LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uitblijven compensatiebrief ASR

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
muita
Berichten: 8
Lid geworden op: 09 feb 2011 13:32

uitblijven compensatiebrief ASR

Ongelezen bericht door muita »

zijn er meer mensen die nog steeds geen compensatiebrief van ASR hebben ontvangen?

Muita

gnd
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2011 13:07

Re: uitblijven compensatiebrief ASR

Ongelezen bericht door gnd »

Ik heb hem binnen,

Wow , ze willen me € 8,22 vergoeden :-(

Als je hem nog niet hebt, zou ik eens reclameren.

NL Post is namelijk ook niet meer wat het geweest is, waardoor je post wel eens niet aan kan komen.


Suc 6

Cheers,

GND

danmarc
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2008 22:31

Re: uitblijven compensatiebrief ASR

Ongelezen bericht door danmarc »

Ik heb een compensatiebrief gekregen. Dit i.v.m. een polis welke verpand is aan de hypotheek. Echter ... ASR doet er alles aan om je keuze van het wijzigen van de polis tegen te houden.

Ze hebben een zorgplicht, maar sinds november 2011 ben ik ermee bezig ... ook hier is het nog steeds niet geregeld.

Ik zeg ... klacht indienen. Hoe meer klachten ... hoe beter. ASR blijft bewust alles zo lang mogelijk rekken. Het levert ze immers elke dag weer meer geld op.

Ik zeg ... ASR ... tot in de eeuwigheid nooit geen zaken meer mee doen.

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: uitblijven compensatiebrief ASR

Ongelezen bericht door hakra »

belangrijke uitspraak Hoge Raad vs. ASR


http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BU9206

mvans
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 nov 2008 21:12

Re: uitblijven compensatiebrief ASR

Ongelezen bericht door mvans »

hakra schreef:belangrijke uitspraak Hoge Raad vs. ASR


http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BU9206
Heb je het ubewrhaupt doorgelezen Hakra. Heeft niets maar dan ook werkelijk niets van doen met woekerpolissen of iets dergelijks. Dit gaat over de wel of niet aanmerken van de aanvang van een verzekering onder een ouder regime voor wat betreft de fiscale behandeling.

kvdl
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 feb 2010 13:00

Re: uitblijven compensatiebrief ASR

Ongelezen bericht door kvdl »

Ben zelf ook al v.a November bezig met ASR.
Heb toen ook een brief ontvangen met de mogelijkheid over te stappen naar andere produkten van ASR met een vaste overlijdensrisicodekking.
Dit laatste is prima tov de huidige variabele premie.
Echter mbt de alternative produkten krijg je geen duidelijkheid wat de voor/nadelen zijn.
Komt erbij dat alles moet lopen via de tussenpersoon. Na elke vraag duurt het min.6 weken dat er een nietszeggend antwoord terug komt.

hakra
Berichten: 710
Lid geworden op: 07 feb 2011 14:38

Re: uitblijven compensatiebrief ASR

Ongelezen bericht door hakra »

bron: AM
ASR en Verliespolis sluiten akkoord
21-06-2012

ASR heeft als derde grote verzekeraar een akkoord gesloten met de Stichting Verliespolis over aanvullende maatregelen voor klanten met een beleggingsverzekering. Klanten met een polis die voor 1 janauri 2008 is gesloten, krijgen onder meer de mogelijkheid om over te stappen naar een product met lagere kosten en daarmee een hoger rendement. Eerder kwamen Nationale Nederlanden en Aegon al aanvullende maatregelen met de stichting overeen.
ASR gaat klanten er actief op wijzen hoe zij de kosten in hun lopende polis kunnen verlagen door goedkopere beleggingsfondsen te selecteren. Ook worden teveel betaalde kosten die de verzekeraar compenseert direct toegevoegd aan de waarde van de verzekering.

De verzekeraar heeft een groot deel van dit zogeheten 'flankerend beleid' vorig jaar al uitgerold. "Het akkoord is een bezegeling hiervan", stelt ASR-woordvoerder Daan Wentholt. In 2011 kwam de verzekeraar voor € 300 mln aan compensatie overeen en € 125 mln aan aanvullende maatregelen.

De Stichting Verliespolis is content over het akkoord met ASR. "Nu het flankerend beleid met drie grote verzekeraars is uitgewerkt en het met Achmea de goede kant op gaat is het onvermijdelijk dat ook Delta Lloyd en SNS Reaal met aanvullende verbeteringen voor hun klanten gaan komen. Verder zullen nu vooral de kleine en middelgrote verzekeraars over de brug moeten komen."

Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: uitblijven compensatiebrief ASR

Ongelezen bericht door Martijn T »

Als u hem nu nog niet heeft, komt ie ook niet meer.
ASR heeft iedereen aangeschreven waarvoor ze een compensatiebrief met berekening konden maken.
Als u er geen gehad hebt dan ligt dat waarschijnlijk aan het feit dat er geen berekening gemaakt kan worden. Vraag de tussenpersoon waar de polis bij ondergebracht is voor een uitleg (zal hij op moeten vragen bij ASR) op papier van ASR.

Gesloten