LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitlaten keren woekerpolis

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
baekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 jan 2008 17:42

Ongelezen bericht door baekker »

Hun je de teksten eens posten, ben wel benieuwd wat daar dan in staan.

Grtz.
Baekker

paul 01
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2008 20:58

Re: Uitlaten keren woekerpolis

Ongelezen bericht door paul 01 »

zoals ik lees ben ik niet de enige met dit probleem echter ben ik al vanaf novemeber 2007 bezig om de verlies lijdende polis af tekopen.

in januarie 2008 stond er nog 8500 € in heden 8155 en de maand premie gaat maar door terwijl ik er al vanaf november 2007 vanaf wilde.(sinds dien heb ik al 669,44 euro betaald aan premie)

ik heb ook brieven ontvangen van de maatschapij in dit geval gaat het om Fortis, waar de tussen persoon ook moet tekenen, juist door deze bedrieger ben ik minimaal 2000 euro kwijt in 5 jaar, van hem heb ik al lang afscheid genommen.

wellicht dat radar ook dit probleem het makkekelijker afkopen aan kan kaarten bij de maatschapijen die dit soort producten in de markt zetten.

wat nu van belang is, hoe zit het met die handtekening van de tussen persoon.

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: Uitlaten keren woekerpolis

Ongelezen bericht door Harderwijk »

wanneer je de keuze hebt gemaakt om een polis af te kopen is de rest niet zo moeilijk. Hierbij ga ik wel uit van het gegeven dat jullie als klant weten wat je afkoopt en of daar fiscale gevolgen aan zitten.

Wat je eerst dient te doen is een schriftelijk verzoek sturen naar de verzekeringsmaatschappij met het verzoek tot afkoop van de polis. De verzekeraar zal dit in behandeling nemen en stuurt de verzekerde een brief terug met vermelding van de afkoopwaarde van de polis. Deze dient ondertekend retour te gaan en daarna wordt pas overgegaan tot afkoop. Houd rekening dat dit enige tijd kan duren. Een polis kan pas worden afgekocht per premieverval datum. Houdt daarnaast ook rekening met een administratieve termijn om afkoop af te handelen.

De tussenpersoon is bij afkoop geen partij. Jij als verzekerde hebt een overeenkomst met de verzekeringsmaatschappij en dus niet met de tussenpersoon.

Daarnaast heb je al direct de mogelijkheid om de premies die geincasseerd worden te storneren. Dit houdt in dat er geen premies maar richting je polis gaan. Houdt hierbij rekening dat er daardoor een betaalachterstand zal onstaan op je polis welke verrekend zal worden met de afkoopwaarde van de polis.

Zo moeilijk is het allemaal niet. Bovenstaande geldt niet voor aandelenlease produkten of schadeverzekeringen.

peewee
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 mar 2004 12:00

Re: Uitlaten keren woekerpolis

Ongelezen bericht door peewee »

Gertvdwe.
het is MIJN geld
Nog niet, pas zodra je afkoop is afgerond.

Een andere tip is wel om verzekeraars die lang dralen IN GEBREKE TE STELLEN. Dit is een kort briefje waarin je ze een laatste kans biedt om (bijvoorbeeld binnen een termijn van 10 dagen) te betalen. Na die 10 dagen, kun je de wettelijke rente opeisen. Dit is momenteel 6%, dus beter dan een spaarrekening.

Anneke W.
Berichten: 11
Lid geworden op: 06 apr 2008 21:51

Re: Uitlaten keren woekerpolis

Ongelezen bericht door Anneke W. »

wat is op dit moment het slimste
nog even wachten, afkopen of rentevrij maken
de medewerkster van aegon gaf aan dat er dan bij het rentevrij maken weer een kostenbedrag afgaat en dat dat behoorlijk op kon lopen. Het bedrag aan kosten kon ze wonder boven wonder niet noemen. Bij het afkopen wordt er 52% belasting en 20% boete geheven.

de medewerkster van de aegon gaf mij vandaag aan dat zij verwacht dat aegon klanten gaat compenseren
met andere woorden ze hebben bewust teveel gerekend

vriendelijke groet
Anneke

Gesloten