks gereguleerd:
De Secretarissen van Kifid: spinnen in het web, tot en met de uitspraak
...
Het Verbond van Verzekeraars kent een eigen Tuchtraad Financiële Dienstverlening
...
Met Secretarissen van Kifid. Conflicterende belangen? De slager die zijn eigen vlees keurt?
...
AEGON SprintPlan, The Saga Continues met almachtige Secretarissen van Kifid in de hoofdrol.
...
Eveline Ruinaard is sinds 1 januari 2017 de nieuwe Voorzitter Geschillencommissie en - net als haar voorgangers Rick Verschoof en Edgar du Perron - tevens plaatsvervangend Ombudsman.
...
Conflicterende rollen, per 1 april 2017 is die functie geheel uit de Reglementen verdwenen en sinds 14 februari 2017 al uit de Statuten. Zonder dat de Tweede Kamer (betrokken bij de benoeming) daar ook maar enig debat over heeft gevoerd, althans niet in het openbaar.
...
Het probleem is dat de klachtmogelijkheid bij Kifid in (Europese) wetgeving verankerd ligt, maar dat niemand er nog enige controle op uitoefent. En degene die roept dat de keizer helemaal geen kleren draagt, die wordt zonder enig proces levenslang verbannen.
27 maart 2017, felixbeijer schreef:Ik zit verwikkeld in een uiterst complexe klachtprocedure bij het KiFiD. Mij is reglementair en per brief een Ombudsman toegezegd dus ik heb om een Ombudsman gevraagd.
...
Waar het fout gaat is dat in driehoeksrelaties je vaak de situatie krijgt dat A en B voor hen gunstige afspraken maken die C benadelen. Nu zijn het allemaal driehoeksrelaties:

KiFiD-AFM-MinFin / Tweede Kamer-MinFin-KiFiD / KiFiD-MinFin-Verzekeraars
KiFiD-Felix-pensioenuitvoerder / Werkgever –pensioenuitvoerder- Felix
Ik heb alleen de relevante informatie overgelaten, de rest is seksistisch gezwam in de ruimte.

Wel blijkt hieruit dat jij helemaal geen individuele beleggingsverzekering hebt, maar een aanvullend pensioen via je werkgever. Met totaal andere regels dan bij 'Woekerpolis'.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Kifid kan worden opgeheven

Ongelezen bericht door felixbeijer »

ClaimConcept schreef:
Wel blijkt hieruit dat jij helemaal geen individuele beleggingsverzekering hebt, maar een aanvullend pensioen via je werkgever. Met totaal andere regels dan bij 'Woekerpolis'.
Claimconcept,
Je antwoord klopt op slechts op een enkel punt namelijk dat het inderdaad een pensioen is, tweemaal zelfs.

Doch grotendeels raakt je antwoord kant noch wal. Het is wel degelijk een zogenoemde woekerpolis met aanzienlijke verborgen kosten.
Het klopt niet dat er andere regels gelden, er gelden additionele regels en ook nog eens van dwingende aard.
Nu worden die zo her en der niet goed begrepen noch kan ik op enige wijze herkennen dat die zijn en worden toegepast.

Conform haar reglement behandelt het KiFiD ook klachten van natuurlijke personen als verzekerde belanghebbende van pensioenregelingen, ik heb er dus twee.
En conform huidige vacatureomschrijving voor secretarissen bij het KiFiD, zie https://www.kifid.nl/fileupload/vacatur ... etaris.pdf
is het KiFiD nog steeds klantvriendelijk, professioneel, transparant, en streeft het eenduidigheid en uniformiteit na, hetgeen dan in de functieomschrijving moet staan van de secretarissen. En is er nog steeds een Ombudsman, 'k denk toch dat het nieuwe reglement niet juist is.

Dus gelieve deze thread niet meer te bezoedelen met je persoonlijke frustratie over dat het KiFiD je de deur heeft gewezen. Onderwerp hier is het nut van het KiFiD, en omdat de pensioenuitvoerder mij naar het KiFiD heeft verwezen is de pensioenuitvoerder nu ook niet relevant meer daar mijn werkgever (en die van mijn vrouw) ook geen partij kan en mag zijn in mijn klacht.

Wat er wezenlijk anders zou moeten zijn dan woekerpolis begrijp ik niet. Ik mag toch niet hopen dat alle schade van de woekerpolisaffaire en aandelenleaseaffaire op de belanghebbenden van pensioenregelingen in het MKB gaat worden afgewenteld?

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Kifid kan worden opgeheven

Ongelezen bericht door felixbeijer »

ClaimConcept schreef: Ik heb alleen de relevante informatie overgelaten, de rest is seksistisch gezwam in de ruimte.
Claimconcept,
Ik heb ook zeker geen behoefte om mannen in hun onderbroek (of erger) op dit forum te zien, hoor :mrgreen:

Dit vind ik ook weer een voorbeeld van het ridiculiseren van anderen. Allereerst is mijn situatie er een die zowel ik als KiFiD niet wil, had liever gezien dat de “dienstverlener” het netjes had opgelost maar dit is in 9 jaar niet mogelijk gebleken.

Het gaat misschien niet echt heel soepeltjes met het KiFiD, dat zal denk ik zo wederzijds ervaren worden, maar ik ben en blijf begripvol en oprecht en blijf respectvol naar het KiFiD. Ik ben er niet op uit dat mijn secretaris kan vertrekken en ik maak secretarissen ook niet publiekelijk belachelijk. Nu gebeurt er weer iets vreemds aan de zijde van KiFiD maar wat ik feitelijk probeerde te zeggen (wellicht was ik niet duidelijk), en ik heb twee keer aangegeven dat ik geen behoefte had de keizer zonder kleren te zien, dat ik weiger hier misbruik van te maken. Soortgelijk had ik ook verwoord in het bericht aan KiFiD afgelopen zondag,

ik citeer:
“De gehele geschiedenis is dus een uitermate complex verstrengeld continuum geworden, door het tegelijkertijd lopen van verscheidene klachtprocedures in vele verschillende (imaginaire) relatie-setten die er zijn. Dit zou overigens nog tot in het oneindige kunnen doorgaan als KiFiD niet adequaat ingrijpt, doch afgelopen week is mij de positieve / goede oplossing vanuit KiFiD gebleken zoals ik in mijn vragen aan u heb verwoord. Ik ben overigens van mening dat het op dit moment nog even het beste is nu nog even de empirische methode toe te passen. Ofwel wachten tot, net als dat de kwantummechanica de atoombom heeft mogelijk gemaakt, het onvermijdelijke gaat gebeuren …. (dus spaart u ook weer werk). Het was kennelijk te complex voor ze.”

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Kifid kan worden opgeheven

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Hoi Felix,

Kun jij je liefde voor / geloof in KIFID toelichten?

Met een gezonde dosis argwaan heeft KIFID in mijn ogen voor consumenten zeker wel een toegevoegde waarde.

Zelf heb ik wel mijn bedenkingen bij de laagdrempeligheid, waardoor het bij moeilijkere zaken snel een ongelijke strijd kan worden, terwijl het onafhankelijke / gezamelijke doel een eerlijke oplossing zou moeten zijn voor elk probleem.

Groetjes,

Joep

PS: 3 keer 3 was toch 6, geen 12?

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kifid kan worden opgeheven

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

26 maart 2017, ClaimConcept schreef:
De Secretarissen van Kifid: spinnen in het web, tot en met de uitspraak
...
Het Verbond van Verzekeraars kent een eigen Tuchtraad Financiële Dienstverlening
...
Met Secretarissen van Kifid. Conflicterende belangen? De slager die zijn eigen vlees keurt?
...
AEGON SprintPlan, The Saga Continues met almachtige Secretarissen van Kifid in de hoofdrol.
Vandaag in De Telegraaf een interessante column van Anton Rietveld
En dan kom je de naam van ene Prof. Mr. Drs. M.L.( Marc) Hendrikse best wel vaak tegen. Marc Hendrikse is directeur van het ACIS, het Amsterdam Centre of Insurance Studies, verbonden aan de Universiteit van Amsterdam. Als er symposia op het ACIS worden gehouden is de deelname (€ 199,00) niet goedkoop, maar voor leden van het Verbond is de toegang gratis. Het ACIS is in 2008 opgericht in samenwerking met het Verbond van Verzekeraars. U raadt het nooit: het Verbond is de sponsor van het ACIS van meneer Hendrikse!
Het Kifid heeft een secretaris die via haar werkgever (Eiffel) bij het Kifid tewerkgesteld is. Op de website van Eiffel staat -met trots- dat 27 verzekeraars/banken tot hun klanten behoren.
Bij de commissie van Beroep van het Kifid, hebben meerdere leden van deze commissie een nevenfunctie: ze zijn ook lid van de commissie van beroep van het DSI. Het DSI is -voor effectenverkeer- een soortement 'zelfregulerings- en opleidingsinstituut' met een twijfelachtige reputatie. In het bestuur van het DSI zit (namens het Verbond van Verzekeraars) financieel directeur Huub Arendse van Achmea.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Kifid kan worden opgeheven

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Claimconcept,

Dank voor verwijzing, doch met afgrijzen nam ik kennis van dit bericht dat er een vrouwelijke secretaris bij het KiFiD heengezonden gaat worden. Ik hoop toch in alle oprechtheid niet dat dat mijn lief engeltje is. Want, en dat meen ik in alle oprechtheid, zij heeft zich altijd correct naar mij opgesteld.

Laatst vroeg ze me namelijk nog of mijn rechtsbijstand nog ging helpen met het duidelijker formuleren en structureren van de klacht. Maar mijn behandelaar is twee weken op vakantie geweest dus zodoende is er afgelopen twee weken niets gedaan van die zijde. Komende week komt ie terug.

Mijn secretaris heeft nu voor de vierde keer de webportal opengezet om additionele informatie te uploaden. Daar mij met de recentelijke KiFiD uitspraak van 1.5% kosten is gebleken dat het KiFiD [Offtopic passage verwijderd door moderator]
Je begrijpt dat ik hier beslist niet blij mee ben als dit zo is, en dat dat dan consequenties gaat hebben……
Laatst gewijzigd door Radar op 31 mar 2017 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd

ClaimConcept
Berichten: 1970
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: Kifid kan worden opgeheven

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

felixbeijer schreef:Als mijn secretaris voor de vierde maal de goddelijke opening aan mij heeft aangeboden, dan moet mijn secretaris wel een heel lief engeltje zijn
Goddelijke opening van jouw lief engeltje? :shock:

Terug naar het onderwerp, met de column over Kifid in De Telegraaf
29 maart 2017, Anton Rietveld schreef:Bij de commissie van Beroep van het Kifid, hebben meerdere leden van deze commissie een nevenfunctie: ze zijn ook lid van de commissie van beroep van het DSI. Het DSI is -voor effectenverkeer- een soortement 'zelfregulerings- en opleidingsinstituut' met een twijfelachtige reputatie. In het bestuur van het DSI zit (namens het Verbond van Verzekeraars) financieel directeur Huub Arendse van Achmea.
Het Secretariaat bij de Tuchtraad Financiële Dienstverlening van het Verbond van Verzekeraars wordt sinds jaar en dag gevoerd door Secretarissen van Kifid...
Jaarverslag 2015, de Tuchtraad schreef: In 2015 waren mr. D.G. Rosenquist en mr. I.M.L. Venker als secretaris aan de Tuchtraad verbonden. Drs. N. Martina-van Est heeft het secretariaat van de Tuchtraad gevoerd
...laatstgenoemde bij de Commissie van Beroep, eerstgenoemde bij de Geschillencommissie.

Waar deze overduidelijk aan damage control doet om te voorkomen dat Kifid een hoos aan woekerpolisklachten over zich heen te krijgen: Odin is de club waar ook Wakkerpolis mee samenwerkte. De huidige claim van 3,2 miljard tegen Nationale-Nederlanden krijgt veel aandacht in de media, maar daar is niets nieuws onder de zon...

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Kifid kan worden opgeheven

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic bijdrages verwijderd door moderator. Graag on topic houden!

Gesloten