Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Doet me denken aan het spreekwoord: van de regen in de drup

MarcdeHoogh
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2020 22:38

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door MarcdeHoogh »

Zelfde verhaal hier. Vanavond telefonisch benaderd, en opvolgend e-mail ontvangen. Jammer, had er graag in geloofd. Misschien moet er nog eens aandacht aan besteed worden in Radar?

Kirsten J
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2020 20:48

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Kirsten J »

En ze zijn nog actief: deze week benaderd en dezelfde mail ontvangen. Ongelooflijk dat ze zo maar kunnen blijven doorgaan met dit soort praktijken...

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Brahms »

Ook opvallend, een zekere Komkommertijd en een Stofzuiger in één topic, dat zou ik nooit vertrouwen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Topic starter schreef; Vermoedelijke waarde 20 miljoen zonder enige garantie of bewijs of dit werkelijk er is....

Later een garantie van €2500,-

Het enige wat wel gegarandeerd geld opleverde is de oude adressen lijst doorverkopen en hopen dat er sukkels intrappen.

Verder is een Teak plantage geen vaste waarde.
1 Hoe staan de bomen erbij, voldoende onderhoud gedaan?
2 Waar is deze, naast een haven of goede wegen of nauwelijks bereikbare plekken?
3 Bosbranden, je houd alleen waardeloze grond over en geen Hout.

Vaak zijn deze projecten met opbrengst van een goed onderhouden plantage per HA omgerekend.
Dat ze geen onderhoud kregen en moeilijk bereikbaar waren... weet vrijwel niemand.
Zelf bezit in een stuk bos....
In werkelijkheid is 55% ongeveer waardeloos, bergrug, stuwmeer, rivier en moeras, en vreemde vorm dus of het 55% is?
Ik zou ongeveer 45% bos hebben dat gemengd is dus welke boomsoort hoeveel en of het kap rijp is?

De productie bossen met 1 soort in Scandinavië zijn duidelijker in soort prijs en onderhoud, maar ik kan niet de Ha prijs zomaar over zetten om mijn kaveltje!

Gezien formaat leuk voor speculanten die de bruto oppervlakte met productie bossen gaan berekenen en dat klopt nooit!
Dan krijg je dat goedkope Vuren productie 5x duurder is dan mijn deel met enkele dure Eiken!

Maar ik heb daar een mooie Datsja met zwem vijver en rust... en af en toe iets kappen voor een beetje inkomen...
Geen idee na vele jaren wat het nu waard zou zijn.

Deze Teak plantage's waren soms via Google te vinden in gebieden daar ik nooit naar toe wilde...
Een gat met rondom hoge bergen, hoe oogst je dan?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Brahms »

Komkommertijd schreef:
19 jul 2020 10:17
........Zelf bezit in een stuk bos....
In werkelijkheid is 55% ongeveer waardeloos, bergrug, stuwmeer, rivier en moeras, en vreemde vorm dus of het 55% is?
Ik zou ongeveer 45% bos hebben dat gemengd is dus welke boomsoort hoeveel en of het kap rijp is........

.......Maar ik heb daar een mooie Datsja met zwemvijver en rust... en af en toe iets kappen voor een beetje inkomen...
Geen idee na vele jaren wat het nu waard zou zijn........
Stofzuiger in de overtreffende trap: Kan iemand even bevestigen dat het niet waar is !

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een grillig gevormde kavel is zeer moeilijk in % te verdelen.
Het is dus niet waar en je moet bij elk deel een ruime marge nemen.

En waar stoppen de bomen en beginnen de struiken op een groot deel?
Ik gok op rond de 45% bos maar alles tussen de 40 en 50% is mogelijk.

Met een luchtfoto een schatting gemaakt van deze kavel.
Brahms heeft dus volkomen gelijk, deze manier is ongeveer in de buurt komen.... zonder enige zekerheid.

Roontje.72
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2020 22:07

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Roontje.72 »

Ik ben vorige week ook benaderd, nadat ze op zoek waren naar mijn vader die heel wat jaren geleden een belegging had in teak bomen in Costa Rica wat Terra Vitalis heette. Nou is mijn vader vorig jaar overleden en kwamen ze bij via een tante nadat ze binnen Arnhem alle mensen met Penninks ( zo heet mijn tante met achternaam, getrouwd met een broer van mijn vader ) waarschijnlijk hebben afgebeld.
Vanaf het eerste moment voelde het al niet goed. Ook ik het bekende mailtje gehad en bij mij gaan vele rode vlagen op.
Ik lees hier dan ook van niemand die wel geld zou hebben gezien....
Echt schandalig dat mijn zo over de rug van gedupeerde nogmaals de mensen een gedupeerde willen maken door de vooraf 250 euro te laten betalen.
Ik trap er niet in want ik ga niks in het voren betalen en maar hopen op.....
Idd laat Rader er nog eens aandacht aan besteden.

Annevv
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2020 15:41

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Annevv »

Ik ben gisteren benaderd door Security Circle met hetzelfde verhaal. Omdat me het bekende "te goed om waar te zijn" gevoel bekroop ben ik op zoek gegaan naar ervaringen van anderen. Ook omdat er vooraf een toch best aanzienlijk bedrag moet worden betaald ipv no cure no pay.
Ik zie vooral veel waarschuwingen en posts van mensen die het niet aandurven. Op https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... ity-circle kom ik wel een post tegen van "Eddy en Sylvana" die zeggen dat ze goede ervaringen hebben, maar dat is een post uit 2017 die eindigt met: Wij zijn hoopvol en hebben het volste vertrouwen erin dat er uiteindelijk gerechtigheid zal geschieden en er nog een behoorlijk deel van ons verdwenen vermogen boven water zal komen. En vervolgens geen bericht of die hoop is uitgekomen. Wel nogmaals in 2018 eenzelfde post van Eddy en Sylvana met dezelfde eindzin.

Ik ga uit van een Too good to be true verhaal en een poging om mij geld afhandig te maken ipv me te helpen.

Marjar
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2020 22:07

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Marjar »

Vandaag gebeld door Dhr. Marsman. Het hele verhaal kwam me bekend voor en vervolgens een mail gehad. Wij behoren tot de 'grotere' investeerders en zouden nu zo'n €950 moeten betalen om deel te nemen. Ik ben mijn mail maar eens door gaan kijken. Ik heb in 2016 exact dezelfde brief van deze firma gehad met exact dezelfde belofte en dezelfde getallen.
Toen gingen alle alarmbellen al af en zijn we niet met Security Circle in zee gegaan en dat gaan we nu zeker weer niet doen.

MarijnHak
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2018 08:08
Contacteer:

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door MarijnHak »

Ik ben gisteren benaderd, nu 100% zekerheid dat er een bedrag gaat komen i.v.m. 20 miljoen aan vastgoed welke geconfisqueerd is en geveild gaat worden. Nergens kan ik voldoende achtergronden vinden aangaande Security Circle. Erg naar dat ze allerlei informatie hebben aangaande de beleggingen die ik heb gedaan. Het is lijkt mij te mooi om waar te zijn.

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Dirkie »

Anja IJzendoorn schreef:
02 mei 2018 14:16
Dit lijkt mij haast te mooi om waar te zijn, vandaar mijn vraag;
Dit is de belangrijkste zin uit het hele verhaal. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dat is het ook niet waar.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Smartje »

Als ik van alle Bitcoin mails (die maar blijven komen ondanks de blokkeringen) had geklikt op de "link" was ik nu "millionair".
"Inderdaad te mooi om waar te zijn"

Dirkie
Berichten: 2921
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Dirkie »

Smartje schreef:
01 apr 2021 10:28
Als ik van alle Bitcoin mails (die maar blijven komen ondanks de blokkeringen) had geklikt op de "link" was ik nu "millionair".
"Inderdaad te mooi om waar te zijn"
Om nog maar te zwijgen van alle overleden familie leden uit Afrika die mijn hun zeer grote erfenis na willen laten als ik eerst even wat geld wil storten om dat te regelen. Ik wist niet (en niemand anders in mij familie trouwens) dat wij zoveel familie leden in Afrika hadden wonen :lol: :lol:

Gesloten