LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Anja IJzendoorn
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2018 08:11

Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Anja IJzendoorn »

Hallo, Ik ben gisteren telefonisch benaderd door Mr. xxx Lawyer / Jurist van Golden Circle.

Mr. xxx gaf aan, dat ik tegen een eenmalig tarief van 250 euro, mee kan doen met het Comité benadeelde beleggers Eco Direct NL BV. Dit is een werkgroep van Security Circle. Zij bemiddelen bij beleggingsfraude en zij gaan voor deze 250 euro een claim/eis neerleggen bij Eco Direct oud bestuursleden om geld terug te krijgen van mijn belegging in teakhout van Eco Direct.

Eco Direct is voor zover ik weet failliet en de claim is afgehandeld, maar Security Circle zou gelden gevonden hebben bij diverse hoge heren van Eco Direct die zij kunnen opeisen. Het schijnt dat er geld is doorgesluisd naar diverse landen en dat de curator destijds de nog aanwezige teakplantages voor een veel te klein bedrag heeft verkocht aan de oud-oprichters. Het lijkt er op, dat er binnenkort een veiling komt van onroerende goederen, waarvan de opbrengst 20 miljoen is, dit zou betekenen dat de gedupeerden gegarandeerd een bedrag tegemoet kunnen zien van 2.500 euro.

Dit lijkt mij haast te mooi om waar te zijn, vandaar mijn vraag; Zijn er meer mensen benaderd, kan iemand mij vertellen of ik hier wel of niet op in moet gaan? 250 euro is een hoop geld, maar als ik er 2500 euro gegarandeerd voor terug kan krijgen en mogelijk nog meer, dan is het goed besteed.

Zie hieronder de mail na aanleiding van het telefoontje dat ik gisteren kreeg:


Geachte mevrouw xxx,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek van zojuist, navolgende;

In de periode september-december 2012 zou u een betaling ontvangen gehad dienen te hebben van € 686,12 inzake de faillissementen van resp. Eco Direct Nederland B.V.
en Cosas Verdes Finance B.V.

In de periode gelegen tussen maart 2015 tot en met juni 2015 dient u eveneens een betaling ontvangen gehad te hebben, van minimaal € 194,17 (dit bedrag zal iets hoger zijn geweest i.v.m. boete-rente) dit als gevolg van de gerechtelijke procedure waardoor Mr. xxx zijn congé heeft gekregen als curator en hij over diende te gaan tot sluiting van de dossiers en tot uitbetaling van de slotuitkeringen, zoals gevonnist door de rechtbank te Zutphen op 10 maart 2015.

De betalingen dient u gehad te hebben met als mogelijke omschrijving bovengenoemde gefailleerde B.V. S, danwel “xxx Advocaten” en/of (ex-) curator xxx

Mocht u één of meerdere betalingen niet ontvangen hebben, laat u mij dat dan per omgaande weten, dan zullen wij u in deze kosteloos bijstaan genoemde bedragen alsnog te krijgen.

../.


./. BELANGRIJKE UPDATE /.

De veilingen van de onroerende goederen zullen op korte termijn plaats gaan vinden, de verwachtte opbrengst is min. 20 miljoen euro, geëxtrapoleerd naar uw vordering, betekent dit dat u gegarandeerd een bedrag tegemoet kan gaan zien van min. € 2.500,00.

Onderstaand gelieve u aan te treffen de email met het door u te betalen eenmalige bedrag, als bijdrage in de reeds gemaakte en nog te maken kosten. Alsmede in bijlage een brief van het comité in pdf. /bijlage.
Het bankrekeningnummer, t.n.v. Security Circle Nederland, treft u onderaan deze e-mail, alsmede in de bijgesloten brief.

Waarbij op te merken is dat inmiddels ruim 2.000 benadeelden van Eco Direct zich bij ons aangesloten hebben.

./. Einde update ./.


Verder bevestig ik u hierbij schriftelijk min of meer de inhoud van ons telefoongesprek, die u voor alsdan serieus in overweging zult nemen.

Wij zijn enigermate overeengekomen dat u evenals de andere gedupeerden financieel zult bijdragen aan de grensoverschrijdende collectieve onderzoeken van Security Circle Nederland, met als doel compensatie te verkrijgen voor uw geleden verlies.

Inmiddels hebben zich meer dan 2.000 gedupeerden bij ons aangesloten, die wij bij zullen staan en adviseren inzake de collectieve onderzoeken en vorderingen, zodat de kosten voor iedereen beperkt blijven.

Tijdens ons overleg heb ik aangegeven dat wij genoodzaakt zijn u een éénmalige bijdrage in rekening te brengen van € 250,00 incl. B.T.W. met het verzoek op de aangegeven wijze voor betaling zorg te dragen.

Bijgaand doe ik u dan ook een nadere toelichting toekomen van de inhoud van onze bespreking alsmede de wijze waarop u de bijdrage dient te voldoen. /. zie bijlage in PDF.

Wij zullen u in deze kwestie bijstaan tegen de bovengenoemde éénmalige bijdrage inclusief B.T.W. bureaukosten, verschotten en alle kosten door en ten behoeve van derden betrekkelijk uw zaak gemaakt, zoals de genoemde onderzoeken, inspecties, reis- en verblijfkosten, alsmede de grensoverschrijdende collectieve onderzoek-operaties en invorderingsactiviteiten van onze experts en rechercheurs.


Vertrouwende u hiermede naar beste vermogen te hebben geïnformeerd, zien wij uw reactie, zo mogelijk binnen 7 dagen, tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Mr. xxx
Lawyer / Jurist.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door kuklos »

Heb je al gezien dat de brief is ondertekend door iemand die GEEN advocaat is, maar enkel jurist?
De term lawyer is een niet beschermde term, en iedereen die is afgestudeerd in de rechten is jurist, maar niet elke jurist is een advocaat.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Goed, u bent al opgelicht met die teakplantages, en nou komt de volgende sprookjesverteller er aan. Als u uw geld kwijt wilt, kunt u het net zo goed uit raam gooien.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Lady1234 »


Moneyman
Berichten: 30001
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wij zijn enigermate overeengekomen dat u evenals de andere gedupeerden financieel zult bijdragen aan de grensoverschrijdende collectieve onderzoeken van Security Circle Nederland, met als doel compensatie te verkrijgen voor uw geleden verlies.
:mrgreen: :mrgreen:

Meint
Berichten: 93
Lid geworden op: 11 dec 2006 17:50

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Meint »

Dus men garandeert 10 keer de inleg bij een claim...?...

Dit is of oplichterij, of op z'n best een enorme gok.

Edit: Ik neem het laatste terug na het lezen van een aantal andere verhalen over dit onderwerp. Dit speelt al heel lang, ze zij nu al zeker 4 jaar 'deelnemers' aan het verzamelen.

Ik acht de kans ontzettend groot dat iemand dit gewoon gebruikt als inkomensbron.
Het is ook de vraag hoe ze aan de gegevens komen van benadeelden. Het zou zelf kunnen dat dit stap 3 is in de getrapte oplichtingstruc van de mensen achter die teakplantages.
Laatst gewijzigd door Meint op 02 mei 2018 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

kuklos schreef:Heb je al gezien dat de brief is ondertekend door iemand die GEEN advocaat is, maar enkel jurist?
De term lawyer is een niet beschermde term, en iedereen die is afgestudeerd in de rechten is jurist, maar niet elke jurist is een advocaat.
Een jurist is geen beschermde titel. Het is iemand die het recht bestudeert.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door kuklos »

Lady1234 schreef:
kuklos schreef:Heb je al gezien dat de brief is ondertekend door iemand die GEEN advocaat is, maar enkel jurist?
De term lawyer is een niet beschermde term, en iedereen die is afgestudeerd in de rechten is jurist, maar niet elke jurist is een advocaat.
Een jurist is geen beschermde titel. Het is iemand die het recht bestudeert.
Dus feitelijk strooit de briefschrijver met twee niet beschermde titels. Op valse wijze indruk wekken dus.

stofzuigertje

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als hij achteraf 50% zou vragen krijgt hij meer en U geen risico... maar gezien de nu 10% betalen en hopen op.....

Een echte jurist zal als er werkelijk iets is dit risico zelf pakken om zoveel mogelijk klanten te krijgen, beter €1250 dan niets en dan accepteerde de meeste dat je 5x meer betaalde dan dit verhaal....

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Erthanax »

MM signaleerde al het "enigermate overeengekomen", een hilarische formulering. Strooi nog wat meer fraais rond, zoals alsdan en betrekkelijk, en het lijkt heel wat. (Zelf zou ik beslist nog middelijk en mitsdien hebben toegevoegd, die doen het ook altijd goed.)
Verder nog een "verwachte opbrengst" die een "gegarandeerde opbrengst" oplevert.
Ik ben inmiddels doof van alle alarmbellen die afgaan.

MrMancunian
Berichten: 56
Lid geworden op: 09 nov 2017 08:28

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door MrMancunian »

Anja IJzendoorn schreef:(...) zou gelden gevonden hebben (...) Het schijnt dat er geld is doorgesluisd (...) Het lijkt er op (...) dit zou betekenen dat (...) Dit lijkt mij haast te mooi om waar te zijn (...)
Hoeveel alarmbellen telt u in uw eigen verhaal? Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door sjohie »

Geachte confrère, met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan ik u wel verzekeren dat dit inderdaad té mooi is om waar te zijn. Indien u nog steeds wenst te beleggen, heb ik nog een interessante propositie voor een bierbrouwerij in Saudi Arabië, of een koelkastenconsortium in Groenland.

Anja IJzendoorn
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2018 08:11

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Anja IJzendoorn »

Beste mensen,

Dank je wel voor jullie reacties. De reden dat ik dit plaats is, dat ik het niet vertrouw EN het inderdaad te mooi vind om waar te zijn. Bij mij gingen ook direct alarmbellen rinkelen.

Ik ben vooral benieuwd naar mensen die ook benaderd zijn of met een ervaring van dit bedrijf anderszins. Anderzijds wil ik andere mensen, die mogelijk goedgeloviger zijn dan ik, waarschuwen en ben daarom heel benieuwd naar reacties van mensen die ook benaderd zijn of anderszins in zee zijn gegaan met dit bedrijf :)

Als aanvulling, mijn belegging was in totaal 5000,- gulden.

Lady1234
Berichten: 27072
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

sjohie schreef:Geachte confrère, met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan ik u wel verzekeren dat dit inderdaad té mooi is om waar te zijn. Indien u nog steeds wenst te beleggen, heb ik nog een interessante propositie voor een bierbrouwerij in Saudi Arabië, of een koelkastenconsortium in Groenland.
Gezien de opwarming van de aarde is het tweede voorstel nog wel het overwegen waard. :lol:

Dolfijn853
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2018 14:27

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Dolfijn853 »

Ook ik ben gisteren avond rond 18:00 uur 8-6-2018 gebeld met de zelfde vraag ook ik vertrouw het niet moet binnen 7 dagen beslissen of ik mee wil doen maar vind 250 euro een hoop geld dus ben gaan zoeken of ik wat over dat bedrijf kon vinden en heb niets positiefs gevonden

Gerard Kruijff
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 sep 2018 21:21

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Gerard Kruijff »

Ben vandaag benaderd met het zelfde verhaal. Ben inmiddels erg argwanend; het klinkt te mooi om waar te zijn. Ben nog geen argumenten tegen gekomen die mijn bedenkingen wegnemen.

Cyn73
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2019 17:05

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Cyn73 »

Ook wij zijn vandaag benaderd, blijkbaar nog steeds actief.
Heb mobiel nr van deze man, kan ik hier iets mee?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door berndv »

Cyn73 schreef:
19 sep 2019 17:30
Heb mobiel nr van deze man, kan ik hier iets mee?
Ja, blokkeren en nooit meer naar omkijken :D

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door tttlocke »

Moneyman schreef:
02 mei 2018 17:13
Wij zijn enigermate overeengekomen dat u evenals de andere gedupeerden financieel zult bijdragen aan de grensoverschrijdende collectieve onderzoeken van Security Circle Nederland, met als doel compensatie te verkrijgen voor uw geleden verlies.
:mrgreen: :mrgreen:
Dat gaf de doorslag :mrgreen:
Naast natuurlijk
Verder bevestig ik u hierbij schriftelijk min of meer de inhoud van ons telefoongesprek.
:roll:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Security Circle gaat geld van Eco Direct opeisen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Iemand heeft blijkbaar gegevens van alle beleggers doorverkocht en als je 10% die €250,- liet betalen met kans op... en totaal geen garantie of er geld is en er zijn meerdere schuldeisers......

Na 1 jaar niets gehoord te hebben vind ik dit verdacht.
Adressen zijn geld waard en ze proberen nogmaals aan deze groep te verdienen blijkbaar zonder iets te doen.
Ze beloofde binnenkort en nu 1 jaar later... nog niets!

Als een onbekende Uw gegevens heeft gekregen en daar dit soort dingen mee aanbied, dan is het vrijwel zeker een lek in de administratie en adressen verkopers kunnen veel geld vangen bij dit soort Juristen, of die zichzelf Jurist noemen dan.....

Gesloten