LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WAL-GE-LIJK! Veh en Independer

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Lubs
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:27

WAL-GE-LIJK! Veh en Independer

Ongelezen bericht door Lubs »

Jawel,

deze organisaties hebben nu ook een belangenvereniging opgericht. Het eerste wat ze nu graag willen is de gegevens van de polissen van mensen die zich genaaid voelen met hun beleggingsverzekering.

Maar is dit niet allemaal een beetje erg doorzichtig? Is Independer niet een club die dezelfde polissen verkocht als waar het nu om gaat? Heeft de Veh dit ook niet exact hetzelfde gedaan?

Deze Don Quichottes zijn niets anders dan wolven in schaapskleren. Wat is er nou makkelijker da 10000-den adressen van ontevreden mensen krijgen en hierop inspelen..


Dit soort dubieuze praktijken zou eens aan de kaak gesteld moeten worden.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: WAL-GE-LIJK! Veh en Independer

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Independer is dikke maatjes met Radar dus vergeet het maar :)

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: WAL-GE-LIJK! Veh en Independer

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wat ik niet goed begrijp is het volgende.
Tentijde u de polissen aankocht werd u geïnformeerd over de beleggingstactiek.
U was toch ook reeds toen duidelijk dat men bij belegging naast het maken van winst ook kan verliezen?

Graag uw antwoord!

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: WAL-GE-LIJK! Veh en Independer

Ongelezen bericht door haka10 »

"U was toch ook reeds toen duidelijk dat men bij belegging naast het maken van winst ook kan verliezen? "

Natuurlijk is het duidelijk dat je bij beleggen ook kan verliezen.

Maar als van je inleg eerst 40% kosten wordt ingehouden heb je al een paar jaar nodig om in een positief beursklimaat je inleg verdiend te hebben, laat staan winst te maken.
[/quote]

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: WAL-GE-LIJK! Veh en Independer

Ongelezen bericht door kiz »

Maar als van je inleg eerst 40% kosten wordt ingehouden heb je al een paar jaar nodig om in een positief beursklimaat je inleg verdiend te hebben, laat staan winst te maken.
en dát werd er dus niet bij verteld!!

Pat123
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2007 16:32

Re: WAL-GE-LIJK! Veh en Independer

Ongelezen bericht door Pat123 »

Nu we toch bezig zijn, ik wil graag weten wat de kostprijs is van mijn boodschappen, kleren, mijn onlangs aangeschafte televisie. Woekeraars zijn het allemaal....... Enig idee wat de kostprijs is van de auto waarin je rijdt????

:lol: :lol: :lol: :lol:

(En ja, ik ben het eens dat sommige verzekeraars hoge kosten in rekening brengen, maar net zoals je een brief leest kan je ook lezen op een polis dat het gaat om beleggen)

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: WAL-GE-LIJK! Veh en Independer

Ongelezen bericht door kiz »

kan je ook lezen op een polis dat het gaat om beleggen
klopt.
Alleen krijg je de polis pas ná het afsluiten. Vóór het afsluiten kun je die polis dus niet lezen, en ná het afsluiten zit je er aan vast.

Pat123
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2007 16:32

Re: WAL-GE-LIJK! Veh en Independer

Ongelezen bericht door Pat123 »

De polis loop pas vanaf het moment waarneer de eerste inleg is gedaan. Indien je pas bijvoorbeeld na 2 maanden na de eerste premiebetaling de polis ontvangt krijg je nog 30 dagen bedenktijd.

Is iets wat je moet weten, dat begrijp ik........ En weet dat het niet allemaal helder vermeld staat. Maar een offerte is erg handig... :)

kiz
Berichten: 2317
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: WAL-GE-LIJK! Veh en Independer

Ongelezen bericht door kiz »

De polis heeft gewoon een ingangsdatum, en de 1e premievervaldag staat er op vermeld (ná ingang van de ingangsdatum).
We hebben het (in mijn geval) over een polis uit 1994.

kritikus
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2007 10:12

Re: WAL-GE-LIJK! Veh en Independer

Ongelezen bericht door kritikus »

Voor de info toch maar aan de linkerzijde de hypotheekhulp geraadpleegd voor het oversluiten van mijn hypotheek.

Als wens wil ik een beleggingshypotheek (leningsdeel + beleggingsrekening) en wat adviseert Radar mij:

kom ik uit op de Adviessite van Independer met in de top 3 als advies: een leningsdeel in combinatie met een Levenpolis (de beruchte woekerpolis). Goh, wie houdt wie nu voor de gek? en dan maar roepen dat er adviseurs zijn die teveel verdienen! Levenpolis levert immers meer op dan een enkele beleggingsrekening!

Dit geeft eigenlijk alleen maar een bevestiging van wordt vermoed..... I rest my case

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: WAL-GE-LIJK! Veh en Independer

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Maar als van je inleg eerst 40% kosten wordt ingehouden heb je al een paar jaar nodig om in een positief beursklimaat je inleg verdiend te hebben, laat staan winst te maken.
40% van welk bedrag? En hoelang?
Een polis kost geld en zeker deze polissen. Dit is gedurende de eerte drie jaren het geval. Maar wat kost de polis eigenlijk?
Om dat te kunnen bepalen is het van belang te weten wat er voor nodig is om deel te nemen aan een dergelijk spaarplan.
Netto kost het deelnemen in een dergelijk fonds ongeveer 83 euro.
Deze kosten worden gemaakt als administratieve kosten.
Alle overige kosten welke in rekening worden gebracht zijn de provisies voor de persoontjes welke er tussen zitten.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: WAL-GE-LIJK! Veh en Independer

Ongelezen bericht door puma73 »

@chanmaster,

van welke planeet kom jij, over dit onderwerp wordt uitgebreid gediscussieerd.

Klein rekensommetje

Ik leg elke maad 100 euro in, van die 100 euro betaal ik 40 % ofwel 40 euro aan kosten

Dus wordt van elke 100 euro maar 60 euro (effectief) belegd.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: WAL-GE-LIJK! Veh en Independer

Ongelezen bericht door Piet »

Radar onder vuur

De Telegraaf 28 februari 2007

door Arnoud Breitbarth

Het Commissariaat van de Media onderneemt stappen tegen de Tros omdat het consumentenprogramma Radar te innig samenwerkt met vergelijkingssite en tussenpersoon Independer. De Tros overtreedt hiermee de mediawet, omdat publieke omroepen derden niet de gelegenheid mogen bieden om (meer dan normale) winst te maken. Independer verdient namelijk geld aan de via Radar aangevraagde offertes en afgesloten polissen.
Service
Dat consumenten via de website van Radar verzekeringen en hypotheken kunnen vergelijken, noemt het commissariaat een goede service. „Maar consumenten worden na het maken van de vergelijking verder geleid naar Independer, waar ze een offerte kunnen aanvragen.”
Een jaar geleden werd de Tros ook al op de vingers getikt vanwege de samenwerking met Independer. „Sindsdien is de site van Radar nog niet voldoende aangepast”, zo stelt het commissariaat.
De Tros reageert verbaasd op de kritiek en is zich van geen kwaad bewust. „Ze zouden echter beter moeten weten”, meent de mediawaakhond.

© 1996-2007 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: WAL-GE-LIJK! Veh en Independer

Ongelezen bericht door Piet »

Niet alleen de relatie met Independer maar meer nog de relatie met William Schonewille vande dubieuze clubjes Leaseverlies en Verliespolis zouden eens onderzocht moeten worden.
Het is opvallend dat Tros Radar alleen de stichting Verliespolis van Schonewille naar voren heeft geschoven maar weigerde om andere stichtingen zoals Woekerpolis Claim en Verliespolisclaim te noemen als belangenbeartigers in de woekerpolis affaire.
Dankzij deze actie van de Tros heeft Schonewille gratis reclame gekregen voor zijn club en claimt deze nu de grootste te zijn.
Deze nachtmerrie hebben wij al eerder meegemaakt in 2002 toen Schonewille door de Tros naar voren werd geschoven als zogenaamde belangenbehartiger voor aandelenlease gedupeerden in de stichting Leaseverlies.
Na zijn zakken te hebben gevuld en de aandelenlease gedupeerden te hebben verkocht aan Dexia heeft Schonewille een nieuwe bron van inkomsten , de Woekerpolis affaire.
M.i. is deze man niet geinteresseerd in de gedupeerden maar alleen geinteresseerd in zijn eigen portemonnee.
Met dank aan de Tros!

Groeten,
Piet

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: WAL-GE-LIJK! Veh en Independer

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste mensen.

Ik lees overal over beheerkosten. In welke orde van grootte moet ik daarbij denken?
Ik ben elders aan het zoeken geweest maar kon daarover niet veel vinden.

Hhaasje
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 feb 2007 21:01

Re: WAL-GE-LIJK! Veh en Independer

Ongelezen bericht door Hhaasje »

@Chanmaster

bedoel je dit misschien

Betaald vanaf 1993 2636
spaar storting 1888
premie 747

Betaald vanaf 1998 1706
spaar storting 1300
premie 405

Betaald vanaf 1995 6262
spaar storting 4478
premie 1784

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: WAL-GE-LIJK! Veh en Independer

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik mis nog wat gegevens maar daar kom ik wel achter met de door u aangevoerde cijfers. Zodra ik meer weet ( uiterlijk vrijdag a.s.) vermeldt ik het hier.

Bedankt in ieder geval.

jackpot

Re: WAL-GE-LIJK! Veh en Independer

Ongelezen bericht door jackpot »

Lieve mede-lezers, graag uw aandacht voor het volgende :

Tot slot is Koffeman natuurlijk getrouwd met Antoinette Hertsenberg van het consumentenprogramma TROS Radar, hetgeen volgens boze tongen een interessant licht werpt op de Radar-uitzending over het Halal-vlees van Albert Heijn en de daaraan gekoppelde e-mail campagne van de Dierenpartij die de grootgrutter op de knieën dwong.

LEES VERDER OP :
http://dezwijger.blogspot.com/2007/03/c ... oe_13.html

Gesloten