LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nationale-Nederlanden.....

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
vakkiel
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 mar 2008 20:32

Nationale-Nederlanden.....

Ongelezen bericht door vakkiel »

Heeft iemand nu al wat gehoort van Nationale-Nederlanden inz. de woekerpolisvergoeding ? De grootste verzekeraar die nog niet 1 brief hierover verstuurd heeft....onbegrijpelijk !!!!

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Nationale-Nederlanden.....

Ongelezen bericht door arvandongen »

De brieven worden dit jaar verstuurd.

Zie: http://www.nn-beleggingsverzekering.nl/ ... oering.htm

nzuid
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2012 14:24

Re: Nationale-Nederlanden.....

Ongelezen bericht door nzuid »

Ik heb een woekerpolis lopen bij NN. Heb hier meerdere malen NN over gesproken. Die gaven aan dit niet te weten......ze bieden zelf de diensten aan en ze weten het zogenaamd niet of de mijne een woekerpolis is. Dit is het uiteraard wel. Dit is niet het hoofprobleem. Ik wil de polis beeindigen, dit duurt normaliter max 10 werkdagen. Nu kreeg ik doodleuk te horen dit duurt 8 weken + 2 weken versturen formulieren. Ik trek over twee weken mijn nieuwe huis in en krijg nu betaalproblemen, omdat nn het niet op orde heeft. Heb al diverse klachten gedeponeerd en nog geen respons. Ik vind het schandalig hoe de grote bedrijven met hun klanten omgaan! Zijn er meer mensen met dit issue.

juwita
Berichten: 901
Lid geworden op: 01 aug 2008 13:46

Re: Nationale-Nederlanden.....

Ongelezen bericht door juwita »

Zijn er meer mensen met dit issue.
Ja, ik schat zo'n 4,5 miljoen beleggingspolisbezitters. Kortom, de helft van de Nederlandse huishoudens. Alleen is het merendeel beter in ''cognitieve dissonantie'' (=wegdenken) van het probleem.

boxer
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 okt 2008 12:31

Re: Nationale-Nederlanden.....

Ongelezen bericht door boxer »

arvandongen schreef:De brieven worden dit jaar verstuurd.

Zie: http://www.nn-beleggingsverzekering.nl/ ... oering.htm
Dat zeiden ze vorig jaar ook.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Nationale-Nederlanden.....

Ongelezen bericht door arvandongen »

@nzuid
Minister de Jager was bezig met een voorstel dat dit maximaal 30 dagen mocht duren. Ik weet niet of dit voorstel reeds tot een bindende beslissing geleid heeft. 10 weken uitbetalingstermijn lijkt in ieder geval veel te lang.

Kijk eens in je polis wat deze erover zegt, en vooral ook je polisvoorwaarden. Deze vertelt waarschijnlijk: "De verzekeringsnemer heeft gedurende het leven van de verzekerde het recht de verzekering te allen tijde schriftelijk door opzegging te beëindigen......"

Is je polis gekoppeld(verpand) aan een hypotheek van NN? Zo nee:
Stuur een aangetekende brief dat je de polis wilt beëindigen, met zo snel mogelijke uitbetaling, max 10 dagen na je eerste beëindigingsbrief. Schrijf dat je een klacht gaat indienen bij het KiFiD indien de uitbetaling later plaatsvindt. Schrijf dat je alle gevolgschade gaat verhalen op NN middels de KiFiD-klachtenprocedure.

Je zal een reaktie krijgen van NN, en beslis wat je doet met dat antwoord. Als je toch nog geen reaktie krijgt binnen 6 weken mag je de rechtstreeks het onafhankelijke KiFiD (http://www.kifid.nl) aanschrijven met je schadeclaim. In je claim kan je al je gevolgschade opnemen door de te late uitbetaling.

boxer schreef:arvandongen schreef:
De brieven worden dit jaar verstuurd.

Dat zeiden ze vorig jaar ook.
Klopt...en het jaar daarvoor, en daarvóór ook. Ik heb de mijne nu wel ontvangen trouwens, dus deze keer zal de belofte van NN aan iedereen serieus zijn.

Waarom zitten zoveel mensen eigenlijk op die compensatie te wachten? Is het nog niet duidelijk dat deze niets voorstelt??

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: Nationale-Nederlanden.....

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Zou dit de reden zijn dat ze niet snel willen betalen?

http://www.klokkenluideronline.nl/artik ... t-breaking

DrFlapdrol
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 dec 2008 11:59

Re: Nationale-Nederlanden.....

Ongelezen bericht door DrFlapdrol »

Toevallig vandaag een brief gehad van Nationale Nederlanden betreffende het Postbank beleggingsplan dat wij hadden.... U komt niet in aanmerking voor vergoeding blabla...kosten onder het maximum gebleven... blabla

Het betreft in ons geval een Beleggingsplan met 15 jaar inleg. Goed nieuws: we hebben er geen verlies op geleden. Slecht nieuws: we hebben in 15 jaar geen rendement behaald...

Dit geeft maar weer eens aan wat voor flutregeling er getroffen is met de diverse 'belangen'-behartigers en hoe slecht sommige produkten eigenlijk zijn/waren.

Een hoge vergoeding had ik uiteraard al niet verwacht maar iets van compensatie leek mij toch wel op z'n plaats. Ik zie het nu maar als een dure cursus/levensles en zal door het opzeggen van de girorekening (na ca 30 jaar) die ik nog heb indirect de rekening aan ING presenteren.

henriette1608
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 feb 2010 21:19

Re: Nationale-Nederlanden.....

Ongelezen bericht door henriette1608 »

Ja ik heb nu net bericht van N-N wij hebben een woekerpolis en nu net het verrassende bericht( wij komen NIET in aanmerking voor vergoeding.
bijna 15 jaar betaald ik wil graag weten wie dan wel in aanmerking komt als je 15 jaar betaald en je krijgt niets?
aan het einde van het jaar gaat het overgebleven geld of in de aflossing van ons huis of op de spaarrekening.
En dan heel langzaam en pijnlijk alle polissen bij N-N weghalen mij zien ze niet terug.
Tuig is het
ik heb uitgerekend dat ik 15 jaar lang lucht heb betaald ik betaal in euro's 107,09x12x15=19276,20 laat nu dit ook het bedrag zijn wat ik in december uitlaat keren.
ik heb mijn inleg en zij mijn winst.

Printer1
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2012 10:40

Re: Nationale-Nederlanden.....

Ongelezen bericht door Printer1 »

Die ING maatwerkverzekering die nu ook naar NN is gegaan is dat nu ook een woekerpolis ?

Volgens mij heb ik een maand of 10 (!) geleden een brief van
de ING gekregen met een wederom wazig verhaal over een eventuele vergoeding als blijkt uit onderzoek dat enz enz
Wij hebben hier ook niks meer over gehoord.
Nu blijkt dat die 235 elke maand wel eea opbouwt vwb de hypotheek want wij hebben dit 5 jaar geleden over laten zetten naar het zogenaamde 100% hypotheek rendementfonds van de ING.

Deze maatwerkverzekering hebben wij al sinds 2000.

Ik snap er eerlijk gezegd niets meer van.

worderzoflauwvan
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 aug 2012 09:40

Re: Nationale-Nederlanden.....

Ongelezen bericht door worderzoflauwvan »

ja de maatwerkhypotheek waarbij het gedeelte bij nn zit is ook een woekerpolis! Wij hebben dat ook en ook die brief gekregen met informatie over evt. vergoedingen en dat de (meeste)wijzigingen nu tot 2014 niks kosten. Dus wij zijn nu bezig met een adviseur van ing om de hele handel om te zetten naar een andere hypotheekvorm. Weg met die woekerpolis!

Gesloten