We hebben geen woekerpolis volgens Allianz, wat nu?

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
Catrimajo
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2022 14:37

We hebben geen woekerpolis volgens Allianz, wat nu?

Ongelezen bericht door Catrimajo »

Naar aanleiding van uw uitzending over de uitspraak van de Hoge Raad inzake woekerpolissen het volgende. Zelf hadden we polissen van de Zwolsche Algemeene te weten Holland Obligatie Fonds en Holland Selectiefonds. Volgens Allianz zijn dit geen woekerpolissen. Inmiddels lijkt elke stichting een overeenkomst gesloten te hebben met Allianz dus aanmelden is niet meer mogelijk. De vraag is dan ook; hoe nu verder? Het Kifid of geduldig wachten op een nieuwe stichting?

Vriendelijke groet,
Richard

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: We hebben geen woekerpolis volgens Allianz, wat nu?

Ongelezen bericht door kweenie »

De twee genoemde fondsen zijn volgens mij gewoon beleggingsfondsen. En hebben niets te maken met kapitaalverzekeringen. Waarom zou het dan om woekerpolussen gaan?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: We hebben geen woekerpolis volgens Allianz, wat nu?

Ongelezen bericht door sjohie »

Een slecht renderend aandelenfonds is niet automatisch een "woekerpolis". Zoals al gezegd, die wat omfloerste term slaat op een reeks producten die verkocht werden zonder transparantie en vaak met diep verborgen kosten. Ik had een hypotheek van de woekervariant, onder andere zo bestempeld omdat er naar mij toe werd geschermd met op het oog netto percentages, maar dit conform pagina 43 van de algemene voorwaarden, bruto percentages waren. Hierdoor kwam netto, mijn gekozen risicoprofiel, een trede lager uit, door wat zij afroomden aan kosten. Ook slaat de term "woekerpolis" op complexe financiële producten waarvan het volstrekt onduidelijk was dat er achter de schermen kapitaalverzekeringen in het spel waren.

De lijsten van die producten zijn inmiddels wel duidelijk, en de naam "Zwolsche Algemeene" komt daar wel op voor. Maar dat zijn vaak samengestelde producten vóór de door u genoemde beleggingsfondsen. Kortom, het feit dat u daarin heeft belegd, maakt dat niet automatisch "woeker", als zeg de resultaten wat tegenvallen. Uw Zwolsche Algemeene product kán dat wel zijn, als daarin bijvoorbeeld onduidelijke of onredelijke kosten op ingehouden werden.

Met uw informatie, is dat voor ons, erg lastig te bepalen. Sowieso zou ik, als u dus zo'n Zwolsche Algemeene woekervariant heeft bezit, meer solide juridisch advies inwinnen. Een aantal claim-organisaties hebben het opgeven voor hun gezamenlijke claims inmiddels gesloten, maar u kunt altijd uw eigen juridische weg inslaan. Met de recente "overwinningen", zou de start van zo'n proces, Allianz best kunnen bewegen dit kort te sluiten, en u een fatsoenlijke compensatie aan te bieden, zonder tot aan de hoge raad te moeten procederen.

fiechter
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2008 17:21

Re: We hebben geen woekerpolis volgens Allianz, wat nu?

Ongelezen bericht door fiechter »

Er is een site over allianz polissen:
https://www.allianzmisleidt.nl/

sdvj
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2024 21:04

Re: We hebben geen woekerpolis volgens Allianz, wat nu?

Ongelezen bericht door sdvj »

Richard, ik heb hetzelfde, kijken wat mogelijk is of ben je al een stap verder?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: We hebben geen woekerpolis volgens Allianz, wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

sdvj schreef:
10 jan 2024 21:10
Richard, ik heb hetzelfde, kijken wat mogelijk is of ben je al een stap verder?
Dat vraag je aan iemand die al 2 jaar niet online is geweest. Weinig kans dat je antwoord krijgt, vrees ik.

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: We hebben geen woekerpolis volgens Allianz, wat nu?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Zoek eerst eens op wat een woekerpolis is.

Plaats reactie