LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Minister De Jager gaat in gesprek

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Minister De Jager gaat in gesprek

Ongelezen bericht door tufima »

Wellicht goed nieuws in deze kwestie:


http://nos.nl/artikel/234352-hulp-minis ... issen.html

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Minister De Jager gaat in gesprek

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Iedereen zijn eigen subforumpje ;-)

Maar ik publiceerde al: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 2#p1189152
Mijn analyse van AOV hedenochtend:
(zie ook http://nos.nl/artikel/234352-hulp-minis ... issen.html)

Onder voorwaarde dat overheid geen probleemeigenaar wordt van een civiel/privaatrechtelijk geschil, is Minister van Financiën bereid in overeenstemming met de wens van vrijwel de hele Kamer een 'coordinerende rol' op zich te nemen om voortvarend een eind te maken aan de woekerpolisaffaire.

In de aanpak worden 3 punten onderscheiden:

1) compensatieregelingen, inclusief regelingen voor 'schrijnende gevallen'

2) flankerend beleid (uitstap en oversluitmogelijkheden)

3) afwikkeling claims via geschilbeslechting

ad 1:
- AFM krijgt opdracht alle compensatieregelingen te inventariseren en daarbij per punt aan te geven welke regeling gerekend kan worden tot "the best of class"
- Minister zal privaatrechtelijke partijen (verzekeraars, tussenpersonen, consumentenstichtingen) uitnodigen voor een indringend gesprek en hen oproepen 'the best of class' regeling toe te passen
- vrijwel zeker is daarin een element om compensatievergoeding contant te maken en per direct aan poliswaarde toe te voegen
- of dat ook zou moeten gelden voor tegemoetkoming voor schrijnende gevallen is niet uitgesproken (schrijnende gevallen betreffen hefboom/inteer, grote polissen en persoonlijke omstandigheden)
- compensatieregelingen moeten altijd de mogelijkheid open laten zorgplicht schendingen uit te procederen (geen vrijwaring)
- AFM zal gevraagd worden toezicht uit te oefenen op uitvoering van deze vernieuwde regelingen

ad 2:
De Minister zal verzekeraars tijdens bovengenoemd gesprek uitnodigen een soepele en kosteloze uitstap en overstap naar een ander product mogelijk te maken en voor adviesgesprekken geen kosten bij de consument in rekening te brengen.

De Minister zal er bij de Staatssecretaris op aandringen eventuele fiscale drempels voor overstap naar fiscaal gelijkwaardig product weg te nemen.

ad 3:
De Minister zal met KiFiD overleggen op welke wijze het 'snelrecht' kan worden geïmplementeerd dat nodig blijft voor het uitprocederen van zorgplicht schendingen (waaronder misleiding & dwaling)

De Minister zal de Kamer per brief van 1 juni 2011 informeren over de uitvoering van dit 3-puntenplan.
(plenaire afronding met moties dus op dit moment niet aan de orde).

Interpretatie:
Regeringspartijen CDA en VVD willen niet komen aan de privaatrechtelijk overeengekomen kosten norm van de compensatieregelingen. Zij gaan er wel van uit dat er een "best of class" regeling is met een lagere norm dan 2,5% (mij zijn echter geen regelingen bekend met een lagere norm dan 2,45%, maar ik hoor graag als dat anders is). De grote oppositiepartijen (PvdA, SP, D66) gaan er van uit dat de consumentenstichtingen tijdens de gesprekken op een lagere kostennorm zullen aandringen, nu is ontmaskerd dat ook zo'n norm tot een 40% lager vermogen op einddatum leidt. En zou Consumentenclaim ook mogen aanschuiven? (en zal die van eigen verdienmodel afstappen door compensatieregeling claimproof te maken?). Mij lijken zowel de verwachtingen van regeringspartijen als oppositie illusies. De PVV en schoorvoetend GroenLinks waren de enige die uitspraken wilden over het ter discussie stellen van de van Wabeke afgeleide woekernorm (PVV wilde ook als enige een onderzoek naar de integriteit van de consumentenstichtingen, de overige partijen waren geïmponeerd door het gezag van VEH en VEB).

Ook over de regelingen voor schrijnende gevallen moet men zich niet te veel illusies maken, lees die van bijvoorbeeld DL er op na. https://www.woekerpolisclaim.nl/downloa ... dgroep.pdf

Snelrecht
De Kamerleden gaan er terecht van uit dat een grote groep gedupeerden via individuele geschilbeslechting alsnog zullen proberen een echte schadevergoeding in de wacht te slepen. Daarbij verwijst men steeds naar het AFM rapport uit 2008 over kwaliteit advisering, waarin staat dat er 25% slechte adviezen zijn verstrekt, 2 miljoen van de 7 miljoen polissen. Het is goed nieuws dat de Minister hiervoor het pad gaat effenen via de KiFiD route. Het is afwachten of daarbij ook de 'intake' wordt vereenvoudigd, zodat ook ondeskundige consumenten de kans krijgen.

Gedupeerden kunnen dus vermoedelijk niet de kostennorm als zodanig bij KiFiD aankaarten, maar wel als door onnodig hoge (laat staan: verborgen) kosteninhoudingen het voorgespiegelde prognose rendement nimmer gehaald kon worden. En uiteraard alle andere zaken van misleiding/dwaling.

ADVIES

1) Nu al kosteloze overstap vorderen en oude polis afrekenen door contant maken van schadevergoeding, maar met geen enkel voorstel akkoord gaan indien daar toch kosten aan verbonden blijken (in dat geval afwachten tot dat de compensatieregelingen onder invloed van de Minister zijn geharmoniseerd)

2) Nu al interne klacht bij verzekeraar en tussenpersoon deponeren en na 6 weken bij KiFiD en daarbij laten aanteken dat concrete vordering nog aangepast kan worden aan de hand van uitkomsten overleg Minister met marktpartijen.

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Minister De Jager gaat in gesprek

Ongelezen bericht door B17 »

De hoogleraar Ewald Engelen van de U.v.A verteld dat er inmiddels al 240 miljard aan
injecties, overnames en garanties door de overheid is gestoken in de banken.

Verder laakt Engelen de arrogantie van de bankiers die nog steeds het contact met de vaste bodem niet hebben kunnen terugvinden.




Wij als gewone consumenten proberen het huishoudboekje zoveel mogeljk in ere te houden, en van het bank-verzekeringswezen die bewust de uiterste grenzen van het ongebreideld lenen

in het vandaal hebben en het liefst hun klanten een schop geven of in de fin. afgrond duwen.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Minister De Jager gaat in gesprek

Ongelezen bericht door tufima »

@ van Rossum

Wellicht loopt dit forum enigszins vol door het in elk draadje kopieren van je eigen teksten in een ander draadje.

Het lijkt erop alsof je je elk gestart draadje in de woekerpolis afdeling wil "overnemen".

Begrijp me niet verkeerd, want uiteraard is in deze kwestie alle input zinvol, maar het continu verwijzen naar andere draadjes om je zienswijze duidelijk te maken is niet de beste manier.

M. van Rossum
Berichten: 1220
Lid geworden op: 05 dec 2009 15:30

Re: Minister De Jager gaat in gesprek

Ongelezen bericht door M. van Rossum »

Het lijkt me voor de hand te liggen dat ik naar aanleiding van onze petitie verslag doe van de AOV, dat had ik ook aangekondigd. Het helpt als daarop wordt aangesloten. Het niet negeren van elkaars berichten lijkt mij een goed uitgangspunt.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Minister De Jager gaat in gesprek

Ongelezen bericht door tufima »

Linken naar een ander draadje is prima, maar het kopieeren van grote lappen tekst zijn misschien een beetje te veel van het goede.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Minister De Jager gaat in gesprek

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Ach Tufima,

Het is nu zo verward geraakt dat zelfs ons licht in de woekerbranding, Van Rossum wel te verstaan, door de bomen het woekerbos niet meer ziet, en nu door een ongelukkige samenloop van omstandigheden hijzelf helemaal vast is gelopen. Zie: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0&start=40

Boven het bos zweeft een autoriteit van een torenvalk op eenzame hoogte die denkt het woekerende bos te overzien.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 0&start=20

Doch deze torenvalk heeft geen enkele notie van wat er zich onder het verdichtend bladerdek van het woekerbos afspeelt. Psst: mensen treffen elkaar daar, gideonsbendes (clans van bokkerijders) worden langzaamaan gevormd. Nog wel grote verdeeldheid over de aanpak, dat wel, maar toch allemaal met hetzelfde doel. Laten we het gezamenlijk doen niet uit het oog verliezen: een behoorlijke schadecompensatie.

Ach, laat het ook maar even zo.
Het is mooi weer.
Geen betere politiek dan groene politiek.
Moet maar denken:
“hoe meer stront, hoe groener het wordt”.

wevera
Berichten: 671
Lid geworden op: 06 apr 2008 20:11

Re: Minister De Jager gaat in gesprek

Ongelezen bericht door wevera »

Inmiddels is er wat meer duidelijkheid over de coordinerende taak die minster De Jager van een kamermeerderheid (CDA, PvDA, VVD en D66) heeft toegeschoven gekregen.
PVV, Groen-Links en SP denken er anders over en zijn het, grotendeels,niet eens met de volgende vermeldingen.

- Wabeke regeling blijft uitgangspunt. Dus er komt een kostenmaximering bedoeld als percentage van de eindwaarde van de polis elk jaar. Het wordt dus weer een jaarkostenafslag. De PvDA heeft blijft dus draaien in het woekerpolisdossier. Plasterk verbaasde zich bij de hoorzitting er over dat het kostenpercentage elk jaar wordt toegepast. Daar stemt hij dus nu mee in.

- Er komt een uniforme regeling geldend voor alle verzekeraars die bindend is voor de kostenmaximisering. Komt er op deze manier een einde aan de woekerpolisaffaire?

- Consumenten die vinden dat de zorgplicht is geschonden houden het recht om te procederen. Er komt dus geen einde aan de woekerpolisaffaire. Maar ze moeten niet procederen over te hoge en onduidelijk verrekende kosten maar over misleiding, foutieve en onvolledig informatie en dwaling.

- Bij het KIFID komt er een versnelde procedure. Maar hoe is niet duidelijk.

- De nieuwe regeling bevat het beste van de huidige regelingen. De AFM krijgt de opdracht dit uit te zoeken.
Dat wordt dus de Achmea regeling met een beetje ASR-regeling. In Achmea- regeling wordt de kostencompensatie direct verrekend, eind 2011,en bijgestort in de vorm van beleggingseenheden/participaties op de beleggersrekening van de polishouder. Het kostenmaximiseringspercentage ligt tussen de 2.25% - 2.85% afh. van de polisduur en inleg. De opslag voor kostemmaximisering voor polissen met een garantie is 0.45% ( zie http://www.woekerpolisclaim.nl bij overzicht regelingen en overeenkomsten)

- Het overleg van min. De Jager zal beginnen met de stichtingen Woekerpolisclaim en Verliespolis en de verzekeraars. Wellicht ook met anderen maar waarschijnlijk niet.

Al met al dus weinig verbeteringen voor gedupeerden. Van De Jager is bekend dat hij voor alles eerst toestemming van DNB vraagt en niks doet zonder toestemming van DNB. DNB heeft al duidelijk gemaakt dat zij er op zal toezien dat geen enkele verzekeraar een regeling accepteert die het voortbestaan in gevaar brengt.

Dit zet geen zoden aan de dijk. Dit is alleen maar een nieuwe ronde. Ik hoop dat de overige partijen er hard tegen in gaan.

Met vriendelijke groet, Arie Wever

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: Minister De Jager gaat in gesprek

Ongelezen bericht door B17 »

De DNB heeft wel opdracht gegeven om de belasting op verzekeringen te verhogen, tevens de verzekering voor de auto te verhogen enkel en alleen dat de assuradeuren wat vlees op hun botten krijgen ten laste van de consument.

De hr. de Jager is van het CDA, zeer bekend de partij die als een tornado de WCAM tot wet heeft laten verklaren waardoor bij volksstammen hun spaargeld kwijt zijn

Overigens en daar ben ik blij om de bonussen beggingen weer te komen en dat hebben de streeptjes pakken verdiend, ondanks dit een schandaal en vollksverlakkerij van de eerste orde is. Nederland het land met de meeste misstanden :D

PeterJG
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 jan 2011 14:04

Re: Minister De Jager gaat in gesprek

Ongelezen bericht door PeterJG »

Kennelijk hebben de verzekeraars flink gelobbyd bij de politici en de meerderheid alsnog weten te overtuigen van de zogenaamde redelijkheid van de best-of-class Wabeke-norm. Van de regeringspartijen had ik het wel verwacht, want zij willen "in het zadel" blijven, maar dat zelfs het PvdA hiermee de kant van de verzekeraars kiest i.p.v. de kant van de consument kan ik niet plaatsen. Het PvdA zou veel kiezers naar zich toe kunnen trekken door fel van leer te trekken a la PVV. Wat zou hier achter zitten ?

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Minister De Jager gaat in gesprek

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Verzekeraars zijn nu aan zet.
Als de verzekeraars geen berekening van een "compensatie"verschaffen conform de woekerpolisakkoorden, dan wordt er geen uitvoer gegeven aan de woekerpolisakkoorden. Dan worden de woekerpolisakkoorden vanzelf nietig, om de simpele reden dat er geen uitvoer aan gegeven wordt.

Ik heb niets met die woekerpolisakkoorden van doen, dus zoals de Ombudsman terecht opmerkte: de Wabeke aanbeveling. Ombudsman merkte ook op: het doet er niet toe hoeveel verzekeraar bereid is voor distributie van zijn product te betalen. En ik kon me opnieuw melden na een Geschilprocedure over de compensatie.

Zo ik de experts op dit forum begreep, dient conform het contra preferenda beginsel een bepaling ten nadele van degene die hem heeft opgesteld uitgelegd te worden. Dus zo ik de Wabeke-norm interpreteer, is een juiste.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 66&t=95330
In feite komt dat vrijwel op hetzelfde neer als Van Rossum en Crommentuyn en hun Gideonsbende, maar iets minder tijdrovend.

Wettelijke rente is gecorreleerd aan marktrente, en via allerlei mechanismen ook aan gemiddelde rendementen aandelenkoersen.
Laatst gewijzigd door felixbeijer op 23 apr 2011 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Minister De Jager gaat in gesprek

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Verder aangename, opmerkelijke stilte op dit forum.
Altijd goed om even de tijd te nemen na te denken.

ik ben toch benieuwd hoe dit opgelost gaat worden. Als in de wet staat dat een klacht behoorlijk opgelost dient te worden, dan dient dat te gebeuren.
http://www.nationaleombudsman-nieuws.nl ... eidsnormen
http://www.nationaleombudsman.nl/sites/ ... jzer_2.pdf

Einde discussie.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Minister De Jager gaat in gesprek

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Wat ik bij die Wabeke-norm nog niet begrijp, is dat er van allerlei bepalingen zijn gemaakt voor producten met garantie.
De compensatie die je krijgt door 2.5% in absolute zin af te trekken van het bruto rendement is toch hoger dan de garantie die de verzekeraar geeft.

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: Minister De Jager gaat in gesprek

Ongelezen bericht door hakra »

bron: Rijksoverheid

Vergroten toepasbaarheid Wcam

De ministeries van Justitie en Economische Zaken werken momenteel aan een tweede wetsvoorstel waardoor de Wcam ook toe te passen is op andersoortige massazaken, bijvoorbeeld door dwaling (onjuiste voorstelling van zaken die tot de overeenkomst hebben geleid). Of vernietiging van een overeenkomst. Ook hierbij is het doel om het voor de betrokken partijen aantrekkelijker te maken om tot een schikking te komen.

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: Minister De Jager gaat in gesprek

Ongelezen bericht door hakra »

Toch nog Zwitserlevengevoel voor Jort Kelder
22-04-2011

Jort Kelder heeft samen met 19 andere (voormalige) redacteuren van uitgeverij Quote Media een schikking getroffen met Zwitserleven. Vier jaar terug ontstond een conflict over onderdelen van de pensioenregeling die bij de SNS Reaal-dochter was gesloten; over de inhoud van de schikking worden geen mededelingen gedaan.
Kelder vroeg in 2007 bij Zwitserleven om opheldering over lage vermogensopbouw en hoge kosten en vroeg om een compensatie. Zwitserleven wilde daar niet op ingaan en gaf aan dat in mei 2007 een compensatie van € 4.415 was betaald voor de nadelige effecten van de overgang van een individuele naar een collectieve polis.

"De onenigheid zeurde al vier jaar door, maar de nieuwe topman Maarten Edixhoven en ik hebben uiteindelijk dit kruidige Zwitserse kaasje gezamenlijk doorgeslikt. Wij zijn blij met de sportieve opstelling van Zwitserleven en tevreden over het resultaat. Zaak gesloten", luidt nu de toelichting van Kelder.
Zwitserleven zegt de "contouren van de schikking" ook toe te passen op vergelijkbare situaties.

//ZL heeft "contouren van een/de schikking" maar maakt die niet bekend.
Jort Kelder, met een grote media exposure, zal er wel aardig uitgekomen zijn!
Bretels, broek ophouden etc. etc.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Minister De Jager gaat in gesprek

Ongelezen bericht door juwita »

Onder voorwaarde dat overheid geen probleemeigenaar wordt van een civiel/privaatrechtelijk geschil, is Minister van Financiën bereid in overeenstemming met de wens van vrijwel de hele Kamer een 'coordinerende rol' op zich te nemen om voortvarend een eind te maken aan de woekerpolisaffaire.
Dit standpunt is alleen al een discussie waard. De basis van het ontstaan van de woekerpolis-problematiek schuift de overheid kennelijk per definitie van zich af.
Niks europese richtlijnen die door de Staat der Nederlanden correct uitgevoerd diende te worden; niks verplichting voor de Staat der Nederlanden om adequaat en effectief toezicht te regelen op verzekeraars.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Minister De Jager gaat in gesprek

Ongelezen bericht door felixbeijer »

is dit wat met de WCAM bedoeld wordt?
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... chade-wcam

ik ben benieuwd wie dan de belangenbehartiger van verzekerden wordt.
Lijkt me wel nodig dat dit een commissie is die behoorlijk handelt.

Janges
Berichten: 61
Lid geworden op: 19 apr 2011 18:48

Re: Minister De Jager gaat in gesprek

Ongelezen bericht door Janges »

Zit de overheid niet met een groot probleem: banken en verzekeraars zijn vaak gefuseerd. Als de schadeclaims zo groot worden als gerechtvaardig is, dan krijgen de verzekeraars het heel moeilijk. Ze hebben de centjes verbrast en kunnen dat geld dus niet meer ophoesten. Als dat betekent dat ze hun gefuseerde bankbroertje mee in het faillissement trekken, dan weet wel wat er gebeurt.
(dan betalen we het ook, maar via de belastingen).
Ik weet: ING gaat de verzekeringen afstoten (oa NN), maar als dit doorzet hebben ze dus nu een verzekeringsmaatschappij in handen die niks waard is/niet te verkopen is. Komt op hetzelfde neer.

Zo zie je maar: de financiële sector heeft nog steeds de Nederlandse politiek in wurggreep. Dus onze JanKees kan gewoon niet zoveel.

Floris2
Berichten: 203
Lid geworden op: 26 mar 2011 14:54

Re: Minister De Jager gaat in gesprek

Ongelezen bericht door Floris2 »

Janges schreef:Zit de overheid niet met een groot probleem: banken en verzekeraars zijn vaak gefuseerd. Als de schadeclaims zo groot worden als gerechtvaardig is, dan krijgen de verzekeraars het heel moeilijk. Ze hebben de centjes verbrast en kunnen dat geld dus niet meer ophoesten. Als dat betekent dat ze hun gefuseerde bankbroertje mee in het faillissement trekken, dan weet wel wat er gebeurt.
(dan betalen we het ook, maar via de belastingen).
Ik weet: ING gaat de verzekeringen afstoten (oa NN), maar als dit doorzet hebben ze dus nu een verzekeringsmaatschappij in handen die niks waard is/niet te verkopen is. Komt op hetzelfde neer.

Zo zie je maar: de financiële sector heeft nog steeds de Nederlandse politiek in wurggreep. Dus onze JanKees kan gewoon niet zoveel.
Pappen en nat houden zeg ik maar weer.
De politiek begint weer uit zijn slaap te ontwaken. Er worden weer eens wat Kamervragen gesteld. Ewout Irrgang en Elly Blanksma, degenen die het dossier al wat langer namens hun partij volgen, stelden Minister van Financiën Jan Kees de Jager enkele dagen later een tiental vragen die niet bepaald getuigden van diepgaande inhoudelijke kennis. Neem vraag 2: 'Heeft u redenen om aan te nemen dat dein de uitzending geschetste voorbeelden onjuist zijn waarbij twee polishouders beter af zijn door over te stappen naar een andere verzekering omdat dit uiteindelijk voordeliger is dan de compensatie aan het einde van de looptijd van hun huidige verzekering'.
De Jager antwoordt daarop anderhalve maand later in zijn brief aan de Kamer: 'Ik heb geen redenen om aan te nemen dat de in de uitzending geschetste voorbeelden onjuist zijn. Ik kan niet beoordelen of deze voorbeelden representatief zijn'.
Hij opende zijn brief met een persoonlijke inschatting. Volgens De Jager wordt de compensatie 'breed gedragen'.
Er zijn natuurlijk nog wat verzekeraars met staatsteun, de politiek (Jan kees de Jager)Zou er voor moeten zorgen dat deze mannen overeind blijven, het lijkt erop Huilen met de wolven in het Bos.
Laatst gewijzigd door Floris2 op 25 apr 2011 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.

jammer
Berichten: 766
Lid geworden op: 22 jan 2011 13:21

Re: Minister De Jager gaat in gesprek

Ongelezen bericht door jammer »

En hoe is het dan met het grote voorbeeld DSB afgelopen? Die had toch ook duizenden polissen lopen. En die ook bekend staan al woekerpolissen? Hoe is het daar mee afgelopen? Dan bedoel ik niet de hypotheken, maar de echte beleggingsverzekeringen. Daar hoor je ook bitter weinig meer van. En de andere banken/verzekeraars zeiden toen toch dat gebeurt bij ons nooit. Waarom moet nu onze minister van financieen bang gemaakt worden om geen harde actie te ondernemen? Ik geeft toch ook geen geld uit, als dat niet echt van mij is....Laat ze maar op de blaren zitten. En dan geven ze toch eerst al die belonningen terug vanaf het begin. En laten ze dan stoppen met het sponsoren van al die grote sport evenementen (ABN-Amro het tennis toernooi, Aegon met Ajax scheelt ook weer E 16.000.000, ASR met Feijenoord) Je kunt nu wel nagaan dat verzekeraars van het gekke niet meer wisten waar ze het geld aan kwijt moesten....EN NU ZIELIG DOEN, Pak ze aan dat tuig/bewuste oplichters.
En o wat zijn we heden blij, ik heb een polis ik heb een polis. O wat zijn we heden blij ik heb een polis van de nederlandse staat (ABN-Amro) een toekomst plan was heette vroeger spaarplan.

Gesloten