LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2 jaar onverzekerd

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: 2 jaar onverzekerd

Ongelezen bericht door testcase »

Het verhaal is raar omdat je zogenaamd niet merkt dat je 2 jaar niet betaald voor je zorgverzekering vriend en daarom niet geloofwaardig. Je wilt CZ verantwoordelijk stellen voor de situatie, terwijl je geen enkel gevoel hebt voor je eigen verantwoordelijkheid in deze, daar ga je volledig aan voorbij. Nog los van het feit dat je 2 jaar geen solidariteit hebt getoond naar de Nederlandse bevolking dat je je premie niet meer wenst te betalen.

kornelie
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mar 2005 19:57

Re: 2 jaar onverzekerd

Ongelezen bericht door kornelie »

testcase schreef:Het verhaal is raar omdat je zogenaamd niet merkt dat je 2 jaar niet betaald voor je zorgverzekering vriend en daarom niet geloofwaardig. Je wilt CZ verantwoordelijk stellen voor de situatie, terwijl je geen enkel gevoel hebt voor je eigen verantwoordelijkheid in deze, daar ga je volledig aan voorbij. Nog los van het feit dat je 2 jaar geen solidariteit hebt getoond naar de Nederlandse bevolking dat je je premie niet meer wenst te betalen.
Over schuldvraag heb ik het niet. Feit dat je zomaar onverzekerd kunt blijken te zijn.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: 2 jaar onverzekerd

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ja, natuurlijk kan je zomaar onverzekerd blijken te zijn.

In je eerder schrijven gaf je aan, de belasting vorderde de toeslag terug, ook geen belletje?

De vraag is, wat ga je er nu aan doen, om de verzekering aansprakelijk te stellen is een beetje laat.
Waarschijnlijk sta je wel al aangemeld als wanbetaler, dus ga op onderzoek uit, kijk wat je schuld is. Maak afspraken om deze in te lossen.

Oh, nog even iets wat me opviel in je schrijven, je bent uitgeschreven omdat een ander, met dezelfde voorletters en geboortedatum zich bij een andere verzekering aanmeldde, hoe konden ze jou dan vinden, toen je kosten declareerde?

Zomaar even een hersenspinsel van mij sorry hoor!

vanhaut
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jun 2004 21:01

Re: 2 jaar onverzekerd

Ongelezen bericht door vanhaut »

wij zitten al jaren bij CZ en geen jaarlijkse nieuwe pas hoor..

TO heeft niet juist gehandeld.Als je voor het jaar afloopt geen nieuwe aanbieding krijgt voor het komende jaar dan gaan er toch bellen rinkelen. 1 telefoontje en je weet het..

ik hoop voor TO dat de belastingdienst niet meeleest of dat CZ dat soort gegevens niet doorgeeft aan de belastingdienst (als die al mag ?)

marietje1
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:32

Re: 2 jaar onverzekerd

Ongelezen bericht door marietje1 »

Waar ik me in dit topic over verbaas is dat iedereen, de TS als wanbetaler betiteld. Ze geeft toch zelf toe dat ze nalatig is geweest. En waarom is ze een wanbetaler, ze had geen verzekering ( is door een fout van CZ uitgeschreven) en als je dan niks betaald sta je naar mijn idee niet te boek als wanbetaler. Het enige is dat ze dus 2 jaar onverzekerd is geweest en dat is dus wel een probleem omdat de zorgverekering iets verplicht is.

Ik hoop dat je met CZ tot een overeenstemming kan komen dat je als nog vanaf 1-1-2010 verzekerd kan worden, en dat je iets kan regelen voor de laatste 2 jaar.
Lijkt me inderdaad erg eng om opeens uitgeschreven te zijn door een zelfde achternaam en geb.datum.

Sterkte!

kornelie
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 mar 2005 19:57

Re: 2 jaar onverzekerd

Ongelezen bericht door kornelie »

marietje1 schreef:Waar ik me in dit topic over verbaas is dat iedereen, de TS als wanbetaler betiteld. Ze geeft toch zelf toe dat ze nalatig is geweest. En waarom is ze een wanbetaler, ze had geen verzekering ( is door een fout van CZ uitgeschreven) en als je dan niks betaald sta je naar mijn idee niet te boek als wanbetaler. Het enige is dat ze dus 2 jaar onverzekerd is geweest en dat is dus wel een probleem omdat de zorgverekering iets verplicht is.

Ik hoop dat je met CZ tot een overeenstemming kan komen dat je als nog vanaf 1-1-2010 verzekerd kan worden, en dat je iets kan regelen voor de laatste 2 jaar.
Lijkt me inderdaad erg eng om opeens uitgeschreven te zijn door een zelfde achternaam en geb.datum.

Sterkte!
Je ziet het helder ja. Inmiddels is alles weer goed. Ik ben met terugwerkende kracht weer opnieuw CZ klant. De betaling is ook voldaan voor de achterstallige 2 jaar. De dame op het hoofdkantoor zou in ieder geval degene die met een muisklik mij uit de verzekering wegvaagde op haar fouten wijzen.
Wat ik bovendien heb geleerd, is dat je jaarlijks een nieuwe pas ontvangt, als die een europa pas is. Dus niet de normale pas wordt elk jaar vernieuwd. Zonder europapas, ben je in andere landen van europa dus onverzekerd, als je alleen je reguliere pas hebt.
Misschien ook iets voor de andere CZ klanten, die hiervan niet op de hoogte waren.
Groet

Gesloten