LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voor het eerst een overzicht ontvangen, wat nu te doen

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
meijerhj
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2008 00:08

Voor het eerst een overzicht ontvangen, wat nu te doen

Ongelezen bericht door meijerhj »

Ik heb vandaag voor het eerst een overzicht van mijn "beleggingsverzekering" mogen ontvangen en dat was toch wel even schrikken/slikken.

Het blijkt dat ik vorig jaar 41.9% van mijn totale inleg aan kosten kwijt was en daarnaast ook nog een negatief rendement van -3.36% had.

In totaal is dus meer dan 50% van mijn inleg van vorig jaar aan kosten en negatief rendement verloren gegaan.

Wat ook vreemd is dat van de totale kosten van vorig jaar 30% van de inleg "kosten bemiddelaar of verzekeringsadviseur" waren.

Als ik kijk naar het bedrag wat ik totaal heb ingelegd dan is er nog maar 65,9% van de totale inleg over. (Vorig jaar was dat nog 71.6%)

In feite ben ik nu dus gewoon geld aan het weggooien. Moet ik nu gewoon met die beleggingsverzekering kappen en mijn verlies nemen of zijn er nog andere mogelijkheden?

gerard26563
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mar 2008 18:47

Re: Voor het eerst een overzicht ontvangen, wat nu te doen

Ongelezen bericht door gerard26563 »

Ik heb hetzelfde. Dit jaar voor het eerst een uitgebreid overzicht.
Meer dan 50% van jaarlijks ingelegd geld is niet belegd maar verdeeld over "hun"( verzekeraar..e.d.) kostenposten.
Deze kosten worden in geen enkele offerte vermeld.
Ik heb alle gegevens thuis in een map zitten en kon er werkelijk niets zinnigs over vinden.
Ik heb mezelf aangemeld bij stichting verliespolis!
De offerte, op de dag van tekenen, gaf een prognose hoog/gemiddeld/laag,.....de tussen-prognose staat nu een heel eind lager dan die laagste prognose,....hoe diep kun je zakken.
Ik heb ook een klaagbrief klaar liggen, ri. de tussenpersoon.
Als eigenaar van de polis, ( heb ik toen ook nog gezegd..) , wil ik op z'n minst het totaal van de ingelegde gelden als gegarandeerd minimum zien.
Als het zo doorgaat hou ik 2/3 deel over na 30 jaar!
Dus straks kan ik ná m'n 65-ste, weer rond de tafel gaan zitten voor een afbetalings-regeling.

Ik zeg, meld jezelf ook aan bij die stichting.
Alleen met z'n allen kunnen we een vuist maken, tegen dat excessieve graaien, wat ze via onze polissen doen.

Ik vind het prima dat ze bepaalde kosten rekenen,....maar wel in alle redelijkheid en in goed overleg!

gixxer1000k1
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2008 12:23

Re: Voor het eerst een overzicht ontvangen, wat nu te doen

Ongelezen bericht door gixxer1000k1 »

Mij is hetzelfde overkomen en ik zal je verzekeren dat ik hier werk van maak. Het zal niet lang duren of er komt jurispudentie. En wij ons maar verbazen over Amerike, dit is nog maar het topje van de ijsberg. Ik ben er helemaal klaar mee met deze polissen en tussenpersonen.

hpb
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 sep 2006 10:07

Re: Voor het eerst een overzicht ontvangen, wat nu te doen

Ongelezen bericht door hpb »

ga niet meteen polissen afkopen of premievrij maken. Dan wordt het leed alleen maar groter. Verzekeraars zullen dan in 1x alle toekomstige kosten in rekening brengen en zo blijft er helemaal niets meer over.

Orienteer je eens bij verliespolis of zo. Stuur een stuitingsbrief naar de verzekeraar. Voorbeelden van dergelijke brieven staan op de site. Meer kun je op dit moment volgens mij niet doen. Er is in ieder geval steeds meer aandacht voor de woekerpolissen, dus hopelijk levert dit iets op.

meijerhj
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2008 00:08

Re: Voor het eerst een overzicht ontvangen, wat nu te doen

Ongelezen bericht door meijerhj »

@hpb

Het advies dat jij gegeven hebt om niet te stoppen met mijn woekerpolis pakt erg slecht uit. Zojuist viel er een nieuw overzicht door de brievenbus.

Vergeleken met de waarde op 1 januari 2008 was is de totale waarde van mijn polis op 31 december 2008 6,38% lager en dit terwijl ik heel 2008 gewoon mijn inleg betaald heb.

Er is dus in 2008 een bedrag groter dan de inleg van de waarde van mijn woekerpolis verdampt. Het begint nu echt op een bodemloze put te lijken.

Ook_Handelaar
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2004 20:00

Re: Voor het eerst een overzicht ontvangen, wat nu te doen

Ongelezen bericht door Ook_Handelaar »

Stichting Verliespolis?????

Je raakt van de regen in de drup. Daar doen ze echt niets voor je. Ooit geprobeerd om iemand aan de telefoon te krijgen, of om zelfs maar antwoord te krijgen op een mail?

Veel geld vangen, dat kunnen ze daar wel maar iets voor je doen? Vergeet het maar.

Waardeloze schikkingen treffen en daar door de verzekeraar miljoenen voor betaald krijgen, daar gaat het om. Bestudeer de Delta Lloyd schikking maar eens goed en besef dan waarom andere verzekeraars daar zo blij mee zijn.

tinas
Berichten: 36
Lid geworden op: 23 okt 2006 10:25

Re: Voor het eerst een overzicht ontvangen, wat nu te doen

Ongelezen bericht door tinas »

Verliespolis en woekerclaim hanteren het spreekwoord
zwijgen is goud
Trosradar zwengelt misstanden aan in de samenleving alleen het vevolg en nazorg voor het plubliek hanteren zij het spreekwoord
[/bHoren, zien en zwijgen

:evil: :evil: :evil:

Tinas
[/i]

Henk Schilder Separaad
Berichten: 50
Lid geworden op: 26 mar 2009 21:24

Re: Voor het eerst een overzicht ontvangen, wat nu te doen

Ongelezen bericht door Henk Schilder Separaad »

x
Laatst gewijzigd door Henk Schilder Separaad op 28 aug 2009 19:23, 2 keer totaal gewijzigd.

maria123
Berichten: 68
Lid geworden op: 12 jun 2008 10:04

Re: Voor het eerst een overzicht ontvangen, wat nu te doen

Ongelezen bericht door maria123 »

Hallo,

Ik kan het niet vaak genoeg aangeven :!: Woekerpolis afzeggen. :!: Stuitingsbrief, klachtenbrief naar verzekeringsmaatschappij. Klachtenbrief naar tussenpersoon, klachtenbrief naar KIFID en klachtenbrief naar AFM. Je huis laten taxeren als de executiewaarden iets hoger is dan het geleende bedrag aan hypotheek zal de bank een goedkeuring moeten geven om verpanding van de polis er af te halen.
Verliespolis en woekerpolisclaim:!: nou ja dat is al aangegeven daar heb je niets aan. De kosten zullen alsnog doorwoekeren tot einde polis als je deze tot einddatum door laat lopen. En ja je geld weg geven lijkt mij niet slim te doen. Zelf sparen en ZELF een apart overlijdensrisico afsluiten die je dan weer kan verpanden aan hypotheek.

Gesloten